Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: boruyu iptal etsem !!!!  (Okunma sayısı 3179 defa)

boruyu iptal etsem !!!!
« : 09 Eylül 2008, 14:01:36 »
Ya arkadaşlar aklıma bir şey geldi ama bilmiyorum ne kadar doğru olur.
Şimdi açık filitreli motorların performansı artıyormuş yada öyle diyorlar kimse emin değil  :) ben moturu açtığımda hava filitresinin borusu bir yerde 2 ye ayrılıyor biri çamurluğun içine diğeri de egzos manifoltuna aradada bir alet var siyah bir şey sanırım buda civalı bir şey amaç hava soğukken kış aylarında özellikle motora sıcak yada soğuk hava akışı sağlamak. Peki yazın bu gerkli bir alet mi acaba. bir de onun çalışıp çalışmadığını anlamak mümkünmü ya çalışmıyorsa ? Yazın motora sıcak hava gerekmiyor. o aleti çıkarıp direkt çamurluktaki boruya taksak birazda olsa performans artarmı acaba. Bir sakıncası olur mu ? Bunu yapan hiç oldumu ?
teşekkürler şimdiden arkadaşlara.

Ynt: boruyu iptal etsem !!!!
« Yanıtla #1 : 09 Eylül 2008, 14:51:02 »
  sıcak hava ve soguk havanın birleşerek motora girmesi, silindire giren havanın dönerek girmesini sağlar, bu da havanın silindir içinme püskürtülen benzini tam olarak dagıtıp yakılmasını sağlar, benzin tukentine olumlu etkisi vardır, benzinin tamamen yakılmasını sağlar, oysa hiç bir açık hava filtresi bunu sağlayamaz... Zamanında bende kullandım... tamamen hikaye modeli bir hp artısı, bana gore tamamen duygusal... ;) bu kadar muhendis bişey anlamıyor tabi otomobil uretiminden...neyse secim sizin...

Ynt: boruyu iptal etsem !!!!
« Yanıtla #2 : 09 Eylül 2008, 14:52:54 »
1.6 75 ps polodan filtre ile nasıl bir performans artısı beklenebilirki... zaten polo sınıfı motor secenekleri, japon oyuncakları gibi oynanmaya ugun değil, motorunuzu zarar vermektense, koruyun...  ;) :tamamdir

Ynt: boruyu iptal etsem !!!!
« Yanıtla #3 : 09 Eylül 2008, 15:00:18 »
 ??? kafam karıştı sen diyorsunki insanlar bir sürü para verip poloya açık filitre takıyorlar ama gerek yok üstündeki sistem daha iyi daha performanslı diyorsun öylemi ? Peki bu kadar firma neden bunlarla uğraşıyor anlamış değilim sonuçta büyük yatırımlar. Birde japonların almanlara göre farkı ne ? Pololar kaldırmıyor mu modifiyeyi felan ?

Ynt: boruyu iptal etsem !!!!
« Yanıtla #4 : 09 Eylül 2008, 15:13:24 »
??? kafam karıştı sen diyorsunki insanlar bir sürü para verip poloya açık filitre takıyorlar ama gerek yok üstündeki sistem daha iyi daha performanslı diyorsun öylemi ? Peki bu kadar firma neden bunlarla uğraşıyor anlamış değilim sonuçta büyük yatırımlar. Birde japonların almanlara göre farkı ne ? Pololar kaldırmıyor mu modifiyeyi felan ?

açık hava filtresi için bi çok arastırma yaptım, kullananlara sordum, bulaşma diye bircok kişiden uyarı aldım, sonunda ne oldu hiçbirine inanmadım gidip sırf kendim denemek için acık hava filtresi ve gerekli ekipmanları satın aldım... sonuc husran fark eden hiçbirsey yok, aksine butun pislik toz motorun içinde... ne kadar yaglı filtrede kullansan fark etmiyor, benzin sarfiyatı artısı meydana geliyor, benzini tam yakmadan atmalar meydana geliyor, evet bahsettiğin sıcak ve soguk hava girişlerinin biri işlevi var... bu işler sıcak ve soguk havanın yer değiştirme ilkesini prensip alıp silindire havanın dönerek girmesini sağlıyor, bu sistem için mercedes benz firmasının gecmiş yıllarda çalışmaları olmustur, hava filtresi boruları içerisine pervaneler yerleştirmek  gibi, ama etkili bir çözüme ulaşılamamıştır, evet bakarsanız mercedes benzin bu çalışmasından sonra bazı tuning firmaları içerisinde pervaneler olan hava filtresi boru kitlerini piyasaya sundular ve hala satışta olanları var, evet gercekten verimli olsaydı mercedes benz firması, ki gercekten otomobillerin sahını ureten bir firma bu uygulamadan vazgecmezdi, evet inanadıgınız tuning firmaları sizi veya aracınızı ne kadar dusunuyor acaba? yoksa sizden elde edebilecekleri gelirimi dusunuyorlar işte burası muallakta... ben bu forumda uyelerin motolarının sağlıkları için açık hava filtre kullanmamalarını öneriyorum, karar sizin, benim burda bir gelir elde ediceğim durum yok, sadece kazandığım dostluklar nedeni ile dostlarıma tavsiyede bulunuyorum...

Polo dan performans elde edilmez değil, evet edilir ama 1.6 75 ps bir aractan elde edilcek ekstra gucler cok fazla olmuyacaktır, motor ömrunu ve saglıgını azaltmaktansa hiç başvurmamanız sizin karınıza olur...

Ynt: boruyu iptal etsem !!!!
« Yanıtla #5 : 09 Eylül 2008, 15:53:54 »
Sen bayağı dolmuşsun kardeş :D peki sen kafa patlatmış birisi gibisin bu kelebeği nasıl temiz tutucaz ? Herkes bir şeyler demiş ama nasıl temiz tutulur kimse dememiş. Sürekli sök takta olmaz gibi değil mi ?

Ynt: boruyu iptal etsem !!!!
« Yanıtla #6 : 09 Eylül 2008, 16:05:07 »
Sen bayağı dolmuşsun kardeş :D peki sen kafa patlatmış birisi gibisin bu kelebeği nasıl temiz tutucaz ? Herkes bir şeyler demiş ama nasıl temiz tutulur kimse dememiş. Sürekli sök takta olmaz gibi değil mi ?

Karter borusunu çıkar, karter havalnadırmaları için ayrıca kucuk boyutlarda filtreler var, onlardan kullanabilirsin, karter borusunu cıkardıgın yeride guzelce hava almıycak sekilde tıkaman gerekli, bununla ancak filtre kutusuna  cıkan pis yag buharını ve taşmaları  kesersin, yinede tozadan dolayı kıirlenicektir, bogaz kelebeğini temizleme oranın düşer, 8 yıllık sıfırdan polo kullanıcısıyım sadece bir kez bogaz kelebeği temizlendi, oda ihtiyactan değil, bakım yapılırken söküldüğü için... Maşallah diyelim, hiçbir sıkıntı çıkarmadı bu konu ile ilgili... 2000 polo 6n.

Çevrimdışı rye

Ynt: boruyu iptal etsem !!!!
« Yanıtla #7 : 13 Eylül 2008, 02:13:00 »
orjinal her zaman iyidir. uzun ömürlüdür. koskoca mühendisler düşünemiyor da modifiyeciler mi düşünüyor. modifiyecilerin çoğu asparagas kardeş eğer performanssa 2000 cc 150 ps en az.