Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...  (Okunma sayısı 18525 defa)

Çevrimdışı 34Sportline

  • LESS IS MORE
Merhaba Arkadaşlar,
1997 6N AFH'nin ağırlığını nasıl azaltabiliriz? Karbon-fiber kaput aradım bulamadım. Almanya'da 550 Avro'ya satılıyor sanırım ama ağırlığını yazmamışlar...
- Stepneyi çıkarsam (tam boy değil) ağırlığı nedir bilen var mı?
- Arka koltukların yerine ne yapılabilir? Arka koltukları tartan oldu mu??  :)
- Akü bagaja alınabilir mi? (Ön-arka ağırlık dengesini iyileştirmek adına)
- Ses sistemi + pandizot çok ağırlık yapıyor, Bose gibi küçük ve hafif bir hoparlör sistemi yok mudur? Sırf ağırlık olmasın diye amfi ve subwoofer almadım...
- Hafif ön koltuk bulabilir miyim? ama öyle çok abartı görünmesini istemiyorum yarış arabası gibi...

Bunlara ek olarak daha başka neler yapılabilir hafifletmek için?
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2007, 00:38:02 Gönderen: 34Sportline »
Lütfen saygıyı elden bırakmayalım ve Türkçe'ye özen göstermeye çalışalım.

Çevrimdışı samsam

  • Sade'yim Sade'sin Sade'yiz.
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #1 : 16 Kasım 2007, 23:58:25 »
Hocam neden yapıyorsunuz ?
Bir hiçim ben, sıfırım..
Toplarsan etkisiz, çarparsan yutan olurum!
Bölersen sonsuz, çıkarırsan kendin olurum! Sıfırım ben, ben bir hiçim!

Çevrimdışı 34Sportline

  • LESS IS MORE
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #2 : 17 Kasım 2007, 00:10:44 »
Performans için tabi ki, kilo vermeyi bile düşünüyorum  ;D
Lütfen saygıyı elden bırakmayalım ve Türkçe'ye özen göstermeye çalışalım.

Çevrimdışı Sile-R

  • ABF
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #3 : 17 Kasım 2007, 00:14:04 »
Daha kuvvetli bir otomobil alabilirsin ya da ne biliyim aracını modifiye edebilirsin... Belki de ettin ağzına kadar dolurdun arabanın makinası birde hafifletmek istion tabi o farklı bir durum.

Hafifiletmek istiosan yrn al anahtar takımını...başla sökmeye kullanmadığın herşeyi...Ama gene de fazla birşey ferketmez. Arabaya yazık olur...Konforundan ödün veririsin.
...

Çevrimdışı 34Sportline

  • LESS IS MORE
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #4 : 17 Kasım 2007, 00:30:42 »
Sile-R arkadaşım ne yazdığını inan anlayamıyorum. Hem argo hem de düşük tümceler. Aracımı modifiye ediyorum zaten sorum da bununla ilgili. Çok ilginç şeyler değil ki bunlar, örneğin Mini Cooper s Works orjinal olarak arka koltuksuz geliyor. BMW yıllardır çalışıyor ön/arka ağırlık oranını %50-%50 ayarlayabilmek için. Motoru içeri doğru uzatıp aküyü de hem güvenlik hem ağırlık için bagaja alıyor. Stepne yerine run-flat lastik kullanıyor. Bunlar tuhaf konular gibi davranmayın lütfen. Aracım şu anda 109 HP ve dolu depo ile boş depo bile çok farkediyor. Bir yolcu aldığımda zaten bariz bir fark hissediyorum...

Daha kuvvetli bir araç almaya gelince, bu konuyu çok yazdım (Ekim 16, 2007, 11:29:32 & Eylül 18, 2007, 05:30:34) tekrarlamayacağım...
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2007, 00:42:04 Gönderen: 34Sportline »
Lütfen saygıyı elden bırakmayalım ve Türkçe'ye özen göstermeye çalışalım.

