Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Passat 2006 TDI DSG  (Okunma sayısı 13638 defa)

Passat 2006 TDI DSG
« : 21 Ocak 2008, 12:01:47 »
Arkadaşlar ben bu siteye daha yeni üye oldum.Fakat 1998 senesinden beri VW kullanıyorum.Golf, Bora ve şimdide Passat.
Fakat 2006 senesinde almış olduğum TDI DSG şanzımanlı otomatik vitesli aracımda 2 defa problem çıktı.Birincisinde ilk kalkışlarda araç çok yavaş kalkıyor, sonradan aniden hızlanıyor, ayrıca dönüşlerde veya gaz kesip tekrar gaza bastığımda araçta yığılma oluyordu.Servise götürdüm, şanzımanı komple değiştirdiler.
İkinci şanzıman ile yaklaşık 2000 km. sürdüm, şimdiki problemde normal göderken biraz gaza yüklenince, şanzımandaki vites değiştirme sesi bariz bir şekilde duyuluyur ve araçta yığılma yaptıktan sonra kendini toparlayıp gidiyor.Bu problem özellikle sollamalarda çok büyük problem yaşatıyor.
Şu anda aracım 12.000 km. de ve sevdiğim bu araçtan şanzıman problemi yüzünden soğumaya başladım.Sizlerden hiş böyle bir problem yaşayanınız varmı. Varsa lütfen görüşlerinizi almak istiyorum.

Ynt: Passat 2006 TDI DSG
« Yanıtla #1 : 21 Ocak 2008, 15:32:23 »
Oncelikle gecmis olsun.Acikcasi dsg sanzimanin ariza yaptigini ilk kes duuyuyorum sasirmakla beraber uzuldum.Aynen ailede de 2006 passat 2.0 tdi highline bulunmakta fakat dsg sanzimanla iligli herhangi bir sorun cikmadi.Aksine cok memnunuz.Umarim sorunlariniz kisa surede cozulur severek binmeye devam edersiniz.

Ynt: Passat 2006 TDI DSG
« Yanıtla #2 : 21 Ocak 2008, 20:26:09 »
Bence debriyaj balatalarındanda olabilir aracın yavaş kalkıp birden hızlanması hızı tam iletememesi demektir.Buda debriyaj yani baskı balatada bi sorun var demektir.Keşke serviste şanzıman fln inmişken balatalarıda değiştirseydin.

Ynt: Passat 2006 TDI DSG
« Yanıtla #3 : 22 Ocak 2008, 01:50:10 »
Bence debriyaj balatalarındanda olabilir aracın yavaş kalkıp birden hızlanması hızı tam iletememesi demektir.Buda debriyaj yani baskı balatada bi sorun var demektir.Keşke serviste şanzıman fln inmişken balatalarıda değiştirseydin.

Arac dsg sanziman olarak belirtilmis.Baski balata ile ilgili ne sorunu olabilir ki?Sonucta manuel olarak kullanilmiyor...Kaldi ki bir araci normal kosullarda kullanirsan 12 bin de baski balata bitirmesi cok cok dusuk bir ihtimal.

Ynt: Passat 2006 TDI DSG
« Yanıtla #4 : 24 Ocak 2008, 10:46:56 »
Sıkıntı mekanikten ziyade elektronik de olabilir. Birçok DSG şanzumanlı TDI kullandım. Bu tarz sıkıntı yaşayanları bende pek duymadım
Wimmer-RST Chip Tuning

Ynt: Passat 2006 TDI DSG
« Yanıtla #5 : 26 Şubat 2008, 11:47:07 »
aslında bu bahsettiğiniz bence olağan bir durum olsa...

yani turbo 1-2 sn geç devreye giriyor o yüzden gaza ilk bastığından manuel vitesler gibi sizi koltuğa yapıştırmıyor biraz nazlanarak kalkış yapıyor. sollamalarda ise yine gazı köklemeniz lazım ki vites düşürüp devir yükselsin..

eniştemin audi a4 var 2004 model 1.9 6 vitesli..düz yazın onu sürdüm kendi aracıma geçince ne kadar ağır kaldığını gördüm neredeyse satacaktım...eniştem almanyaya dönünce tekrar aracıma alıştım...şimdi kafama takmıyorum...çünkü otomatikler böyle...

emin olun ben 1 yılda ancak aracıma alıştım...ancak şimdi yeni yeni sürebiliyorum...

benzer bir araç bulup onda ufak bir sürüş yapsanız belki fark olmadığını göreceksiniz...


Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: Passat 2006 TDI DSG
« Yanıtla #6 : 22 Nisan 2012, 11:35:58 »
aslında bu bahsettiğiniz bence olağan bir durum olsa...

yani turbo 1-2 sn geç devreye giriyor o yüzden gaza ilk bastığından manuel vitesler gibi sizi koltuğa yapıştırmıyor biraz nazlanarak kalkış yapıyor. sollamalarda ise yine gazı köklemeniz lazım ki vites düşürüp devir yükselsin..

eniştemin audi a4 var 2004 model 1.9 6 vitesli..düz yazın onu sürdüm kendi aracıma geçince ne kadar ağır kaldığını gördüm neredeyse satacaktım...eniştem almanyaya dönünce tekrar aracıma alıştım...şimdi kafama takmıyorum...çünkü otomatikler böyle...

emin olun ben 1 yılda ancak aracıma alıştım...ancak şimdi yeni yeni sürebiliyorum...

benzer bir araç bulup onda ufak bir sürüş yapsanız belki fark olmadığını göreceksiniz...


Konuyla pek alakalı değil fakat turbo beslemeli komprassör motorlarda bu bekleme olayı yok,yani dediğiniz turbo lak(turbo gecikmesi)olayını ww çözmüş.(tsı-140-160-170-180 hp motorları turbo&komprassör beslemeli)
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen