Gönderen Konu: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı  (Okunma sayısı 50200 defa)

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« : 07 Mart 2011, 22:27:40 »

    YouTube
        - 100 3949
 



Renault 9-11 kulübünde Tekirdağ'dan bir arkadaşımızın deneme çalışmalarıdır.

Kendisinin açıklamasıda budur.

Sistem suyun elektroliz esasına dayanıyor...Malum su 2 hidrojen ve 1 oksijen atomun kovalent bağ ile birbirine bağlanması ile oluşmuş bir madde...Bilindiği üzere hidrojen yanıcı oksijen de yanmayı sağlayıcı yani yakıcı bir gazdır..Oksijen olmadan yanmada olmaz...
Su elektroliz edildiğinde atomlarına ayrılmış oluyor yani oksijen ve hidrojen birbirinden ayrılıp likit durumdan gaz haline geçiyor..Daha önce dediğim gibi hidrojen çok yanıcı bir gaz bu 2 gazı reaksiyona sokunca ateşleme ile ortaya büyük bir patlama oluşuyor bu patlama sonucunda çıkan mamul ise sadece su..Benzin yakılarak patlatıldığında ortaya karbonmonoksit ve diğer çevre kirleten gazlar çıkıyor..
Bu şekilde motorun hem emisyon değerleri düşüyor hemde yardımcı yakıt olarak hidrojen kullanılmış oluyor..Hidrojenin yanma eşiği benzinden kat ve kat düşük yani en ufak bi ateşlemede bile hidrojen patlıyor....
Sistemin güvenilirliğine gelince gaz çıkışı yapılan bubber den hemen sonra bir çekvalf konulması şart..Şahsen ben evde denerken hortumun ucuna çakmakla bi ateş tutayım dedim kavanozun kapağı tavana yapıştı müthiş bi ses çıktı ama ateş çıkmadı...
Daha sonra içinde su olan bi kavanozun içine biraz bulaşık deterjanı döktüm ve gazı o suyun içine verdim biriken köpükler hidrojen ve oksijen gazıyla doldu tabi bunlara çakmağı yaklaştırdım videoda göründüğü gibi yine bi patlama oldu...

çalışmaları ilerlediğinde sizlerlede burda paylaşırım

Logged

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #1 : 07 Mart 2011, 23:15:56 »

    YouTube
        - 100 3949
  



Renault 9-11 kulübünde Tekirdağ'dan bir arkadaşımızın deneme çalışmalarıdır.

Kendisinin açıklamasıda budur.

Sistem suyun elektroliz esasına dayanıyor...Malum su 2 hidrojen ve 1 oksijen atomun kovalent bağ ile birbirine bağlanması ile oluşmuş bir madde...Bilindiği üzere hidrojen yanıcı oksijen de yanmayı sağlayıcı yani yakıcı bir gazdır..Oksijen olmadan yanmada olmaz...
Su elektroliz edildiğinde atomlarına ayrılmış oluyor yani oksijen ve hidrojen birbirinden ayrılıp likit durumdan gaz haline geçiyor..Daha önce dediğim gibi hidrojen çok yanıcı bir gaz bu 2 gazı reaksiyona sokunca ateşleme ile ortaya büyük bir patlama oluşuyor bu patlama sonucunda çıkan mamul ise sadece su..Benzin yakılarak patlatıldığında ortaya karbonmonoksit ve diğer çevre kirleten gazlar çıkıyor..
Bu şekilde motorun hem emisyon değerleri düşüyor hemde yardımcı yakıt olarak hidrojen kullanılmış oluyor..Hidrojenin yanma eşiği benzinden kat ve kat düşük yani en ufak bi ateşlemede bile hidrojen patlıyor....
Sistemin güvenilirliğine gelince gaz çıkışı yapılan bubber den hemen sonra bir çekvalf konulması şart..Şahsen ben evde denerken hortumun ucuna çakmakla bi ateş tutayım dedim kavanozun kapağı tavana yapıştı müthiş bi ses çıktı ama ateş çıkmadı...
Daha sonra içinde su olan bi kavanozun içine biraz bulaşık deterjanı döktüm ve gazı o suyun içine verdim biriken köpükler hidrojen ve oksijen gazıyla doldu tabi bunlara çakmağı yaklaştırdım videoda göründüğü gibi yine bi patlama oldu...

