Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Düşük Hararet Sorunu  (Okunma sayısı 87838 defa)

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #14 : 03 Eylül 2007, 20:21:53 »
termostat takılı halde yapmaya başladıysa açık olarak kitlenmiştir. zamanla kireç gibi maddeler yüzünden termostat kitlenebilir. allahtan kapalıyken kitli kalmamış. o zaman fanda kurtaramaz. fanın çalışması tamamen fan müşürüyle alaaklı. çeşitli  su sıcaklıklarında çalışan tipleri bulunur. 70derecede fan açabilir o yüzden. termostatında farklı derecelerde açanları olması gerekir

Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #15 : 03 Eylül 2007, 21:09:17 »
Aynı sorunu ben yaşadım termostat açık kalmış ;iyikide açık kalmış kapalı kalsa hararetten arabaya daha çok zarar verirdi.Birader termostatın deyişecek orjinali 25 ytl idi ondan alıp taktıracaksın, taktırırkende benim daha önce form içerisinde termostat sorununa son adlı başlıkta açıkladıklarımı oku faydasını görürsün.
Yaratılanı severiz, Yaratandan dolayı!!!!

Çevrimdışı yakkir

  • GAVURDAĞLI
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #16 : 04 Eylül 2007, 08:41:21 »
termostat takılı halde yapmaya başladıysa açık olarak kitlenmiştir. zamanla kireç gibi maddeler yüzünden termostat kitlenebilir. allahtan kapalıyken kitli kalmamış. o zaman fanda kurtaramaz. fanın çalışması tamamen fan müşürüyle alaaklı. çeşitli  su sıcaklıklarında çalışan tipleri bulunur. 70derecede fan açabilir o yüzden. termostatında farklı derecelerde açanları olması gerekir

Benim aracın hararet yapması aynen sizin söylediğiniz gibi oldu,termostat açmadığı için soğuksu tankından devir daim olmadı fan devreye girdiği halde soğutma tankından su dolaşımı olmadığı için 3-4 Km gider gitmez hararet 110 geçiyor zaten.
Şu an termostat takılı değil su direkt devir daim oluyor, fan 90 dereceyi geçer geçmez devreye giriyor ve hararetin yukarı gitmesini önlüyor.Ama kışın motorun kısa sürede ısınarak daha  verimli çalışması ve kaloriferin sıcaklığından faydalanmak için termostatın takılı olması şart.
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #17 : 04 Eylül 2007, 15:12:03 »
Arkadaşlar arabalarınızı termostatsız kullanmayın. Bizim arabaların hep 90 derecede durması bu termostat sayesinde oluyor. Arabanın en verimli çalıştığı ısı budur. Arabalarda bi dizi sensörvar. Bunlardanlardan birinin çalışmaması demek arbanın bütün motor aksamında dengesizlik yaratır. Bizim aile maşallah hep motorcu kaynıyor. Bu termostadı bana kısaca şöyle anlattılar;
Motorun ısısını algılayan sensörler hep kombine çalışırlar. Kışın arabadan daha verim almak için motoru bu sensörler çabucak ısınmasını, yazın ise ısısnıp 90 derecede sabit kalmasını sağlıyor. Yani motor her zaman verimli çalışma ısısında termostat sayaesinde duruyor.

Çevrimdışı yakkir

  • GAVURDAĞLI
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #18 : 18 Eylül 2007, 13:49:28 »
Arabamda arızalı olduğu için şu an takılı olmayan termostat parçası




By yusufakkir

Evet nihayet bu meşhur parçanın yenisini taktırdım bugün,karşı tarafta bu parçanın takıldığı yuva ile  beraber .Şimdilik sorun yok araçta hararet göstergesi 90 da kalıyor.25 yedek parça + 10 işçilik toplam 35 Yt ye orijinal değil ama Alman üretimi bir parça.l
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı nihat

