Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo  (Okunma sayısı 15763 defa)

Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« : 25 Haziran 2008, 11:51:18 »

Renault Laguna 4,78 metre uzunluğu ile orta sınıf otomobillerin sınırlarını zorluyor. Ford Mondeo, Toyota Avensis ve VW Passat’ın gerçekten korkmaları gerekiyormu?

4,65 metre den kısa olanlar bu yarışmaya katılmaya cesaret edemiyor. Örneğin Laguna ve Mondeo orta klas otomobillerin üst tabakasında gözü var (Mercedes E gibi). 27900 € ile başlayan Sınav’a katılan 2.0 Dizel motorları ile üst tabakaya erişemiyor ve dediğimiz fiyata bir Renault Laguna 2.0 dCi alınır. Ford Mondeo Titanium X için 30.400 € istiyor. Avensis ve Passat fiyat konusunda aynı sayılır tabiki bu dediğimiz aksesuarlar için geçerli değil. Bu konuda çok fark var, Passat Comfortline alıcılarına 2 bölge klima, bilgisayar ve deri direksiyon veriyor ama bunlar bile taban fiyatın içinde değil. Avensis Executıve’de bu konuda işiniz kolay, kaleminizi cebinizde bırakabilirsiniz aksesuarları hesaplamaya gerek yok, az önce saydıklarımız tümü taban fiyatın içinde.
Sert Laguna
Kullanış konusunda Ford Mondeo kendini sevdirmesini biliyor. Adaptörlü amörtisörler normal koşullarda tüm asfalt tabakaları ve ara yollar ile baş edebiliyor. Amörtisörü spor ayarına getirince babalar kendini bir an yarış pistinde zannedebilir. Asfaltın her bozukluğunu kemiğinizde hissedebiliyorsunuz bu ayarda. Laguna da benzeri durum. Laguna ile Franıszlar yumuşak ve salıncak gibi salanan milli arabalar ön yargısına böylece veda ediyor. Taş gibi sert basmakalıp yay ve amörtisörler bire bir asfalt da olanları hissetiriyor. Temiz ve yeni asfalt olsa bile en küçük bozukluğu kayde alıyor.
Passat ise 0,1 saniye de bir ayarı yenileme gibi bir ince hesabı yok. Böylece şoförün eli terlemiyor ve nabzı düşük oluyor. Passat’ın hoş yumuşak direksiyon sistemi hızı artıkça servo desteğini azaltıyor. Araba tam yüklü olursa yayların konfor’u hissedilecek kadar azalıyor ve burada VW eksi puan alıyor. Avensis`de her zaman yaşanıyor sorun, bazen lastik gibi diğer zıplar ve zaman zaman öne arkaya yaylanır.

Avensis rakipleri gibi 2.0 büyüklüğnde motor hacmine sahipa, ama motorun gücün 126 BG ve 300 NM maksimum tork ile geride kalıyor. Passat Ford ile aynı güce sahib olmasına rağmen 1,5 ton ağırlığındaki Ford Passatın sadece arka ışıklarını görebiliyor. Geleneksel olarak Passat TDI yeni pompa mekanizması ile biraz gürler ama daima tasaruflu. Ford ise 1700 devirden aşağı Turbo boşluğu ile savaşıyor ve daha sonra metall sesi ile kendini duyuruyor. Ve Renault ne yapıyor bu ara? Güç ve Rahat çalışma prensipini uygun şekilde birleştiriyor ve karşımıza 150 beygir gücünde 2.0 dCi kokteyl çıkıyor.
Buyurun çekinmeyin
Puan olarak japonlu Avensis avrupalı rakiplerin önünde biraz diz çöküyor. Her arabanın farklı avantası olduğu için yarış sonunda birbirlerine yakın duruyorlar. Passat kendine her kondua çok yakın olan Ford’un yanında ve kendinden daha ucuz olan yeni Laguna’nın karşısında küçük avanta sağlayabiliyor.

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #1 : 25 Haziran 2008, 11:58:44 »
Hepsinin de arti ve eksileri var.Fakat genel olarak bakildigi zaman ufak bir farkla Mondeo onde bence.Ikinci siraya baktigimiz zaman laguna ve passat basa bas gider diye dusunuyorum.Lagunayi inceledim ve ic mekan kalitesi olarak bence D segmentinde (Bmw-mercedes-audi haric) en iyi arac diyebilirim.Fakat gel gelelim Renault un yeni tasarimcisinda nasil bir zevk varsa yaptigi araclar hicbirseye benzemiyor.Gorunum oznel bir veri ama takdir edersiniz ki berbat bir arac.Avensis i karsilastirmaya hic eklemiyorum direk son sirada yer alir.Passat teknoloji ve yenilik olarak yeni cikan D segmenti kardeslerinin ne yazik ki gerisinde kaliyor.Ayrica konfor ozellikleri olarak da sert tutulan suspansiyon passata her zaman puan kaybettiriyor.Tabi yol tutusta da puan kazandiriyor.Passat hayrani olarak her sekilde Passat derim ama olaya objektif yaklasmak gerekirse Mondeo gercekten bu sinifin suan ki lideri bence.
Bakalim yeni Mazda 6 serisi de gelmis showroom lara.Gorunum olarak 4/4 luk olmus.Belki de Mondeo gibi o da cok basarili bir giris yapabilir.

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #2 : 03 Ağustos 2008, 20:18:05 »
avensisi elerim en başta.modeno ve passat için birinciliğe karar veremedim ama ardında mutlaka yeni laguna olur.

Çevrimdışı q4

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #3 : 04 Ağustos 2008, 15:39:48 »
Opel Vectra derim...

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #4 : 04 Ocak 2009, 00:27:21 »
abi şimdi passata biniyorum die deil ama bence bunlar passata rakip olamaz yaa
avensise cok bindim kesinlikle passat daha iyi. renault ya hiç güvenmiyorum abi, binenlerden
cok dert geldi ve cok iyi biliyorum o yuzden eliyorum, mondeo nun içini gordum cok şık olmuş
gercekten ama yine de bence tartışılmaz passat en iyisi

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #5 : 04 Ocak 2009, 00:41:01 »
Passat tabiki... Piyasa koşullarını en iyi götüren,donanım,konfor,ekonomi gibi kriterlerde optimum düzey başarıyı yakalayan araç mantık olarakda Passat...

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #6 : 07 Ocak 2009, 03:55:26 »
Firsatiniz olursa mondeo yu incelemenizi tavsiye ederim.Mumkunse bir test surusu.
Passatin dizel seceneginde yani 2.0 tdi ve en yuksek donanim secilirse yani highline bir passata 98 bin ytl civarinda para vermeniz gerekiyor.
Ayni sekilde en donanimli full bir mondeo tdci ise 71 bin ytl civarinda.
Passatin ve diger vw modellerinin bence rekebatci bir fiyat politikasi yok.Almanyada ayni araclar arasinda(her ikiside full ve dizel) 500 euro fark varken Turkiye de 30 bin ytl ye yakin bir fiyat farki acaba Dogus Otomotiv den mi kaynaklaniyor diye dusunmeden edemiyorum...
Bu fiyatlara sifir km full bir passat secimi bence yanlis olur ama alana da hayirli olsun demekten baska sozum olmaz.
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2009, 04:35:15 Gönderen: Halil Kara »

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #7 : 07 Ocak 2009, 04:13:16 »
Ayrica d segmentinin cok karisacagini tahmin ediyorum.Yeni modellerle passatin saltanati epey bir sarsilacak gibi geliyor bana.Biliyorsunuz passat 2005te piyasaya cikti su anki modeli yani B6 kasa passat.Asagi yukari 4 senedir piyasada.Mondeo 2 sene olmadi.Simdi de SuperB geldi daha bir kac hafta once.Test etme imkanim olmadi ama okudugum test verileri hayli ilginc ve cok iddiali.Asil bombanin Opel Insignia olacagini dusunuyorum.Arac showroom larda sergilenmeye basladi ama satisa bir kac ay sonra sunulacakmis.Piyasayi alt ust edecegini dusunuyorum Insignia nin...
Dogus otomotiv passat fiyatlarini bence tekrar gozden gecirmeli.Bakiniz rakipleri mondeonun en full modeli yukarda belirttigim gibi 71 bin ytl ye kullaniciya sunuluyor.
Skoda SuperB 2.0 tdi elegance DSG yani full modeli 73 bin ytl ile kullaniciya sunuluyor.Passat ise 98 bin civari.Tabi ki bir vw nin rakiplerinden daha ucuz olmasini beklemiyorum ama bu fiyat farki acayip fazla.

