Gönderen Konu: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği  (Okunma sayısı 33308 defa)

Çevrimdışı COBIO

  • İleti: 12
  • Polo Kardeşliği...
    • Profili Görüntüle
Herkese iyi günler umarım birazdan okuyacağınız sorun ile ilgili bilgi sahibisinizdir,  bana ve benim gibi benzer sorun yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilirsiniz.

2000 model vw POLO Clasik Comfortline  1.6 , 100 bg Aracım var, bu arabayı alalı yaklaşık 6 ay oldu Birkaç gün önce motorunu kontrol ettiğimde daha önce görmediğim bir problem ile karşılaştım.

aşağıda resminide gördüğünüz gibi boğaz kelebeği ile hava filtresinin arasında bulunan hortumun yağ kapağı  ile birleşen uzantısının yırtık olduğunu farkettim ve bu hortumu çıkararak söktüm. Şu an Şırnak ilinde Mecburi Görev yaptığımdan ve burda bu parçayı bulamadığımdan yırtık kısmı tamir ettim. Eski halini ve yeni halini aşağıda görüyorsunuz.

eski hali
-yeni hali
 

2. DURUM : Daha sonra boğaz kelebeğininde kirli olduğunu farkettim ve adaptörünü sökmeden içini temizledim sadece ön taraftan temizlenenebildği kadarıyla temizledim. aşağıda gördüğünüz gibi
son olarakta tekrar sökülen parçaları monte ettim....

eski hali
-yeni hali
 


Daha önce devir saati 10 da idi yani 1000 devirde rolantide çalışıyordu amma bu işlmeden sonra devir saati rolatinde iken sürekli hareketli oldu yani araç ilk çalıştığında bazen 1000 devirde bazen 2000 devirde çalışıyor bir müddet beklediğinde 1000 devirden 1500 e veya 2000 devire çıkıyor veya tam tersi iniyor...
seyir halinde iken özellikle 1. viteste iken araba aniden hızlanıyor veya yavaşlıyor.

SİZDEN ÖĞENMEK İSTEDİĞİM ŞEYLERİ SIRALAYACAK OLURSAM

1 . Boğaz kelebeğinin adaptörünü sökmedilğim halde adaptasyon gerekiyor olabilirmi ???

2. devir saati gaza basmandığım halde neden böyle harektli oldu ??? (kendi kendine ibre yükseliyor düşüyor)

3. borunun patlak yeinden hava filitresinden geçmeden dışarından kirli hava ile birlikte toz toprak içeri girmiş bu ne gibi sorunlara yol açar??? (yağ kapağını açtığımda içeride bariz şekilde toz birikimleri görünüyor)

4. Boğaz kelebeğini bozmuş olabilirmiyiz boğaz kelebeği bozuk ise arabada ne gibi sorunlara yol açar ???


sormak sitediklerim bundan ibaret umarım ayrdımcı olursunuz şırnakta görev yapıyorum bu nendele danışabileceğim doğru düzgün usta yok Volkswagen servisi hiç yok
ilginize şimdikten teşekkürler.....

ARAÇ 2000 Model Polo Clasik Comfortline 1.6   100 bg araçtır
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2008, 15:07:16 Gönderen: COBIO »
Polo Kardeşliği...

Logged

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: BOGAZ KELEBEĞİ ÇOK İLGİNÇ BİR SORUN
« Yanıtla #1 : 13 Nisan 2008, 12:26:48 »
Selamlar COBIO, eger gaz kelebegini sokmediysen fisini cikarmadiysan ayara gerek kalmiyor. Polo classic hangi motora sahip 1.6 75 lik mi 1.6 100 luk mu?

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Ynt: BOĞAZ KELEBEĞİ --> ÇOK İLGİNÇ BİR SORUN
« Yanıtla #2 : 13 Nisan 2008, 19:46:56 »
bence adaptasyton sorununu çözebilir ama bazen boğaz kelebeği temizliğinden sonra bir süre yüksek devirlere çıkabiliyor biraz kullandıktan sonra düzelebilme ihtimali var ikinci eğer yağ kapağını açtığında içinde toz toprak görüyorsan bence yağ ve filitreni değiştirmeni öneririm ama yağı boşalttıktan sonra bazı ustalar ince yağ koyup aracı bir süre rölantide çalıştırarak içini temizleme yoluna gidebiliyorlar bunuda genellikle eski ustala yapıyor sonra ince yağıda boşalttıktan sonra filitreyi değiştirip yeni yağı dolduruyorla bu bir çözüm olabilir ustana bir danış istersen.

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: BOĞAZ KELEBEĞİ --> ÇOK İLGİNÇ BİR SORUN
« Yanıtla #3 : 13 Nisan 2008, 20:22:40 »
Kelebeğin fişlerini çıkarmadıysan bişey olmaz bir süre devir oynama yapar ama düzelir bendede oluyor.Bencede arabnın yağını ve filtresini değiştir.

Çevrimdışı mutlu2003

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: BOĞAZ KELEBEĞİ --> ÇOK İLGİNÇ BİR SORUN
« Yanıtla #4 : 13 Nisan 2008, 20:59:43 »
ya cobıo en yakın servis diyarbakırda bence bi git orda bilgisayarda ayarlat fazla pahalı değildir,

Çevrimdışı serdar34

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
benzer bir sorun bende yaşadım servise götürdüm aracımı bende kendim temizlemiştim servis dikkat edilmezse böyle sorunlar la karşılaşılabileceğini söyledi kendileri yeniden söktü ve temizledi diye gatırlıyorum birde bilgisayara bağladılar şimdilik sorun yok  :tamamdir

Çevrimdışı alleyesonme

  • İleti: 236
  • Hatalarım stilimdiR!..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #6 : 23 Temmuz 2008, 22:23:34 »
abicim bende de aynı sorun var ozellikle kış günlerinde cok oluyro 1  2  defa serwise götürdüm gaz kelebei deişecek dediler  ama fiatı biraz limoni olunca deiştirmedim öle binmeye aşıtım o gaz werdikce bende veriyom bazende düşüyor devir bende gaz werip yükseltiyorum euehue anlaşıyoruz aramızda ama  imkanın warsa deiştir olmadık yerde sorun cıkarır kazaya maal verir

Çevrimdışı hunermend

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #7 : 17 Kasım 2008, 15:49:43 »
arkadaşlar bende de buna benzer bir sorun var benim fiat stlio var. lpg taktım ve belirli bir süre sonra motor devri kendi kendi ne yükselip düşüyor bazen debriyaja bastığımda veya hareket halindeyken aracı boşa taktığımda motor devri düşmüyor bazende yükseliyor gaz kelebeğini defalarca temizletirdim ama sorun devam ediyor özelikle araba benzindeyken daha fazla oluyor. servis te pek tatmin edici bir çözüm bulamadı acaba bilgisi olan var mı

Çevrimdışı KemalSume

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #8 : 17 Kasım 2008, 16:46:41 »
Bazı arkadaşların dediği gibi;

- Adaptasyon yaptırmak çözebilir,
- Yağ değişim zamanı yakınsa yağ ve filtresini, değilse sadece filtresini değiştir,
- Hava filtresini kontrol et.

Ek olarak, düzelmezse ve aracın 70-80 bini devirdiyse carbon clean yaptır derim.
Her şey sende gizli...

Çevrimdışı hunermend

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #9 : 17 Kasım 2008, 17:10:23 »
adaptasyon nedir? bilmiyorum lütfen açıklar mısın
yağını değiştirdim filtresinide değiştirdim
aracım 100 bini aştı ama carbon clean yaptırdemişsin nasıl yapılıyor ve ne demektir kusura bakmayın ben bu konularda acemiyim de

Çevrimdışı tavır

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #10 : 17 Kasım 2008, 17:20:34 »
bende daha önce 10 devir çalışan araç şimdilerde 5 devir çalışıyor.
silkelenme yaparak stop edebiliyor.
тανíя

Çevrimdışı KemalSume

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #11 : 17 Kasım 2008, 17:35:22 »
adaptasyon nedir? bilmiyorum lütfen açıklar mısın
yağını değiştirdim filtresinide değiştirdim
aracım 100 bini aştı ama carbon clean yaptırdemişsin nasıl yapılıyor ve ne demektir kusura bakmayın ben bu konularda acemiyim de

Adaptasyon; genellikle servisler tarafından adaptasyon cihazı ile yapılır ve bu cihazla, multiplex şebeke testi, CAN Şebeke testi, bilgisayar sistemi fonksiyon testi, benzinli ve dizel injeksiyon test, hava yastığı sistem testi, nterconnection unite testi, ABS/ESP sistem testi, klima sistem testi, scan tool (OBD testi) ve modül programlama işlemleri gerçekleştirilir.

Carbon Clean ise bir makine ve temizleme kimyasallarından oluşan bir sistemdir. Carbon Clean makinesinin deposuna 4 silindirli motorlar için bir şişe, 6 silindirli motorlar için bir buçuk şişe temizlik maddesi konulur. Daha sonra, deponun içindeki işarete kadar benzin (Benzinli motorlar için) eklenir. Otomobilin yakıt deposuyla ilişkisini kesmek amacıyla, yakıt kütüğüne bağlı olan benzin girişini ve çıkışını sağlayan borular birbirine bağlanır. Daha sonra makinenin hortumları buralara monte edilir. Böylece makinenin deposu, otomobilin benzin deposu haline gelir. Hazırlanan karışım bitene kadar -ki bu yaklaşık 30-45 dakika sürer-, motor rölanti devirde çalıştırılır. Arada bir gaza basılarak sökülen kurumun egzozdan atılması sağlanır. Carbon Clean temizlik kimyasallarının en büyük özelliği, yanıcı olmamalarıdır. Bu nedenle motor parçalarına hiçbir yan etkisi bulunmaz. (Ben yaptırdım, servisten çıkarken aracın kalkışı ciddi anlamda şaşırtmıştı!)

Daha açıklayıcı olması açısından bazı verileri alıntı yaptım.
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2008, 17:37:09 Gönderen: KemalSume »
Her şey sende gizli...

Çevrimdışı kesik44

  • İleti: 474
  • Gelirken Ne Getirilirki Giderken Ne Götürülür?
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #12 : 17 Kasım 2008, 20:14:52 »
benzinli araçlardan çok iyi anlamam fakat yağını ve filtreni değiştirmeni öneririm ozmonun dediği gibi ince yağ olayınıda yaparsan çok iyi olur bu tip olaylarda gerçekten iyi bir temizlik sağlanır ayrıca ince yağ içindeyken yağ lamban yanabilir normaldir

Çevrimdışı hunermend

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çok İlginç Bir Sorun -> Arabam Çıldırdı ! Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #13 : 17 Kasım 2008, 23:02:23 »
arkadaşlar ilginiz için sağolun gerçekten açılayıcı oldu ben pek servise gitmeyi sevmiyorum adamlar hiç olmadık hesaplar çıkartıyor. ufak bir arızayı çok büyüterek para koparmaya çalışıyorlar kaç defa başıma geldiği için gözüm korktu ama dediklerinizi uygulayacağım inş tşk