Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: LPG de Silkeleme ve Stop Etme  (Okunma sayısı 28757 defa)

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #28 : 29 Mart 2011, 21:32:24 »
slm arkadaşlar.20 gün önce 2005 model polo 1.4 bassiclınealdım.BRC marka tüp takılmış 2007 yılında araca.alalı 15 gün olmadan 2 ateşleme bobini değişti aracın.aldım alalı sürekli kerkinme yapıyor araç.servisteki usta tüpten kaynaklanıyor dedi,ateşleme bobinlerinide lpg yakıyor bence dedi.bende gidip tüp ayarı yaptırdım.fakat kerkinme problemi çözülmedi.gaza basıyorum 2.ve 3.viteste bagırıyor fakat sonradan gaz yiyip gidiyor.debriyaj üstten kavrıyor,belkide polo'larda hep böyledir ben bilmiyorum ama usta son çare olarak dabriyaj setini değiştirelim dedi,fiyatı ise işcilik dahil 650 tl dedi.bende yaptıramadım.arabadan sogumaya başladım valla.yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler..

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #29 : 30 Mart 2011, 14:43:44 »
arkadaşım adamın satma sebebi belli olmuş. bu araçlara tüp olmuyor. en adi korelilere, japonlara miss gibi oluyor ama bunlara olmuyor

eğer gaza basınca devir artıyor ama araç gitmiyorsa debriyaj balatası yemiştir. ama gaza basınca devirde bariz bir artma yoksa araba silkeneniyorsa ateşleme problemi
Araba binmek içindir..

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #30 : 30 Mart 2011, 21:41:24 »
araçta zaten 4 bobin var 2 sini değiştirdim.şimdi bobinler normal.servise gittiğimde adam herzamanki gibi birşey yok abi dedi.bende bin gezelim bakalım dedim.adam sürerken fark etti,oda enson sizin dediğiniz gibi debriyaj setini değiştirmek lazım dedi ama fiyatı 650 tl dedi.bende yaptırmadım.olmazsa böyle satarım dedim.AMA BENZİNDE AYNI OLAYI YAPMIYOR,BU KONUDA NEDERSİNİZ?BENZİNDE YAPMAMASI DEBRİYAJ BALATASINDAN KAYNAKLANDIĞINI YİNE GÖSTERİRMİ SİZCE?

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #31 : 31 Mart 2011, 01:24:05 »
Arkadaşlar bende de şu an tam tersi bir durum var.araç soğukken yapmıyor motor ısınınca rolantide titreme yapıyor ve devir saati yukarı aşağı oynuyor.
lpgcime götürdüm tüpte sorun yok  boğazı temizlettir dedi.bugün boğaz temizlendi ama ilginçtir temizlikten sonra titreme daha da arttı.daha sonra tanıdığım bir ustaya götürdüm 4 saat civarı uğraştı durdu söktü taktı bir şeyler yaptı en sonunda durumu çözdü!
ama az önce dışarı çıktım motor ısınınca rolantide yine titremeye başladı.
motor soğukken sabahları bile ilk çalıştırdığımda  hiç bir sorun yok tek marşta alıyor titreme ve stop etme kesinlikle yok ama motor ısınınca başlıyor azer bülbül gibi titremeye sizce nedir bunun sebebi?  :(

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #32 : 03 Nisan 2011, 22:55:00 »
Sorununa çözüm bulabilirsen buraya yazarsan sevinirim. Bizim poloda da çözülemeyen bir titreme problemi var.

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #33 : 04 Nisan 2011, 20:45:00 »
 Motor sıcakken devir birden düşüp kendi seviyesine geri geliyorsa ateşleme sistemiyle ilgili problem var. Bugün motoru dinlerken çatırt diye gözümün önünde kablodan kıvılcım atlaması oldu ve devir aşağı inip hemen düzeldi. Bundan yaptığını zaten tahmin ediyordum ama görmüş oldum :)

 Eğer devir yükselip alçalıyorsa boğaz kelebeğidir, tabii başka etmenler de olabilir. Devir saati yükselip alçalarak dalgalanma mı yapıyor, yoksa birden düşüp eski haline geri mi geliyor?

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #34 : 06 Mayıs 2011, 22:19:07 »
lpg de araç neden kerkinme yapar.net bir cevabı yokmu bunun??

