Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: 1,2 TSI motor ne getirdi?  (Okunma sayısı 19410 defa)

Çevrimdışı yellow_driver

  • Otomobil
    GOLF 6 1.6 TDİ
    Şehir
    Mersin
Ynt: 1,2 TSI motor ne getirdi?
« Yanıtla #14 : 30 Nisan 2012, 21:06:12 »
bu arada 1.2 tsi motor 1.4 tsi ye göre daha hafif, onu da göz önünde bulundurun ara hızlanmalar konusunda. farkın açılmamasını sağlayan etkenlerden biri de bu olabilir.

Ynt: 1,2 TSI motor ne getirdi?
« Yanıtla #15 : 07 Haziran 2012, 14:15:51 »
Arkadaşlar ,

Bu güne kadar sahip olup birebir  kullandığım jetta modelleri aşağıda yer almakta.
Kullanıcı olarak söylüyebileceğim bu araçlar içerisinde en atak ve seri olanı son almış olduğum aracım.Bunu gönül ferahlığı ile belirtmek isterim.

Ayrıca yeni dsg içinde özel bi teste (vw yetkilileri ile beraber) çıktım.İkinci aracımdaki dsg yapısı ile yeni dsg yapısını kıyaslayınca biraz hayal kırıklığım olmadı değil.
İlk söylüyebileceğim elektronik gaz sistemine bağlı olduğunu düşündüğüm aracın ani gaz tepkimelerine vermiş olduğu geçikme oldu.Gaza yarıya kadar basanızda araç yakalaşık 1 sn sonra tepki verip kalkış yapıyor.Bunun nedenine vw yetkililerinin vermiş olduğu cevap ani hızlanmalar sonucu kaza riskini azaltmak için yapıldığı oldu.Bana mantıklı gelmedi.Sonuçta şuan sahip olduğum araç manuel ve tepkime konusunda hiçbir sorun yaşamıyorum.O zaman manuel şanzıman kullanan kişiler kaza yapma riskine açık bırakılıp ne halin varsa görmü deniyor.O nedenle bana biraz saçma geldi. :D

İkinci olumsuzluk olarak şıngırmıngır öten şanzıman.Tamam yapısı gereği aracın şanzımanı bu şekilde olabilir ama vw kullanıcıları yüksek beklentileri olan kişiler.Bunu yapan mühendis izolasyon siteminide yapması gerekmezmizdi gibi sorular ile karşılaşmaktansa ben direk manuel şanzıman tercih ettim.

Performans konusunda 1.2 ve 1.4 motor arasında bahsettiniz gibi 1 sn veya üstü farklar oluşabilir.

Ancak unutulmaması gereken bişey var ki yakıt konusunda 1.2 motor ile aynı seviyelerdede olabilirler. Ancak ara hızlanmalar ve 100 km sonrası devirlenme - çekiş gücündeki 1.4 motorun torkunu hissettirip çekişi yakalaması her daim 1.2 motordan üstün olacağı kesindir.

Herkese güzel keyifli sürüşler dilerim.

Sahip olduğum araçlar  :
1)2007 model Jetta 1.6 102 hp Midline  Triptironik
2)2009 model Jetta 1.4 TSI 122 hp Tour Paket  Dsg
3)2012 model Jetta 1.4 TSI 122 hp Highline  Manuel

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: 1,2 TSI motor ne getirdi?
« Yanıtla #16 : 07 Haziran 2012, 14:42:50 »

Performans konusunda 1.2 ve 1.4 motor arasında bahsettiniz gibi 1 sn veya üstü farklar oluşabilir.

Ancak unutulmaması gereken bişey var ki yakıt konusunda 1.2 motor ile aynı seviyelerdede olabilirler. Ancak ara hızlanmalar ve 100 km sonrası devirlenme - çekiş gücündeki 1.4 motorun torkunu hissettirip çekişi yakalaması her daim 1.2 motordan üstün olacağı kesindir.


ama şu da var ki bu motorlardan 1.2 litre olanı turbo 1.4 litre olanı ise atmosferik. max tork bakımından 1.4 lehine bir görüntü olsa dahi bu  büyük oranda kağıt üzerinde kalıyor. çünkü atmosferik motorlarda tork eğrisi parabolik. TSI motorlarda ise alt devirde max torku yakalıyor ve bu torku koruyor. ki zaten 1.4 motorda da tork eğrisi aynı şekilde olsaydı fark 1 saniyede filan kalmazdı. 2-2.5 saniyenin altına düşmezdi.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: 1,2 TSI motor ne getirdi?
« Yanıtla #17 : 07 Haziran 2012, 16:23:33 »
ama şu da var ki bu motorlardan 1.2 litre olanı turbo 1.4 litre olanı ise atmosferik. max tork bakımından 1.4 lehine bir görüntü olsa dahi bu  büyük oranda kağıt üzerinde kalıyor. çünkü atmosferik motorlarda tork eğrisi parabolik. TSI motorlarda ise alt devirde max torku yakalıyor ve bu torku koruyor. ki zaten 1.4 motorda da tork eğrisi aynı şekilde olsaydı fark 1 saniyede filan kalmazdı. 2-2.5 saniyenin altına düşmezdi.

Tolga Bey ,

Yukarıda bahsettiğim motor 1.4 TSI 122 HP lik motor.Bu motor atmosferik değil ki turbolu motor.

1.2 motor alt devirlerde 175 nm torku yakalarken. 1.4 motor alt devirlerde 200 nm torku yakalıyacağı için zaten önde olacaktır.

Burda 1.4 motor için tek dez avantaj aracın ağırlığı.Çünkü 1.2 motorlu araç biraz daha hafif.

Ama alt devirlerdeki 1.4 motorun tork avantajı bunu dengelemiş oluyor.Hatta üst devirlerde ve yüksek hızlarda 1.4 motora sahip araç 1.2 motorlu araç ile arasındaki mesafeyi açarak yoluna devam ediyor.






Ynt: 1,2 TSI motor ne getirdi?
« Yanıtla #18 : 07 Haziran 2012, 17:06:00 »


Benim arabadaki 1.4 TSI 122 hp turbolu motor bu işte.

Saygılar.

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: 1,2 TSI motor ne getirdi?
« Yanıtla #19 : 08 Haziran 2012, 12:10:17 »
Tolga Bey ,

Yukarıda bahsettiğim motor 1.4 TSI 122 HP lik motor.Bu motor atmosferik değil ki turbolu motor.

1.2 motor alt devirlerde 175 nm torku yakalarken. 1.4 motor alt devirlerde 200 nm torku yakalıyacağı için zaten önde olacaktır.

Burda 1.4 motor için tek dez avantaj aracın ağırlığı.Çünkü 1.2 motorlu araç biraz daha hafif.

Ama alt devirlerdeki 1.4 motorun tork avantajı bunu dengelemiş oluyor.Hatta üst devirlerde ve yüksek hızlarda 1.4 motora sahip araç 1.2 motorlu araç ile arasındaki mesafeyi açarak yoluna devam ediyor.

onu yazarken aklım nerdeydi bilmiyorum. haklısın.  :)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: 1,2 TSI motor ne getirdi?
« Yanıtla #20 : 23 Eylül 2014, 10:44:48 »
+1