Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: biri bana anlatsın lütfen  (Okunma sayısı 12104 defa)

Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #14 : 10 Nisan 2007, 00:15:44 »
Ayrıca Metin  Bey , plastik parçanızın bedeli dediğiniz gibi çok büyük değil..Eğer  geri vermeyi teklif etseydiniz ben  olumlu yaklaşacaklarını düşünüyorum.
Siz  yapmadığınız bir eylemin sonucu hakkında tahmin yürütmüşsünüz sadece ..
Son sözüm ise şu : hepimize kazasız günler dilerim.

Öncelikle bir bayan oldugunuzu bilmeden yourm yaptıgımı belirtmek isterim ve yazdıklarımda kabalık ettiysem özür dilerim.
Yapmadıgım bir eylem degildi, gelen parcanın bana verdikleri parcayla aynı olmadıgını telefon acarak söylediler, o halde isime yaramayacak dedim, bizimde isimize yaramıycak almanız gerekli dediler, siz bu durumda 7.5 ytl icin kalkıp karsınızdaki insanlarla münakasa edermisiniz ?? Aslında ben haksızlıga korkunc derecede karsıyımdır, kaba degil ama asırı sinirliyimdir, kendimide bildigim icin haklı oldugum halde onlarla tartısmaya girmedim :) Cünkü asırı sinir yapacagımı biliyordum :)
Size söyle anlatayım, bundan 11 sene önce bir telefon acmak icin dolapderede bir tamirciye girdim, o zaman herkezde cep telefonuda yoktu, telefon acabilirmiyim diye ricada bulundum ve telefonumu actım, ücretini sordum, olurmu öyle sey ne önemi var diye cevap aldım :) ayrıca kapısında arabaylada durmamıstım, hani arabayı görse müsteri kaparız iste gibisdinden bir jest yaptı diye düsünebilirdim ama adamcagız cok iyi niyetli bir sekilde benden ücret almadı ve halada 11 senedir her arabamda her arızada ona gider arabamı yaptırırım,
Sizde haklısınız, bu zamanda kimseye güven olmuyor, herkes birbirini kazıklamaya calısıyor, İstanbul Avrupa yakasındaysanız sizede tavsiye edebilecegim elektrikci, egzoscu ve motor mekanik tamircileri tavsiye edebilirim, emin olun güvenmedigim hickimseye kefil olmam, bunda benim en ufak bir kazancımda yok, sadece dostlarımın isi görülsün diye tavsiye edeirm :)



GTI olsun istedik ama Allah DTI uygun gordu ......

Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #15 : 10 Nisan 2007, 00:24:05 »
eylül arkadasıma katılıyorum. her ne kadar ücretler can yakıyor olsa da.. servisten sasmamalı..
işin ehli her daim tercih edilmeli düşüncesindeyim..Biz tedbirimizi alalım da, Allah kaza bela vermesin ..

Bakın, anlatmak istedigim su yine aynı konuya gelecegim ama servislerde calısanlarında normal tamircilerden hicbir farkı yok, özel bir egitim almamıslar, özel bir kisilikleri yok, sadece aynı tip arabalarla haşır neşir olduklarından güvendiginizi düsünüyorum, gecen sene arabama hırsız girdi ve servise soktum arabamı, arka yan cam bekledim 2 gün ve sınuc iscilik+cam 420 ytl, bunu normal bir camcıda 150 ytl.ye iscilik dahil yaptırabilirdikte, ama bu ders oldu, kaskodan hasarsızlıgım gitti :)
iste normal bir esnaf ve servis farkı burada ortaya cıkıyor,
Buarada ben ne esnafım nede servisim var, tamamen bir tüketici olarak burada yorum yapıyorum, servise gitmek isteyen oraya gider, normal tamircisi olan tamircisine gider, kimseye zorla birsey yaptırılamaz :)
Ama 12 yıldır arac sahibi olarak az cok deneyim sahibi olduguma inanıyor ve tecrübeme inanarak bunları sizlerle paylaşıyorum, eger yardımım dokunuyorsa veya dokunacaksa ne mutlu bana :)
hepimize kazasız belasız arızasız günler :)
not : Eylül arkadasımıza,  lütfen bayan oldugunuz icin lastik degistiremem muhabbetine girmeyin, degistirmeniz gerektiginde degistirecek kapaziteye sahipsiniz, Türk bayanı herzaman akıllıdır ve marifetlidir, gerektiginde erkekten daha cok :)
GTI olsun istedik ama Allah DTI uygun gordu ......

Çevrimdışı SPoRTeXHauST

    Otomobil
    Golf IV
    Şehir
    İstanbul
  • Kuzen
Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #16 : 10 Nisan 2007, 08:50:32 »
Aracın ağır denecek işlerinde servise gider yaptırırım. Triger i servise değiştirttim, yarın bişey olduğunda "ne bu böyle?" dediğinde sana itiraz edecek adamlar yok. Hakkını çok daha rahat arayabilirsin. Serviste 1 kişiden fazla insan çalıştığı için ve servis elemanlarının üstleri olduğu için çok daha düzenli, sağlıklı çalışırlar. Normal bi tamircide eğer başında durulmazsa motordan ayrılan bi parçanın kaybolma ihtimali çok yüksek. Allah ne verdiyse indirilir. Touareg le Lupo ya farklı muamele yapılır. Ama serviste öyle olamıyor.
Cam, oto elektrik, rot, balans vb. gibi şeyler için servise gitmek zaten anlamsız. Bunlar sonuçta motor gibi hassas bölgeler değil. Servis dışında çok yerde bu tür işlemlar 1/3 fiyatına yaptırılır. He bayanlar yaptırabilir mi, yaptıramaz mı bilmiyorum ama büyük ihtimal yaptıramaz, ben bayan olsam bende servise giderim, savunurumda servisi.
Vermek istemeseydi, istemeyi de vermezdi.

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #17 : 10 Nisan 2007, 10:49:00 »
bence servise gitmenin özel bir mantığı yok bu konuda metin haklı....öle ustalar varki servisin aldığı ücretin 3/1 ine çalışıp her gördüğünde bir sorun oldumu diye soran müşterisini takip eden...servisler önceki gibi sıkı değil malesef..aracımı ilk aldığımda bende servis servis deyip dururdum sonradan anladımki boş...kapaktan ses geliyordu liftler denildi (diyen kişi 25 senelik usta)değiştirdik!!!yedek parca kısmıda olan bi yer burası yedek parca yanlış lifter vermiş adam onu bile anlamadan taktı çalıştırdık ses 2 katına çıkmış hmn istop ettim bi terslik var belli.söktük çıkarılanla karşılaştırdık bayada farklı...sonra çıkarılana göre yenisi alındı lifterin,takıldı ses yine var...eee noldu usta 200 lira verdik bu ses halen var lafıma bu normal lifterli araçlarçlarda bu kdr ses olur dendi...askere gitmeme 2gün kalmıştı lanet olsun dedim üstelemedim...bir günde aynı serviste benzin dağıtıcısının iç çamurluğa vidalandığı demir ayağı kesmeye kalktılar yapacakları iş triger kayışını değiştirmek..hayrola dedim abi vida çıkmıyor ayağı kescez dedi...sen dedim manyakmısın kafanmı güzel sakamı yapıyorsun...triger için arabayımı dağıtcaz aldım tornavidayı dağıtıcıdan sonraki parcayı çıkardım aradaki boru kısmı kapağı söktüm sarj dinamosunu gevsettim aldım kayısı usta geldi noldu diye dedim böle böle tek yaptığı gülmekti...işte size serviten örnekler hiç bi özel yerde böle gariplikler yasamadım ...

Çevrimdışı G60

  • Otomobil
    Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
    Şehir
    Ankara
Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #18 : 10 Nisan 2007, 10:57:01 »
Tanıdık bir ustanız, güvendiğiniz bir yer yoksa servise gitmekten başka bir çare yok. En azından sorunda çok doğal bir şekilde hakkınızı arayabilirsiniz.
Ancak bu demek olmuyor ki servisler daha iyidir. 10 tane servisin 10 günde çözemeyeceği, yapamayacağı işi 10 dakikada halledebilen ustalar var. Sorun güvenilir yeri bulmak, bilmekte.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı spy

Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #19 : 11 Nisan 2007, 00:44:42 »
Tanıdık bir ustanız, güvendiğiniz bir yer yoksa servise gitmekten başka bir çare yok. En azından sorunda çok doğal bir şekilde hakkınızı arayabilirsiniz.
Ancak bu demek olmuyor ki servisler daha iyidir. 10 tane servisin 10 günde çözemeyeceği, yapamayacağı işi 10 dakikada halledebilen ustalar var. Sorun güvenilir yeri bulmak, bilmekte.

+1
escocem'in yasadıgı sorunun benzerini bende yasadım.. valf yataklarından sıkır sıkır ses geliyordu, gittim servise subap değişecek dendi.. suan gitmekte oldugum ustama gittim.. sorunu enjektor contasında buldu :)

Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #20 : 22 Mayıs 2007, 00:04:30 »
  Gerçi konu biraz eski ama ben de Metin kardeşimize katılıyorum. Geçenlerde Doğuş Otonun ücretsiz check up kampanyasına soktum aracımı.Baktılar ettiler,ufak tefek şeyler çıkardılar ve elime bir rapor verdiler. Neyse aldım raporu ve Kartal sanayideki ustama götürdüm.Durum budur diyerek. Kendileri Doğuşun eski formenlerinden. Usta rapora baktı ve gülmeye başladı.Ne oldu ustam hayrola dedim. Usta gülerek sana bu raporu imzalayıp veren arkadaş bizim yanımızda süpürgeciydi dedi. Yani yetkili servis çalışanları öyle düşündüğümüz kadar da kalifiye olmayabiliyorlar.Süpürgeciler de teknisyenlik yapabiliyor. Bilginize....

Çevrimdışı UuR

Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #21 : 22 Mayıs 2007, 14:33:39 »
ya sanayide dikiş tutturamayanlar servislerde çalışıyorlar.benim cok tanıdığım insan böyle yapıyordu.
banada boğaz kelebeği kopmle değişcek demişlerdi serviste.dısarda cok ucuza hallettmiştim.servistede arabanın yanına yaklaştırmıyorlar zaten onlarada gözü kara güvenmem hayatta.
ne insanlar gördük yağ bakımına gidiyor.ne yağ değişiyor ne filitre allah ıslah etsin bunları.

Çevrimdışı JudasDSC

  • in vino veritas, in vino feritas
Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #22 : 22 Mayıs 2007, 22:47:05 »
Arkadaşlar açtığım diğer başlıkta başıma gelen olayı okuyabilirler. Bende güvendiğiniz bir tamirci varsa servise gidilmemesi taraftarıyım. 
160 liraya hallettiğm olayı servise gitsem 600den aşağı kurtaramazdım herhalde.

Ynt: biri bana anlatsın lütfen
« Yanıtla #23 : 23 Mayıs 2007, 00:36:57 »
Merhaba, aranıza yeni katıldım geçtiğimiz ay 2001 model polo trendline aldım. Aldığım araç 75.000 kilometredeydi. Bakım yapılıp yapılmadığını bilmediğim için işimi garantiye almak adına triger kayışını değiştirmek istedim. E tabi ilk heves aman kimse arabamı ellemesin diyerek gönen servise götürdüm. arabadan anlamadığımı triger kayışının değiştirilmesini ve arabamın genel bir durumuna bakılmasını istedim. Ertesi gün telefon ederek bana bir ekspertiz raporu sundular aman Allahım neredeyse arabayı komple değiştirecekler. Arabayı vermiş olmanın sıkıntısıyla triger kaşıyını ve lifterlerin tamamını değiştirdiler. bunun dışında herhangi birşeyi elletmedim. Bana verilen raporda ön ve arak 4 amortisöründe patlak olduğu ve değişmesi gerektiği yazılıydı. Bunun üzerine bir arkadaşımın 30 senelik ustası ve dostu olan skoda özel servisine aracımı götürdüm. Usta aracı lifte alarak yaptığı kontrollerde bırakın amortisörlerin patlak olmasını yağ izine bile rastlayamadı. Evet servisler tamamen vatandaşın cebine gözdikmiş durumdalar, araç sahiplerini ücretsiz cneck-up'a çağırarak benim gibi arabadan anlamayan insanların gözünü korkutup şunun değişmesi gerek , bunun değişmesi gerek diyerek kendilerine iş çıkarıyorlar. Büyük konuşmayayım ama bir daha servisin kapısından gireceğimi sanmıyorum. En iyisi kaliteli bir usta bulup aracın başında bekleyerek tamir ettirmek. Sevgiyle kalın.