Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı  (Okunma sayısı 49998 defa)

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #28 : 28 Mayıs 2011, 18:12:59 »
Konu çok ilgimi çekti fakat bu sistemin verimli çalışabilmesi için termodinamik yasalarının baştan yazılması gerekir. Şöyle açıklıyaylım termodinamik der ki, ikinci durumda elde edilen enerji her zaman ilk durumdakinden daha azdır. Yani sen 5 birim enerji vererek suyu elektroliz edersin. Ama hidrojeni yakarakda ancak 5 birimden daha az bir enerji açığa çıkar. Zaten aksi olsaydı dünyada enerji sıkıntısı olmaz devirdaim makinaları yapılırdı. ( Ütopya olan bedava elektrik ürettiği iddia edilen makinalar) Yani alternatörden elektroliz için aldığı enerji hidrojenin yanmasından elde edilen enerjiden daha azdır.

enerjinin korunumu yasasına ne oldu?kaybolan enerji nerede?

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #29 : 29 Mayıs 2011, 03:17:42 »
enerjinin korunumu yasasına ne oldu?kaybolan enerji nerede?

sürtünme?
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #30 : 29 Mayıs 2011, 04:09:09 »
öncelikle selamlar arkadaşlarr .
biz hidrojen olayını en son noktasına getirdik ben aracımda kullanıyorum gayette memnunum ..
merak ettiğiniz sorular
1 herkes arabasına aşık olduğundan :) motora zarar werirmi
 Motora hiç bir zararı yoktur hidrojeni köpüklü suda hapsedip elinize aldığınızda çakmakla ateşlediğinizde patlayınca elinizde bir ısı meydana gelmiycektir buda motora artı bi ısı sağlamadığından piston subab eritme gibi sıkıntıları yok eder .
2 Tasarruf edermiyim yoksa hurafemi takalım deneyelim tasarruf ediyosa kalsın :)
 Araca takıldığında 1-2 dakika içinde sistem elektroliz etmeye başlar ve gaz üretimi ortaya çıkar sistemin en verimli zamana ulaşması 10-15 dakika içinde gerçekleşir ki zaten bunuda aracınızda hissedersiniz aracınızın özellikle dizel araçlar için söylüyorum düşük dewirlerde hoplama yapar bu durum ortadan kalkar aracın toparlaması çekişi tamamen değişir.
3 % kaç tasarruf sağlar ?
 Eğer aracınızı gerçekten üzmeden kullanan biriyseniz %30 da üstünde verim alırsınız ..


 Arge çalışmamızdan bi video :http://www.facebook.com/demal.otogaz?sk=wall
29052011019 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #31 : 29 Mayıs 2011, 08:25:28 »
1. köpüklü su örneğinde yakılan hidrojen miktarı çok çok azdır. açığa çıkan enerjinin az olması sıcaklık oluşmadığı anlamına gelmez. her yanma enerji açığa çıkartır. içten yanmalı motorlarda açığa çıkan enerjinin büyük çoğunluğu ısı enerjisidir. eğer sisteminizin motora ısı vermiyorsa mevcut motor sistemlerindeki düşük verim göz önüne alındığında sisteminizin bahsettiğiniz yakıt tasarrufunu sağlamadığını bir nevi itiraf etmiş olursunuz.

2. elektroliz için gerekli elektriği nereden sağlıyorsunuz? hidrojen eldesi yavaştır. yine aynı noktaya geliyoruz. % 30 luk yakıt tasarrufu sağlamak için araç arkasında karavan içinde bir kaç tonluk bir düzenek mi veriyorsunuz?  :p

3. rölantide dahi bu değeri elde etmek mümkün değil.


sisteminizi bilmiyorum ama mantık olarak emme manifoldunu delip hidrojeni oraya aktarmanız lazım. peki sisteminizde geri tepmeyi engellemek için nasıl bir yol izliyorsunuz?
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #32 : 29 Mayıs 2011, 08:38:35 »
1 Şöyle düşün lpg yi aynı şekilde deneyebilirmisin tabiyki ısı wermiyo değil ama silindirim üst noktasında zaten olan bi ısının üstüne cıkmıyor
2 Elektroliz için gerekli elektiriği aküden alıyoruz tabiyki ecü ( beyin ) olmadan olmaz istediğin değeri alabilmek için  beyin olmadan ortalam 40 amper cekiyoki buda aküyü emmesi demektir beyinle bu açığı kapatıyoruz ..
 

