Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..  (Okunma sayısı 51588 defa)

Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #56 : 29 Şubat 2012, 14:46:42 »
Rica ederim ; sorununuzun düzelmesine sevindim.Aklınıza takılan tüm soru ve sorunlar için bize yazabilirsiniz.Selamlar,saygılar...

Öncelikle mehmet beye teşekkür ederim kendisiyle telefondada görüştük o neler yapılmasını söyledi bende yazdım sonra ustama gittim anlattım evet haklı doğru söylüyor dedi ve yaptı sorunum kalmadı

Böyle sorun yaşayan varsa mehmet beye mutlaka ulassin arkadaşlar
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr

Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #57 : 01 Mart 2012, 10:29:37 »
Rica ederim ; sorununuzun düzelmesine sevindim.Aklınıza takılan tüm soru ve sorunlar için bize yazabilirsiniz.Selamlar,saygılar...

slm mehmet bey bende 1999 model polo classıc 75 hp alm motor bi araç var aracımda romano marka sıralı sitem gaz var yanlız benim bi sıkıntım yok çekiş olsun benzinden gaza geçiş olsun benim tek sorunum enjektörlerin çok alkasız biyere konmuş olması öle bir yere koymuşlarki aracın motor koruma kapağınıaltına sıkıştırmışlar resmen enjektörler ve kabloları hortumları ezilme oluyo bu enjektörleri açık biyere aldırsam aracımın lpg düzeni bozulurmu yani enjektör hortumları uzayınca problemler oluyomuş gibi bişiyler duydum acaba doğrumudur resimle göstermek isterdim yanlız araç şu anda yanımda değil...ama hafta sonu resimle gösterebilirim cevap verirseniz ustaya gittiğimde fikir sahibi olmak istiyorum tşk edr.... :) :) :)
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #58 : 01 Mart 2012, 15:07:31 »
Merhaba ayyıldızteam ;
Enjektör hortumlarınız maksımum 15 cm olmalı ,daha fazlası rolanti ,performans ve yakıtta olumsuz etkilere neden olabilir ama montajın anlattıklarınıza göre düzeltilmesi gerekiyor.Hortumlara ve elektrik tesisatına bu şekildeki bir baskı uzun vadede soruna neden olacaktır.Selamlar...


slm mehmet bey bende 1999 model polo classıc 75 hp alm motor bi araç var aracımda romano marka sıralı sitem gaz var yanlız benim bi sıkıntım yok çekiş olsun benzinden gaza geçiş olsun benim tek sorunum enjektörlerin çok alkasız biyere konmuş olması öle bir yere koymuşlarki aracın motor koruma kapağınıaltına sıkıştırmışlar resmen enjektörler ve kabloları hortumları ezilme oluyo bu enjektörleri açık biyere aldırsam aracımın lpg düzeni bozulurmu yani enjektör hortumları uzayınca problemler oluyomuş gibi bişiyler duydum acaba doğrumudur resimle göstermek isterdim yanlız araç şu anda yanımda değil...ama hafta sonu resimle gösterebilirim cevap verirseniz ustaya gittiğimde fikir sahibi olmak istiyorum tşk edr.... :) :) :)
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr

Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #59 : 01 Mart 2012, 19:44:27 »
Merhaba ayyıldızteam ;
Enjektör hortumlarınız maksımum 15 cm olmalı ,daha fazlası rolanti ,performans ve yakıtta olumsuz etkilere neden olabilir ama montajın anlattıklarınıza göre düzeltilmesi gerekiyor.Hortumlara ve elektrik tesisatına bu şekildeki bir baskı uzun vadede soruna neden olacaktır.Selamlar...


