Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.  (Okunma sayısı 91176 defa)

Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #14 : 22 Temmuz 2014, 16:28:16 »
Onur hocam çok sağolun herşey için çok teşekkür ederim gerçekten.bakalım biraz daha landirenzo araştırıp 1 ay içinde kesin kararımı vericem.
dediğiniz kelebek temizlikleri ve kalibrasyonlar,bobinlerin değişimi.... hepsini yapıcam taktırmadan önce.
yılda 13.000 km aşağı kesinlikle düşmuyorum. Enfazla da 20.000 yaparım.
Heralde makul LPG taktırmak için...

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #15 : 08 Ağustos 2014, 15:36:23 »
TEMMUZ
Tüketim
Yapılan Yol=1370km(200km si şehir dışı)
Benzin=ort 5Tl den 113TL
LPG= ort 2,61den 290TL VEYA 240TL KARIŞIKLIK OLDU. YÜKSEK İHTİMAL 240tl
Yol PC: 7,3lt/100km
Km başına tüketimim= 26-29krş/km. Kuvvetle muhtemel "25,7krş/km"
Tasarruf oranı=%29.5?

22,5lt benzin
92LT LPG Tüketmiş.
Genel yakıt üzerinden %81benzin %19LPG tüketimi var
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2014, 15:45:00 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #16 : 09 Ağustos 2014, 01:33:29 »
Prins VSI-DI kullanıyordu
VSI2-Dİ çıkmış 3750TL ve %5 benzin tüketimi varmış doğruysa mükemmel bir şey demek. Temmuz tasarrufumu %35-36lara çıkarabilirmiş dye düşünüyorum.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #17 : 09 Ağustos 2014, 09:44:02 »
Prins'te DI sistem sadece VSI-DI ve Direct LiquiMax var diye biliyorum. VSI2-LPG var o da sıralı sistem.

Zaten Direct LiquiMax sistemi hiç benzin kullanmıyor, motor verimi arttığı için hem CO2 salınımında fazladan %10 düşüş oluyor, hem de %40 tasarruf yapılabilir.

Derken VSI - 2.0 DI'da varmış ama Prins'in sitesinde(http://www.prinsautogas.com/en/products/vsi_system/vsi_system.html) neden yok anlamadım. Arama yapınca buldum. Uyumlu araç modelleri => http://www.prinsautogas.com/uploads/JW/Prins%20available%20VSI-DI%20+%20VSI-2.0%20DI%2015042014.pdf
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2014, 09:56:32 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #18 : 09 Ağustos 2014, 14:55:59 »
Direct LiquiMax te damlatma e geç çalışma sorunlarını o da yaşamış montajı durdurmuş diye duydum. Zaten en kolay tasarruf hesaplanabilenler Sıvı direktler %36 genel ortalamaları maks Tiguanda %39.

Vsi -Dİ ı bir arkadaş bu forumda taktırdı. Rolanti dalgalanmalarını gideremeden forumdan ayrıldı. Aslında çok zor birşey değil çünkü sıralıda da yaşanıyor. Boğaz kelebeği temizliği+ kalibrasyon, LPG yazılımı veya ısı sensörü nedenli olabiliyor.

Vsı2-Di sıralı nın direkte uygulanmış hali BRC SDİ gibi ama Benzin kullanımı minimize etmişler.  BRC sdi da aynı iddia da idi ama doğru değil. 240TLLPG harcasam 110da benzin gidiyor yaz günü. Şehir dışında 50TLye düşüyor yani ara ara yakıyor. Yine de gayet ekonomik. Benzini fulleyip ay sonunda boşalan kısmı tekrar dolduruyoryorum bu sayede psikolojik baskı yaşamıyorum.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #19 : 09 Ağustos 2014, 20:32:26 »
Sıvı enjeksiyon sistemlerde neden ortalama tüketim %36 olur dediniz ?

Sıvı enjeksiyon sistemde motorda güç artırımına yönelik herhangi bir modifikasyon yapılmadan, LPG dönüşümü sonrası motorun tork ve güç değerlerinde artış meydana geliyor buna karşılık litre bazında benzin ve LPG tüketiminin en azından aynı seviyede olması lazım. Benzinin litresinin 5 lira, LPG nin 2.74 olduğunu düşünürsek fiyat olarak %55 fark var. Yani %55 tasarruf yapılması gerekiyor.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #20 : 10 Ağustos 2014, 00:32:04 »
Sıvı enjeksiyon sistemlerde neden ortalama tüketim %36 olur dediniz ?

Sıvı enjeksiyon sistemde motorda güç artırımına yönelik herhangi bir modifikasyon yapılmadan, LPG dönüşümü sonrası motorun tork ve güç değerlerinde artış meydana geliyor buna karşılık litre bazında benzin ve LPG tüketiminin en azından aynı seviyede olması lazım. Benzinin litresinin 5 lira, LPG nin 2.74 olduğunu düşünürsek fiyat olarak %55 fark var. Yani %55 tasarruf yapılması gerekiyor.

