Gönderen Konu: 6n Elektronik Ateşleme  (Okunma sayısı 2692 defa)

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
6n Elektronik Ateşleme
« : 01 Ağustos 2014, 11:58:09 »
Arkadaşlar yurtdışı forumlarda gezerken bizim araçlara 6n2 gibi distribitörsüz elektronik ateşleme uygulandığını gördüm. Ateşleme bobini tamamda, devir sensörü ve krank milinin hangi açıda olduğunu algılayan sensörün sinyalini nereden alıyorlar? Buyrun örnek videoda yapılmış.(videodaki afh motor fakat aynısını aee lerede uyguluyorlar)



http://www.youtube.com/watch?v=7vHsXVnzsDQ


Diğer bir konu vakumlu ateşleme.

Eski skoalarda çok görürsünüz. Distribitörün üzerinde bir vakum mekanizması olur manifoldtan gelen vakum etkisi ile (gaz verince artar) distribitörde ateşleme avansı verilerek üst devirlerde ataklık sağlanır. Bizim araçlarda bu düzenek yok ve orta yollu bir avans ayarlanıp bırakılıyor. Bu eski sisteme geçenlerde var buyrun bu şekilde:





Çok aradım fakat teknik olarak farklarını ve nasıl yapılabileceklerine dair bilgi bulamadım. Belki burada teknik olarak bu dönüşümleri açıklayıp tarif edebilecek biri çıkar diye sizlere sormak istedim.
« Son Düzenleme: 01 Ağustos 2014, 12:23:23 Gönderen: speedystop »
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: 6n Elektronik Ateşleme
« Yanıtla #1 : 03 Ağustos 2014, 22:00:49 »
Hocam bu konuyu şu anda ben de araştırıyorum. Hatta yaklaşık 1 aydır yabancı forumlardan bakıyorum. Şu anda İngiltere'de bizim sportline'lara bu tarz uygulamalar yapan arkadaşlarla konuşuyorum. Emme manifoltunu değiştirerek çok ciddi performans artışı sağlamışlar. Hatta bu sayede bizim 4000-4500 devir arası aldığımız torku 2500 devirlere indirmeyi başarmışlar ve ciddi tork artışı var diyorlar. Ancak ben lpg kullandığım için bu iş beni aşar.

Bizim şirket İngiliz şirketi ve önümüzdeki ay İngiltere'ye iş seyahati yapmayı planlıyoruz. Başka şehirde de olsa araba kiralayıp bu arkadaşların yanına uğrayacağım ve kendileri de gelmemi çok istediler. Yerinde inceleyip daha detaylı bilgi almayı planlıyorum. (Teknik ingilizcem çok iyi değil ancak zorlanacağımı pek sanmıyorum)

Asıl merak ettiğim elektrikli turbo takıp, sportline'ından +32 BG alan bir arkadaş var. Bu aracı kesinlikle görmek istiyorum. ClubPolo sitesinden bu dengesiz arkadaşları siz de takip edebilirsiniz  ;D Bu sitede AFH motora yapılmış çok uygulama var.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6n Elektronik Ateşleme
« Yanıtla #2 : 04 Ağustos 2014, 00:45:08 »
Hocam bu konuyu şu anda ben de araştırıyorum. Hatta yaklaşık 1 aydır yabancı forumlardan bakıyorum. Şu anda İngiltere'de bizim sportline'lara bu tarz uygulamalar yapan arkadaşlarla konuşuyorum. Emme manifoltunu değiştirerek çok ciddi performans artışı sağlamışlar. Hatta bu sayede bizim 4000-4500 devir arası aldığımız torku 2500 devirlere indirmeyi başarmışlar ve ciddi tork artışı var diyorlar. Ancak ben lpg kullandığım için bu iş beni aşar.

Bizim şirket İngiliz şirketi ve önümüzdeki ay İngiltere'ye iş seyahati yapmayı planlıyoruz. Başka şehirde de olsa araba kiralayıp bu arkadaşların yanına uğrayacağım ve kendileri de gelmemi çok istediler. Yerinde inceleyip daha detaylı bilgi almayı planlıyorum. (Teknik ingilizcem çok iyi değil ancak zorlanacağımı pek sanmıyorum)

Asıl merak ettiğim elektrikli turbo takıp, sportline'ından +32 BG alan bir arkadaş var. Bu aracı kesinlikle görmek istiyorum. ClubPolo sitesinden bu dengesiz arkadaşları siz de takip edebilirsiniz  ;D Bu sitede AFH motora yapılmış çok uygulama var.

Evet cluppolo yu arada sırada bakyıorum. Elektronik ateşleme ile ilgili sizden haber bekliyorum.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.