Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: İlk çalıştırmada çekiş düşük 2. Çalıştırmada gayet iyi...  (Okunma sayısı 8747 defa)

Merhabalar, benim şikayetim soğuk, geceden kalmış motoru ilk çalıştırmada çekişimin çok düşük olması. Gaza baya basmam gerekiyor istediğim deviri elde edebilmek için. Motor yaklaşık 5-10 dakika içinde 89-90 dereceye ulaşıyor fakat çekişim hala gayet düşük. Ben nezamanki ısınmış motorlu aracımı stop edip tekrar çalıştırsam çekişim çok güzel oluyor.
Boğaz kelebeği temiz, avans ayarı yapılı, bujiler yeni.
Hararet müşürüm bozuksa eger motorun ısısını sürekli doğru gösterirmiydi?

kutayerk nickli arkadaş otomatik jiklenin bilgi aldığı tek parçanın ısı muşiri oldugunu söylemişti
hava debimetresi başka bir olaymıdır?

usta bi sorum olcak aracında lpg varmı?lpg varsa bu olay cok normal cunku haraket edınce sogutma özelligine sahip alan lpg gazıgaz  beyninde ısınamadıgı için tam bır yanma elde edemez motor ama aynı olay benzinli araçta ne gibi farklılık gözterir bilemiyorum

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
Merhabalar, benim şikayetim soğuk, geceden kalmış motoru ilk çalıştırmada çekişimin çok düşük olması. Gaza baya basmam gerekiyor istediğim deviri elde edebilmek için. Motor yaklaşık 5-10 dakika içinde 89-90 dereceye ulaşıyor fakat çekişim hala gayet düşük. Ben nezamanki ısınmış motorlu aracımı stop edip tekrar çalıştırsam çekişim çok güzel oluyor.
Boğaz kelebeği temiz, avans ayarı yapılı, bujiler yeni.
Hararet müşürüm bozuksa eger motorun ısısını sürekli doğru gösterirmiydi?
10 dakikada hararet 90'a ulaşıyorsa termostatın arızalı olabilir normalde termostat sağlamsa 2-3 dakikada 90'a çıkar istersen termostata bi baktır belkide ondan yapıyor olabilir.

çözersen paylaş ama unutma:)benzer sorun bende de var malesef.ozmo, EGR valfi ayarı yapmak demek adaptasyon yapmak demek mi?

mikail
evet lpg var fakat açıklamanı anlayamadım.
birşey daha var neden stop edip tekrar çalıştırmam gerekiyor aracı? ozaman hararet 90 a ulaştığı anda çekişimin düzelmesi gerekir. ama mutlaka res atmam gerekiyor araca :)
ozmo
termostat ile hararet müşürü aynı parçamı?
bir diğer sorum 90 a çıktığı surece parça sağlam demek değilmidir. gerçi haklı olabilirsin 15 dk rolantide çalışsa bile ısı 90 a ulaşamıyor.

Çevrimdışı R-Line

  • Golfsburg Edition
termostat ile hararet müşürü aynı şey değil.
ikincisi hararetin 90 dereceyi bulması termostatın sağlam olduğunu göstermez. termostat açık kaldıysa biraz geçte olsa rolantide 90 dereceye ulaşır, ancak araç hareketliyken sürat biraz artırıldığında radyatör önden rüzgarı yiyeceği için hararet düşer.
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2009, 22:53:48 Gönderen: MK-IV 35 »

bende ısındıktan sonra hararet düşmesi gibi bir şey olmuyor. 10 dk içinde 90 a çıkıyor ve 90 la falan gittiğim halde önden rüzgarı almasına ragmen düşmüyor. normal değilmi bu durum?

Çevrimdışı G60

  • Otomobil
    Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
    Şehir
    Ankara
Normali hareket halinde de, dururken de 90 da sabit kalması.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

usta reset olayı hakkında pek bıse dıyemıcem ama aracındakı gaz beynınınde kalorıfer hortumlarından paralel baglanmıs su tesısatı sayesınde sıcak su dolasır bu sıcak su gazın ısınmasını saglar örn: aracta hic su olmasa ve lpg de calıstırmak ıstesen 5 dk ıcınde gaz beynı buz tutar uzerınde karlanma olur yanı bukadar sogutma ozellıgıne sahıp olan lpg nınde dırek gaz beynınde ısınmadan motora gıtmesı tam yanma yapamıcagından dolayı performansta dusus yasatır bu cok normal lpg gazını buzdolaplarında sogutmada kullanılan gaz gıbı dusunelım motor suyu ısındıktan sonra lpg yı gaz beynınde ısıtcak ve yogusturacak buda verımlı bı calısmaya sebep olcaktır

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
15 dakikada 90'a çıkması normal değil büyük ihtimalle arızalı geçen benimkide sorn çıkardı bi açtıkki ikiye bölünmüş 15 liraya mal oldu değiştirmekte fayda var büyük ihtimalle aracın beyni ısındığını algılayamıyor hararet müşürüde problemli olma ihtimali yüksek.

ozaman en azından şu şekilde bir sonuca baglayalım. şimdi araç motorun ısındığını termostattanmı anlar hararet müşüründenmi?
benim bildiğim müşürden. ozaman termostatla alakası nedir?
ama eger termostattansa ozaman değiştirmekte fayda var hakikaten.

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
termostatın görevi motordaki suyun ısınana kadar radyötere gitmesini engellemek ısındıktan sonra açarak radyötere gönderip soğumasını sağlamak hararet müşürinin görevi ise ısıyı algılayıp termostatın açılıp kapanmasını sağlamak.

hmm anlaşıldı. peki jigleyi ayarlamak için aracın ısısını algılayan parça hangisidir?