Şehir içinde %36 takip ettiğim sitelerden gerçek tüketim değerleri maks. 39da öyle. LPG-Benzin-Dizel aynı hacimdeki araçlara uygulandığında mühendisler daha iyi bilir ama muhtemelen kalori değerlerinden farklılıklar gösterir. Güç artışı olsa bile harcanan yakıt aynı değil Sıvı da da %15-20fazla tüketiyor. Donanım haber Vialle LPDİ yi inceleyebilirsin

1.6 lpg li şehir içi 9lt
1.6 benzinli şehir içi 7,5lt
1.6 dizel şehir içi 5.6lt
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #21 : 10 Ağustos 2014, 00:52:23 »
Sıvı sistemle yol PC : 7,5lt olan vialle LPDİ kullanıcısı km de 22,4krş tüketmiş. %40yapmış ama 3000km den faz kesinlikle şehir dışı vardır. Sıvılar Şehir dışında %45lere varabiliyo
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #22 : 10 Ağustos 2014, 12:08:35 »
Evet LPG birim hacimde benzinden daha düşük enerji veriyor, %18 fark var. Bu nedenle bir kayıp oluyordur. O da sizin dediğiniz gibi %15-20 fazla tüketime neden oluyor demek ki.

Donanm haber forumu bence çok seviyesiz. Teknik bilgiden uzak sadece marka fanatikliği yapan adamlarla dolup taşan bir forum haline gelmiş. Ama kullanıcı yorumları için bakarım.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #23 : 11 Ağustos 2014, 23:18:40 »
Evet LPG birim hacimde benzinden daha düşük enerji veriyor, %18 fark var. Bu nedenle bir kayıp oluyordur. O da sizin dediğiniz gibi %15-20 fazla tüketime neden oluyor demek ki.

Donanm haber forumu bence çok seviyesiz. Teknik bilgiden uzak sadece marka fanatikliği yapan adamlarla dolup taşan bir forum haline gelmiş. Ama kullanıcı yorumları için bakarım.
Fanatikte çok, terbiyesizde, para ile satınalınmış adamlarda dolu bence. LPDİ LDİ takip ettiğim başlıklar
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #24 : 11 Ağustos 2014, 23:19:42 »
Orijinalden alıntı: YusufKara

Prins in VAG Grup (VW,Audi,Skoda, Seat) icin çıkardığı kitin ismi VSI2-DI. suan için sadece CAXA,CAXB,CAXC VE CAXD motor kodları için satışta. ayrıca Peugeot ve Citroen in 156 BG lik THP motorları da yapılabiliyor.

Prins 3 sene önce bu grup araçlarda kullanılan Hitachi markalı benzin yuksek basınç pompasının LPG de sızıntı yaptıgını farketti. DLM adını verdikleri likid enjeksiyonu bu araç grubunda durdurdu. cunku bazı markaların malesef hala kronik olarak yasadığı geç çalışmayla başlayan ve geçişlerde stop dahi etmeye varan problemler gözlemlediler demo arabalarında. ve satışa çıkmadılar.

3 sene önce bu araç grupları icin başlattıkları yeni çalışma 6 ay önce ticarileşti. Tum dunyada VSI2-DI adıyla satışa çıktı. Turkiye distributoru bu sistemi 1 seneyi aşkındır kendi araçlarında da test ediyordu. ve 4 ay önce satışa çıkardılar.

sistem sabah ilk çalıştırmada benzin kullanıyor. motor ısındığında gaza geçiyor. bir daha da benzin kullandırmanız çook ama çok zor.

Klasik sıralı enjeksiyonlu motorlarda ve kitlerde sabahki çalışma v.s. gibi şartları dusunurseniz %3 benzin tüketimi gerçeklesir.
direct enjeksiyonlu motorlarda karma sistemlerde (benzin+lpg tuketenlerde) ise bu oran %10-%15 arasındadır.
VSI2-DI kitinde ise benzin kullanım oranı max.%5 dir.

dolayısıyla hemen hemen sıralı sistemler kadar tasarruf sağlar. sıvı sistemlere gore tasarruf oranı %5-%10 (lpg fiyatı farkına göre) daha dusuk ancak ekonomik getirisi daha yuksektir.

umarım yazımı yanlış anlamassınız. sadece bilgilendirme amacıyla yazdım.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2014, 23:20:01 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #25 : 12 Ağustos 2014, 09:43:57 »
Sonuçta bunlar hep geçiş modelleri. Sıvı enjeksiyonun avantajları varken bunu taktırmanın tek artısı daha düşük maliyet olabilir. Yoksa LPDI  :tamamdir
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #26 : 13 Ağustos 2014, 17:37:10 »
LPDİ 4000Tl olsa razıydık, 5500tl  LDi 6300TL.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
« Yanıtla #27 : 13 Ağustos 2014, 17:48:15 »
Çok pahalı valla ona diyecek laf yok. Benim Polo'yu 11bin liraya aldım zaten :). İşte zaten bizim ekonomi bundan ilerlemiyor adam orada 2bin liraya ürettiği malı bizim gibi geri kalmış ülkelere 6bin liraya satıyor, sonra cari açık kapanmaz tabi. Teknoloji tüketen değil, üreten olmak lazım.

Burada da herhalde dizel arabaya 10bin lira fazladan vermek mi yoksa 6bin liraya LPG mi taktırmak daha mantıklı olur diye düşünenler belki bu sistemlere yönelebilir.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2014, 17:48:45 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.