3 sistemi sıralı sistem lpg gönderir gibi bi cekwalf sayesindede gönderbiliriz benim aracımda turbonun emişş bölümünden giriyo ki geri tepme gibi bi olay zaten mümkün değildir ..
29052011019 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #33 : 29 Mayıs 2011, 08:42:23 »
size bi wideo adam bi balona depoladığı hidrojenle küçükte olsa bi motoru sadece hidrojenle çalıştırıyo biz ek yakıt sistemi olarak kullanıyoruz we yakıt alma gibi bi derdiniz yok tak koy suyu dewamm :)


  wideo
    YouTube
        - ‪HHO Engine Running on Hydrogen and Oxygen Gas 5-31-2008‬‏
 
29052011019 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #34 : 29 Mayıs 2011, 09:15:04 »
anlıyorum da başlık altında 15. 18 ve 20. mesajlarda Erdem ve Okan arkadaşlar çok güzel noktalara parmak basmışlar.

kaldı ki benim daha önceki mesajlarımda belirttiğim geri tepme videoda açıkça görünüyor. adam da ingilizce olarak en başta açıklamaya yazmış. avans ayarıyla oynanıp hidrojeni efektif yakmaya kalkılsa bu defa benzinin hidrojene göre daha geç tutuşm aözelliğinden dolayı sıkıntı çıkacak.

malum oktan benzinin basınca mukavemeti demek. hidrojenin oktan değerinin düşüklüğünü hesaba katmıyor muyuz?
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #35 : 29 Mayıs 2011, 09:25:22 »
wideoda direk emmeden gönderiyo yani emme manifoldundan we sadece hinrojenle çalıştırıyo tabiyki awans ayarı gerekiyo farklı yakıt kullandığı için tekrar söylüyorum biz artı bi yakıt olarak gönderiyoruz  we bildiğin hawa filtresinden diyim geri tepme gibi bi olay olmaz dizel arabalar için söylüyorumbenzinli araçlarda ateşleme bozuktur awans sorunu wardır dediğini yapar şuan kocaeli bölgesinde büyük nakliyat kooparatiflerinden birinde mercedes actross tıra taktık we kullanıyo arabada bir wites artış var  kendi arabamda kullanıyorum kezaa öyle yani şöyle söyliyim tatmin olman için kullanman lazım dünyada sadece hinrojenle çalıştırıyolar bu bizim yaptığımız gerçekten hiç ..
29052011019 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #36 : 29 Mayıs 2011, 09:26:41 »
sürtünme?

bi termodinamik diyosunuz, bi kimyasal reaksiyondan bahsediyorsunuz :D Allah aşkına kimyasal reaksiyonda ne sürtünmesi :D kimyasal reaksiyonun entalphy değeri sabittir, parçalamak için 5 birim enerji lazımsa birleşince 3 birim açığa çıkması söz konusu değildir.Sistemden açığa çıkan enerji sadece etrafındakilerle ısı alışverişi olursa değişir.

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #37 : 29 Mayıs 2011, 09:31:37 »
vallahi dünya yalan söylüyo yada biz boşa yatırım yaptık hadi hepsini geçtim görünen hissedilen nakit olarak acığa cıkan farkı  piskolojik olarak kendimizi awutuyoruz  diye görmeye inandırıcaksınız nerdeyse :)
29052011019 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #38 : 29 Mayıs 2011, 09:37:10 »
Bu wideodada hidrojeni kestiğinde motorun nasıl teklediğini görüceksiniz


   
    YouTube
        - ‪HHO - hydrogen fuel installed in my car - Philippines‬‏
 
29052011019 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #39 : 30 Mayıs 2011, 03:24:36 »
oncelikle umarim basarirsiniz diyorum, yanlis anlasilmak istemem, maksadim karsi cikmak degil ama inanin ben hala tatmin olamadim..

