Gönderen Konu: 6N2 sıralı bistem LPG takıldı. 4. marşta anca çalışıyor  (Okunma sayısı 13798 defa)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N2 sıralı bistem LPG takıldı. 4. marşta anca çalışıyor
« Yanıtla #14 : 14 Ekim 2007, 13:42:03 »
sıralı sistemden bende kullanıyorum (6n sportline)  gayet randıman alıyorum. sıralı sistemlerde direk lpg ile calıstırmak mumkun degil isterseniz sadece benzin ile calıstırabiliyosunuz. dördüncü marsta calısıyosa aracınızın lpg de bir sorun vardır kontrol ettirin derim. benim yasadığım tek sorun yuksek devirlere cıktığımda arac gazı yetiştiremeyip benzine geciyor  daha sonra tekrar lpg ye dönüyor
yüksek devirlerde benzine geçmesi gibi bir durum normal değil malesef ya proğramlamada hata var yada sisteminizin beyni aracınıza yeterli gaz çıkışını sağlayamayan ufak kalan bir beyindir...

Logged

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N2 sıralı bistem LPG takıldı. 4. marşta anca çalışıyor
« Yanıtla #15 : 14 Ekim 2007, 13:52:48 »
birazda arabadan kaynaklanıyor olabilir 1.4 olmasına rağmen aracımın devri cok hızlı attığı için yuksek devire cıkıs anında birkac saniyeliğine benzine geciş yapıyor depodaki gaz miktarı ile alakası yok her zaman aynı. Bunu anlamamı sağlayan bu geciş esnasında bir kereye mahsus (tam gazdan benzine gecerkenki boslukta) motor titriyor, bu sorun yuzunden sistemi taktırdığım yere gittim kalibrasyonu yaptıkları laptopu tekrar araca bagladık ve yolda seyir halinde iken denedik, bilgisayardaki programında bu esnada benzine gectiğini gorduk, takan kişi bunun bir sorun olmadığını asırı sekilde aracaı sıkıstırdığında bunu yapacağını soyledi. bende fazla sıkıstırmıyorum gerektiğinde düğmeden benzine geciyorum. Bu olumsuz yanı olsada ekonomi acısından cok iyi. dediğm olumsuz ynıda zaten eger 1. vitesten baslayıp 6000devirlerde vites değiştirmek kaydıyla yasanıyor

malesef depodaki gaz miktarıyla alakası fazlasıyla var özellikle devir cevirişine göre full ve bitik depoyla denerseniz bunu görmeniz mümkün..karbüratörlülerde daha net hissedilir ama sıralı sistemlerdede hissedilir derecededir..depoda gaz fazla oldukca sıkışma basınç fazla olacak ve gaz daha hızlı çıkış yapacaktır buda aynı sekilde odaya enjektörlerin püskürtme zamanlarında daha fazla yakıt atması demektir buda esittir güç+devir...

Çevrimdışı newman

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N2 sıralı bistem LPG takıldı. 4. marşta anca çalışıyor
« Yanıtla #16 : 14 Ekim 2007, 22:44:21 »
ya bu olayı şöle açayım.....Bu aracın enjektörleriylede ilgili mesela sıralı sistemler yeni nesil fransız arabalarında sorun çıkarıyolar sistem bu araçların enjektör hızına yetişemediği için benzin ve gaz arasında gidip geliyomuş senin aracındaki sorunda bu olabilir araçtaki lpg beyni muhtamelen araç 6000 devir yaparken enjektörün hızına yetişemiyince gaza geçiyodur bu sorunu başka bi yerde de okudum açıklamasıda buydu.Bilmem yartarı oldumöu bu açıklamamın???? not=açıklama sağlam yerden gelmişti bide araçtaki lpg beynine bi baktır derim aracına uygun olmayabilir....

Çevrimdışı newman

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N2 sıralı bistem LPG takıldı. 4. marşta anca çalışıyor
« Yanıtla #17 : 14 Ekim 2007, 22:46:10 »
pardon yukarda 4. satırda gaza geçiyodur demişim benzine olacak  :)

Çevrimdışı aliis

  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N2 sıralı bistem LPG takıldı. 4. marşta anca çalışıyor
« Yanıtla #18 : 15 Ekim 2007, 01:22:58 »
arkadasın koınusunu biraz karıstırdık benim sorunun konusu gibi oldu :) esocem arladasım lpg tankının içindeki gaz miktarına göre basıncın ilgisi elbet var ama bu sıralı olmayan sistemlerde. Sıralı sistemlerde ise depodaki gaz basıncı devamlı kontrol altında oluyor belirli bir basınc seviyesinin altına indiğinde kendisi benzine geciyor yani gaza bastığında aracın kapanması gibi bir durum yasamıyosun, performans her zaman aynı oluyor sonucta, eger aynı  performansı veremeyecekse yetersiz gaz varsa tankta direkt benzine geciyor, ne kadar anlatabildim bilmiyorum ama sanırım kullansanız daha iyi anlayacaksınızdır.
Sanırım bizim ustanın basını agrıtsam biraz iyi olacak :)
konuyu acan arkadasım sorunun cozuldumu acaba arıza neymiş?

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N2 sıralı bistem LPG takıldı. 4. marşta anca çalışıyor
« Yanıtla #19 : 15 Ekim 2007, 02:22:19 »
arkadasın koınusunu biraz karıstırdık benim sorunun konusu gibi oldu :) esocem arladasım lpg tankının içindeki gaz miktarına göre basıncın ilgisi elbet var ama bu sıralı olmayan sistemlerde. Sıralı sistemlerde ise depodaki gaz basıncı devamlı kontrol altında oluyor belirli bir basınc seviyesinin altına indiğinde kendisi benzine geciyor yani gaza bastığında aracın kapanması gibi bir durum yasamıyosun, performans her zaman aynı oluyor sonucta, eger aynı  performansı veremeyecekse yetersiz gaz varsa tankta direkt benzine geciyor, ne kadar anlatabildim bilmiyorum ama sanırım kullansanız daha iyi anlayacaksınızdır.
Sanırım bizim ustanın basını agrıtsam biraz iyi olacak :)
konuyu acan arkadasım sorunun cozuldumu acaba arıza neymiş?

sıralı 4.6 motorda kullandım 800 cc karbüratörlüde kullandım hobilerim ve cevremden dolayı lpgli kullanmadığım araç testine çıkmadığım araç gerçekten çok azdır...gazın basıncı düşünce benzine geçer dediğin konuda gazın basıncı ndn düşer?gaz biter sıkıştırma olmaz ondan geçer benzine...yani gaz vardırda basınç düşmüştür gibi bi olay yoktur...sizin dediğiniz durum gerçekten olsaydı bu ülkede gazlı arabalar yürümezdi malum en kaliteli gazda bile olması gerekenden daha fazla hava basıyorlar buda performansı düşürüyor ister istemez...malum basınç azalmasından doğan performans düşüklüğünde bile benzine gecen sistem bizim ülkemizde hiç kendini çalıştırmazdı..

Çevrimdışı fuixi

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N2 sıralı bistem LPG takıldı. 4. marşta anca çalışıyor
« Yanıtla #20 : 15 Ekim 2007, 10:33:14 »
sanırım benim  sounumdan kimsenin başına gelmedi