Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Polo Boğaz Kelebeği  (Okunma sayısı 574044 defa)

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #574 : 25 Haziran 2011, 11:21:09 »
bendede 98 1.6 polo vardı oda habire ışıklarda yada ani yavaşlamalarda istop ediyordu,özel bir servis inanın benzin deposundaki şamandıradandır diyerek on bile değiştirdi sene 2007...320 liraydı o parça..sorun düzelmedi..ansızın istop ediyodu,fakat basınca çalışıyordu..neyse sorun aslında dispiritördeki modülmüş...bende ozamanın parası dipiritörün modülüne 80 lira vermektense aksaraydan komple modülü hazır üzerinde monteli şekilde tayvan malıydı sanırım dispiritör aldım sorun çözüldü...70 liraya..bence kelebeği değiştirmek için acele etme...randuman alamssın söktür temzilettir yada sökmeden anlıyosan balata sipreyiyle kendin yap derim..

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #575 : 04 Temmuz 2011, 20:32:42 »
slm arkadaşlar 98 polo aracımdaki sıkıntı ön kapıların içinde elektrik kablolarının geçtiği siyah erkeli dişili bir soket var..hem camları açıp kapatmak hem hopörlerin sesi hemde alarmdan merkezi kilitle kapıyı açıp kapatması için bütün herşey bunun içinden geçiyor..havalı sistemle kapıları açıp kapıyor.ben bu soketi söktüm.bozuldu geri taktım ama hiç birşey çalısmıyor ön sol kapım finish  kumandadan kapıyı açıyorum arka bagajdaki merkezi kilit motoru 1-2 dakika durmaksızın çalısıyor bu bahsettiğim sokettende fısss diye hava sesi geliyor hava kaçırıyor yani. kısacası bu soketi yenilemem lazım gerekiyor büyük ihtimalle..bir iki yere gittim kilitciye.bulamazsın falan filan dediler.yetkili serivse git dediler.bir taneside bu kabloları ve hava borusunu dahil hepsini yeni baştan döşerim 100 tl ni alırım dedi..acaba diyorum bu soketi istanbulda bulabileceğim bir yer varmıdır..lütfen yardım

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #576 : 08 Temmuz 2011, 14:08:28 »
bu pololardaki stop etme olayı benimde başıma geldi. çok nadir benzindeyken stop ederdi, ama çok problem değildi çünkü çok nadir oluyordu. ama LPG taktırınca işin rengi değişti, araba artık sürekli stop etmeye başladı öyleki, ışıklarda beklerken, direksiyonu tam tur çevirince, ani frene basınca sürekli stop ediyordu. bu site sayesinde bir çok arkadaşında benim gibi sıkıntı yaşadığını gördüm ve neredeyse bütün sayfaları okudum ve birçoğu sizler sayesinde gerekli önlemleri aldım. şuan bahsettiğim sıkıntılardan kurtuldum varsa benim gibi sıkıntı yaşayan arkadaşlara yardımcı olamsı için neler yaptığımı yazıyorum. öncelikle LPG takan yere gittim ayar vs bir sıkıntı olmadığını arabamı BOSCH ta bilgisayara bağlatmamı söyledi. Bilgisayar arabanın ateşleme bobininin bozuk olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. 120 TL karşılığı değiştim ancak sıkıntılarım geçmedi, VW ustama götürdüm, baktı denedi, arabada titremede başladığını biryerden (ateşlemede) kaçak olduğunu söyledi, Bui kablolarım değişti, gerçekten hasarlıymış değişmesi iyi oldu, açmışken birde bujileri değişti. Buji seti=120TL. ustam tekrar denedi benzinde gayet güzel bir sıkıntı yok ancak sıkıntılar LPG de devam eti, ustam artık topun LPG cide olduğunu söyledi, gittim ATİKER e baktı kontrol etti nereden anladıysa hocam enjektörlerini değişelim dedi. açtı motora bağlı 4 kırmızı enjektörün uçlarındaki sarı metalleri değişti arabam düzeldi. bir an düşündüm acaba sadece ilk başta bu 4 sarı metal enjektör memesi değşse sorunum çözülürmüydü diye . bu sorunu yaşayanlar isterlerse benim yaptıklarımı tersten yaparak sorunu çözebilirler.