paylastiginiz videoda adam bir balon hidrojenle (yanilmiyorsam 5.5 hp honda motoru yaklasik 160-170cc gibi birseydi) ufak bir motoru rolantide bile sayilmaz aslinda (dusuk rolantide diyelim biz ona) calistiriyor.. bu demek degildir ki bu sekilde motor calistirmak verimli..
ki biz 1600cc motorlardan bahsediyoruz..
zaten goruldugu gibi back-fire goruluyor, olmasa sasiridim zaten :)
simdi siz diyeceksinizki "ya ben anlatamiyorum, biz hidrojeni direkt yakit degil ana yakita takviye olarak kullaniyoruz"..
siz hidrolizle elde edilen hidrojeni ana yakita takviye olarak kullansaniz da tekrar soyluyorumki sudan hidrojen eldesinin bir limiti var, yani kurdugunuz sistemin bir gaz cikisi debisi vardir.. ve ben hala bir arac akusunden (aslinda arac calisirken alternatorden) alinan enerjiyle motoru takviye edebilecek yeterli hidrojen gazi eldesine inanamiorum..
daha oncede soyledigim gibi bu sistem belki size rolantide bir ise yariyormus gibi gelebilir ama yuke binen ve devir ceviren motorda bence faydadan cok zarar olur bu is..
mesela merak ettigim sey, demissinizya arkadas ecu yapti onun sayesinde akim cok dusuk diye, nedir bu ecunun esprisi??
ben elektrik elektronik muh. ogrencisiyim, daha oncede 2 yillik elektronik teknolojisi okudum ve boyle birseyden ne haberim var nede birakin pratigi teoride bile rastlamadim..
hadi bunlarida gectik diyelim,
benzinin, lpg nin ve mazotun herbirinin birbirlerinden cok farkli yanma sartlari ve sureleri var..
birbirlerine en yakin olan benzin ve lpg de bile farkliliklar var..
bugune kadar birsuru insan sibop yakti lpg yuzunden, bunun sebebi nedir? lpg nin yanmasi sonucu olusan isinin benzine oranla fazla olmasi.. kaldiki burda hidrojenden bahsediyoruz, yanma suresi hakkinda bir fikrim yok sahsen benim, bu yuzden benzinle yada lpg ile karisip yandiginda yanmada ne gibi bozukluklar cikarabilecegi hakkinda fikir yurutemem..
ama emin oldugum birsey var ise o da yanmayi ya uzatacak/kisaltacak yada yanma isisinda oynamalara sebep olacak..
ayrica benzinli yada lpg li araclarda avans sorunuda var, yanma suresi ve sartlari avans icin cok cok onemli..
hadi diesel bi nebze yine avans olayinda biraz daha rahat ama dieseldede skstirma cok yuksek, yinede hidrojenin havayla birlikte daha mazot puskurtulmeden yani diesel motorun 2. zamninda avansa meylettirmeyecegide muallakta??
velhasil-i kelam ben ek yakitin yanmaya faydadan cok verim azaltacagini dusunuyorum..

TIR falan denmis onun hakkinda zaten hic mi hic yorum yapmiyorum, 11-12 litrelik motorlardan bahsediyorsunuz bilmem farkindamisiniz? bu hacimlerde motorlara elektrolizle hidrojen bana gore hayal..
buarada TIR lardan daha cok anlarim, babam TIR tamircisi, sallamasyon durumlar yok yani..

simdi;
1.sistem caisirken elektroliz devrenize bir ampermetre baglayip onuda arac icine koyup hangi durumlarda ne kadar akim cektigini gorsek,
2.ayrica sistem kurulan araclarda sistem acikken ve kapali iken birer (hatta mumkunse tek video seklinde) dyno videosu izlesek ve bahsedilen farki dynoda gorsek,
3.sistemin gaz cikis miktarinida ogrensek,

bunun gibi somut degerler uzerinden konussak sanirim hepimizin kafasindaki soru isaretleri yok olacak..
umarim yanilan ben olurum..
« Son Düzenleme: 30 Mayıs 2011, 03:35:32 Gönderen: erdem325 »

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #40 : 30 Mayıs 2011, 03:50:30 »

3.sistemin gaz cikis miktarinida ogrensek,

bunun gibi somut degerler uzerinden konussak sanirim hepimizin kafasindaki soru isaretleri yok olacak..
umarim yanilan ben olurum..


ilk adım zaten bu 3. madde. burada tatmin olmadan zaten diğer adımlara geçemeyiz.

yazdıklarına aynen katılıyorum Erdem. son kısımdaki temenninle birlikte.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #41 : 30 Mayıs 2011, 19:28:59 »
bi termodinamik diyosunuz, bi kimyasal reaksiyondan bahsediyorsunuz :D Allah aşkına kimyasal reaksiyonda ne sürtünmesi :D kimyasal reaksiyonun entalphy değeri sabittir, parçalamak için 5 birim enerji lazımsa birleşince 3 birim açığa çıkması söz konusu değildir.Sistemden açığa çıkan enerji sadece etrafındakilerle ısı alışverişi olursa değişir.

Bu dediklerin doğrultusunda sana bir soru sormak istiyorum... Dizel bir jeneratör alalım bunu hidrojenle çalışıcak şekilde düzenliyelim ve çalıştıralım. Jeneratörün ürettiği elektirikle suyu elektroliz edelim burda açığa çıkan hidrojenle jeneratörü besliyelim akımı filan ecu ylada ayarlayın isterseniz. Eğerki dediğiniz sistem verimli olsaydı bu jeneratörün çalışması ve ekstradanda elektrik üretmesi gerekirdi ki bu bedavadan elektrik demek...
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması