Gönderen Konu: LASTİK?  (Okunma sayısı 24773 defa)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #14 : 27 Aralık 2006, 15:28:45 »
tmm yine öle olsun yanlış görmüşüm doğru...ama ben sölüyorum 195 le ilgili bir konum yok bnm ben yanaklar için yazıyorum özellikle...ama suda ayrı konudurki 195-45 bu aracın orj ölçüsü ise 195-55 takıldığında aradaki fark o kdr küçüktürki bunu kimse anlayamaz araç sürerken.zaten emin olunki 195-55  195 45den aldığı hava açısından biraz daha ağır olsada yanaklardaki esnemeden dolayı sarma yapmayıp diğerine oranla daha iyi kalkar...haa sürerken anlaşılmaz belki ama yinede kağıt üstü hesaplarda 195-55 daha ağır ben aracımda 1 kg bile fuzili ağırlık istemiyorum dersen orjinal ölçü olan 185-55-14 ü kullanacaksın...bu iş çok göreceli bir iş öle jant lastik kombinasyonları mevcutki...iice araştırılıp uygulandığında bir çok 15de 13den dahi hafif bir komp..yapılabiliyor yada yeri geliyor 15den hafif 16 yapılıyor...lastiklere kafa yormak yanlış değil ama bende jant hafifliği her zaman daha etkili...diğer yandanda hava yerine 4 tekerde azot kullanarak etkiyi daha hissedilir yapabilirsiniz...

Logged

Çevrimdışı corrado_g60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1828
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #15 : 27 Aralık 2006, 18:31:56 »
bencede alıhan abının dedıgı gıbı brodgestone'ye bakmanı tavsıye ederım.
bende mecburıyeten lastık aldım onlere.ama aradıgım olcuyu sadece marshall'da buldum.
ıstemeyerek aldım ama eskı lastıklerıme gore mukemmel tutuyo :)
ama sen brıdgestone al bence

Çevrimdışı POLO

  • İleti: 210
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #16 : 29 Aralık 2006, 11:50:04 »
yanaklardaki esneme artınca kalkış o kadar iyi oluyor diyorsunuz da şunu biraz açıklarmısınız neden böyle oluyor,gerçekten öğrenmek istiyorum!benim bildiğim yanaklar sadece viraj kabiliyetinde etkili...
195/45 yerine bu araçta 195/55 takarsanız sürerken performans düşüklüğünü hissedersiniz,çünkü arada %6.5 fark var önerilen max fark ise %3...(185/55 R14 yerine 195/45 R15 takarsanız taban genişliğiniz artar,çap ise %0.4 azalır,taban genişliğindeki artışı çapın azalması tolere eder ve performans farkı yaşamazsınız)195/55 ebatın tek getirisi var çap arttığı için son hızınız artar...hava yerine azot basma ile bence etki anlaşılmaz,azot basmanın en önemli faydası lastiğin daha uzun ömürlü olmasını sağlamaktır,yoksa hava ile azot arasında özkütle farkı ne kadar etkileyecek ki,şöyle bir örnek vereyim uçan balonla,uçmayan bir balonu elinize aldığınızda ağırlık farkını hissedebilirmisiniz.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 11:57:54 Gönderen: POLO »

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #17 : 29 Aralık 2006, 18:45:04 »
bu azot olayınıda çözemedim ben.
lastik satan yakın arkadaşlarım var. azot satan parası olana satıyoz. satmayan bir işe yaradığı yok diyor.

soluduğumuz havanın %78 de azot zaten.

kimi lastiğin ömrünü uzatır kimi sessiz olur diyor.
bu işlere meraklıyız diye millet te bize soruyor. geçen biri yine sordu. bende lastikteki azotu ne yapayım bana motora basılacak azot lazım dedim gülmekten yerlere yatmadı tabi  ;D ama gülme krizine girdi.

nedir bu işin aslı astarı varmı bizi bilgilendirecek bir arkadaş
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #18 : 29 Aralık 2006, 19:07:23 »
benim lastiklere de azot mu ne bastilardi...:)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #19 : 29 Aralık 2006, 21:07:13 »
en önemli iki sebebini alıntıyla belirteyim...

arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.

Çevrimdışı POLO

  • İleti: 210
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #20 : 29 Aralık 2006, 22:57:13 »
benim bildiğimde sıcaklık değişiminin az olması nedeniyle lastiğin kauçuk aksamının ömrünü uzatması,şöylede diyebiliriz ısınan lastik içinde bulunan hava,sıcaklığın artmasıyla birlikte nem yapar,havanında içinde bu nem hiç kaybolmadığından bu döngü sürer gider bu da zamanla lastikte çürümeye neden olur,ama ne kadar faydalı ve gerekli tartışılır,elemanlar azot yerine hava bassa nasıl anlarız,yoksa ben bu işe başlıyayım azot bastım diye hava basayım,4 lastik 20YTl gel vatandaş :toki
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 22:59:12 Gönderen: POLO »

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #21 : 29 Aralık 2006, 23:37:54 »
Kokluyacaksın hocam ;D
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #22 : 29 Aralık 2006, 23:48:59 »
ne kdr doğru bilmiyorum fakat azot basılınca sibobda yeşilimsi bir renk çıkıyormuş...nsl anlarız dersen ;D
ENKAY GARAJ - AUTO LIFT - OTO LİFT - OTOLİFT - Ekipman - Equipment
bu azot işi yurt dışında otobanları kapatıp 1000 hp araçlarla çılgınlık yapan hasta kişlerin çıkardığı bir konu...onlar için başınç değişimi konusunda gerekli ve faydalı bizler için faydası tam olarak ne olur muallakta biraz...

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #23 : 30 Aralık 2006, 00:12:57 »
ben kumho falan kullanmadım ama eğer bida lastik alırsam ucuz bir lastik almayı düşünüyorum, kumho , bridgestonun yarı fiyatı kadardı. Şimdi yol şartları belli ülkemizde çok çabuk yıpranıyor lastikler yani iyi bir marka lastik 3-4 yıl 30-40bin km iyi performans vericekse 2 yıldan sonra bir çoğu ilk günkü performansından çok uzak kalıyor ve daha çok para verdik diye 4 yıl 40bin km kullanmaya çalışıyoruz, bunun yerine yarı fiyata kumho gibi bir lastik alıp 2 yılda bir değiştirsek hem lastiklerimiz taze olur hemde zarar etmemiş oluruz diye düşünüyorum...

Çevrimdışı spy

  • İleti: 498
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #24 : 30 Aralık 2006, 01:11:57 »
evet, ucaklarda basınc ve sıcaklıgın surekli ve ani bir degisimi soz konusu oldugundan azot kullanılması faydalı ve gerekli.. ancak soz konusu zemin oldugunda, hicbirzaman aracımızla havalanamayacagımızı(istisnalar haric :) ) dusunursek, basınc ve ani sıcaklık degisimleri de olmadıgı icin nekadar gereklidir azot..? dusundurur..
bence tek faydası soylenildigi gibi, azotun sıcaklık degiimlerinde basıncının sabit kaldıgından oturu, yaz/kış lastik basıncının aynı kalmasıdır.. ki bununda getirisi lasitign basıncını kontrol etmeye gerek kalmamasıdır..

performans alımında cok ufak noktaların bile hesabını yapanların lastiklerinde azot kullanması gayet normal, yoksa bana gunluk kullanımda ne getirebilecekki :)

buarada Erhan sana katılıyorum, cokta kalitesinden odun vermemek kaydı ile ucuz lastik alırım

Çevrimdışı POLO

  • İleti: 210
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #25 : 30 Aralık 2006, 16:58:00 »
kumho ortalama bir lastik çok birşey beklemek yanlış,beni deli eden lastiğin sağlamlığı değil markasıda değil her kalkışımda devrin 3000-4000 e gelene kadar benim daha aynı yerde saymam,yoksa virajlarda filan kötü değil..valla ben aldığım fiyatlardan sonra lassa almaya karar verdim gibi erhan gibi düşündüm alacaz dunlop bir çukurda 220 kağıt kaçacak,lassa önceden kullandığım bildiğim bir lastik bridgestone'un akrabası diyebiliriz hemde

Çevrimdışı polo35

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #26 : 13 Nisan 2008, 01:46:24 »
birader 97 1.4 sportline 185*55*15 tabiki michelen yumusak lastik her zaman daha iyidir

Çevrimdışı istanbulos34

  • İleti: 415
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #27 : 13 Nisan 2008, 01:50:20 »
Topram 1.5 sene önceki defteri açmışın ;) Üstüne 1 takım lastik daha değişmiştir :tamamdir
pOWERED by istanbuloSSS