Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: PASSAT 1.9 TDİ  (Okunma sayısı 11670 defa)

PASSAT 1.9 TDİ
« : 19 Ocak 2009, 20:53:20 »
selam arkadaşlar bugün aracımın turbosunu söktürdüm kurum temizliğini ve ayarını yaptırdım.wasgete denen parça turboda bi zımbırtıyı devreye sokuyomuş kurum oluştuğu için o parça görevini yerine getiremiyormuş.ama şimdi arcaımın çekişi maşşallah süper oldu ayrıca o dediğim kesikliğide yapmıyor.benimle aynı sorunu yaşayan arkadaşlar bence turbolarını söküp kurum temizliği yaptırsınlar.problemim çözüldü.selamlar

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #1 : 20 Ocak 2009, 00:35:19 »
Oncelikle gecmis olsun, sorununuzun giderildigine sevindim.
Ben onceki kullandigim 2001 passat tdi de kurum temizligi yaptirmistim 135 bin km de iken.Fakat saniyorum ki ayni islemi yapmamisiz.Siz turbonun sokulmesinden bahsediyorsunuz.Turbo sokuldu derken motoru sokmek icin turbonun yerinden cikarilmasindan mi bahsediyorsunuz, yoksa turbonun icinin acilip temizlenmesinden mi?

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #2 : 20 Ocak 2009, 19:21:50 »
halil kardeşim arkadasınkinin sadece turbosunun içi temizlenmiş sanırım seninki ise komple kurum temizliğiydi cok daha detaylı olarak
bu arada çağdaş kardesim bu işlemi nerde yaptırdın, ne kadar sürdü ve fiyatı ne oldu??

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #3 : 21 Ocak 2009, 18:12:37 »
selamlar halil arkadaşım aracın turbosunu motordan ayırıp turbonun temizliğini ve ayarını yaptırdım.turbonun üzerinde wasgete diye bi parça vakum yaparak turbonun içinde başka bi parçayı devreye sokuyormuş.turboda kurum olduğu için o parça devreye girmiyormuş ve bu yüzden o kesikliği yapıyormuş. aracın çekişi falan baya farketti.senin dediğin kurum temizliği carbon clean galiba motoru bi makinaya bağlayıp ilaçlı yakıt verip motorun içersini temizliyorlar ondan bahsediyorsun galiba.

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #4 : 21 Ocak 2009, 20:07:45 »
selamlar halil arkadaşım aracın turbosunu motordan ayırıp turbonun temizliğini ve ayarını yaptırdım.turbonun üzerinde wasgete diye bi parça vakum yaparak turbonun içinde başka bi parçayı devreye sokuyormuş.turboda kurum olduğu için o parça devreye girmiyormuş ve bu yüzden o kesikliği yapıyormuş. aracın çekişi falan baya farketti.senin dediğin kurum temizliği carbon clean galiba motoru bi makinaya bağlayıp ilaçlı yakıt verip motorun içersini temizliyorlar ondan bahsediyorsun galiba.

Ve aleykümselam.
Farklı uygulamalardan bahsediyoruz.Benim önceki kullandığım passatta komple kurum temizliği yapıldı.Motorun üst kısmı sökülerek yanma odasının gerçekleştiği tüm parçalar detaylı olarak 2 gün boyunca temizlendi ve kurumaya bırakıldı.2-3 defa da carbon clean yapıldı ama carbon clean 1-2 saat süren basit bir temizlik.

Şimdiki kullandığım passat 79 bin km de henüz.Sizin yaptırdığınız işlemi sanırım benimde yaptırmam gerekecek.Araçla 2. ve 3. viteste giderken 2500 devir civarında biraz gaz kesiyor ve sonra hemen topluyor.Tabi çoğu zaman belli bile olmuyor bu ama ara sıra kendini belli ediyor.Usta, hava akış debimetresinin değişme zamanının yavaş yavaş geldiğini söyledi.Size bir kaç sorum olacak:
1.Yukarda bahsettiğim (bazı devirlerde aracın hissedilir derecede gaz kesme olayı) olayı sizin aracınız yapıyor muydu?Yapıyorsa eğer işlem yapıldıktan sonra düzeldi mi?
2.Bahsetmiş olduğunuz turbo temizleme işlemi için ne kadar ücret verdiniz ve süre olarak ne kadar zaman aldı?
3.Aracınızda daha önce hiç hava akış debimetresi ile ilgili bir sorun yaşadınız mı?Yada bu parça hiç değişti mi?

İyi akşamlar, sağlıacakla kalınız...

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #5 : 21 Ocak 2009, 20:41:19 »
ben aracımı ilk aldığımda hava akış metresini,n75 turbo basınç sensörünü değiştirmiştim!ama aynı kesikliği tekrar yapıyordu dediğiniz gibi 2.3. viteste belli devirden sonra motorun devri düşüp motor gaz yemiyordu.ama 2,3,4.viteslerde yüklenmeyip hızı 120-130 km lere çıktığında tekrar devirden düşüp 80 km hızı geçmiyordu.turbonun bakımını yaptırdıktan sonra ise hiç problemim kalmadı devir saati sona dayanıyor.aracın çekişi falan da baya fark etti.bu iş bana 120 tl turbo sökümü 100 tl de turbo bakımına mal oldu.Turbonun sökümü,bakımı ve montajı yaklaşık yarım gün sürdü.senin aracında neden üst kapağı söküp kurum temizlediler?

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #6 : 21 Ocak 2009, 21:51:11 »
bnmde aslında turboyu gosterme zamanım gelmiş
belli etmeye başlıadı :S

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #7 : 21 Ocak 2009, 22:47:06 »
ben aracımı ilk aldığımda hava akış metresini,n75 turbo basınç sensörünü değiştirmiştim!ama aynı kesikliği tekrar yapıyordu dediğiniz gibi 2.3. viteste belli devirden sonra motorun devri düşüp motor gaz yemiyordu.ama 2,3,4.viteslerde yüklenmeyip hızı 120-130 km lere çıktığında tekrar devirden düşüp 80 km hızı geçmiyordu.turbonun bakımını yaptırdıktan sonra ise hiç problemim kalmadı devir saati sona dayanıyor.aracın çekişi falan da baya fark etti.bu iş bana 120 tl turbo sökümü 100 tl de turbo bakımına mal oldu.Turbonun sökümü,bakımı ve montajı yaklaşık yarım gün sürdü.senin aracında neden üst kapağı söküp kurum temizlediler?

Tesekurler ilginiz icin.
Ben onceki kullandigim passati 135 bin km de bu islemi yaptirdim.Islemle ilgili gerekli bilgileri yazdigim topigin linkini ekliyorum.Linkte detayli bilgiyi bulabilirsiniz.Ilginize...
http://www.vwtr.net/forum/bora/tdi-kurum-temizligi-t7383.0.html

Saygilar.

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #8 : 21 Ocak 2009, 22:47:41 »
bnmde aslında turboyu gosterme zamanım gelmiş
belli etmeye başlıadı :S

Senin araba kac km de kardesim?

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #9 : 22 Ocak 2009, 18:17:07 »
benim araç 206500 km'de şu anda 2000 model

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #10 : 22 Ocak 2009, 19:56:47 »
94 bin de kardeşim 2004 model

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #11 : 23 Ocak 2009, 00:17:49 »
Maşallah maşallah...

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #12 : 23 Ocak 2009, 23:35:09 »
 :melek:

Ynt: PASSAT 1.9 TDİ
« Yanıtla #13 : 24 Ocak 2009, 13:35:12 »
passsı abı senın baya dusukmus  :) ya bızımkı benzınklı 110 000 nde daha 2 gun once 10000 bakımı felan yapıldı... benzılıde bu km de kurum temızlıgı yada carbon cleean etkılı olurmu ??? yada hangısı dha etkılı olur ???