Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 96 polo ve çalışma problemi  (Okunma sayısı 8192 defa)

96 polo ve çalışma problemi
« : 25 Temmuz 2007, 15:56:48 »
Merhaba arkadaşlar bende siteye yeni kaydolanlardanım. 6 ay kadar önce 96 polo 1.6 aldım. Arada bir (1ayda) çalışmama problemi yaşıyorum.İlk marşa basışta çalışıyor gibi oluyor sonra sanki elektrik kesiliyor. Servisede götürdüm bilgisayara takıp ölçüp biçtiler bi arıza yok dediler. Arızayı sürekli yapmadığı içinde servis bir şey diyemiyor.Sizce ben ne yapmalıyım?

Ynt: 96 polo ve çalışma problemi
« Yanıtla #1 : 25 Temmuz 2007, 16:05:49 »
Hoşgeldin. Bende de bir ara benzer bir sorun vardı. Kontağa çekilen bir elektrik kablosu var, o inceydi bende. Aracı marşta tutugun sürece araç çalışıyor, bıraktığında duruyordu. Elektrikçi o kabloyu daha kalınıyla değiştirdi, sorun düzeldi.

Çevrimdışı Tholl-ga

  • Sleeper MK4
Ynt: 96 polo ve çalışma problemi
« Yanıtla #2 : 25 Temmuz 2007, 16:11:34 »
1- aküne bi baktır
2- marş dinamosunu kontrol ettir

Ynt: 96 polo ve çalışma problemi
« Yanıtla #3 : 25 Temmuz 2007, 20:51:11 »
Akünü kontrol ettir,büyük ihtimal sorun ordan kaynaklanmakta...

Aramıza Hoşgeldin, iyi forumlar...

Ynt: 96 polo ve çalışma problemi
« Yanıtla #4 : 26 Temmuz 2007, 23:24:37 »
Akadaşlar sorunu çözdüm kontak anahtarındaki chip bozulmuş yenisini yaptırdım. Benzer sorunu olanlara bildiririm.Bu arada yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkür ederim.

Ynt: 96 polo ve çalışma problemi
« Yanıtla #5 : 26 Temmuz 2007, 23:35:05 »
Akadaşlar sorunu çözdüm kontak anahtarındaki chip bozulmuş yenisini yaptırdım. Benzer sorunu olanlara bildiririm.Bu arada yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkür ederim.

Sorunun çözülmesine sevindim,Bilgi paylaşımı için teşekkürler herkes için bir tecrübe oldu,Bu kontak anahtarı çipi hakkında biraz daha bilgi verebilirsen seviniriz,ne kadara değişir mesela?

Çevrimdışı 34Sportline

  • LESS IS MORE
Ynt: 96 polo ve çalışma problemi
« Yanıtla #6 : 04 Ağustos 2007, 03:07:30 »
ya bu kadar olur. Tam şimdi yazacaktım chiptendir diye  :) Ben anahtarı sustalı ile değiştirirken kısa süreli olarak bu problemi yaşamıştım çünkü...
Arkadaşlar çalışmama ve stop etme sorunu çok sık yaşanıyor. Olası nedenleri toparlayalım:
1- Ateşleme bobini arızalı olabilir. Çalıştırırken bobin üzerine tornavida arkasıyla tık tık vurmayı deneyin. Böyle vurunca çalışıyor ve sorun düzensiz ise büyük olasılık bobinden kaynaklanıyordur. Genelde Çin malı bobin takılıyor ve sorun yaratıyor. Alman malı bobin yaklaşık 80 YTL.
2- Akü sorunlu olabilir. Far ve ışıkları kontrol edin. Akü kutup başları oksitlenmiş olabilir, kontrol edin. Unutmayın, akü bitmişse marşa bastığınızda araç hiç marş motorunu çeviremez, sadece küçük bir tık sesi gelir.
3- Araç kontak çevirildiğinde önce rahatça çalışıp hemen kararlı bir şekilde stop ediyorsa kontak bölgesindeki chip okuyucu (immobilizer) anahtarınızdaki chip'i okuyamıyor ve bu yüzden önlem olarak çalışan motoru durduruyor demektir. Anahtarınızı açıp içindeki chip'i ön bölüme yakın bir yere sabitleyin. Orjinel anahtarda chip için bir yuva bulunur ama anahtarınız değiştiyse chip'i sağlamca ve anahtar yere düştüğünde yerinden oynamayacak şekilde yapıştırmanız gerekir.
4- Marş dinamosu sorunlu olabilir.
5- Ateşleme bobinine bağlı kablolarda gevşeme de çok sık karşılaşılan bir sorun. Kabloları kontrol edin, bujilere giden kabloları da çıkarıp tekar takın, gevşeme olup olmadığını kontrol edin.

Sevgiler
Lütfen saygıyı elden bırakmayalım ve Türkçe'ye özen göstermeye çalışalım.