Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Anket

Sizce Piyasadaki En İyi Ticari Araç Hangisi?

T5 Transporter
39 (56.5%)
Ford Connect
9 (13%)
Caddy
18 (26.1%)
Partner&Berlingo
0 (0%)
Vito&Viano
2 (2.9%)
Fiat Doblo
1 (1.4%)

Toplam Oy Verenler: 69

Gönderen Konu: En İyi Ticari Araç  (Okunma sayısı 40640 defa)

En İyi Ticari Araç
« : 21 Şubat 2008, 11:54:25 »
Şimdi de ticari araçlarla ilgili bi anket yapmak istedim.
Sizce şu anda piyasanın en iyi ticari aracı hangisi.
Ben 5 seçenek ekleyeceğim.İsteyen kendi modelini söyleyebilir.

Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #1 : 21 Şubat 2008, 12:01:34 »
Bunlarda Resimler.

Connect 2008



Partner'in yeni kasası TR'ye gelmediği için eski kasayı değerlendireceğiz...



Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #2 : 21 Şubat 2008, 12:24:43 »
Şimdi yük taşımak ve yolcu taşımak ayrı şeyler. Bir de verdiğiniz seçenekler ayrı sınıflarda.

Aynı sınıftan T5 ile Vito'yu karşılaştırırsak: T5'in Vito'yu geçen konforu ve fiyatlara bakarsak T5,

Partner/Berlingo, Doblo, Caddy ve Connect'e bakarsak: Caddy :)

Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #3 : 21 Şubat 2008, 12:31:33 »
Ben her türlü Caddy derim.
Caddy'nin resmini unutmuşuz...

Çevrimdışı HellHound

  • Muharrem
Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #4 : 21 Şubat 2008, 13:45:24 »
Sınıflar farklı olmuş...Eğer amaç yük taşımaksa burada olmayan ve vito-transporter sınıfındaki araçlardan Ben ford Transit T125 i seçerim gözümü kırpmadan:)  Ama Binek olarak bineceksek Transporter tabiki...Bir alt gruptada yük için dobloveya connect binek için Caddy...

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #5 : 22 Şubat 2008, 08:35:41 »
Renault Traffic, yol tutuş + performans ve konfor. Çok başarılı bir ticari araç.

Çevrimdışı ®oyal

    Otomobil
    T5'04
    Şehir
    Bursa
Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #6 : 22 Şubat 2008, 09:31:16 »
Sınıflar farklı olmuş...Eğer amaç yük taşımaksa burada olmayan ve vito-transporter sınıfındaki araçlardan Ben ford Transit T125 i seçerim gözümü kırpmadan:)  Ama Binek olarak bineceksek Transporter tabiki...Bir alt gruptada yük için dobloveya connect binek için Caddy...

ford Transit T125   :tamamdir

Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #7 : 22 Şubat 2008, 11:27:49 »
Ben Ford'u pek beğenmiyorum.Arkası boş oldumu acayip sallanıyo...

Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #8 : 22 Şubat 2008, 15:03:08 »
Arkadaslarinda belirtiigi gibi 2 farkli siniftan karisik araclar verilmis.Onun icin oy kullanmiyorum ve hepsinin iyi ve kotu yanlarini kisaca ozet geciyorum:
Vw T5 Transporter:Bildiginiz vw kalitesinde uretilen bir arac.Yuk tasima konusunda her ne kadar fazla yuk atilmasa da konfor olarak sinifinin ust duzeyinde.Ayrica saglamligida cabasi.
Mercedes Vito:Ayni sekilde fazla yuk atilamamasa bile konfor olarak bence sinifinin zirvesinde.Vw de kullanilan sert suspansiyonlar yerine daha yumusak konfor on planda tutulan bir alt yapisi var.T5 e gore daha konforlu oldugu soylenebilir.Yedek parcasi ne yazikki cok pahali.Ayrica servis agi da cok genis olmadigi icin surekli pazarlama ya da dagitim isleriyle ugrasan kisilere sorun yaratabilir.
Vw T5 Caravelle:Her ne kadar transporter in binek versiyonu olarak uretilsede donanim eksiklikleri bulunuyor.Ozellikle konfor kisminda donanim eksikligi sahibine hayal kirikligi yasatabiliyor.2006 modellerde orjinal cd-mp3 calari bulunmuyordu.2007 lerde standart olarak sunuldu.Arac her ne kadar 10 kisilik olsada arka kisimda hoparlor bulunmayisi ayri bir eksiklik.Hoparlor yeri var ama icinde hoparlor yok.Aracin suspansiyonlari sert ve cukurlara girildikce vuruntu sesi yaratabiliyor.Tabi konforu da olumsuz sekilde etkiliyor.En guzel yani guvenlik ekipmanlarinin cok yuksek olusu ve birnevi sinifinin referansi kabul edilisidir..
Mercedes Viano:T5 caravelle ye gore cok daha konforlu bir arac.Biz Caravelle yi alirken Viano ile aradaki fark 9 bin ytl idi.Bu kadar fark vermeye degmez ve 174 hp nin tadi viano 115cdi de yasanmaz deyip caravelle secimi yaptik.Ama hata yaptik diyebiliriz.Su anda ailecek hata yaptigimizi dusunuyoruz.Caravelledeki sert suspansiyonlar bozuk yollarda cok rahatsizlik veriyor.Konfor yonunden Viano ya rakip olamiyor ne yazikki.Viano daha ferah bir alan sunuyor ve konfor ekipmanlari cok daha genis.Ayrica ayarlanabilir suspansiyon yuksekligi de cok fonksiyonelli kullanisa acik.Sahsen benim dusuncem eger paraniz Viano ya yetiyorsa kesinlikle Viano alinmalidir.
Vw T5 Multivan:Ulkemize ne yazik ki su anda getirilmiyor.Getiriliyor olsaydi bu araci tek gecerdim.Aracin T5 caravelle ile yurur ozellikleri cok farkli.Vianodan daha ustun bir arac.Her sekilde Multivan bu sinifin en iddiali uyesidir ama malesef ulkemize getirilmiyor.Getirilse bile yuksek fiyati yuzunden pek terchi edilecegini sanmiyorum.

