Gönderen Konu: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?  (Okunma sayısı 9463 defa)

Çevrimdışı fffe

  • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
2000 Classic 6n2 polom var. Muayenede Eksozda Katalizörün yerine susturucu takmışlar diye geçmemişti.
Bende bunun yerine Katalizör görünümlü susturucu taktırdım.

Yanlız 32 kr yakan araçın yakışı acaip arttı.

Varmıdır normale çevirmein yolunu bilen ?

Herkeze selamlar

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #1 : 02 Mart 2012, 11:07:54 »
geri sökersin olur biter

orjinal ürün değil anladığım kadarıyla, ya da takılırken ters takılmıştır, ekstra back pressure a sebep oluyordur, motoru boğuyodur

ya da içi boşaltılmış rasgele bi katalitik takmışlardır, borunun çapı arttığı için backpressure ı tamamen kaybetmiştir, yine çok yakar

Çevrimdışı fffe

  • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #2 : 02 Mart 2012, 11:16:36 »
geri söktürmesi dert değilde,  çıkan susturucuyu almadım ki;
yaptıralıda 1 ayı geçti,  artık istesemde eskisini bulmam,

acaba yeiden ayar falan yatorsam olmaz mı ?

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #3 : 02 Mart 2012, 11:20:11 »
ne ayarı yaptıracaksın?ecuya ayar mı yaptıracaksın? :)

bu arada yakıt ne oranda arttı onu tam belirt,zira eksoz sistemindeki değişiklikler ahım şahım bir değişime yol açmaz genellikle

üzerinden çıkan susturucuyu hiçbir zaman eksozcuya bırakma, benden sana bir tavsiye

Çevrimdışı vtt

  • İleti: 192
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #4 : 02 Mart 2012, 11:24:29 »
eski tarza dönüp katalizör yerine takılan ufak susturucu takabilirsin yada komple iptal edebilirsin şahsen bende komple düz boru var yakıt normalden daha bile az :)

Çevrimdışı fffe

  • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #5 : 02 Mart 2012, 11:35:26 »
Olayı eksozcuda çözeceğiz demek,

İlgileneler arkadaşlara teşekkürler.

İyigünler


Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #6 : 02 Mart 2012, 12:22:07 »
geri sökersin olur biter

orjinal ürün değil anladığım kadarıyla, ya da takılırken ters takılmıştır, ekstra back pressure a sebep oluyordur, motoru boğuyodur

ya da içi boşaltılmış rasgele bi katalitik takmışlardır, borunun çapı arttığı için backpressure ı tamamen kaybetmiştir, yine çok yakar

Alper, katalitik yerine takılan boş susturucu back pressure ı düşürür mü yav bu kadar? Aklıma takıldı ondan soruyorum, çünkü bende de bu şekilde ve araba düşük devirlerde gitmiyor :) Nereden olduğunu bulmaya çalışıyorum, boş kat sonrası orta susturucu ve son susturucu var orjinal.

Çevrimdışı BARRACUDAY

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #7 : 02 Mart 2012, 13:51:41 »
Benim aracımda da katalizatör yok, onun yerine katalizatör görünümlü susturucu var. Fakat yakıtla ilgili herhangi bir sorunum yok. Bence başka birşeylerdendir. Boğaz kelebeği temizliği + kalibrasyonu yaptır.

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #8 : 02 Mart 2012, 13:53:22 »
Katalitikkonvertör iptali sonrası egzoz gazının geri tepmesi azalacağı için alt devirlerde hissedilir bir gaz tepkisinde azalma üst devirlerde ise canlanma meydana gelir.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #9 : 02 Mart 2012, 22:12:06 »
Alper, katalitik yerine takılan boş susturucu back pressure ı düşürür mü yav bu kadar? Aklıma takıldı ondan soruyorum, çünkü bende de bu şekilde ve araba düşük devirlerde gitmiyor :) Nereden olduğunu bulmaya çalışıyorum, boş kat sonrası orta susturucu ve son susturucu var orjinal.

valla susturucudan susturucuya fark var buğra.katalitik yerine kullanabilinen, içinde elmas vs. materyal olmayan, ama backpressure sağlasın diye üretilen içi metal kıvrımlı kat iptaline uygun susturucular var, benim eksozcuda vardı yani.onlarda yakıtta pek değişim olmuyor.

şimdi atıyorum senin aracın boru çapı 50 mm ise, sen onun yerine rasgele bir susturucu taktın diyelim, içi boş olursa işi hem zırıltı yapar hem de boru çapı yükseleceği için geri tepme yapmak yerine o geniş alana dolar.Yani bir nevi boru çapını genişletmiş olursun.

eksoz olayı çok değişik bir şey.fabrikasyon 150 hp olan arabayı 140a düşüren de gördüm, fabrikasyon 118 hp lik arabadan 138 alanı da.kimi zaman adam orta susturucu x marka ile değiştiriyor, performans almak yerine düşmüş; adam gidiyor y marka susturucu takıyor araba fabrika verilerinin üstüne çıkmış.Yani flow çok önemli.Tek tek iyi bir eksozcuda deneyerek, ya da paraya kıyıp araca özel üretilmiş ve kullanıcılar tarafından memnun kalınmış markaları tercih etmek lazım.

Lafı uzattım ama, benim araçta şuan direk fabrika çıkışı 4-2-1 headers var, ama headersın 2 kolunun üzerinde(headersa bağlı vaziyette) 2 katalitik, 1e düştüğü yerde bir katalitik daha, ondan sonra bir orta susturucu, sonra da son susturucu var.Yani toplamda 3 katalitik 2 susturucu  ;D normal benzinli arabada 1 kat bir orta bir de son susturucu olur.Şimdi benim araç alt devir olsun üst devir olsun maşallah çok keyifli ve şaka aracı.Bir yandan diyorum headerstan tam performans almak için orta susturucu, katlardan birini iptal edeyim, ortaya bir supersprint ve sona da uygun bir susturucu takayım, şöyle iyi bir şeyler alayım diyorum, bir yandan da tırsıyorum, adam bu kadar susturucuyla 120 hp aldıysa vardır bir bildiği diye, ya 100e falan düşerse diye.Arabayı aldığımdan beri bunu araştırıyorum mesela, ince eleyip sık dokumak lazım.

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #10 : 02 Mart 2012, 23:44:02 »
Katalitikkonvertör iptali sonrası egzoz gazının geri tepmesi azalacağı için alt devirlerde hissedilir bir gaz tepkisinde azalma üst devirlerde ise canlanma meydana gelir.
valla susturucudan susturucuya fark var buğra.katalitik yerine kullanabilinen, içinde elmas vs. materyal olmayan, ama backpressure sağlasın diye üretilen içi metal kıvrımlı kat iptaline uygun susturucular var, benim eksozcuda vardı yani.onlarda yakıtta pek değişim olmuyor.

şimdi atıyorum senin aracın boru çapı 50 mm ise, sen onun yerine rasgele bir susturucu taktın diyelim, içi boş olursa işi hem zırıltı yapar hem de boru çapı yükseleceği için geri tepme yapmak yerine o geniş alana dolar.Yani bir nevi boru çapını genişletmiş olursun.

eksoz olayı çok değişik bir şey.fabrikasyon 150 hp olan arabayı 140a düşüren de gördüm, fabrikasyon 118 hp lik arabadan 138 alanı da.kimi zaman adam orta susturucu x marka ile değiştiriyor, performans almak yerine düşmüş; adam gidiyor y marka susturucu takıyor araba fabrika verilerinin üstüne çıkmış.Yani flow çok önemli.Tek tek iyi bir eksozcuda deneyerek, ya da paraya kıyıp araca özel üretilmiş ve kullanıcılar tarafından memnun kalınmış markaları tercih etmek lazım.

Lafı uzattım ama, benim araçta şuan direk fabrika çıkışı 4-2-1 headers var, ama headersın 2 kolunun üzerinde(headersa bağlı vaziyette) 2 katalitik, 1e düştüğü yerde bir katalitik daha, ondan sonra bir orta susturucu, sonra da son susturucu var.Yani toplamda 3 katalitik 2 susturucu  ;D normal benzinli arabada 1 kat bir orta bir de son susturucu olur.Şimdi benim araç alt devir olsun üst devir olsun maşallah çok keyifli ve şaka aracı.Bir yandan diyorum headerstan tam performans almak için orta susturucu, katlardan birini iptal edeyim, ortaya bir supersprint ve sona da uygun bir susturucu takayım, şöyle iyi bir şeyler alayım diyorum, bir yandan da tırsıyorum, adam bu kadar susturucuyla 120 hp aldıysa vardır bir bildiği diye, ya 100e falan düşerse diye.Arabayı aldığımdan beri bunu araştırıyorum mesela, ince eleyip sık dokumak lazım.

Şimdi back pressure olayını biliyorum ama bu katalizör benzeri susturucunun böyle yapması hiç aklıma gelmemişti. Şu an aracımda düşük devirlerde ciddi bir tork düşüklüğü var ve canımı sıkıyor bayağı. 4000-4500 devire kadar eskisiyle yarı yarıya farklı neredeyse. Sonrasında turbo lag gibi araba farkedilir biçimde açılıyor zaten 6900 civarlarında kesiciye girene kadar kesintisiz ivmelenme sağlıyor. Önceleri 6600 gibi yığılmaya başlardı. Ama yine de tork eksikliği var gibi. Egzos sistemi olabileceği mantıklı gelmeye başladı şimdi. Tabii araba da yaşlandı biraz, performans düşmesi normal sanırım. Bir de avans ayarını çok kurcalarım ben, ondan da düşme olmuş olabilir :D Avansı da istediğim gibi yapamadım, ama ustaların motoru dinleyerek yaptığından çok daha iyi ona eminim.

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #11 : 02 Mart 2012, 23:45:42 »
bir avansla bir senteyle çok oynamıyacan, bir bilene kurcalatıcan, ne kadar bilsen de sıkıntılı işler ;)

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #12 : 03 Mart 2012, 01:16:07 »
bir avansla bir senteyle çok oynamıyacan, bir bilene kurcalatıcan, ne kadar bilsen de sıkıntılı işler ;)

Doğru diyorsun. Ama kurcalamamın sebebi saçma sapan bir ustanın oyuncak gibi kurcalayıp bozması zaten :) Hoş elim alıştı artık :D

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Katalizör Değişti Yakış arttı. Bilen varmı acaba ?
« Yanıtla #13 : 13 Mart 2012, 20:13:52 »
Doğru diyorsun. Ama kurcalamamın sebebi saçma sapan bir ustanın oyuncak gibi kurcalayıp bozması zaten :) Hoş elim alıştı artık :D

Avansı biraz yukarı doğru ver alt devirlerin canlanır
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.