Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: LASTİK?  (Okunma sayısı 20377 defa)

Çevrimdışı POLO

  • Volkswagen Türkiye
LASTİK?
« : 26 Aralık 2006, 21:48:21 »
kardeşler ben arabanın ön lastiklerini değiştirmeye karar verdim bıktım bu kumholardan,olduğum yerde sarıyorum,sağlam bişeyler istiyorum yere sağlam basalım ne tavsiye edersiniz? DUNLOP,GOODYEAR düşünüyorum belki düşük ihtimal toyo çünkü ucuz etin yahnisini yedik baya yavan çıktı,birdaha yemeyelim,ebat 195/45 R15 ortlama fiyatları nedir bilginiz varmı!
Buradan tekrar belirteyim benim yaptığım yanlışı yapmayın,aracınıza ne kadar yüklenirseniz yüklenin lastikler iyi değilse herşey boşa gidiyor,lastikte hiçbirzaman ucuza kaçmamak lazımmış,şimdi bin pişmanım,o kadar uğraştık birşeyler yaptık,kalkarken boşa sarınca yapılanların önemi olmuyor,lastik alacaklar kumho,avon,marshall zart zurt marka ürünleri almayın,lastiği birkere alın sağlam alın...(bu arada sadece önleri değiştirmemin nedeni kalkış ve frenajımın iyi olmasını istemem,düzde arkalar kumhoda olsa dengenin bozulacağını zannetmiyorum)
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2006, 21:50:22 Gönderen: POLO »

Çevrimdışı TuningLINE

  • Polo Community
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #1 : 26 Aralık 2006, 22:33:44 »
evet haklısın çok fazla bişi beklememek lazım o saydığın markalardan
Pirelli ve ya Bridgestonda olabilir araştırmak lazım fiyat ve model
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #2 : 26 Aralık 2006, 22:45:02 »
bence g3 al derim 45 yanak tehlikeli bir olcu...bridgestone g3 iyi bir tercih olur bence

Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #3 : 26 Aralık 2006, 23:33:52 »
yumuşak hamurlu,  kolay ısınan lastik alıcaksın o zaman, michelin, goodyear falan filan bu seferde balon yapma ihtimali artıcak.

Çevrimdışı G60

  • Otomobil
    Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
    Şehir
    Ankara
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #4 : 26 Aralık 2006, 23:37:21 »
Yumuşak hamurlu lastik + düşük hava yolu daha iyi tutar.Ama lastiklerin yıpranma payı çok çok çok artar.En azından simülasyonlarda böyle ;D
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #5 : 27 Aralık 2006, 00:21:27 »
kumhonun hangi modelini kullandınız acaba mrk ettim..ecsta supra kullanıyorum gayette memnunum...yüksek performans lastikleri  sıralamasında dünya 5.si bir lastiktir kumho ;)215/50/13 tabiki sarıyor fakat kumho olduğundan değil 13 olduğundan markasından dolayı olsa son model bir çok araçtan daha iyi viraj alamazdım..biz türklerde ucuz mal her zaman dandiktir önyargısı var...lastiğin hamuru tabiki önemlidir fakat 45 yanak dünyanın en iyi lastiğini kullan yine sarar aracın 55 yanak tam ölçüdür bence öncelikle bunu kabul ettir kendine...hankookunda bir modeli var çok güzel bir lastik modelini öğrenir sölerim sonra...

Çevrimdışı POLO

  • Volkswagen Türkiye
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #6 : 27 Aralık 2006, 09:27:18 »
ben kumhonun ecsta ku 712 modelini kullanıyorum,bu markanın ku 19 modeli autobild testlerinde birçok ünlü markayı geçerek 3. olmuştu,bende bu markanın imajında gelişme yapmıştı,bunun üzerine kumho üzerinde yoğunlaştım ama ku 712'yi bulabildim,ilk çıktığı dönemde iyi reklamı olmuştu ama sonradan adı sanı pek kalmadı,kumho dünyada tanınan bir marka üretim değerlerinde ilk 10 içinde ve dünyada F3 yarışlarının lastik sponsoru!ama gel gelelim yol tutuşu bakımından birçok arkadaştanda duyduğum kadarıyla ani yüklenmelerde boşa saran bir lastik bunda yol koşullarınında etkisi olsada diğer kullandığım markalarda böyle bir durumla karşılaşmadım...ama sağlamlığa gelirsek bence süper bir lastik 1kere jantı kırmama 2-3 kere yamultmama rağmen balon bile yapmamış bir lastik ki bu imajı bütün forumlardada görebilirsiniz...
      Gelelim ucuz mal mevzusuna;autoshow da yayınlanan testleri takip ediyorsan ucuz malın olumsuzluklarını orada görebilirsin,en son kar lastikleri testi vardı maxxis,nexen,nankang gibi markalar(ki bunlar türkiyede de satılıyor)testi geçemedi,vw in yaptığı testte ise yüksek hızda paramparça oldular,100-0 fren mesafesinde iyi markalara göre 10 METRE farkla durabildiler,diğer klasmanlardada genelde en dipte idiler,ucuz markalar genelde testlerde sonları paylaşıyor,kumho bunlardan bir kademe daha iyi...
      55 yanak derken 195/55 mi diyorsun? 185/55 mi? birde yanak profilinin aracın sarmasıyla alakası olduğunu zannetmiyorum,anca özellikle viraj performansında ve yol tutuşunda düşük profilin etkisi olur,düşük profilde yanak dar olduğundan esnem azaldığından...daha önceki kullandığım ebat 185/55 R14 dü ve bu 195 lerden kat kat iyi yol tutuyordu ama orada lastik etmeni daha çok belli oluyordu kullandığım lastik michelin'di ve yumuşak hamurluydu,daha sonra lassa impetusta kullandım 40bin km kadar başka bir araçta o da çok iyi bir lastikti ve yumuşak hamurluydu....sonuçta belirttiğiniz gibi benim sorunum sert hamurlu lastik kullanmam,bu yüzden kumholar uzun ömürlü ama bu uzun ömürün yanında hamur nedeniyle yol tutuştan biraz kırpılmış,bu lastiklerle iyi değerler elde etmek için pist asfaltında kullanmak lazım orada gerçekten yere basıyor!
      Sonuç olarak bana yumuşak hamurlu bir lastik lazım fiyat araştırması yaptım dunlop sp 9000 var benim ölçüde 230,goodyear F1 var en son çıkan versiyonu gd3 mü neydi 240,Lassa da düşünmeye başladım 150YTL,bridgestone G3 ve diğer versiyonlarda 195/45 R15 yok...ilginiz için teşekkürler hala tekliflere açığım
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2006, 09:35:41 Gönderen: POLO »

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #7 : 27 Aralık 2006, 09:36:09 »
lastik işi şans işi.
tabi kullanılan arac, kullanıcının sürüş stili,kullanılan zemin.
onun için x markalastikten bir kullanıcı memnun ken diğeri memnun olamıyabiliyor.
tabi belli markaların karakteristik özellikler var. michelin yumuşak pirelli sert gibi.
bencealihan ın dediği gibi g3 varsa o ölçüde f1 veya michelin.

escocem bahsettiğin lastik ventus sa uzak dur derim.
deseni güzel ama kuvvetli araçlarda kuruda kötü ıslakta iğrenç.
benim tecrubem bu. veya bana kötüsü denk geldi  :D
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #8 : 27 Aralık 2006, 10:58:19 »
yazdığın son markalardan F1, sp9000, lassa diye sıralarım ama F1 lerin kolay balon yaptığını biliyorum bir ara sigortası vardı bu lasitklerin. G3 ise olmaması isabet olmuş.

Çevrimdışı POLO

  • Volkswagen Türkiye
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #9 : 27 Aralık 2006, 12:11:55 »
fiyatları aldım,lassa 150,continental contack 2 :180,dunlop 9000:220YTL,toyo 195,Avon 165 ,son 2 yi istemiyorum değmez

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #10 : 27 Aralık 2006, 12:58:27 »
ben kullandığım modele ve sürüş sitilime göre fikrimi belirttim diğer yandan fiyatına oranla bakıldığında fikrim halen daha aynı...aracın sarması yada yere aktarması konusunda lastiğin hamuru kdr tabiki yanak ölçüsü etkilidir...zaten yazının devamında kendinizde eklemişsiniz ince yanak esnemez geniş esner diye...55 tam orta karardır 185olması 195 olması hissedilir bir fark yapmaz...yol tutuş(kalkışlarda) =55 yanak,yumuşak hamur,köşeli lastik,20 derece basınç...rollingde-virajda=en yüksek 50 yanak,orta sertlikte yada yumuşak hamurlu lastik,lastiğin standart basıncı...

Çevrimdışı POLO

  • Volkswagen Türkiye
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #11 : 27 Aralık 2006, 13:36:49 »
kalkışta benim bildiğim yan profilin genişliğinin bir etkisi yok,bu araçların orjinal ebatları 175/65 R13, 185/55 R14, 195/45 R15'tir. 195/55 bu araçlar için çok büyük bir ebat çapta büyük fark yaratır,buda başta performansı düşürür,son hızı arttırır,yani uygun bir ölçü değil

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #12 : 27 Aralık 2006, 13:59:48 »
kalkışta yan profilin etkisini anlamak istiyorsan..örnekte verdiğin 14" ve 15" ebatlarındaki lastiklerden bulup 2ser tane sırayla dene kalkışını...sadece jantlar aynı marka model ve lastiklerde aynı marka model olsun ölçülerde yukarda yazdığın gibi olsun...195 in neye göre büyük olduğunu tartışmak lazım...bana kalırsa çok güçlüde olsa çok güçsüzde olsa 15 ve 195 genişlik her aracın kullanabileceği bir ölçüdür çok ufak araçlar hariç...ben 195 olsun diye savunmuyoum yanlış anlaşılmasın kalkış için 55 yanağı savunuyorum sadece..bunuda boşa savunmuyorum emin olum...ayrıca bu aracın orj ölçüleri yazmışsın yazdığın örnekler için sonrada arasından birisine bu araç için uygun değil demişsin bu mantığı nsl kurdun çok mrk ettim...

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: LASTİK?
« Yanıtla #13 : 27 Aralık 2006, 15:05:28 »
.ayrıca bu aracın orj ölçüleri yazmışsın yazdığın örnekler için sonrada arasından birisine bu araç için uygun değil demişsin bu mantığı nsl kurdun çok mrk ettim...

anıl 195 * 45 demiş orjinal ölçü olarak. 195 * 55 değil.
tam olarak ne kadar farkeder. mühendislere bırakıyorum ölçü işini.
195 in %55 ile %45i
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır