Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: yağ eksiltmesi  (Okunma sayısı 19458 defa)

yağ eksiltmesi
« : 15 Temmuz 2011, 19:42:16 »
güzel arkadaşlar bir sorum olacaktı benım aracım ortalama 2000 km de bir " bitte öl prüfen" ( yağ kontolü ) sinyali veriyor ortalam bir litre yap eksilmiş oluyor.yağı tamamlıyorum ama arıza silinmiyor cihaza bağlanıyor orada da arıza görünmüyor.bende akü kutup başlarından birini söküp 5 dakika sonra bağlıyorum.amaç aracı resetlemek böyle olunca da km bilgilerive saat bilgileri gidiyor tekrar girmek zorunda kalıyorum resetlemenın başka bir yolu yokmu. ön tamponun sol tarafından her park edişimde 3 yada 4 damla yağ damlıyor servise sordum kronik passat hastalığı turbo çıkışından hava tahliyesi yaparkan atar bu yağı normal dendi.bilgisi olan arkadaşlardan bilgi bekliyorum diesel motorların yağ yakması normal mi ?

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #1 : 15 Temmuz 2011, 22:52:52 »
hocam bukadar yağ akıtması normal değil. ben ilk cevabımda 1.8 t olarak algıladım ve ona gore bi yol göstermiştim. şimdi detaylıca evde okudum. eğer dediğiniz kadar çok eksiltiyorsa bi turbocuya uğrayın demekten kendimi alı koyamıyorum. yağın intercooler a girme riski var. ha zaten intercooler a çok çok az bir miktarda yağ girer ama bi sorun teşkil etmez. bu seviye çoğalırsa ozaman durum kötü olur. Turbo yağı hava çıkışından atmaması lazım. dediğim gibi aracınızı iyi bir turbocuya götürün. Sorunlarınızın çözülmesi dileğiyle.
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2011, 04:16:53 Gönderen: lancelot »

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #2 : 16 Temmuz 2011, 09:57:03 »
hocam bukadar yağ akıtması normal değil. ben ilk cevabımda 1.8 t olarak algıladım ve ona gore bi yol göstermiştim. şimdi detaylıca evde okudum. eğer dediğiniz kadar çok eksiltiyorsa bi turbocuya uğrayın demekten kendimi alı koyamıyorum. yağın intercooler a girme riski var. ha zaten intercooler a çok çok az bir miktarda yağ girer ama bi sorun teşkil etmez. bu seviye çoğalırsa ozaman durum kötü olur. Turbo yağı hava çıkışından atmaması lazım. dediğim gibi aracınızı iyi bir turbocuya götürün. Sorunlarınızın çözülmesi dileğiyle.
aracım 1,9 tdı çekişinde herhangi bir sorun yok. yakıt değerlerimde çok çok iyi durumda. uzun yolda km de 19 kuruş yakıyorum mazotu 3,54 den alıyorum.3000 devirde 160 km hız yapıyorum.genel olarak diesel lerin bu kadar yağ yakması normal deniyor ama yinede bilgileriniz için teşekkürler sanırım bir yetkili servis götürmekte fayda var.diğer sorularım için bilginiz varmı ? yağı tamamladığım zaman kendi kendine silmesi gerekmez mi.diyelim ki gerekmiyor  o zaman cihaza bağlandığında neden aarıza göstermiyor yada silinmiyor illa ki kutup başını sökmem gerekiyor ?

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #3 : 16 Temmuz 2011, 14:27:02 »
hayır hata silinmiyor çoğu zaman. götürüp sildirmek gerekiyor bazı hataları.bende de service OİL yazıyor ama götürüp sildirmediğim için yoksa arabada herhani bi sorunum yok. umarım bildiklerim çerçevesinde aydınlatıcı olmuşudur.

Çevrimdışı necati1234

  • 2000 Passat TDI 1.9 C.line Euro 3 !
Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #4 : 18 Temmuz 2011, 01:09:28 »
disel motor yag yakması normal bişi ama sizde cok yakıyor gibi geldi bana . dedigine göre turbonun ordan yağ atması 1-2 damlada olsa ileride problem cıkartmasın . turbonu kontrol ettir istersen turbonun ne yapacagı hıç beli olmuyor .

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #5 : 18 Temmuz 2011, 21:56:38 »
dün ufak bir kaza geçirdik aracımızla sol çamurluktan direğe işeret verdik :) nazar boncuğu olsun diyoruz artık.ortalama 3bin km de 1 litre yağ eksiliyor ama asıl sorun şu tamam diyelim ki turbo da sorun var.yağ tamamlanıca kendini silmemeside normal peki cihaza bağlanınca neden arıza görünmüyor.iki kere bağlattım ikisinde de görünmedi.akü kutup başını söküp takmam mı gerekiyor.ilgilerinize teşekkürler arkadaşlar

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #6 : 19 Temmuz 2011, 11:35:24 »
akü kutup başı ile uğraşma arabayı  cihaza bağlat çıkan bakım aralığının geldiğini söyler o yazıyı
programla  bir ileri tarih veya km aralığına alsınlar aynısı benim başımada geldi yağ eksiltme olayını ben olsam
iyi bir vw ciye gösterirdim.en azından sekman attırma ile kurtarabilirsin
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı necati1234

  • 2000 Passat TDI 1.9 C.line Euro 3 !
Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #7 : 19 Temmuz 2011, 13:13:06 »
makınaya bağlatmak herzaman çözüm olmuyor . vw servisi en iyisi herşeyden önce bi göster bence

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #8 : 19 Temmuz 2011, 16:00:03 »
makınaya bağlatmak herzaman çözüm olmuyor . vw servisi en iyisi herşeyden önce bi göster bence
git vw servisine motor ve turbonun bittiğini söylesinler sana 7000+kdv fatura çıkarsınlar
sonra sanayide yaptırsınlar sakarya da sistem bu şekilde çalışıyor nerdenmi biliyorum
arabaların gittiği dükkana bende gidiyorum :)
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı necati1234

  • 2000 Passat TDI 1.9 C.line Euro 3 !
Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #9 : 20 Temmuz 2011, 03:07:04 »
git vw servisine motor ve turbonun bittiğini söylesinler sana 7000+kdv fatura çıkarsınlar
sonra sanayide yaptırsınlar sakarya da sistem bu şekilde çalışıyor nerdenmi biliyorum
arabaların gittiği dükkana bende gidiyorum :)
türkiyede böyle sistem ! 

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #10 : 20 Temmuz 2011, 16:33:25 »
7000 tl ye 0 motor atılır  :D

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #11 : 23 Temmuz 2011, 19:14:46 »
tüm arkadaşların ilgisine teşekkür ama artık galiba çoook geç.izmir'den istanbul'a gelirken bursa çevre yoluna girdikten sonra arabaya b,raz basmak istedim denemek amaçlı 180 km hız a ulaştım ayağımı gazdan çektim , motordan çatur çutur şeklinde ses geldi ve motor stop etti bir anda hareret yükselti hemen kenara çektim.motor da yağ lekeleri vardı sanki bir yerden yağ atmış gibi.soğumasını beklerken hemen kayışları kontrol ettim normal.triger kayışına baktım oda normal su kabının altından su atıyordu hafif hafif kapağı açtım suda yağ yoktu.motor yağına baktım orada dasu yoktu biraz bekledikten sonra çalıştırmayı denedim kısa süreli iki marş denedim çalışmadı motor sanki boşta dönüyor gibiydi.bende çekici çağırdım Bursa da özel bir servise çektik ( ayaz özel servis )ustalak baktılar ettiler eylediler bir türlü çalışmadı.mazot hava kontrolü yapıldı normal pompa mazot basıyor motor dönüyor  ama çalışmıyordu.manifolt çıkışından baktılar kompresör yapmıyor dediler kapağın açılması lazım dediler.bende aracı orada bırakıp İstanbul'a geldim.bugün aradılar motor pistonları eritmiş komple motor gerekiyor, triger kayışı sentil atlatmış dediler.artık aracı İzmir'e çektireceğim orada da baktıracağım eğer arıza dedikleri gibi ise daha bir taksitini ödediğim aracıma o haliyle satmaktan başka çarem kalmadı.Uygun fiyata izmir / aliağa ya çektiremiyi düşünüyorum.bursa'lı arkadaşlardan yardım bekliyorum

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #12 : 23 Temmuz 2011, 19:15:20 »
bu arada yardımcı olmak isteyen arkadaşlar için telefon numaram : 0533 544 09 16

Ynt: yağ eksiltmesi
« Yanıtla #13 : 24 Temmuz 2011, 00:21:40 »
sente atlamasından piston eritmez. enjektör işeme yaparsa pistonlar eritir. fark ne diyecen, fark enjektörleride değiştrimen gerekir. her iki durumdada iyi masraf var... Allah kolaylık versin