  • nihat
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #19 : 23 Eylül 2007, 02:58:07 »
Yusuf arkadaş probleminin çözülmesi sevindirici.Bendeki sorun devam ediyor.Şöyleki; Gösterge çoğunlukla çalışıyor ve tam 90 da ama bazan bir bakıyorum sıfıra inmiş.Bir süre sonra tekrar doksana çıkıyor birdenbire.Daha sonra öylece kalıyor.Yani şu sizin değiştirdiğiniz parçayı ben de değiştirsemmi?Ne dersiniz?
http://<a href=" at Urlal.com src="http://i1101.hizliresim.com/2011/1/30/454.jpg"></a>

Çevrimdışı yakkir

  • GAVURDAĞLI
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #20 : 23 Eylül 2007, 13:00:12 »
Yusuf arkadaş probleminin çözülmesi sevindirici.Bendeki sorun devam ediyor.Şöyleki; Gösterge çoğunlukla çalışıyor ve tam 90 da ama bazan bir bakıyorum sıfıra inmiş.Bir süre sonra tekrar doksana çıkıyor birdenbire.Daha sonra öylece kalıyor.Yani şu sizin değiştirdiğiniz parçayı ben de değiştirsemmi?Ne dersiniz?

Benim Polo'nun termostatı arızayı termostat açmayıp kapalıyken yapmış ve açmadığı için su devirdaim yapmadığından hareret yükselerek yapmıştı.>Anladığım kadarıyla sizin olay tam tersi yani arız termostat açık şekide kalmış ve kapatmıyor dolayısıyla su direkt olarak sürekli devir daim yaptığı için hararet yükselmiyor.Ancak düşük viteste yavaş ve araba sıkıştığında gösterge 90 a gider ama devirli ve hızlı kullandığınızda yeterli hava akımını aldığında ki artık havalar soğumaya başladı kolaylıkla soğuk hava alacaktır hararet göstergesi kısa sürede 70 in altındaki derecelere hatta en dibe dayanır.Bu durumda uzun süre kullanmanız motor yeteri derecede ısnıp bazı genleşmeler olmayacağı için arızalara neden olabilir ve motor uygun sıcaklıkta çalışmadığı içinde yakıt artar.Size tavsiyem termostatınızı değiştirmenizdir.Yukarda resimde görülen parça ile beraber onun takıldığı motora giden bölümde karşılığı olan bir parçası var beraber değiştirmeniz.
Servislerde orijinali ne 130 Ytl dediler ben sanayide Polo için üretilen yan sanayi yine alman  malı olan parça taktırdım.Komple parça 25+ 10 işçilik 35 Ytl'ye mal oldu.Üç aşağı beş yukarı sizin maliyette bu olur.Zaten orijinalde taktırsanız 2-3 sene içinde motor suyu sıcaklığı vb nedenlerden dolayı onlarda arıza yapabiliyor.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı yakkir

  • GAVURDAĞLI
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #21 : 23 Eylül 2007, 13:08:32 »
Yusuf arkadaş probleminin çözülmesi sevindirici.Bendeki sorun devam ediyor.Şöyleki; Gösterge çoğunlukla çalışıyor ve tam 90 da ama bazan bir bakıyorum sıfıra inmiş.Bir süre sonra tekrar doksana çıkıyor birdenbire.Daha sonra öylece kalıyor.Yani şu sizin değiştirdiğiniz parçayı ben de değiştirsemmi?Ne dersiniz?

Bu bölümü atlamışım hararetin yükseldiğinde 90 da kalmasını ve fazla yükselmemesini soğutma fanı devreye girerek sağlıyor .Termostatın görevi araç motorunun en kısa sürede uygun olan sıcaklığa gelmesini sağlamak ve su sıcaklığı 90 dereceyi geçtiğinde açarak soğuk su devir daimine müsade ederek motorun daha fazla ısınmasını önlemek radyatördeki suyu da  90 dereceyi geçtiğinde fan deveye girerek soğutur.
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı nihat

  • nihat
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #22 : 23 Eylül 2007, 16:03:27 »
Çok teşekkürler.Ben de en kısa zamanda değiştireceğim.Kendinize ve polo nuza iyi bakın.
http://<a href=" at Urlal.com src="http://i1101.hizliresim.com/2011/1/30/454.jpg"></a>

Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #23 : 25 Eylül 2007, 00:55:12 »
ek bir gösterge ile takip edebilseydim daha net yazardım ama benim bildiğim kadarıyla kadrandaki gösterge soğukken , çalışırken normal ısıdan düşünce , ve 110 u geçince hareket ediyor, ama kadran 90 sabit gösteriyor.

Çevrimdışı yakkir

  • GAVURDAĞLI
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #24 : 25 Eylül 2007, 09:18:27 »
ek bir gösterge ile takip edebilseydim daha net yazardım ama benim bildiğim kadarıyla kadrandaki gösterge soğukken , çalışırken normal ısıdan düşünce , ve 110 u geçince hareket ediyor, ama kadran 90 sabit gösteriyor.

Termostat  işlevini normal olarak yaparken yazdıklarınız doğrudur.
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı tonguc

  • Eskort mu alsaydım acaba
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #25 : 01 Ekim 2007, 16:09:05 »
arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım. kısa bir süre önce 98 polo clasic aldım ve bende termostat sorunu yaşıyorum. henüz 90 dereceyi görmedi arabam  5 bin km yol yapmama rağmen ; (   . yazılanları okuduktan sonra bende sanayinin yolunu tuttum . 30 milyon yan sanayi parçaya ve işçilik olarakta 30-40 milyon alırım dedi.sebebini sorduğumda ise termostatı değiştirebilmek için şarj dinamosunu ve klimayı sökmesi gerekiyormuş. yani anlayacağınız ermostata ulaşmak bayağı zormuş. ustam beni kandırıyor olabilirmi diye düşünmeye başladım doğrusu. bu arada klimanın gazıda değişebilir dedi kendileri. bu konuda bilgisi olan bir arkadaş var mı aceba

Çevrimdışı yakkir

  • GAVURDAĞLI
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #26 : 01 Ekim 2007, 19:37:57 »
arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım. kısa bir süre önce 98 polo clasic aldım ve bende termostat sorunu yaşıyorum. henüz 90 dereceyi görmedi arabam  5 bin km yol yapmama rağmen ; (   . yazılanları okuduktan sonra bende sanayinin yolunu tuttum . 30 milyon yan sanayi parçaya ve işçilik olarakta 30-40 milyon alırım dedi.sebebini sorduğumda ise termostatı değiştirebilmek için şarj dinamosunu ve klimayı sökmesi gerekiyormuş. yani anlayacağınız ermostata ulaşmak bayağı zormuş. ustam beni kandırıyor olabilirmi diye düşünmeye başladım doğrusu. bu arada klimanın gazıda değişebilir dedi kendileri. bu konuda bilgisi olan bir arkadaş var mı aceba



Polo clasic motor yerleşimini hiç bilmiyorum.Ama usta yaparken baktım benim arabada adam sadece hortum kelepçesini söktü birde motordan taraftaki karşı parçasını söküp yerine yenisini taktı ve tekrar hortumu bağladı boşalan su yerinede KIRMIZI antifiriz takviye ettik o kadar.15 dakika sürmedi yani.
Ne o öyle şarj dinamosu ve klima sökmek anlamadım doğrusu.Birde başka yere gösterin olmazsa
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı tonguc

  • Eskort mu alsaydım acaba
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #27 : 01 Ekim 2007, 19:53:57 »
Öncelikle mesajımla ilgilendiğin için teşekkür ederim. Anamur sanayisinde usta yok ki göstereyim.Pololarda standart değilmi ki motor düzeni. Diğer pololarda termostat nerede bulunur ona göre bende bakayım. Ve en önemlisi termostat nasıl birşey motor üzerinde tabiiki.  Yoksa termostat resminini vermişsin.Parçayı sipariş verdik 2 gün sonra geliyor. Ben ciddi ciddi poloyu verip eskort almayı düşünmeye başladım. Olmayacak böyle :-\