çalışmaları ilerlediğinde sizlerlede burda paylaşırım
bu sistemle çalışan araç zaten var.
« Son Düzenleme: 07 Mart 2011, 23:16:12 Gönderen: yesilkrt »
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #2 : 08 Mart 2011, 00:27:06 »
yakıt fiyatları böyle artmaya devam ederse millet yakında sidiğini , terini yakmanın yollarını arayacak. ne iştir arkadaş  :D
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #3 : 08 Mart 2011, 00:42:20 »
Bizim fakültede biz okurken yıllar yıllar önce bu sistemi kullanan motor üretmişler. Yanma sonucu açığa çıkan bir gazın etkisi yok edilememiş falan diye anlatmıştı üniversite hocamız. Suyla çalışan araç diyorlar ya işte bahsettiğiniz şekilde çalışıyor. Tasarruf cihazı değil yani direkt suyla çalışan motor.

Tasarruf cihazı olarak Kayseride bor kullanılarak elektroliz sıvısı üretilmişti. 250tlye filan takıyorlardı hava karışıyor ve yakıt sarfiyatını azaltıyordu. Devamını göremedik
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #4 : 08 Mart 2011, 00:43:28 »
yakıt fiyatları böyle artmaya devam ederse millet yakında sidiğini , terini yakmanın yollarını arayacak. ne iştir arkadaş  :D
:D :D :D :D bu güzeldi yaa ;D ;D ;D
arkadaşlar bu hidrojenli yakıt olayı tutmadı... birçoğumuz bilmiyor belki hemen bir açıklama yapayım. şu an piyasadaki en iyi sistemi taksanız bile aracınız %80 benzin %20 hadi %5 de bende %25 su yakar ayrıca elektroliz için gereken enerjiyi de motorunuzdan alır. bir mühendis olarak bu sistem tutsa idi herkez takardı diyorum. şu an bulunduğum yerde bu işin bayiliğini alan bir tanıdığım bile uğraşmaya değmez diye dükkanı kapattı. çevre duyarlılığı konusuna gelince evet haklısınız herkez hidrojen kullansa ama sadece hidrojen o zaman özellikle hava kirliliğinde azalma görülür.fakat %20 hidrojenin yandığı ve çoğu insanın bu sistemi kullanmadığı zaman denize 1 kaşık tuz atıp denizin tuzluluğun artmasını beklemek gibi bişeydir...
« Son Düzenleme: 08 Mart 2011, 01:03:13 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #5 : 08 Mart 2011, 00:48:00 »
Bizim fakültede biz okurken yıllar yıllar önce bu sistemi kullanan motor üretmişler. Yanma sonucu açığa çıkan bir gazın etkisi yok edilememiş falan diye anlatmıştı üniversite hocamız. Suyla çalışan araç diyorlar ya işte bahsettiğiniz şekilde çalışıyor. Tasarruf cihazı değil yani direkt suyla çalışan motor.

Tasarruf cihazı olarak Kayseride bor kullanılarak elektroliz sıvısı üretilmişti. 250tlye filan takıyorlardı hava karışıyor ve yakıt sarfiyatını azaltıyordu. Devamını göremedik
arkadaşım senin sistemde de elektroliz için gerekli elektriği sağlamak için en az 10-15 tane akü koymuşlardır. ve hayata geçmediğine göre sistemi tamamen tamamlayıp içine de 4 kişi bindirdiğin zaman yolda kalmışsa ki çok büyük ihtimalle kalmıştır, o proje hayata döndürülememiş demekki.atık gaz olayına gelince arkadaşlar hidrojenin yanmasından zararlı gaz elde etmek nasıl mümkün orasını bilemiyorum. hidrojenin yanmasından tek elde edilecek madde sudur ama bildiğim kadarı ile (%100 verimde H2+1/2O2= H2O + ENERJİ). az bir düşünün arkadaşlar o kadar otomotiv devi şirketler var bu işi hiç denemediler mi sanıyosunuz? bunu yapan yani sadece suyu koy yürüsün diyen şirket dünya devi o işi başaran bilimadamı ise edisondan sonra en büyük bilim adamı seçilir :D :D
« Son Düzenleme: 08 Mart 2011, 00:56:20 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #6 : 08 Mart 2011, 00:56:15 »
burda adam elektrikli bmw yapmış ve gayet de hızlı:

Desteklenmeyen Tarayıcı | Facebook

bence hidrojenden ziyade elektirğin üzerine eğilmek lazım.

elektrik motorunun ısınma derdi olmaz, yağlama derdi olmaz. akımı aldı mı direkt vınn.
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #7 : 08 Mart 2011, 00:59:18 »
burda adam elektrikli bmw yapmış ve gayet de hızlı:

Desteklenmeyen Tarayıcı | Facebook

bence hidrojenden ziyade elektirğin üzerine eğilmek lazım.

elektrik motorunun ısınma derdi olmaz, yağlama derdi olmaz. akımı aldı mı direkt vınn.

güzelde burda da akımı depolamak sıkıntı kardeşim. kuru akü yada sulu..... bir aracı götürecek kadar güçlü olması için çok olması gerekir. bu da ağırlığın fazla olması anlamına gelir.. fazla ağırlık o akülerin üzerinden fazla güç çekilmesi o da az yol yapmak demektir. kim ne derse desin sıvı yakıt harici sağlıklı bir sistem yok gibi.. belki gelecekte bu sıvı bor olayını yaparlar da o zaman kurtuluruz....

