Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu  (Okunma sayısı 43151 defa)

Çevrimdışı 06Berkay

  • Otomobil
    2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli - 2014 D2 Opel Corsa 1.3 CDTI Essentia
    Şehir
    Ankara
Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« : 24 Şubat 2014, 19:55:02 »
Daha öncede konuyu açmıştım ama güncel değildi ve sunucu sorunu ile silinmişti cevaplarınızı bekliyorum...
2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli (Full+Full)-(Hakim Gri-Karbon Siyah) - 2014 Opel Corsa D2 1.3 CDTI Essentia (Hakim Gri) - 2004 Renault Clio Symbol 1.4 Authentique (Buz Beyazı)

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #1 : 15 Mart 2014, 00:23:07 »
Astralar  E5 motor ise 60-80.000civarı subap yakıyor. Onuda 1200-1500Tlye çelik subap ile değiştiriyorlar sıkıntı kalmıyor.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06Berkay

  • Otomobil
    2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli - 2014 D2 Opel Corsa 1.3 CDTI Essentia
    Şehir
    Ankara
Ynt: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #2 : 15 Mart 2014, 08:54:39 »
evet simdilik dusunmuyoruz arac yaklasik 3000 kmde 10-15 bini.bekliyoruz...

GT-S5360 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli (Full+Full)-(Hakim Gri-Karbon Siyah) - 2014 Opel Corsa D2 1.3 CDTI Essentia (Hakim Gri) - 2004 Renault Clio Symbol 1.4 Authentique (Buz Beyazı)

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #3 : 25 Haziran 2014, 22:36:30 »
Astralar  E5 motor ise 60-80.000civarı subap yakıyor. Onuda 1200-1500Tlye çelik subap ile değiştiriyorlar sıkıntı kalmıyor.

insignia 1.6 180 hp turbolu motorlarda sanırım çelik sübapla değiştirince lpg'de sorun kalmıyor onur bey bu konu hakkında biraz daha aydınlatma yapabilirmisiniz ve ayrıca 1.6 170 hp yeni nesil turbolu benzinli insigniadada kullanılan otomatik versiyonlu motor ve lpg uyumları hakkındada bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #4 : 02 Temmuz 2014, 22:12:42 »
evet simdilik dusunmuyoruz arac yaklasik 3000 kmde 10-15 bini.bekliyoruz...

GT-S5360 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Ayarları düzgün yapılmış bir sistemde supap yanması sorunu olmaz. Taktıracaksanız BRC veya Prins markasından başka taktırmayın.

Ayrıca ne kadar erken taktırırsanız o kadar erken tasarrufa geçersiniz. Bence hiç beklemeyin.

Lpg ve Sübap
Merhabalar aracıma Brc sequent 24 yetkili firmanız Mavi Denizler tarafından takılmıştır.Müşteriniz olmam dolayısıyla sizlere bir soru yöneltmek istiyorum.

Bir mühendislik firmasının yorumunda;

LPG'nin kuru bir yakıt olduğu, kurşun veya başka katkı maddeleri içermediği, bu sebeple silindirlerde yağ ve diğer kalıntıları bırakmadığı belirtilmiştir. Yine kuru bir yakıt oluşunun sübapların sertleşmesine sebep olduğu belirtilmektedir.Firma bunu bertraf etmek için ise araçları ilk çalıştırma ve son kapatma anında 3 er dakika benzinle çalıştırmanın sübapları yağlayacağını ya da çok düşük maliyetlerle (10-20 ytl gibi ) ek sübap yağlama sistemi takılabileceğini çözüm olarak sunmuştur.

Buna göre;

1-Lpg gerçekten sübaplarda sıkıntı yaratır mı ?
2-Bu sıkıntı rölanti dengesizliği olarak yansır mı?(Özellikle gaza ilk geçiş anında rölantinin çok düşerek stop etmesi gibi)
3-Aracı stop etmeden benzinde 3 dakika çalıştırmalı mıyım?
3-Ek yağlama sistemi ne kadar fayda sağlar?

Lütfen hepsi için değerli yorumlarınızı belirtirseniz çok sevinirim.İyi çalışmalar diler, saygılar sunarım.