Çevrimdışı Sile-R

  • ABF
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #5 : 17 Kasım 2007, 01:15:24 »
Ben sana neden argo yazayım...düşük tümceler? bunu düzeltirim.

1- Mini GP lerde de arka koltuk yok sebep: kule gergisi kullanabilmek için.
2- BMW arkadan irişli otomobiller yapar, arakadan itişli otomobillerin ağırlık dağılımları önden çekililerden daha başarıldır. BMW çalışıyor zaten arkadan itiş yaptığı için senin kadar kafa yormuyo.
3- Sen aracını yürüsün die haffşetmeye çalışıyorsun...Modifiye ile 109HP...Yaf zaten aracın orjinali 100HP değil mi?...Sen aracını haifilesin diye boşalttıkça yol tutuş problemi ve frenaj problemi yaşayabilirsin.

Sormuşun, cevabını almış bulundun...Amerikalıların çok geç anladığı bir hadise vardır...Hayat 400mt den ibaret değildir.

Bende sana güzel güze diyorumki...Performans, hızlanm gibi unsurları ön plana çıkartmak istiyorsan...Aracını değiştirmen çok daha mantıklı olur. Sende diyorsun Mini öle BMW böle...BMW ztn bizim arabalar ile alakasız, Mini S work, Mini GP modelleri ztn mühendislik çalışmaları. Sen kendi başına araba hafifletirsen ancak hızlanır durursun...Oda öyle acayip farketmez. Otomobil modifiye etmek basit bit iş değildir.

Anlaşılan oki sizi okşayacak adam lazım...eleştiriye açık değilsiniz...

Sağlık olsun...
...

Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #6 : 17 Kasım 2007, 09:58:13 »
Hayat 400mt den ibaret değildir.

Güzel bir cümle..! (ama benim için pek geçerli değil ;D)

Erdem abi, ben de birkaç tavsiye vereyim sana. Öncelikle aracın kaputunu dediğin gibi karbon yaptırabilirsin. Ayrıca hafif bir jant taktırabilirsin (Kosei,Enkei, O.Z vs). Arka koltukları sökmek de mantıklı bana göre (hatta imkan olsa rollbar :) ) Yan aynalar için küçük karbon aynaları kullanabilirsin. Dediğin gibi stepne lastiğini kaldırabilirsin. Ön tampona geniş hava kanalları açıp, arkaya difüzör yaptırabilirsin. İyi bir performans ve yol tutuş için, iyi ayarlanmış, hafif bir spoiler kullanabilirsin (bizim araçlarımızda performansa pek etki etmiyor ama yol tutuşta önemi var). Aklıma gelen şimdilik bunlar, saygılar  :)

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #7 : 17 Kasım 2007, 10:17:35 »
klima sistemini sökebilirsin,kaput illa carbon fiber kaput olmak zorunda değil direk fiberde olur..aynı şekilde bagaj kapağıda fiber olablir(fiber olan noktalar ile aracın metal kaportasının rengi hiç bir zaman birbirini tutmaz onuda kabul ediyorsan).arka koltukları bnm ilerde yapacağım fiber 2koltuk koyarak en az 10 kg kazanabilirsin.yapacak sey çok fakat ufak ufak hafiflik sğlayacak seyler,aracın ralli aracı olsa deler gecersin her yeri kısa çözüm olur :)

Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #8 : 17 Kasım 2007, 14:04:52 »
aküyü arkaya almak pek mantıklı degil aracınız önden cekişli olduğu için agırlıgı önce öne vermek gerekir boylece gaza asırı yuklenmelerde patinaj cekme sorunu azalır, hatta bunun için draglara hazırlanan araclarda öne daha kısa spor helezon kullanılmakta. bunun  dısında spor koltuklar orj. koltuklara gore hafifmi bilmiyorum,
filtre taktınızmı bilmiyorum ben gecenlerde taktım ve sportline kullanıcısı olarak arabada bariz bir rahatlama hissettim öneririm. hafifletmekten ziyade motoru kurcalıyın derim imkanınız varsa en basta yapılacaklkar filtre egzoz+ chip