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #8 : 08 Mart 2011, 01:09:12 »
güzelde burda da akımı depolamak sıkıntı kardeşim. kuru akü yada sulu..... bir aracı götürecek kadar güçlü olması için çok olması gerekir. bu da ağırlığın fazla olması anlamına gelir.. fazla ağırlık o akülerin üzerinden fazla güç çekilmesi o da az yol yapmak demektir. kim ne derse desin sıvı yakıt harici sağlıklı bir sistem yok gibi.. belki gelecekte bu sıvı bor olayını yaparlar da o zaman kurtuluruz....

+115.
ayrica o akulerin her bir yada iki yilda bir zayiflayip yenilerinin alinmasi gerekir, bu hem maddi olarak kullaniciyi yorar hemde cevre acisindan daha tehlikeli bir durum..
ben hidrojenin direkt sivi olarak yakilmasi yada hidrojenden elektrik elde edilip kullanilmasini mantikli buluyorum ama bunlarinda ciddi dezavantajlari var..
en basitinden hidrojeni depolamak dert..
elektrik olayi ciddi bir alternatif ama suanki teknoloji bu is icin yeterli degil bence..
su anki imkanlarla (bizim icin) yapilabilecek en guzel sey bence lpg yi sivi fazda yakan sistemler..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #9 : 08 Mart 2011, 01:13:28 »
+115.
ayrica o akulerin her bir yada iki yilda bir zayiflayip yenilerinin alinmasi gerekir, bu hem maddi olarak kullaniciyi yorar hemde cevre acisindan daha tehlikeli bir durum..
ben hidrojenin direkt sivi olarak yakilmasi yada hidrojenden elektrik elde edilip kullanilmasini mantikli buluyorum ama bunlarinda ciddi dezavantajlari var..
en basitinden hidrojeni depolamak dert..
elektrik olayi ciddi bir alternatif ama suanki teknoloji bu is icin yeterli degil bence..
su anki imkanlarla (bizim icin) yapilabilecek en guzel sey bence lpg yi sivi fazda yakan sistemler..
:tamamdir :tamamdir :tamamdir aynen :tamamdir :tamamdir :tamamdir zaten hidrojeni depolama gibi bir şans yok sadece anlık üretilip yakılanın fazlasını depolayabilecek bir sistem olur.bunu sebebi ise bildiğim kadarı ile hidrojenin lpg den 5 kat daha fazla yer kaplaması...
« Son Düzenleme: 08 Mart 2011, 01:26:19 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #10 : 08 Mart 2011, 09:16:49 »
bu hidrojen olayını 91 model R11 Rainbow karbüratörlü bir araçta denenmekte.Amaç zaten sadece su ile yürütmek değil. Şuanki denemelerinde yakıt değerini ( gaz ) 100km'de 6,5-7 litre arasına düşürmeyi başardı :) Bir de bujilerini NGK iridyum yaptı. Egsozun karşısına geçince normal nefes alabilecek durumda olduğundan bahsediyor :D ne kadar doğru orasını bilemem ama emisyon değeri nerdeyse 0 olacak  :tamamdir

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #11 : 08 Mart 2011, 12:59:54 »
bu hidrojen olayını 91 model R11 Rainbow karbüratörlü bir araçta denenmekte.Amaç zaten sadece su ile yürütmek değil. Şuanki denemelerinde yakıt değerini ( gaz ) 100km'de 6,5-7 litre arasına düşürmeyi başardı :) Bir de bujilerini NGK iridyum yaptı. Egsozun karşısına geçince normal nefes alabilecek durumda olduğundan bahsediyor :D ne kadar doğru orasını bilemem ama emisyon değeri nerdeyse 0 olacak  :tamamdir
:tamamdir
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #12 : 08 Mart 2011, 13:27:12 »
0 olamaz kardeşim %100 verimle yanma ile saf hidrojeni saf oksijenle yaksan emisyon sıfır olur. rainbowda yakalayacağı en iyi değer günümüzde çevreye duyarlı yeşil araçların değerlerini bile yakalayabileceğini pek sanmıyorum. çünkü her ne olursa olsun karbüratörlü bir sistemde tam yanma sağlamak enjeksiyonlu sistemlere oranla çok daha zordur. bu sadece benim düşüncem ama sonuçları saptırmadan tüm gerçekliği ile bizlerle paylaşırsan beni de yanıltmış olursun ben de helal olsun adamlar yapmış derim :tamamdir :sevgi:.