Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: 6n fren problemi!  (Okunma sayısı 5473 defa)

6n fren problemi!
« : 09 Ağustos 2007, 14:57:04 »
öncelikle hepinize merhaba.ismim ömer 97 mod.90 binde aee kodlu 6n im var.
sorunum frenlerin bi standartta olmaması yani bazen gayet iyi bazen yetersiz gibi fark öyle çok olmaması ile bilikte mesela aracımda abs yok ama panik frende kızaklama yapmıyordu (baznde yapıyor)son günlerde ise biraz sert frende sol ön tekerin kızaklaması peyda oldu ancak dediğim gibi herzaman değil. 6n lerin fren gücü dağıtıcısı gibi bi parçası var mı? yada fren sisteminde hava olabilir mi? y.servislerde bununla ilgili makina olduğunu duydum doğru mu?bu makina hakkında bilgisi olan var mı?( maliyet ne olabilir ). teşekkür ederim.

Çevrimdışı fay78

  • Tuna AKYÖN
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #1 : 09 Ağustos 2007, 17:21:39 »
valla ne dersen de frenleri iyi olan 6N olamaz.Nedeni ise arkalar kampana.....6N2 lerde bu problemi çözdüler dostum 4 disk fren oldu.her yeni modelde bir önceki eksiler tamamlanmış oluyor.
''AKTİF KALMAN DİLEĞİYLE  ™  sözünün gerçek sahibi....Harbi FENERBAHÇE'Lİ....

http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_680654231.jpghttp://img393.imageshack.us/img393/2523/index3pq0.jpghttp://img408.image

Çevrimdışı yeshim

  • FF Lover
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #2 : 09 Ağustos 2007, 22:44:41 »
valla ne dersen de frenleri iyi olan 6N olamaz.Nedeni ise arkalar kampana.....6N2 lerde bu problemi çözdüler dostum 4 disk fren oldu.her yeni modelde bir önceki eksiler tamamlanmış oluyor.

Kesinlikle aynı fikirdeyim. Kaldı ki söylediklerin bende de mevcut ama bu şanzuman yenilendikten sonra olmaya başladı. Tabi ki birbiri ile alakası yok ama nedendir bilmiyorum fren mesafem olduka uzadı ve geçen gün işe giderken 3. vitese kadar düştükten sonra frenlerim şişti yani pedalım iptal oldu v,tes küçültüp el freniyle durabildim allahtan o tutuyordu ama az. Sonuç olarak fren hidroliğinin azalmış olması dediler ama daha eklenmedi şuanda tutuyorlar. Aynı sorunu bir kaç polo 6n sahibi arkadaşım da yaşamıştı. Sanırım bu kronik bir sorun

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #3 : 09 Ağustos 2007, 22:53:49 »
Fren yağınızı konple boşaltım yenisiyle değiştirin bence bende işe yaramıştı sıcaktan özelliğini kaybediyormuş.(fren yağı castrol veya mobil dot4)

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #4 : 22 Eylül 2007, 01:16:59 »
Fren disklerim "çene"yapmış dedi usta, diski taşlayıp düzeltiyorlarmış sağlıklı bi yöntemmi sizce?

Çevrimdışı yakkir

  • GAVURDAĞLI
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #5 : 22 Eylül 2007, 13:08:10 »
Fren disklerim "çene"yapmış dedi usta, diski taşlayıp düzeltiyorlarmış sağlıklı bi yöntemmi sizce?

Sanırım bu genelde yapılan bir işlem,diske zarar vermeden üzerinde oluşan taşlaşmış tortuları ve birikintileri temizliyorlar.
Benzetmek gerekirse dişlerde oluşan diş taşlarının diş minesine zarar vermeden temizlenmesi gibi.
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı TuningLINE

  • Polo Community
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #6 : 22 Eylül 2007, 13:11:37 »
Fren disklerim "çene"yapmış dedi usta, diski taşlayıp düzeltiyorlarmış sağlıklı bi yöntemmi sizce?
ince bir paso torna geçiyorlar ama bu sağlıklı bir yöntem değil yaptırmanızı tavsiye etmem
alın 2 tane yeni disk takın bence ;)
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #7 : 22 Eylül 2007, 15:45:15 »
Cevaplar için teşekkürler ama Anlatmak istediğim bu değil diskin kenerlarında çıkıntı oluşmuş zamanla frene basa basa yani disk yenilmiş o kenarlardaki çıkıntıyı aldırayımmı ?fren balatalarını değiştireceğim en iyisi diskleride değişmek heralde 10 senelik disk.

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #8 : 22 Eylül 2007, 15:50:37 »
balata sürtüne sürtüne birleştiği noktaları yemiş diskin en uç kısmına gelen-dış kısmına gelen kısımda balatayla öpüşmediği için olduğu gibi kalıp diğer yenilen kısımlara göre yüksek atmış sanırım onu diyosun...onu aldırman sorun teşkil etmez fakat balatalarını değiştirmişken diskleride değişmen ii olur malum 10 yıllık diyorsun..

Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #9 : 22 Eylül 2007, 20:46:08 »
Merhaba sortie34
Benim de aracımda aynı problem vardı diskleri ve balataları değiştirdim sorun çözüldü ön diskler+balata 120 ytl idi sanırım ama eğer kızaklama yapıyor ise lastiklerinde sertleşme olabilir.Özellikle Michelin lastikse ve polonya malısya çok normal  :(

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #10 : 24 Eylül 2007, 11:11:16 »
abdullah direk değiş disk+balata, hatta hazır el değişmişken hidroliği ölçtür gerekiyorsa yenilet. bu arada senin araba iyice sıfır oldu makineydi frendi derken :)

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: 6n fren problemi!
« Yanıtla #11 : 24 Eylül 2007, 20:57:12 »
Valla öyle abi sıfırladık son olarak frenler elden geçecek ay sonuda distirübütör konple değişecek başkada bişey kalmadı zaten.