Fiat Doblo:Tam bir ticari arac.Cok dayanikli ve multijet motorlarin sagladigi avantajla cok yuksek cekis gucune sahip.Sessiz calisan motorda cabasi.Ticari anlamda kullanilacaksa Fiat Doblo ulkemiz icin bu siniftaki en iyi arac derim baska birsey demem.Peder bey 2005 doblo 1.9 jtd kullaniyior.yeri geliyor 900 kg ye kadar yuk atiyor ama aracin rampada bile dogru duzgun kesilmedigini ve buna ek olarak normal kullanimda yuklu haldeyken sehir disinda 6 litre gibi bir yakit sarfiyatinin olmasi da bu aracin en onemli artilarindan.
Aracin konfor duzeyi sifir diyebilirim.Cok cok kotu.Makaslarinin cok sert olusu, koltuklarinin bir sandalyeden farkli olmayisi, koltuklarin yanal desteginin olmayisi, oyuncak gibi bir konsola sahip olmasi, yuksek yapisi ve ince lastiklerinden dolayi sinifinin belki de en kotu yol tutan araci olmasi, fren mesafesinin etkili olmayisi doblonun en zayif ozellikleria rasinda yer aliyor.
Eger doblo tercih edilecekse sadece ticari amac icin tercih edilmeli aksi durumda aractan konfor beklemek cok yanlis olur...
Vw Caddy:Dis dizayn olarak sinifinin en iyi araci bence.Tabi bu oznel bir veri kisiye gore farklilik gosterebilir.Aracin guvenlik ekipmanlari sinifinin en iyisi.Standart olarak sundugu guvenlik ekipmanlari aynen T5 deki gibi sinifinin referans olarak kabul etmesine sebeb olmustur.Aracin ticari yonu ele alindiginda doblo kadar dayanikli olmadigi asikar.Ozellikle baski balata ile ilgili sorunlar cok yasanmaktadir.Bir kotu ozelligi ise her ne kadar 5 kisilik olarak araci aldiysaniz da arac sanki 2 kisilik tasarlanmis gibi.Arka kisimda sac aksamin disarda olmasi ve uzerinde kaplama olmayisi hem gorunum bakimindan hem izalosyon bakimindan gayet kotu duzeydedir.Ayrica aracin en ust  donaniminda bile alasim jantlar-tamponlarin boyasiz olmasi vs.. araci alacak kisilere ek masraf doguruyor.Tabi bunun yaninda fiyatininda 36 bin ytl olmasi ayri bir nokta.Dsg sanziman secilerse 40bin ytl yi buluyor.36 bin ytl verip caddy alan bir kisi aracini biraz daha guzellestirmek isterse ek masraf olarak 2-3 bin ytl daha harcamaya zorunlu birakiliyor.Keske konfor ve gorunum bakimindan daha donanimli olsaydi demekten kendimi alikoyamiyorum.
Ford Connect:Halk arasinda cok sesli calistigi icin traktor diye lakap takilan bir arac.Gercektende kullanilan motorlardan dolayi arac hem yurumuyor(agirlik nedeniyle) hem de inanilmaz gurultulu calisiyor.Bu sinifta en sert makaslar connect te kullaniliyor.Konfor duzeyi bence doblodan bile daha dusuk.Aracin en onemli yani genis ic hacmi ve bir otomobil gibi yol tutabilmesidir.Fakat araca yuk atip yola ciktiginizda goruyorsunuz ki rakiplerinden 1.5-2 litre ye yakin daha fazla yakmaktadir.Bu da ticaret ile ugrasip her gun yola cikan bir musteri icin onemli bir detay.Sonuc olarak sahsen bu araci tercih etmezdim.
Opel Combo:Ticari amacli degilde binek olarak kullanmak istiyorsaniz bakacaginiz tek ticari arac diyebilirim.Combo hakkinda daha once de birseyler yazmistim ve almayi da dusunuyordum ama nasip olmadi.Aracin arkasinin suspansiyonlu olmasi-arka koltuklarin on koltuklar gibi ayni seviyede olmasi-verdiginiz paraya oranla -ki sinifinin belki de en ucuz araci- cok iyi donanim vermesi combo secimenize neden olabilir.Fakat is ticari amaca donerse yani araciniza yuk atmak isterseniz combo sizi uzecektir.Diger ticarilere gore daha pahali yedek parcasi vardir.Ayrica diger ticarilere nazaran daha kolay bozulur yani fazla zorlamaya gelmez.

Gordugunuz gibi her ticari aracin kendisine gore bir ozelligi var.Artilari ve eksilerine bakip kiyas yaparsaniz hangisi isinize gelirse alirsiniz.Son olarak sunu da eklemek istiyorum:
Hic bir arac 4/4 luk degildir.Muhakkak rakiplerinden eksik oldugu bir nokta vardir.Onun icin kullanim amaci cok onemlidir.Kullanim amacini bilmeden su iyidir yada bu iyidir diye bir kiyas yapmak mumkun degildir.Her ticari arac kullanim amacina gore sizin icin mukemmel bir yapida yada cok kotu bir yapida olabilir.Ornegin doblo kullanan babam ticari amacli kullandigi icin aractan cok memnun fakat ben ara sira dobloyu kullandigimda binek amacli kullandigim icin berbat geliyor.Onun icin kullanim amaci bu sinifta cok onemli...

Saygilar...

Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #9 : 22 Şubat 2008, 19:44:31 »
Vw Caddy:.Ayrica aracin en ust  donaniminda bile alasim jantlar-tamponlarin boyasiz olmasi vs.. araci alacak kisilere ek masraf doguruyor.Saygilar...
Caddy d-line :Tampon boyası ve Alaşım jantlar !


Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #10 : 22 Şubat 2008, 22:36:08 »
Caddy d-line :Tampon boyası ve Alaşım jantlar !



Biliyorum d line modelini.Fakat fiyatini da biliyorum  :)
42 bin ytl civarinda olan bu ticari aracin acikcasi alinabilir nitelikte oldugunu dusunmuyorum.Bir ticari arac icin 35 bile bence cok fazla ki 42 cok abartili bir rakam.Tabi ki tercih meselesidir fakat ben kesinlikle almam...

Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #11 : 23 Şubat 2008, 00:51:23 »
 Bir caddy kullanmamış ve zevkine varamamış olsaydım belki bende bu sözleri yazardım ama çok keyif verici ve tatminkar. Fiyat bakımından pahalı olduğu konusunda hemfikirim. :tamamdir

Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #12 : 23 Şubat 2008, 01:01:15 »
Bir caddy kullanmamış ve zevkine varamamış olsaydım belki bende bu sözleri yazardım ama çok keyif verici ve tatminkar. Fiyat bakımından pahalı olduğu konusunda hemfikirim. :tamamdir

Caddy nin surus keyfi konusunda bir olumsuzluk durumu belirtmem mumkun olmaz.Bende defalarca kullandim ve bir ticari araca gore gayet iyi oldugunu soyleyebilirim.Tabi ki caddy marka bir araca sahip degilim siz daha deneyimlisiniz bu konuda.Fakat sizinle ayni goruste oldugumuz gibi bu fiyat cok abartili.Bunun analizini caddy d line topiginde yapmistik zaten.Fazladan vereceginiz 6 bin ytl ile aracinizi cok daha guzel yapabilirsiniz.En azindan aracin ustundeki 15" kalitesiz duran jantlari piyasada 500-600 liraya alabilirsiniz.
Benim son zamanlarda anlayamadigim nokta dogus otomotiv bu donanim fiyatlandirmasinda abartiya kactigini dusunuyorum.Bugun passat bolumunde exclusive icinde bir degerlendirme belirttim.Aynen caddy d line da oldugu gibi araca yapilan modifikasyon ve gelistirmelere gore istedikleri ekstradan ucret bence epey abartili bir ucret.Tabi ki maksat urun yelpazesini genis tutmak bu da olumlu birsey herkes hangi model isine geliyorsa onu alir fakat istedikleri ucret bence asiri fazla...

Ynt: En İyi Ticari Araç
« Yanıtla #13 : 21 Mart 2008, 01:54:33 »
L 300 eksik ama, bak olmadı şimdi.   :)