Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: kompresörde 2000 devir kararsızlığı  (Okunma sayısı 12788 defa)

kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« : 04 Ocak 2008, 00:02:57 »
merhaba arkadaşlar Kasımda bende 97 1.6 tek kapı vw polo sahibi oldum. bu ilk arabam, gerekli bakımların hepsini yaptırdım. aracımı 2. ve 3. viteste kompresöre bıraktığımda sadece 1800 - 2000 devirler arasında aracım gidip gitmemek konusunda kararsız kalıyor tekliyor yani. diğer devirlerde bu sorun yok.  bu konu hakkında varsa tecrübelerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum. iyi ve güvenli sürüsler arkadaşlar.

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #1 : 04 Ocak 2008, 00:17:34 »
Aramıza Hoşgeldin Aracın Hayırlı Uğurlu olsun, Kazasız Belasız kullanman dileği ile.

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #2 : 04 Ocak 2008, 00:22:07 »
Hoşgeldin. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaklardır. Allah kaza vermesin.

Çevrimdışı vosvos

  • 98 6n ac 101000km
Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #3 : 04 Ocak 2008, 13:28:12 »
Hayırlı olsun. Bende de buna benzer bir sorun vardı. Benim rölanti 1000-2000 devir arasında geziyordu. Bilgisayara soktuk. 3 hata mesajı vardı. Bunları sildik, sonra düzeldi. Bilgine...

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #4 : 11 Ocak 2008, 23:15:09 »
Hayırlı olsun. Bende de buna benzer bir sorun vardı. Benim rölanti 1000-2000 devir arasında geziyordu. Bilgisayara soktuk. 3 hata mesajı vardı. Bunları sildik, sonra düzeldi. Bilgine...
teşekkür ederim kardeş, ancak benim problem durduğu yerde değil yani devir gezmiyor :-\ 2 ve 3. viteste kopmresörde 1800 - 2000 arasına gelince devir araba bi ileri gidiyor bir geri geliyor tekliyor yani. benden başka hiç kimse yaşamadı mı bu olayı???

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #5 : 12 Ocak 2008, 06:12:05 »
madem ikinci el aldın aracı sanayi de kompresyon testi yaptırmanı tavsiye ediyorum, o test aracının motorunun sağlığı hakkında bilgi sahibi olmanı sağlar, belki bu sorunu çözmene yardımcı olmayabilir ama sırf 2.el aldığın için söylüyorum: kompresyon testiyle aracın motorunun ne durumda olduğunu görmüş olursun..

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #6 : 12 Ocak 2008, 14:06:42 »
teşekkürler kardeş sagolasın

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #7 : 12 Ocak 2008, 14:53:33 »
Kardeş biraz daha ayrıntılı anlatsan mesela sadece hareket halinde demişsin araç motoru çalışırken herhangi bir titreşim düzensizliği hissediyor musun? Buna benzer olarak yakın zamanda hiç yağ gösterge sinyali kısa süreli de olsa devreye girdimi? Kompresyon sorununun bir çok sebebi olabilir.
Arabanın teklemesi mi yoksa çekişte ani düşüş ve normale dönme mi var.
Vites atar atmaz mı oluyor, yoksa viteste ilerlerken de bunu bir yapıp bir normale mi dönüyor.
Çok şey söylenebilir. Bu nedenle. :tamamdir

Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #8 : 12 Ocak 2008, 17:53:41 »
ateşleme de de sorun olabilir, bujiler kabloları distibütör milindeki boşluk ...

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #9 : 12 Ocak 2008, 19:04:19 »
Kardeş biraz daha ayrıntılı anlatsan mesela sadece hareket halinde demişsin araç motoru çalışırken herhangi bir titreşim düzensizliği hissediyor musun? Buna benzer olarak yakın zamanda hiç yağ gösterge sinyali kısa süreli de olsa devreye girdimi? Kompresyon sorununun bir çok sebebi olabilir.
Arabanın teklemesi mi yoksa çekişte ani düşüş ve normale dönme mi var.
Vites atar atmaz mı oluyor, yoksa viteste ilerlerken de bunu bir yapıp bir normale mi dönüyor.
Çok şey söylenebilir. Bu nedenle. :tamamdir


arabayla kalkış yaptık, 2. vitese attım. yokuş aşağı ilerlerken ayağımı gazdan çektim. motor devir saati 1800 e geldiğinde kompresörü bırakıp hızlanmaya başlıyor ve daha sonra 2000 devire gelmeden tekrar kompresöre biniyor araba. bu olay 1 saniyeden kısa bir sürede oldugundan arkadaşım araç bi ileri bi geri gidiyor. ancak gaza basınca 2000 devrin üzerine çıkınca böyle birşey yok. yani diğer devirlerde yok. araba dururken hiç bişey yok. 3. vitestede aynı şeyi yapıyor. frene basınca veya gaza basınca devri 1800 - 2000 haricinde bi devre getirince (araç yürürken) normal şekilde ilerliyor. benim anlamadığım neden sadece bu devirler arasında böyle problem oluyorda diğer hiçbir devirde olmuyor. çekişte hiçbir düşme yok. çünkü kompresöre bırakınca çekişle alakalı bişey yok. diğer zamanlar da yani kompresöre bırakmayınca gayet normal gidiyor. hızlanırkende o devirler arasında hiç bir problem yok. sadece kompresöre bırakınca oluyor. umarım yeterince açık olmuştur. ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #10 : 12 Ocak 2008, 20:55:16 »
arabayla kalkış yaptık, 2. vitese attım. yokuş aşağı ilerlerken ayağımı gazdan çektim. motor devir saati 1800 e geldiğinde kompresörü bırakıp hızlanmaya başlıyor ve daha sonra 2000 devire gelmeden tekrar kompresöre biniyor araba. bu olay 1 saniyeden kısa bir sürede oldugundan arkadaşım araç bi ileri bi geri gidiyor. ancak gaza basınca 2000 devrin üzerine çıkınca böyle birşey yok. yani diğer devirlerde yok. araba dururken hiç bişey yok. 3. vitestede aynı şeyi yapıyor. frene basınca veya gaza basınca devri 1800 - 2000 haricinde bi devre getirince (araç yürürken) normal şekilde ilerliyor. benim anlamadığım neden sadece bu devirler arasında böyle problem oluyorda diğer hiçbir devirde olmuyor. çekişte hiçbir düşme yok. çünkü kompresöre bırakınca çekişle alakalı bişey yok. diğer zamanlar da yani kompresöre bırakmayınca gayet normal gidiyor. hızlanırkende o devirler arasında hiç bir problem yok. sadece kompresöre bırakınca oluyor. umarım yeterince açık olmuştur. ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.


Sadece kompresörde olduğunu söylemesen sana şunları söylerdim

Arabanın yağlama sisteminde bir problem varsa olabilir. Özellikle yağ pompasının düzgün çalışmadığı durumlarda araç kompresyon kaybına uğrayabilir. Bu da devirde kısa süreli teklemeye ve daha sonra tekrar düzelmesine neden olabilir. Ancak bu çok kısa sürede olan bir şey hissetmen için gerçekten pompanın tamamen arızalı olması lazım ki oda daha hissedilir sorunlar oluşturur zamanla.

Bundan başka sübab sıkışmasında olabilir aynı sorun. Daha önce yaşamıştım. Araba çalkalanıyordu resmen. Sonra birden düzeliyordu. 2. 3. viteste barizdi. Bu da çözümü olan ancak biraz tuzlu olan bir durum. Sübaplar arızalı değilse sorun çok baş ağrıtmaz. Araba çalışır durumdayken sübapları bujileri deneyerek kontrol edebilirsin. Motor sesi bujileri takıp çıkardığında değişir değişmiyorsa ya o bujide ya bujinin yatağında ya da sübabta sorun vardır.Ateşlemeden de olabilir anlayacağın...

Ama sadece kompresörde ise sorun aracını bir bilgisayara alsınlar. Muhtemelen soket problemi çıkabilir. Yazılımda silerler ve soket değişirse tahminim sorunun çözülür.

Bu arada bir arkadaşımında başına gelmişti benzer durum onun da servisi yakıttan bile olabilir demişti...

Sorunun uzun sürmez inş. ve yardımcı olabilmişimdir umarım.  :)
Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #11 : 08 Kasım 2008, 13:50:29 »
merhaba arkadaşlar Kasımda bende 97 1.6 tek kapı vw polo sahibi oldum. bu ilk arabam, gerekli bakımların hepsini yaptırdım. aracımı 2. ve 3. viteste kompresöre bıraktığımda sadece 1800 - 2000 devirler arasında aracım gidip gitmemek konusunda kararsız kalıyor tekliyor yani. diğer devirlerde bu sorun yok.  bu konu hakkında varsa tecrübelerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum. iyi ve güvenli sürüsler arkadaşlar.

sonuç ne oldu acaba?

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #12 : 08 Kasım 2008, 14:25:59 »
avans ayarını kontrol ettir arkadaşım ama adam gıbı bırıne yaptır ayarını o modellerın ditrıbutoru çok arıza açıyo boşluk olsunca da avans ayarı bozuluyo .
Dikkat ısırır !!!

Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« Yanıtla #13 : 08 Kasım 2008, 16:15:05 »
teşekkür ederim ilgine