Cevap: Lpg ve Sübap
LPG silindirlere gaz fazında gönderilmektedir. Volumetrik olarak LPG ve benzinin alt kalorifik güçleri şöyledir:
Benzin= 32,3 MJ/Dm3 LPG= 25,6 MJ/Dm3
LPG'nin alt kalorifik gücü benzine göre daha düşük olduğundan bilinenin aksine yanma daha düşük sıcaklıklarda gerçekleşmektedir. Benzinle çalışmada tam yük civarında karışım aşırı zengin olup yanma bozulmakta, CO ve HC emisyonları artarken NOx emisyonları azalmaktadır. LPG'de ise tam yükte karışım fakir olup, CO ve HC emisyonları düşmekte, buna karşılık NOx artmaktadır. Bu durum bazı çevrelerce yorumlanırken, NOx değerlerindeki artışın benzinde olduğu gibi yanma esnasında oluşan yüksek sıcaklığa bağlanmaktadır. Bilindiği gibi benzinde yanma sırasında sıcaklık ne kadar yüksek olursa NOx emisyonları o ölçüde yüksek çıkmaktadır.

LPG'de durum tamamen farklı olup, alt kalorifik güçlerden de görüldüğü gibi yanma esnasında silindirlerde daha fazla sıcaklık oluşması fiziken mümkün değildir. Farklı yakıt kullanımında yanma odasında oluşabilecek sıcaklıklar açısından LPG veya DOĞALGAZ benzine göre gerek volumetrik verim ve gerekse adyabatik alev sıcaklıkları açısından daha avantajlı görünmektedir. Dolayısıyla bu yakıtlarla daha düşük sıcaklıklar ve daha düşük ısıl zorlamalar oluşmaktadır.
Ayrıca piyasada çekirdekten yetişme, eski pik motorlarda kalmış bazı ustalar, "Benzinde kurşun var supapları yağlar, karbon filmi oluşturur. LPG kuru yakıt, motora hararet yaptırıp supap sarar" şeklinde tamamen yanlış beyanlarda bulunmaktadır. Uzun yıllardır motorlar kurşunsuz benzine göre üretilmektedir. Gelişen çevre standartları ve daha sıkı egzoz emisyon sınırlamaları daha temiz yakıtları zorunlu kıldığından motorlarda karbon filmi oluşmasının önemi kalmamıştır. Otomotiv firmalarınca geliştirilen yeni motor teknolojileriyle daha düşük ısı iletimi olan ve hafif malzemelerden üretilen supaplar üretilmiş, sıcaklıklar önemli ölçülerde düşürülmüş ve mekanik zorlamalar azaltılmıştır.
Yeni motor teknolojilerinde kullanılan direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamalarla supap dayanımları artırılmış ve ısı kayıpları azaltılmıştır.

Bunun yanında, bazı hassas sübap yapısına sahip araçlarda, eğer LPG kalibrasyon ayarı düzgün yapılmazsa uzun süreli araç kullanımlarda sorun çıkmaktadır.
Yeni sıralı sistem araçlarda ilk çalıştırma her zaman benzinle olmaktadır. Aracın marşına basıp, hiç mola vermeden 8-10 saat araç kullanımlarında, aracın soğutma devresinde yetersizlik veya uygun olmayan termostat varsa, birde LPG kalibrasyonu fakir ise 25.000-30.000 km lerde sübap sorunu yaşanabilir.
Bunun önlenmesi için bu tür kullanıcılara özel ayarlar yapılması veya TUNAP gibi koruyucu katkı maddeleri kullanılması gerekebilir. Piyasada satılan ve yanma odasına yağ püskürten sistemleri önermiyoruz.
İyi günler.

BRC Forumdan alıntı. => http://www.2a-lpg.com/showthread.php/7157-Lpg-ve-S%C3%BCbap
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2014, 22:23:30 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı rene

