Gönderen Konu: katalizatör  (Okunma sayısı 18180 defa)

Çevrimdışı silver

  •  
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #28 : 13 Temmuz 2007, 15:20:33 »
ilgine teşekkürler  :)

sanırım bu konuda servisim (denizli/bolçek) beni yönlendirir.
fakat görüşlerini iletmek isteyenler olursa da sevinirim.

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #29 : 13 Temmuz 2007, 15:48:15 »
Katalizör sesi kaybetmez, aksine katalizör yoksa daha çok homurtu yapar. Ses istemiyorsan katalizörü yaptır. Düz boru ralli araçlarında mevcut. Onların sesleri dillere destan zaten  ;D

Çevrimdışı mcsahan

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 1588
  • onsekiz at, onaltı valvit
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #30 : 13 Temmuz 2007, 16:17:52 »
Katalizör sesi kaybetmez, aksine katalizör yoksa daha çok homurtu yapar. Ses istemiyorsan katalizörü yaptır. Düz boru ralli araçlarında mevcut. Onların sesleri dillere destan zaten  ;D

ülen, komple eksozu sökmemiş adam, sadece kat. iptali. bağaarmaz o kadar:D
2500-3000 arası yapıorsa kaçakda olabilir bi taraflarda

Çevrimdışı ua

  •  
  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #31 : 13 Temmuz 2007, 22:15:09 »
Katalizatörün araca takılış sebebi, silindirleredeki yanma sonucu çıkan gazlarda bir nevzede olsa yanmamış kısımları kalır.İşte bu yanmamış kısımlarda doğaya çok zararlı maddeler bulunur bunların daha zararsız hala yani karbondioksite çevirmeye yarar. Gelelim Katalizatörrü çıkarınca aracımızın yakıt tüketimi belirli ölçüde artartabi gücüde yaklaşık 5 10 hp.. ama çıkarınca egzoz emisyon testlerinden geçemeyiz.Biede günümüzde küresel ısınma olduğu için çevreye duyarlı olalım çevremizi kirletmeyelim. Katalizatörün içinde katalatik tuğlası bulunur tabi delikleri çok küçüktür.Malzemesi özel olduğundan biraz pahalıdır.Çalışma sıcaklığı 1000 2000 derece arasıdır bı sıcaklıkta yanmamış gaz kalırmı artık gerisini siz düşünün...

Çevrimdışı SPoRTeXHauST

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 848
  • Kuzen
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
  • Şehir: İstanbul
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #32 : 13 Temmuz 2007, 23:09:07 »
ua kaç hp :) 5 - 10 mu ? Şaka mı yapıyosun :) :) :) Standart motora zarar vermezse 0,5 hp falan kazandırır.
Vermek istemeseydi, istemeyi de vermezdi.

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #33 : 13 Temmuz 2007, 23:13:27 »
gücü aracına göre 2-3 hp oda anca artar...testlerdende gayet güzel gecersin sorun olmaz çünkü artış o kdr abartılı olmaz...eski araçların kaçında katalizör varki?katalizörün elyaflı olanıda vardır sadece tuğlalı değildir piyasada taşlı diye adlandırırlar..

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #34 : 13 Temmuz 2007, 23:34:41 »
yüzde 4 gibi olabilir güç artışı...

Çevrimdışı VWR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 230
  • Polo on Full Throttle...
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #35 : 14 Temmuz 2007, 08:06:02 »
Arkadaş siteye girdim inanın herkes bilgisini paylaşmış çok hoşuma gitti benim 98 polom var 197000 km de katalizatör dolmulmuşmudur nasıl anlıyabilirim arabam çok yakıyor ve haftaya tatile gidecem 1100 km neler tavsiye edersiniz şimdiden teşekür herkese :sevgi:

Yurtdışında katalizorler çok daha uzun zaman kullanılabiliyor, fakat yaşanan bazı olumsuzluklar erken tıkanmasına neden olabiliyor, çok yakma derken ne kadar bir tüketimden bahsediyorsun ihtiyar? hatta belki katalizor'un değil susturucuların eskimistir. Ben iceri doğru patlamış orta usturucuyu değistirdiğime arabanın üst devirlerdeki performansı hissedilir bir şekide değimisti...
Anlayana Sivrisinek Saz; Anlamayana Davul, Zurna Az...