tşk edr. mehmet bey bunu değerlendiricem yanlız 15 cm çok az mış ama yapacak bişiy yok artık başka bi alternatif deniycez....iii akşamlar sağolun...
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #60 : 02 Mart 2012, 02:37:29 »
Merhaba Mehmet Bey. 2 buçuk senedir Atiker marka lpg kiti kullanıyorum. Bu kış garantisinin bitmesinden 15 gün sonra lpg beyni minik bir arıza verdi ve sadece araç çalıştırıldığında otomatik olarak lpg ye geçmemeye başladı. Manuel olarak lpg ye alıyorum yani. Daha sonra araç lpg yi ilk devreye soktuğum zamanlarda özellikle motor soğukken 3 silindir olarak çalışıyor, gaza bastığımda ise hafif bir patırdamayla 4 silindir olarak düzeliyor. Yani biraz yüke bindiğinde 4 silindir ama rolantide 3 silindir çalışıyor. Bu olay lpg ilk devreye girdiğinde en fazla 3-5 dk sürüyor. Ben enjektör ya da ateşlemeden şüpheleniyorum. Bunun dışında gaza ani yüklendiğim bazı zamanlarda (motor sıcakken) emme manifoldundan patlama yapıyor. Tüm bu problemlerin hepsi ben filtre değişimine gittiğimde pek bilgisi olmayan bir mühendis hanımın benim arabaya özel olarak hazırlanmış yazılımını bozmasıyla başladı. Başlarda gereksiz yere silkelemeye ve isteksiz ivmelenmeyle başladı problem. Daha sonraları yazdığım şekilde gerçekleşti herşey. Belki hepsi arka arkaya tesadüf eseri oldu ama benim yine de içimde kuşku kaldı. Kontrol için gitmeden size danışmak ve fikirlerinizi almak istedim. Son olarak da aracı bilgisayara bağladığımda 1 nolu silindir enjektör hatası veriyor. Lpg enjektörü arızasının araçta bu şekilde arıza kaydı bırakması mümkün mü? (Benzinde ve ateşleme de herhangi bir sıkıntı yok, buji kablolarını tek tek söküp ateşlemeye baktım, kesinti ya da gözle görülür bir zayıflık görünmüyor) Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.

Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #61 : 03 Mart 2012, 09:50:05 »
Merhaba Atego ;

Gaza geçişlerdeki sorunun nedeni lpg enjektörlerinizden ki muhtemelen 1 nolu enjektörün açık kalıp lpg gazını doğru püskürtmemesi ile alakalı ,üzgünüm ki lpg enjektörlerinizi değiştireceksiniz.
Emme manifoltundaki patlamanın nedeni de bu olabilir ,motorda yanmayan fazla gaz patlatma yapıyor olabilir ,tabi enjektörler değiştikten sonra bu sorun devam ederse ateşleme sisteminin tekrar kontrol edilmesinde fayda var.Selamlar...
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr

Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #62 : 03 Mart 2012, 23:51:09 »
Merhaba Atego ;

Gaza geçişlerdeki sorunun nedeni lpg enjektörlerinizden ki muhtemelen 1 nolu enjektörün açık kalıp lpg gazını doğru püskürtmemesi ile alakalı ,üzgünüm ki lpg enjektörlerinizi değiştireceksiniz.
Emme manifoltundaki patlamanın nedeni de bu olabilir ,motorda yanmayan fazla gaz patlatma yapıyor olabilir ,tabi enjektörler değiştikten sonra bu sorun devam ederse ateşleme sisteminin tekrar kontrol edilmesinde fayda var.Selamlar...

Gaza geçişteki sorun beyinden çünkü yeni beyin ile denediğimizde gaza geçmeyle ilgili sıkıntı olmamıştı. Ama dediğiniz gibi diğer sorunlar sanırım enjektörlerden kaynaklı, yanıtınız için teşekkür ederim :)

Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #63 : 27 Mart 2012, 22:00:50 »
Peki TSI motorlara tüp takılabiliyor mu?
Caddy araba değil dosttur :)

Çevrimdışı htmetin

    Otomobil
    Mk4
  • Hasan Tekin METİN
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #64 : 28 Mart 2012, 15:13:15 »
Lovato Easy Fast Sıralı Sistemi hakkındaki görüşeriniz nelerdir? Bu sistem ayar gerektirmiyor ve dizel common rail sistemi gibi çalışıyormuşş.. bilgilendirirseniz sevinirim..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı htmetin

    Otomobil
    Mk4
  • Hasan Tekin METİN
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #65 : 09 Nisan 2012, 19:04:25 »
güncel  :D
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #66 : 10 Nisan 2012, 02:25:49 »
bugün arabam.com e-dergi de okudum. prins lpdi yani sıvı lpg sistemlerine başlamış. hemde araca özel üretim yapıp aracın motorunda hiçbir tadilat gerektirmiyormuş. direk aracın yakıt sistemini yani enjektörlerini kullanıyormuş. araç bilgilerini alıp hollanda daki fabrikada üretip türkiyeye montaja gönderiyorlarmış...
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı htmetin

