Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu  (Okunma sayısı 12648 defa)

Çevrimdışı dgn

ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« : 18 Mart 2010, 10:41:51 »
arkadaşlar 99 polo classic 100 hp var bende. her zaman değil ama 15 günde bir falan sabah arabayı çalıştırdığımda rolantı birden sıfıra iniyo ve araç stop ediyo.sonra biraz aragazı falan veriyorum öyle devam edince devir 500 ile 900 arasında inip çıkıyo gösterge. 1 saat sonra sanki hiçbişey olmamış gibi çalışıyo araba. sizce neden olabilir bi fikri olan varmı? aracım sıralı sistem lpgli bu arada. benzinde çalışıyo önce. ama sorun hem benzinde hem gazda. bi yardımcı olursanız sevinirim.

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #1 : 18 Mart 2010, 11:29:37 »
bunu okuyunca ilk aklıma boğaz kelebeği geliyor. yakın zamanda temizlik yaptırmışmıydınız?

Çevrimdışı dgn

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #2 : 18 Mart 2010, 14:10:34 »
2 ay önce falan  yaptırmıştım ama dıştan spreyle. öyle çıkarttırıp temizletmedim.

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #3 : 18 Mart 2010, 14:38:52 »
hararet müşürine benziyor

Çevrimdışı dgn

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #4 : 18 Mart 2010, 15:58:01 »
ozmo hararet müşürünü yeni değiştirdim. değiştirmeden önce motor sıcakken çalışmıyodu. o sorun düzeldi. herşey normaldi şimdi yeni çıktı bu problem. birde dikkat ettim genelde yakıt aldığımın ertesi gün yapıyo. acaba yakıttan veya depoda falan pislik olmasından olabilirmi diyorum.ya da manifolddan. ustaya götürüyorum oraya gidene kadar düzeliyo :) sonra usta hiçbişeyi yok diyip gönderiyo.

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #5 : 18 Mart 2010, 22:31:34 »
benzin otomatiği yada benzin filitresinden o zaman ilk çalıştırmada benzin çektiğinde problem yaşıyor olabilir genede göstermek lazım.

Çevrimdışı dgn

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #6 : 19 Mart 2010, 10:55:20 »
bende benzin filtresi diye düşündüm. arada bir yaptığına göre pislik bazen tıkıyo filtreyi galiba. haftasonu bi göstericem artık.

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #7 : 24 Mart 2010, 22:36:24 »
Slm aranıza yeni katıldım bende de aynı sorun var sarsıntılı calişma ve stop insallah cözülür

Çevrimdışı dgn

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #8 : 30 Mart 2010, 08:10:15 »
arkadaşlar boğaz kelebeğini temizlettim şuan için düzeldi. 1 haftadır yapmadı. bayağıda kirliymiş :)

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #9 : 30 Mart 2010, 12:30:28 »
arkadaşlar meraba ben uzun zamandır polo klasik lerin bu arızalarını okuyorum ama daha  henenüz kesin sonuca gidebilmiş bir kişi  göremedim .  bunun sebebi ise  bu işi tam anlamıyla bilen bir ustanın olmaması kılasik bir cevap boğaz kelebeği arızası  işin icinden cıkılıyor .aslında bpğaz kelebeği arıza yapan bir parca değildir .ama hep arıza bilgisayarda hep oraya yönlendirir.servisler ve tamirciler işi halledmeden başka biryere bakmadan kolayca bu parca değişecek der ama....... değişsede belli bir zaman sonra tekrardan aynı arızaları verir. ben otomasyoncu olarak bu  tür konularla cok karşılaşıyorum .sizlere tavsiyem boğaz kelebeği arıza yapan bir parca olmadığını söyleye bilirim .bu arızaların ilk temel parcası ısı hararet müşürü  .lamda sensörü (lpg li araclarda fazla önemli değil )  okjijen sensörü bu  üç parca sizlerin ortak sorun larınız .birde adabdasyon diye bir şey yok  cünkü tekrardan farklı bir program atamazsınız  tüm poloclasc kullanıcılarına slm....