  • Otomobil
    Jetta Tdi
    Şehir
    Sakarya
Ynt: Ynt: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #5 : 03 Temmuz 2014, 01:16:27 »
insignia 1.6 180 hp turbolu motorlarda sanırım çelik sübapla değiştirince lpg'de sorun kalmıyor onur bey bu konu hakkında biraz daha aydınlatma yapabilirmisiniz ve ayrıca 1.6 170 hp yeni nesil turbolu benzinli insigniadada kullanılan otomatik versiyonlu motor ve lpg uyumları hakkındada bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.
az once insignia 1.6 sidi turbo 170 hp test ediyordum arkadaşım yeni almış arac çok güzel inesim gelmedi valla cok yakışıklı.   sanziman bi dsg degil arabayi biraz tutuyor ama vitesi degistirince gucle birlikte muazzam şekilde yol alıyor ve cok konforlu.yeni gostergeler müthiş farlar mukemmel arac cosmo bu arada yakit ort.ve yol bilg.yok diyorlardi bulamammislar ben buldum :) 850 kmde araba 13lt gösteriyordu ort hiz 32km arac cok yeni hep s.ici ve surekli basmak geliyor insanin içinden. Tahminim s ici 10 lt kadar düşer. Tüp konusundaysa umutsuzum.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #6 : 03 Temmuz 2014, 01:29:53 »
Umutsuz olma. Direct injection motorlarda sıvı faz LPG sistemi kullanılarak dönüşüm yapıldığı takdirede %5 güç artışı sağlanabiliyor. Zaten sıvı faz harici dönüşüm bu motorlara olmaz, yapılsa bile sağlıksız olur, TSI'larda olduğu gibi.

BRC veya Prins ile görüşmek lazım bu motorlara yazılım var mı diye.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #7 : 12 Temmuz 2014, 04:14:26 »
insignia 1.6 180 hp turbolu motorlarda sanırım çelik sübapla değiştirince lpg'de sorun kalmıyor onur bey bu konu hakkında biraz daha aydınlatma yapabilirmisiniz ve ayrıca 1.6 170 hp yeni nesil turbolu benzinli insigniadada kullanılan otomatik versiyonlu motor ve lpg uyumları hakkındada bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.

YORUM
Opel markalı araçlarda mevcut olan Easytronic otomatik debriyaj sistemli vites kutuları, birkaç önemli düzeneğin birbiri ile uyumlu çalışması sonucunda sorunsuz olabiliyor. Öncelikle hidrolik olan debriyaj basma bırakma sisteminde, hidrolikte hava olmaması şart. Ayrıca baskı balata fabrika değerlerinde olmalı, sorunsuz ve rahat çalışabilmeli. Debriyajın otomatik çalışmasını sağlayan elektronik debriyajdaki basma bırakma sisteminin plastik dişlileri sağlam olmalı ve vitese talana işlevi gören robotun da elektronik parçalarında sorun yaşanmamalı. Vites kutusunda şayet vitese zorlamalı geçme ve takılmalar varsa, bu da diğer düzenekler gibi derhal arıza algılamakta ve sistemin çalışmasını durdurmaktadır. Elektronik arıza olarak algılanan bu olumsuzlukların da giderilebilmesine rağmen, bence birçok parçanın çok hassas bir düzende çalışma birlikteliği gerektiğinden, en ufak bir aksama sistemi bloke ederken doğal olarak aracın yolda kalmasına neden olmaktadır. Sistemin daha sorunsuz bir halde çalışmasını sağlamak tabi ki üreticilerin sorumluluğunda ancak bildiğimiz kadarıyla, otomotiv endüstrisinde henüz, daha sağlıklı ve tam güvenli bir otomatikleştirilmiş manuel vites sitemi geliştirilemedi. (ONNO USTA)
*********
Bu şanzıman bulunan astra 115ps kullandım seri kalkıyor vites geçişleri çok kötü, üstelik geriye kaçırıyor çünkü tam otomatik değil.
İnsignia da aynı şanzıman var mı bilmiyorum belki çift kavramadır ama vw bu kadar bocaladıysa opel çift kavramanın altından zor kalkar.

1.6T insignia kullananlar çok keyifli olduğunu söylüyorlar. İnsignia 1.6t ya mpi olamsından dolayı normal kit takılabiliryor. Subapları eriyecektir ki HDİ sigorta İnsignia ya muafiyet uyguluyor. Subabı eridğinde belki 45.000km sonra belki 100.000 Mavi denizler Çelik subap takılacağını ve sorun yaşanmıyacağını söylüyor.