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #577 : 29 Eylül 2011, 23:16:48 »
bu pololardaki stop etme olayı benimde başıma geldi. çok nadir benzindeyken stop ederdi, ama çok problem değildi çünkü çok nadir oluyordu. ama LPG taktırınca işin rengi değişti, araba artık sürekli stop etmeye başladı öyleki, ışıklarda beklerken, direksiyonu tam tur çevirince, ani frene basınca sürekli stop ediyordu. bu site sayesinde bir çok arkadaşında benim gibi sıkıntı yaşadığını gördüm ve neredeyse bütün sayfaları okudum ve birçoğu sizler sayesinde gerekli önlemleri aldım. şuan bahsettiğim sıkıntılardan kurtuldum varsa benim gibi sıkıntı yaşayan arkadaşlara yardımcı olamsı için neler yaptığımı yazıyorum. öncelikle LPG takan yere gittim ayar vs bir sıkıntı olmadığını arabamı BOSCH ta bilgisayara bağlatmamı söyledi. Bilgisayar arabanın ateşleme bobininin bozuk olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. 120 TL karşılığı değiştim ancak sıkıntılarım geçmedi, VW ustama götürdüm, baktı denedi, arabada titremede başladığını biryerden (ateşlemede) kaçak olduğunu söyledi, Bui kablolarım değişti, gerçekten hasarlıymış değişmesi iyi oldu, açmışken birde bujileri değişti. Buji seti=120TL. ustam tekrar denedi benzinde gayet güzel bir sıkıntı yok ancak sıkıntılar LPG de devam eti, ustam artık topun LPG cide olduğunu söyledi, gittim ATİKER e baktı kontrol etti nereden anladıysa hocam enjektörlerini değişelim dedi. açtı motora bağlı 4 kırmızı enjektörün uçlarındaki sarı metalleri değişti arabam düzeldi. bir an düşündüm acaba sadece ilk başta bu 4 sarı metal enjektör memesi değşse sorunum çözülürmüydü diye . bu sorunu yaşayanlar isterlerse benim yaptıklarımı tersten yaparak sorunu çözebilirler.
enjektörleri nekadara değiştirdiniz.
BMW 1.16 M PAKET

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #578 : 03 Ekim 2011, 14:07:19 »
merhaba arkadaşlar benim de aracım polo 1997 model 1.4 16v doch motorlu polo suana kadar yaptıklarımı size aktarıyım belki benimde derdime çağre bulursunuz.stop etme ve rölanti bozukluğu benim polomda da gözüken sıkıntılar bunu engellemek için önce buji ve buji kablolarını değiştirdim çağre olmadı  lpg nin regülator  motoruda hava olusuyo oyüzden dediler regülator motorunu değiştirdim gene çağre olmadı triger seti,boğaz kelebeli,filtreler lpg ayarı derken benim araca bildiğin ciddi bir yatırım yaptım ama sonuc hiçbirsey değişmedi hala rölanti bozukluğu ve hala yolda giderken kırmızı ısıkta dururken yavaşlarken stop etmeler anlıcanız artık arabadan da soğudum formun çoğunda yazılanları okuyupta yaptım bunları ama hala sıkıntı devam ediyor bu konuda gercekten çagre olucak bir fikri olucak varsa bana yardımcı olabilirmi not:bu arada rölanti bozukluğu hem benzin hemde lpg oluyor  :-\

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #579 : 09 Ekim 2011, 09:44:21 »
merhaba arkadaşlar benim de aracım polo 1997 model 1.4 16v doch motorlu polo suana kadar yaptıklarımı size aktarıyım belki benimde derdime çağre bulursunuz.stop etme ve rölanti bozukluğu benim polomda da gözüken sıkıntılar bunu engellemek için önce buji ve buji kablolarını değiştirdim çağre olmadı  lpg nin regülator  motoruda hava olusuyo oyüzden dediler regülator motorunu değiştirdim gene çağre olmadı triger seti,boğaz kelebeli,filtreler lpg ayarı derken benim araca bildiğin ciddi bir yatırım yaptım ama sonuc hiçbirsey değişmedi hala rölanti bozukluğu ve hala yolda giderken kırmızı ısıkta dururken yavaşlarken stop etmeler anlıcanız artık arabadan da soğudum formun çoğunda yazılanları okuyupta yaptım bunları ama hala sıkıntı devam ediyor bu konuda gercekten çagre olucak bir fikri olucak varsa bana yardımcı olabilirmi not:bu arada rölanti bozukluğu hem benzin hemde lpg oluyor  :-\
hararet musuru

Çevrimdışı impossible448

  • imkansız diye bir şey yok
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #580 : 17 Ekim 2011, 20:47:07 »
hepsi çok güzel ama polonun klasik sorunu boğaz kelebek değiştiren cebinde beş parası kalmamış bi adamda çizilse daha iyi olur  :D benim gibi  :t
kendimi adaptasyonu kaçmış boğaz kelebeği gibi hissediyorum :S

Çevrimdışı impossible448

  • imkansız diye bir şey yok
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #581 : 18 Ekim 2011, 11:00:50 »
merhaba arkadaşlar benim de aracım polo 1997 model 1.4 16v doch motorlu polo suana kadar yaptıklarımı size aktarıyım belki benimde derdime çağre bulursunuz.stop etme ve rölanti bozukluğu benim polomda da gözüken sıkıntılar bunu engellemek için önce buji ve buji kablolarını değiştirdim çağre olmadı  lpg nin regülator  motoruda hava olusuyo oyüzden dediler regülator motorunu değiştirdim gene çağre olmadı triger seti,boğaz kelebeli,filtreler lpg ayarı derken benim araca bildiğin ciddi bir yatırım yaptım ama sonuc hiçbirsey değişmedi hala rölanti bozukluğu ve hala yolda giderken kırmızı ısıkta dururken yavaşlarken stop etmeler anlıcanız artık arabadan da soğudum formun çoğunda yazılanları okuyupta yaptım bunları ama hala sıkıntı devam ediyor bu konuda gercekten çagre olucak bir fikri olucak varsa bana yardımcı olabilirmi not:bu arada rölanti bozukluğu hem benzin hemde lpg oluyor  :-\



bendede benzer sorunlar oldu benimki biraz farklıydı aracım seyir halinde giderken stop ediyordu Rolantide kesinkikle dalgalanma ve stop sorunu yoktu hatta direksiyonu çevirince kendi gaz veriyordu,seyir halindeyken  ayağımı gazdan çekmeden devir düşüyordu araştırdık bulamadık ustam saolsun yok buji dedi yok buji kablosu dedi yok boğaz kelebek dedi çiine etti arabanın sonra başka biryerde gösterdim adam sanki sorunu biliyormuş gibi kaputu açar açmaz distrübütörün üst kısmında 3 ince kablodan oluşan sokete bağlı bir fiş var o çatlak ve kablolar kopuk dedi onuda piyasada bulamadım çıkmacıdan almaya gittim oda distrübitörle beraber çaktı bana saolsun artık seyir halindeyken stop etmiyor ama rolanti dalgalanması ve direksiyonu çevirince anında stop ediyor şimdi aklıma gelen distrübitör değiştikten sonramı oldu acaba çünkü nekadarda olsa çıkma aldım  yoksa kelebek boğazıyla oynadığındanmı oldu diye düşünüyorum adaptasyonda çare olmadı kime gösterdiysem yok arıza kaydına rastlanmadı bişey yok arabanda diyip sallıyo bilgisizliklerinden yada kelebek değiştir öle bakalım diyolar sanki çok ucuz bi üründe hemen değiştir gitsin diyo bide aklıma şu geliyo ya taktığı bujiler iyi değil yada buji kabloları acaba hangisinden yapar bu dalgalanmayı bide araç 18000 ile 20000 devir arası kasılıyo bi ileri bide geri yapıyo gaz pedalının ayağımın altında sallandığını hissediyorum ama ilginç olan bi konu daha var boşta giderken uzun bir yolda bayır aşağı ne dalgalanma nede stop sorunu var ama araç boşta duruken yani rolantide bu sorunlar var 3 4 km bayır aşa iniyorum hiç sorun yok :S tabiri caizse iki ucu boklu deynek misali
kendimi adaptasyonu kaçmış boğaz kelebeği gibi hissediyorum :S

Çevrimdışı impossible448

  • imkansız diye bir şey yok
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #582 : 18 Ekim 2011, 11:05:44 »
istanbulda yaşayan, tanıdığı iyi bir usta olan varsa lütfen paylaşalım burda arkadaşalr ben bu işi yaparım diyen varsa basalım gidelim adamda ihya olur valla bizim sayemizde bi ayarsızlık var bu işte parça bozukluğu falan değil
kendimi adaptasyonu kaçmış boğaz kelebeği gibi hissediyorum :S