Çevrimdışı dgn

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #10 : 01 Nisan 2010, 20:18:40 »
makon adaptasyon için söylediklerine aynen katılıyorum. ben boğaz kelebeğini söktürüp temizlettim ve sonradan direk taktık ve adaptasyon falan istemedi.ama kelebeği çıkarmadan önce akü bağlantısını kestik. bunun bi farkı varmı bilmiyorum adaptasyon için. kelebek temizlendikten sonra düzeldi. işin garip tarafı pololarda bir arıza olduğu zaman kolay kolay bulamıyorlar. iki defa arıza oldu arabamda. ilkini direk ustaya götürdüm ve baya bi masraf çıkardı. birsürü bişeyler değiştirdik. ama arıza için teşhisi bu forumda buldum ve ustaya anlattım.sorun hararet müşürüydü ve değiştirdik düzeldi. ikinci problemimde ise ustaya falan gitmeden burdan baktım ve buldum yine. ilk seferde çözüldü. tavsiyem bi problem olduğunda buradan araştırıp öyle ustaya gidin. ustanızı fikir sahibi edin:) yoksa çok paranız çıkar.

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #11 : 05 Nisan 2010, 00:23:37 »
mehaba

bende 99 polo clasik 100 hp var ben de de aynı sorun var kelebekte bir sorun olmadı ama çoğu kişiler dediğiniz gibi orada dedi ama yok aynen devam ediyor
bazen stop etmesi rolantiyede iken
rolantiye müşüri birde bu elekriği aktaran vebuji değil başka bir kablo dan kaynaklanabileceğini bir arkadaş söyledi ne kadar doğru bilmiyorum ama daha bir ustaya götürmedim
buradan önce bir tavsiye alayım daha sonra bakalım

önerisi olan varsa yardımcı olabilirse sevinirim

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #12 : 05 Nisan 2010, 22:01:20 »
Arkadaşlar bende de 3 gün öncesine kadar çok can sıkıcı sorunlar vardı. Sabah bi çalıştırıyorum rölanti otomatik cikleden dolayı 25oo e çıkıyor bi gaz veriyorum  düşüyor 1200 e :)).

Sonra durduğu yerde bi 900 bi 500 öldürdü beni. Işılarda stop etme, silkeleme cabası.  Ateşleme bobini değişti sanki motoru yeniledik. Sesi bile değişti bizim yavrunun :)) Maliyet 65 tl parça + işçilik

Ynt: ilk çalıştırırken rolantı düşmesi sorunu
« Yanıtla #13 : 06 Nisan 2010, 16:00:53 »
sayın ..dgn rumuzlu arkadaşım öncelikle merabalar dilerim .şimdi konumuza gelecek olursak adabdasyon işi tamamen bir servislerin kendine özgü bir tutumu.burada arabadan her hangi bir parca söküldüğü zaman  hemen adabdasyon yaptırmak mı lazım hayır cünkü adabdasyon sadece araba beyni değişirse yapılması gereken bir olaydır . onun haricinde her hengi bir parca icin adaptasyon yapılmaz ve yapılamaz.bu kesin bir sonuç ..arac calışmama konusunda izlenecek ilk yol  .kelebek temizliği .vakum hava tertibatı kontrolü( hava hortumlarında catlak vs.)hava filitresi sağlamlık kontrolü(herhangi bir kırık varmı diye ) şayet varsa tamiratı yoksa cıkması veya yenisi. okjijen sensörü (temizliği önemli husus temizlik sadece ucucu spreyler ve hava ile olabilir.) üçüncüsü ise  labda sensörü(lpg  li araclarda ne tazıkki ömrü fazla değil  çünkü benzin emisyon değerlerine göre kalibre edilmiş bir parca.bundan dolayı fazla  bir uzun vadede işi gercekleştiremiyor.(yani arabadaki ekzos emisyonunu ölçen bir elktronik sensör ona görede yakıt ayarlaması yapan bir parca )sistem bu parca işlemini yerine getirmediğinde otamatik olarak beyin programından calışır .yani bu parca yokmuş gibi.lpg li araclarda fazla sorun haline getirmeyin aksi taktirde cok para harcamış olursunuz. birde ateşleme sistemi konturoli yapılması lazım bobib .buji.kablolar ve ditsbürütör milinde boşluk varmı şeklinde, şayet varsa arabada tekleme ve silkeleme problemi sağ ve  sol direksiyonu tam cevirmede devir düşmesi ve stop etmesi gibi bir takım problemler olur. onun icin bunları bilerek yapmak her polo kullanıcıları icin tavsiyedir..tekrar tekrar söylüyorum gaz kelebeği kolay kolay arıza yapan bir parca değildir..sadece ve sadece insanlar tarafından zarar görebilir.mekenik bir parcadır.temizleme esnasında ortadaki kılepe zorlanmak kaydı ile acısını değiştirir ve bu tür arızalara sebeb olur..birde her sprey temizlikte kullanılmaz .bazıları ilk anda işlemini yapar belli bir zaman  sonra yağlamayı kesib tutukluk yapar.lütfen bu konuya çok dikkat edin slm...