VW forumdayız Passat CC 1.8Tfsi iyi bir alternatif olacaktır.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı rene

  • Otomobil
    Jetta Tdi
    Şehir
    Sakarya
Ynt:
« Yanıtla #8 : 12 Temmuz 2014, 19:06:50 »
1.6 T sidi deki şanzıman active select diye geçen eski 5 ileri tek kavrama sanzimanin geliştirilmiş bi versiyorun 6ileriye cevrilmis çok konforlu yapi olarak benim kullandığım 4 ileri klasik otomatik konforunda tabi araba güçlü oldugundan bunu tolare ediyor.70-160 arasi fena hizlaniyor zaten o ara  herkes arkada kalmış oluyor :) insignialarin hicbirinde easytronik yada çift kavrama yok.ondan bi kac gun sonra cla 200 le yolcu olarak istanbula gidip geldim şanzıman i 7 ileri yeni tipmis oda 1.6 turbo benzer karakterdeydi 80e kadar ateşli degil fakat sonrasinda güzel hizlaniyor insignia bana biraz daha hizli geldi cla sahibida epey kick down yapti bana göstermek icin arabayı. Onun haricinde mercedes gerçekten cok baska diger arabalardan çok çok farklı teknik olarak bunu vermese bile ruhen yaşatıyor  :) sanziman hizi ve tepki açısından ne insignia nin nede cla200 un şanzıman i bi dsg değil bunu rahatlikla soyleyebilirim.

Insigni 1.6 t mpi yasmissiniz orayi anlamadim yanlız?

Dediginiz lpg de hdi sigorta ile insignia alsam 1.6 t 5 senede kullanicam 5 yil boyunca hdi sigortayi devam ettirip supap zararinda direk yararlanabilirmiyim kaskodan? Eger böyleyse baska araba bakma direk insignia alirim bundan sonra

Çevrimdışı 06Berkay

  • Otomobil
    2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli - 2014 D2 Opel Corsa 1.3 CDTI Essentia
    Şehir
    Ankara
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #9 : 21 Ağustos 2014, 10:12:43 »
Aracın bakımını 13000 km'deyken yaptırdım (geçen hafta). Bu hafta bir aksilik çıkmazsa tüpü taktıracağız.. Landirenzo'nun kitlerinden Evo, Omegas, Omegas Plus ve Oem Dedicadet Kit (Motor Koduna Göre Ecu'su var) hangisini önerirsiniz?
2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli (Full+Full)-(Hakim Gri-Karbon Siyah) - 2014 Opel Corsa D2 1.3 CDTI Essentia (Hakim Gri) - 2004 Renault Clio Symbol 1.4 Authentique (Buz Beyazı)

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #10 : 24 Ağustos 2014, 16:05:41 »
Önemli olan bizim ne önerdiğimiz değil, Landirenzo araca uyumlu olarak hangisini öneriyor ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06Berkay

  • Otomobil
    2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli - 2014 D2 Opel Corsa 1.3 CDTI Essentia
    Şehir
    Ankara
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #11 : 25 Ağustos 2014, 08:32:33 »
Araca lpg'yi taktırdım, Landirenzo Evo kit.
2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli (Full+Full)-(Hakim Gri-Karbon Siyah) - 2014 Opel Corsa D2 1.3 CDTI Essentia (Hakim Gri) - 2004 Renault Clio Symbol 1.4 Authentique (Buz Beyazı)

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #12 : 25 Ağustos 2014, 19:12:58 »
Araca lpg'yi taktırdım, Landirenzo Evo kit.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Biraz kullandıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum. Bir de neden Landirenzo tercih ettiniz ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
« Yanıtla #13 : 26 Ağustos 2014, 22:38:13 »
hayırlı olsun uyumlu taktırmanız muhtemel magnezyum subabınızn ömrünü artırır.
Yanacak diye korkuyla sürmeyin, olan zaten olacak ekonominize bakın. Şehir içinde 25-28kuruşlara düşeceksiniz. 1000km de yaz aylarında ekstra 10-15tl kış aylarında 25-50Tl benzin tüketeceksiniz.

1-LPG amortismanı kısadır Aracınız min 1000Tl değer artırdı.
2-kalan 1000TL 1senede 10.000km de çoktan çıkmış olcak.
3- 60.000de yansa bile 5.000tl minimum karın 1200üne subap taktıracaksınız artık yanmayacak.
4- korkmayın gönül rahatlığı ile binin, E5lerin geneli böyle honda,mazda, opel...
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di