Çevrimdışı VWR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 230
  • Polo on Full Throttle...
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #36 : 14 Temmuz 2007, 08:09:46 »
selamlar.
bir hafta önce 2001 polo comfortline sahibi oldum.
ilk otomobilim. ve öğrenmem gereken çok şey var sanırım.

araba ilk çalıştığında (motor soğukken) 1. veya 2. viteste ve de sadece bir kere şıngırtı gibi bir ses geliyor. (hemen hemen sağ ön koltuğun altından) daha sonra tekrarlamıyor. ve de her viteste 2500 devirde başlayıp 3000 devirde biten bir homurtu var.
bu homurtu aracın eski sahibinde de vardı. izmir'de katalizatörü söktürdüğü zaman sesin kesilebileceği söylenmiş. o da söktürmüş. fakat homurtu kesilmediği gibi bir süre sonra bu şıngırtı başlamış. sökülen kat. eski sahibinde duruyor. bunu aldırıp yeniden taktırmayı düşünüyorum.
bugün aracı Denizli Bolçek'e götürdüm. usta direkt "katalizatör olmadığı için ses yapıyor" dedi.

fiyatları siz de biliyorsunuz. usta da sizlerin görüşlerinizde belirtiğiniz gibi kat.ın sökülmesinin motora zararı olmayacağını söylüyor. eğer kat. tekrar takıldıktan sonra da bu sesler kesilmezse yorumlarınızdan okuduğum kadarı ile katalizör sistemini toptan iptal edip düz boru geçişi yaptırmak mantıklı görünüyor.

görüşlerinizi iletirseniz çok sevinirim.
şimdiden teşekkürler...

Katalizorun sokulmesinin özellikle tek o2 sensorlü araçlarda sorun teşkil etmez fakat; kat sökmenin şöyle bir problemi var, koku...özellikle kapalı garajlarda oldukça rahatsız eden bir koku ile karşılaşırsın...simdiye kadar pejodan vwne bütün kat iptali yapılmış araçlarda dikkatimi çekmiştir.
Anlayana Sivrisinek Saz; Anlamayana Davul, Zurna Az...

Çevrimdışı VWR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 230
  • Polo on Full Throttle...
    • Profili Görüntüle
Ynt: katalizatör
« Yanıtla #37 : 14 Temmuz 2007, 08:12:21 »
Katalizatörün araca takılış sebebi, silindirleredeki yanma sonucu çıkan gazlarda bir nevzede olsa yanmamış kısımları kalır.İşte bu yanmamış kısımlarda doğaya çok zararlı maddeler bulunur bunların daha zararsız hala yani karbondioksite çevirmeye yarar. Gelelim Katalizatörrü çıkarınca aracımızın yakıt tüketimi belirli ölçüde artartabi gücüde yaklaşık 5 10 hp.. ama çıkarınca egzoz emisyon testlerinden geçemeyiz.Biede günümüzde küresel ısınma olduğu için çevreye duyarlı olalım çevremizi kirletmeyelim. Katalizatörün içinde katalatik tuğlası bulunur tabi delikleri çok küçüktür.Malzemesi özel olduğundan biraz pahalıdır.Çalışma sıcaklığı 1000 2000 derece arasıdır bı sıcaklıkta yanmamış gaz kalırmı artık gerisini siz düşünün...

Kat iptaline bende karşıyım...motor büyüklüğüne karaterine göre değişir otomobile vereceği artı güç...
Anlayana Sivrisinek Saz; Anlamayana Davul, Zurna Az...