Gönderen Konu: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri  (Okunma sayısı 11684 defa)

Çevrimdışı ftüzün

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« : 07 Ağustos 2012, 01:14:07 »
Merhaba Arkadaşlar;
Polo Classic ailesine 1 sene kadar önce katıldım ve iyiki de katıldım. Bu başlık altında aracı aldığımdan bu yana karşılaştığım sorunları ve çözümleri paylaşmak istiyorum.Araç Classic 100 beygir 98 model.173000 de aracı aldım şu an 186000 de.
1- Aracı ilk aldığımda debriyaj biraz altta basık gibi kalıyordu.Bu nedenle ustaya gittim.Baskı-balata değişti ardından debriyaj teli.bu işlemden sonra ön takım(amörsitör,burçlar vs.) komple değişti.Bir süre kullandıktan sonra çalışırken boşta ses yapmaya ve titremeye başladı.debriyaja basınca bu ses gidiyordu.Yapan ustaya sorduğumda şanzumandan grup denilenyerden sesin geldiğini söyledi.Başka bir ustaya sordum teyit etti. Sonra bolu da bir özel serviste sesin şanzuman arkasnda bulunan bilyadan (sol tekerin iç tarafında görünen yeşil kapaklı yerde) geldiği söylendi ve bu bilya kapak ve içindeki çubuk değiştirildi.Şanzuman yağı değişti. Şu an sorun yok.
2-İlk bakımdan önce hararet göstergesinde oynama oluyordu yolda giderken yokuş aşağı inip tekrar ortaya kadar çıkma gibi. Hararet müşürü değişti ve şimdi ortada sabit.
3-Klasik stop etme sorunu.. Sabah ilk çalıştırmada bi süre sonra; ya da klima açık yolda giderken ışıklarda stop etme. Bunun için yine ilk bakımda boğaz kelebeği temizlendi sorun devam etti. Daha sonra burada baya araştırdım.Bir çok etmenden bahsedildiğini gördüm.En son ilk çalıştırmada sorun olduğunu düşünerek(nacizane kendi düşüncemdi) marş motoruna bakım yaptırdım. Bu stop etmeyle alakalı değil diye herkes söledi. ancak şu an bu sıkıntıda gitti.bu bakımdan sonra hiç bu sıkıntıyı yaşamadım.
4-Araç suyunda eksilme yaşanıyodu ve görünürde su sızıntısı falanda yoktu.İlk bakımı yapan usta motor üzerinde bulunan lpg bağlantılarında ki kelepçeleri biraz zorlayarak sıktı. bu sorunda ortadan kalktı.
5-Araçta yaşı gereği motor kısmında bulunan hortumlar haliyle  eskiyip çürüme yapıyor. Bunları kontrol edip eskiyeni değiştirmede fayda var.
6-Araçta yağ eksilme sorunu olduğunu düşünen arkadaşlar. Bu gayet normal eğer bi sızıntı veya aşırı eksilme söz konusu değilse. Yağ değişiminden sonra 5000 km yaptım ve yarım litre yağ ekledim.
7-Bu maddede sorun anlatmayacağım. Şu an bir sıkıntı yok şükür. :)Bu madde aracın sürüş keyfi için. Gerçekten bu aracı sevmesem bu kadar masraf etmez satmaya bakardım.Baştada belirttiğim gibi iyi ki almışım.Her ne kadar bu sıkıntıları yaşamış olsamda bu aracı seviyorum.Bu aracı kullanmak bana keyif veriyor.
Herkese kazasız belasız sürüş ve yolculuklar dileğimle.
gs

Logged

Çevrimdışı BARRACUDAY

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #1 : 07 Ağustos 2012, 07:43:19 »
Maşallah bir yılda iyi masraf etmişsiniz. Benim aracım aldığımda 96000 kmydi. Şimdi 111000 km. Bakımdan bakıma servise gittim. Kilometre yükseldikçe masraf artıyor doğal olarak. Sanayideki ustaların çoğu iyi olmadığı için özel servisi tercih ettim.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2012, 07:46:39 Gönderen: BARRACUDAY »

Çevrimdışı cengizd68

  • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.9 TDI bora
  • Şehir: Konya
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #2 : 07 Ağustos 2012, 16:22:46 »
kardeş bende anlattığın sıkıntıların hemen hemen hepsini yaşadım ve benzer şekilde hallettim ama şu yağ eksiltme mevzusu hep soru işareti bırakıyor kafamda galiba bizim araçların belli bi km den sonra kronik sorunu galiba ama yinede dediğin gibi çok keyifli bi araç hele hele uzun yolda başka oluyor

Çevrimdışı ftüzün

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #3 : 07 Ağustos 2012, 22:39:12 »
Maşallah bir yılda iyi masraf etmişsiniz. Benim aracım aldığımda 96000 kmydi. Şimdi 111000 km. Bakımdan bakıma servise gittim. Kilometre yükseldikçe masraf artıyor doğal olarak. Sanayideki ustaların çoğu iyi olmadığı için özel servisi tercih ettim.
evet özel servise gitmek daha mantıklı ama maliyeti yüksek olduğu için tercih etmedim
gs