    Otomobil
    Mk4
  • Hasan Tekin METİN
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #67 : 10 Nisan 2012, 12:24:02 »
bugün arabam.com e-dergi de okudum. prins lpdi yani sıvı lpg sistemlerine başlamış. hemde araca özel üretim yapıp aracın motorunda hiçbir tadilat gerektirmiyormuş. direk aracın yakıt sistemini yani enjektörlerini kullanıyormuş. araç bilgilerini alıp hollanda daki fabrikada üretip türkiyeye montaja gönderiyorlarmış...

evet aracın kendi benzin enjektörleri üzerinden lpg'yi püskürtüyor motora.. vialle diye diye bir marka var sabancı getirtiyor ama ben daha kullanan görmedim. 2500 Tl olunca sıkıntı tabi..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #68 : 10 Nisan 2012, 13:56:18 »
yani ilk çıktığında biraz pahalı olur ama öyle bile olsa bu benzin fiyatlarına göre bence kendini çabuk amorti eder özellikle aracını fazlaca kullananlar için. misal ben yılda 15.000 km yol yapıyorum. diyelimki yarı yarıya şehiriçi ve uzun yol. örneğin araç benzinde uzun yolda 25 krş şehiriçinde 40 krş yaksa 7.500 x 0,4 + 7.500 x 0,25 = 4.875 TL eder. lpg de uzun yolda 20 krş şehiriçinde 25 krş yaksa 7.500 x 0,25 + 7.500 x 0,20 = 3.375 TL eder. eee alın size 1.500 TL kar. sistem 3000 TL olsa bile 2 yılda amorti. ki benden fazla yol yapanlar çoğunlukta.
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #69 : 10 Nisan 2012, 14:32:18 »
2.Sorununuzun nedeni ateşleme sistemi olabilir ; ateşleme sorunu kendisini benzinde giderken hissettirmeyebilir fakat lpgde iken bariz hissettirebilir.Ateşleme sisteminin kontrolünde fayda var.Selamlar...

haklıymışsınız mehmet bey bujileri değiştirdim sorun düzeldi. baya bi körelmiş bujilerin uçları. üzerinden çıkan NGK marka 3 tırnaklı buji idi yerine Bosch un yine 3 tırnaklı bujileri takıldı. 35 TL bujiler + 10 TL işçilik ödedim. sizce bu nasıl.?

artı ustama sordum ben aracı aldığım 17.000 km dir hiç lpg bakımına girmedim diye girsen iyi olur dedi. zavoli kitim için konya bölge distribütörü sarıkulak otomotiv e gittim. sıkıntınız var mı ne kadar yakıyor ne zaman gaza geçiyor diye sordular çekişinde bi sorunum olmadığını sadece 2.3. viteste 2000 devir civarı silkelediğini ve son lpg fiyatlarına göre uzun yolda 20-21 krş şehiriçinde 24-25 krş yaktığını söyledim normal dediler bujileri yeni değiştirip oraya geldiğimi + aracı aldığım 17.000 km dir lpg ye hiç baktırmadığı mı söyledim. filtreyi değiştirelim bide sistemden değerlere bakalım dediler. bi el attılar benim sistemde lovato nun filtresi çıktı ve içi motor yağının değişimden önceki kıvamında ve renginde yağ doluydu 1 şırıngayı dolduracak kadar. ellerinde böyle ucuz filtre olmadığını zavolinin kendi orjinal filtresini takacaklarını peşin fiyatının 70 TL olduğunu söylediler. takın dedim. bilgisayara da bağlayıp baktılar değerlerin normal olduğunu gaza geçiş süresini biraz kısalttıklarını ve yakıtı hafif tatlandırdıklarını tüketimim çok artacak olursa tekrar uğramamı söylediler. fiyatın son olacağını sordum 60 olsun dediler cebimden 55 tl çıktı nakit onu kabul ettiler. sizce fiyat nasıl ve yapılanlara söylenenlere yorumlarınız nelerdir?
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)