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #583 : 09 Aralık 2011, 21:39:09 »
Slm arkadaşlar yazılarınızı yakından  takip ediyorum . 2000 model 1.6 -6n aracımı yeni aldım boğaz kelebeğini ilk adaptasyon yaptırdığımda olmuştu.havalar soğuyunca rölantide düşüklük ve araç stop etmeye başladı ustama götürdüm,adptasyon yaptı olmadı boğaz kelebeğini değiştirmek gerekir 2 defa denedim olmadı dedi.bende siteden bir arkadaşın açtığını okudum ve açmaya karar verdim.boğaz kelebeğini
söktüm ve arka plastiğini t15 biristölle arka kapağı açtım içinde gömme dc motor 2 yay 2 platin 2kontak ve 2 dişli 2adet ayarlı kömür direnç var. kapağı açtığınızda fırlayacak yay ve dişli yok. elime birde temizleme spreyi aldım ve bol bol sıkıp temizledim ve platin kontakların arasını 0 zımpara ile temizledim bu kontaklar gazdan ayağınızı çektiğinizde rölantiyi ayarlayan dc motoru devreye sokuyor. bugün sabah hava soğukken ilk çalıştırdığımda gayet düzgün çalıştı  akşam tekrar denedim iyi fakat yüksek devirde çalışıp 2dakika sonra normale döndü klimayı vs açtım stop etmedi. adaptasyon tutarsa bu iş oldu inşallah olurda kurtulurum. tamirciye gittiğimde  yine sizlerle paylaşırım.

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #584 : 10 Aralık 2011, 17:57:24 »
Slm arkadaşlar yazılarınızı yakından  takip ediyorum . 2000 model 1.6 -6n aracımı yeni aldım boğaz kelebeğini ilk adaptasyon yaptırdığımda olmuştu.havalar soğuyunca rölantide düşüklük ve araç stop etmeye başladı ustama götürdüm,adptasyon yaptı olmadı boğaz kelebeğini değiştirmek gerekir 2 defa denedim olmadı dedi.bende siteden bir arkadaşın açtığını okudum ve açmaya karar verdim.boğaz kelebeğini
söktüm ve arka plastiğini t15 biristölle arka kapağı açtım içinde gömme dc motor 2 yay 2 platin 2kontak ve 2 dişli 2adet ayarlı kömür direnç var. kapağı açtığınızda fırlayacak yay ve dişli yok. elime birde temizleme spreyi aldım ve bol bol sıkıp temizledim ve platin kontakların arasını 0 zımpara ile temizledim bu kontaklar gazdan ayağınızı çektiğinizde rölantiyi ayarlayan dc motoru devreye sokuyor. bugün sabah hava soğukken ilk çalıştırdığımda gayet düzgün çalıştı  akşam tekrar denedim iyi fakat yüksek devirde çalışıp 2dakika sonra normale döndü klimayı vs açtım stop etmedi. adaptasyon tutarsa bu iş oldu inşallah olurda kurtulurum. tamirciye gittiğimde  yine sizlerle paylaşırım.

Aracınızı 1-2 hafta kullanın, rolanti oynasa da, devir yüksek olsa da biraz sabredin. Belli zaman sonunda yavaş yavaş düzelip normal haline gelebiliyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptıktan sonra bende de hata verdi başta. 1.5 hafta kullandıktan sonra yavaş yavaş normal düzeyine düştü ve sabitlendi.

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #585 : 14 Aralık 2011, 16:47:15 »
arkadaşlar 97 model polom var rölanti sapıtmaya başladı sonrada gazdan ayağımı çekince stop ediyordu.boğaz kelebeği dediler aldım servis taktı kod attı.stop etmiyor ama rölanti yüksek  arada oynama yapıyor.servis kullandıkça düzelir dedi fikri olan varmı ?

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #586 : 16 Aralık 2011, 06:02:41 »
LPG li otomatik vites polo 1.4 e boğaz kelebegi siparisi verdim arkadaslar , Sorun sizce hallolur mu stop etme olayını artık keser mi araç
Her Honda 'GTI' tarafından avlanmaya muhtaçtır I LOVE MY POLO

Çevrimdışı west_55

    Otomobil
    Ford Focus C-Max TDCİ
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #587 : 16 Aralık 2011, 06:06:32 »
LPG li otomatik vites polo 1.4 e boğaz kelebegi siparisi verdim arkadaslar , Sorun sizce hallolur mu stop etme olayını artık keser mi araç

Sorun boğazda ise neden çözülmesin ki. Umarım herşey istediğiniz gibi olurr.

Bu arada istersen aşağıda ki lenk'e bir göz gezdir. Arkadaş 450 TL'ye almış.

http://www.vwtr.net/forum/polo-6n2/rolanti-dustu-t26168.0.html
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2011, 06:23:41 Gönderen: west_55 »