Çevrimdışı ftüzün

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #4 : 07 Ağustos 2012, 22:44:32 »
kardeş bende anlattığın sıkıntıların hemen hemen hepsini yaşadım ve benzer şekilde hallettim ama şu yağ eksiltme mevzusu hep soru işareti bırakıyor kafamda galiba bizim araçların belli bi km den sonra kronik sorunu galiba ama yinede dediğin gibi çok keyifli bi araç hele hele uzun yolda başka oluyor
kardeş yağ eksiltme dediğim gibi gayet normal aşırı olmadıkça sorun yok.bu gibi durumlara takılıp tadını kaçırma hiç.
gs

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #5 : 08 Ağustos 2012, 00:13:52 »
10,000 KM'de 1 - 1,5 LT makul bir yağ tüketimi kabul ediliyordu bildiğim kadarıyla

Çevrimdışı BARRACUDAY

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #6 : 08 Ağustos 2012, 05:12:54 »
evet özel servise gitmek daha mantıklı ama maliyeti yüksek olduğu için tercih etmedim

Tam tersine özel servis sanayiden daha ucuza gelir. Sanayideki ustalar sağolsun, '' şunu da değiştirelim,belki şundandır'' diye daha fazla masraf açtırıyorlar. Başka bir forumda arkadaşın birisi sanayide triger değiştirtmiş, sorunları bitmiyor. http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?80909-100-km-yi-ge%E7emiyor-%E7eki%FE-problemi-ve-titreme  Bunun gibi çok örnek var.
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2012, 05:13:32 Gönderen: BARRACUDAY »

Çevrimdışı alyekrm

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #7 : 08 Ağustos 2012, 06:39:36 »
Tam tersine özel servis sanayiden daha ucuza gelir. Sanayideki ustalar sağolsun, '' şunu da değiştirelim,belki şundandır'' diye daha fazla masraf açtırıyorlar. Başka bir forumda arkadaşın birisi sanayide triger değiştirtmiş, sorunları bitmiyor. http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?80909-100-km-yi-ge%E7emiyor-%E7eki%FE-problemi-ve-titreme  Bunun gibi çok örnek var.
lakin servisler anasını aglatıyor bazen ınsanın ornegın sanayide 100 liralik termostat degısımı servisde 370 lira

Çevrimdışı BARRACUDAY

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #8 : 08 Ağustos 2012, 06:57:12 »
lakin servisler anasını aglatıyor bazen ınsanın ornegın sanayide 100 liralik termostat degısımı servisde 370 lira

Özel servis, yetkili servis değil iyi oku bence. Parçayı kendim alıyorum, işçiliğini verip taktırıyorum her zaman.
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2012, 07:06:28 Gönderen: BARRACUDAY »

Çevrimdışı alyekrm

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #9 : 08 Ağustos 2012, 07:14:17 »
Özel servis, yetkili servis değil iyi oku bence. Parçayı kendim alıyorum, işçiliğini verip taktırıyorum her zaman.
soyle söyleyim o zaman sana senin deyiminle 2 tane özel servis değiştirdim hele ilk gittiğim yer benım ıcın ıcler acısıydı diyebilirim sana sanayici asla hatasını kabul etmiyor keske sneın gıbı dusunebılsem..

Çevrimdışı BARRACUDAY

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #10 : 08 Ağustos 2012, 07:35:11 »
soyle söyleyim o zaman sana senin deyiminle 2 tane özel servis değiştirdim hele ilk gittiğim yer benım ıcın ıcler acısıydı diyebilirim sana sanayici asla hatasını kabul etmiyor keske sneın gıbı dusunebılsem..

Yapacak bir şey yok , o senin şanssızlığın o zaman. Ben hiç bir zaman uçuk paralar ödemedim. Hatta bazen para almadığı zaman bile oluyor. Geçenlerde akü aldım gittim, usta değiştirdi. Canın sağolsun deyip gönderdi.
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2012, 07:37:17 Gönderen: BARRACUDAY »

Çevrimdışı alyekrm

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #11 : 08 Ağustos 2012, 08:06:36 »
Yapacak bir şey yok , o senin şanssızlığın o zaman. Ben hiç bir zaman uçuk paralar ödemedim. Hatta bazen para almadığı zaman bile oluyor. Geçenlerde akü aldım gittim, usta değiştirdi. Canın sağolsun deyip gönderdi.
ne diyebilirim ki haklısınız Allah iyilerle karşılaşmayı nasip etsin kazıklanmaktan korusun inanın kayseride 10 tane ozel servis varsa 5i cacık...

Çevrimdışı ftüzün

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #12 : 08 Ağustos 2012, 17:04:10 »
bu usta- servis işi sanırım şanş. ama yukardada bahsetmiştim iki ustanın da şanzuman grubundan geliyo dediği sesi başka bir usta bi dişli değiştirerek gayet kolay çözdü.bu durumda var.
gs

Çevrimdışı alyekrm

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: polo classic çeşitli sorunlar ve çözümleri
« Yanıtla #13 : 08 Ağustos 2012, 20:17:28 »
bu usta- servis işi sanırım şanş. ama yukardada bahsetmiştim iki ustanın da şanzuman grubundan geliyo dediği sesi başka bir usta bi dişli değiştirerek gayet kolay çözdü.bu durumda var.
bilgilerine cok guvenıyorlar benimde dıreksıyondan ses gelıyordu bı ustaya gıttım sonsuz dıslı dıye bısey varmıs komple sokulcek dıreksıyon dedı 300 tl dedı baska bıyer rot korugun yırtılmıs dur ıkı dakka yaglayım bı ara degıselım dedı ve sorun cozuldu ıste boyle komıklıklerle dolu sanayı :)