Son olarak Autozeitung'den bir test linki veriyorum.Autozeitung cogu kez vw tarafli diye elestirilen bir dergi olmasina ragmen d segmenti yaptigi karsilastirmada passat ne yazikki yeni rakiplerinin gerisinde kalarak son sirada yer almis.Test editorlerine gore siralama:
1.Mondeo


2.Insignia


3.SuperB


4.Passat


Buyrun:
http://www.autozeitung.de/vergleichstest/vergleichstest-opel-insignia-ford-mondeo-skoda-superb-vw-passat

Testteki araclarin Almanya'daki kullanicilar icin anahtar teslim satis rakamlari: (hepsi de full model)
1.Mondeo (30.500 €)
2.Insignia (29.755 €)
3.SuperB (27.090 €)
4.Passat (30.675 €)

Hosca kalin...
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2009, 04:38:40 Gönderen: Halil Kara »

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #8 : 07 Ocak 2009, 04:42:11 »
Doğuş bu işi tekelinde götürüyor resmen.

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #9 : 07 Ocak 2009, 11:08:07 »
Doğuş bu işi tekelinde götürüyor resmen.

Sanırım sadece doğuş değil.Yutdışından araç getiren özel galerilerde fazlasıyla kazanıyor.Örneğin passat cc daha doğuş showroomlarına gelmeden bazı özel galerilerin elindeydi.Aynı şekilde şimdi de satılmaya devam ediliyor.Fiyatları incelendiğinde doğuş ile aşağı yukarı aynı rakamla söz konusu.
Doğuş otonun getirdiği araçların Almanyadaki araçlarla donanım farkı var mıdır diye onu da araştırdım.Gördüm ki aynı donanımda fazlası değil eksiği var.Örneğin Autozeitung testinde yer alan passat highline de 18'' alaşımlı jantlar var(doğuş oto bu jantları istek üzerine getirip 1500 euro ya satıyor) ve yine navigasyon sistemi de bir diğer eksiklik.
Araçlar arasında motor hacimleri arasında bir fark da söz konusu değil.Hadi ötv den fark etse ondan da etmiyor...O zaman bu fark ne?
Anlayan varsa bana da anlatsın...

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #10 : 07 Ocak 2009, 17:36:46 »
Sadece Volkswagenin kalitesi.
Cehennemden Ödemeli Çaldır!!!
GTI FOREVER

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #11 : 08 Ocak 2009, 19:27:02 »
Arkadaşlar Toyotayı  marka olarak küçümsemeyin daha önce Corollam vardı 2.0cc lere kafa tuttugum oldu Hali hazırda toyotanın dünya devi olduğunu ben demiyorum.Yine de dizel konusunda çalışmalı derim.....
Golf kullanmak ayrıcalıktır...

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #12 : 08 Ocak 2009, 21:15:49 »
Sadece Volkswagenin kalitesi.

Ne gibi?

Ynt: Passat, Avensis, Laguna & Mondeo
« Yanıtla #13 : 08 Ocak 2009, 21:19:07 »
Arkadaşlar Toyotayı  marka olarak küçümsemeyin daha önce Corollam vardı 2.0cc lere kafa tuttugum oldu Hali hazırda toyotanın dünya devi olduğunu ben demiyorum.Yine de dizel konusunda çalışmalı derim.....

Evet kesinlikle, Toyotayi asagilama seklinde bir davranisim sozkonusu olamaz.Fakat Avrupa ve Turkiye ye ihrac ettigi araclar ne yazikki siniflarinda en azindan Alman rakipleri kadar basarili olamiyor.Ornegin Avensis hep son siralarda yer alir.Fakat bizim buralarda hic goremedigimiz genellikle USA ve uzak doguda satisa sunulan Toyota modelleri ve toyotanin yan urunleri cok basarili sekilde kullaniciya hitap edebiliyor ki satis rakamlari bunu gosteriyor.