Çevrimdışı 34Sportline

  • LESS IS MORE
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #9 : 17 Kasım 2007, 18:33:49 »
Forumun kalitesini düşürmemek adına ikili tartışma yapmak istemiyorum burada. Arkadaşlar, öğrendiğime göre stepne 8 kg, arka koltuklar 18 kg'mış. Arka koltuklara öyle bir mekanizma yapmalı ki anne ziyarete geldiğinde yeniden takılabilmeli değil mi ama :)
Escocem, arka koltuklar konusunda yapacaklarını takip etmek isterim, bana haber verirsen çok sevinirim. arka koltuklara bazı SUV'lardaki gibi sökme takma için klips ve yuva yapılabilir belki. İlginç bir çalışma olur.
İbrahim'cim jant işine şu anda giremiyorum çünkü daha yeni lastik aldım araçtaki orjinal 15" BBS'e göre.
Aliis arkadaşım kutu içi K&N filtreyi düşünüyordum faydası olur mu diye, senin tavsiyene uyup alacağım mutlaka, çok teşekkürler. Chip işine devam ediyorum, takıldı ama Pazartesi tekrar Dyno'ya girecek, bakalım. Akü konusunu ben böyle düşünmemiştim hiç, ama mantıklı geldi doğrusu. Güvenlik için arkada olması en doğrusu ama çekiş konusunda birşey diyemedim...
Başlarda ben de anlam veremiyordum bu tuning işlerine, gidersin hızlı bir araba alırsın olur biter diyordum ama bu bir hobi ve çok zevkli. Yapacağınız işleri çok iyi planlamanız gerekiyor ve sürekli yeni birşeyler öğreniyorsunuz, bu da çok eğlenceli bence. Örnek vermek gerekirse aracın motorunu modifiye ederseniz frenleri ve yol tutuşu artırmanız gerekir. Yay takarsanız aracın orjinal amortisörlerine zarar verirsiniz çünkü başka bir yaya göre üretilmişlerdir. Yay ve amortisör sistemiyle oynarsanız performans ile konfor ters yönlü ilişkili olduğundan birinden feragat etmeniz gerekir... Bunun gibi onlarca hatta yüzlerce konu var ve kendinize en uygun olan değişikliği yapmalısınız. Benim şu anda istediğim performansta sıfır bir araç alma imkanım var ama bu benim hobim ve yeni bir araçta bunları yapamazsınız. Bunların zaten herkes farkında ama anımsatmak istedim...
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2007, 18:38:09 Gönderen: 34Sportline »
Lütfen saygıyı elden bırakmayalım ve Türkçe'ye özen göstermeye çalışalım.

Çevrimdışı golf-line2

  • golf GTD
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #10 : 17 Kasım 2007, 18:46:19 »
bence uğraşma en fazla 100kg  acaltabilirsin bence

Çevrimdışı 34Sportline

  • LESS IS MORE
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #11 : 17 Kasım 2007, 18:48:01 »
Kadir, 100 kg azaltırsam bu harika olur ama! Yani anlatırsan 100 kg olayını inan çok sevinirim :)
Lütfen saygıyı elden bırakmayalım ve Türkçe'ye özen göstermeye çalışalım.

Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #12 : 17 Kasım 2007, 19:31:35 »
100 kg peeh vay beee :D

Çevrimdışı G60

  • Otomobil
    Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
    Şehir
    Ankara
Ynt: Aracın ağırlığını nasıl azaltabilirim? Bir kaç soru...
« Yanıtla #13 : 17 Kasım 2007, 20:38:48 »
100 kg az bir rakam gibi geliyo sanırım. Çok ciddi fark ettirir 100kg bir arabada. Ben de hissediyorum yanımda bir kişi olduğu zamanki performans kaybını.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."