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #35 : 02 Haziran 2011, 11:50:18 »
var tabi bir çok nedenden yapabilir. aynı sorun bende de oldu. yalnz bnde stop etme olayı yoktu. sadece kerkinme rölanti dengesizliği vardı. bujiler değişti. benzin filtresi bile değişti. boğaz kelebeği sökülmeden temizlendi adaptasyon yapıldı tüp ayarı yapıldı fakat sorun gene peyda oldu.   sonra yeni bi tamirci buldum çok bilgili bi abiydi. sorunu hemen buldu oksijen sensöründen yapıomuş. boğaz kelebeği de sökülüp temizlendi adaptasyon yapıldı. ve sorun halloldu. size tavsiyem oksijen sensörü ve boğaz kelebeği üzerinde yoğunlaşın özellikle rolanti dengesizliği de varsa boğaz kelebeği anahtar kelime. boşa oraya buraya para kaptırmayın ben gibi...
This is the best one until we make a better one.......

Çevrimdışı barut

  • Şehir
    İzmir
Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #36 : 02 Haziran 2011, 13:28:09 »
Bugün motoru dinlerken çatırt diye gözümün önünde kablodan kıvılcım atlaması oldu ve devir aşağı inip hemen düzeldi.

buji kablolarınından şüphelenen varsa gece fotoğraf makinasını eline alıp video çekme moduna geçip arabayı çalıştırın buji kablolarını kameradan izleyin kablolar eski ise sağa sola atlamalar görülebiliyor :D

Çevrimdışı KAAN60

  • Otomobil
    2000 polo 1.6 a.c
    Şehir
    Tokat
Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #37 : 13 Haziran 2011, 18:58:45 »
slm arkadaşlar hemen hemen sorunlarımız aynı ben daha 10 mayısda taktırdım atiker lpg yi geçen günde ilk 1500 bakımına gittim gitmeden önce 1 kere stop etti bakımda söyledim usta ayardan sonra düzelir dedi ama 2 gün önce ve buugün 1 kez daha hareket halinde stop etti. arasırada devir saati birden 500e kadar düşüp hemen normale geliyor. ve yine arasıra devir 900-1000 arası hafif hafif oynuyor 1 ay olmadı daha lpg ye geçeli çok canım sıkılıyor benzinde hiçbir problemim yoktu. dün kendim boğaz kelebeğini temizledim. adaptasyon yaptırmam illada gereklimi bujileri değiştirmeyi düşünüyorum. yada caner arkadaşımızın dediği gibi oksijen sensörünemi baktırayım bu sensör ne kadar ve bozuk olduğunu nasıl anlarız yardımlarınızı bekliyorum.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #38 : 13 Haziran 2011, 19:03:53 »
dostum o sensör öyle ucuz bişey değilmiş sordum ben. ayrıca değiştirsen de tüplü araçlarda yine bozulur dediler (bilmiorm nekadar doğru) oksijen sensörüne baktırt bir de benim bildiğim kadarıyla adaptasyon çok önemli mutlaka bilen birine yaptır. bnm sorunumu çözen abi program da atmış ecu'yu sıfırladım fabrika ayarlarına döndürdüm dedi. muhakkak işi bilen birine muhakkak başvur ayrıcac boğaz kelebeğini de söküp temizlettir bana bütün bu ayarlar boğaz kelebeği söküp temizlenmesi oksijen sensörü adaptasyon program falan 50 lira tuttu keşke bujileri değiştirmeseymişim boşa para verdim bu sorunu daha önce yaşamış birine git yoksa sabaha kadar parçalar arabayı yine de çözemez...
This is the best one until we make a better one.......

Çevrimdışı KAAN60

  • Otomobil
    2000 polo 1.6 a.c
    Şehir
    Tokat
Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #39 : 13 Haziran 2011, 19:46:45 »
ok canercim saolasın ama ben tokatta yaşıyorum burdaki ustaları görme hepsi birbirinden beter :bekleriz: boğaz kelebeğini temizledim ben çokda özendim elimden gelir iş. rölati dengesizliği olmadı temizledikten sonra ama yinede dediğin gibi adaptasyona götüreyim! yalnız burada onu ancak vw servisi yapar eku sıfırlamasını ve oksijen sensörü olayınıda onlar anlar sanırım? bujileri yada buji kablolarını değiştirmeyeyimmi?
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı KAAN60

  • Otomobil
    2000 polo 1.6 a.c
    Şehir
    Tokat
Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #40 : 13 Haziran 2011, 19:52:09 »
birde bu oksijen sensörü nerede? hava filtresine giden borunun içinde çatallandığı yerde ucu bakır bi cihaz var o mu?
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı htmetin

    Otomobil
    Mk4
  • Hasan Tekin METİN
Ynt: LPG de Silkeleme ve Stop Etme
« Yanıtla #41 : 13 Haziran 2011, 19:59:51 »
birde bu oksijen sensörü nerede? hava filtresine giden borunun içinde çatallandığı yerde ucu bakır bi cihaz var o mu?

egzos manifoltu ve katalizör arasında olması lazım. diğer bir ismi lapmda sensörü
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline