Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Çift şarjlı tsi'lerde kompresörden turbo görevi kaç devirde alıyor  (Okunma sayısı 4162 defa)

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Arkadaşlar genelde forumu inceliyorum,bu konuda daha önce başlık açılmamış sanırım ve arama motorlarındanda bu konuda net bilgiler bulamadım,16 aydır kullandığım araçta kompresör ile birlikte turbo ilk hareketten itibaren aktif,fakat belli bir devre kadar kompresör daha aktif galiba 1500 devirden sonra turbo yavaş yavaş göreve dahil olmaya başlıyor gibi devir arttıkça turbo görevini daha fazla almaya başlıyor,bir görüşe göre ise turbo ve kompresör sürekli çalışarak devir durumuna göre 2'si arasında aşşağı indikçe kompresör yukarı çıktıkça turbo daha fazla görev üstleniyor,buda turbo boşluğu olayını ortadan kaldırıyor.

Benim net olarak öğrenmek istediklerim;
 
1-)Kompresör turbo devreye girince göreve devam ediyor mu?
2-)Turbo söylenildiği gibi ve hissedildiği gibi 1500 devirdemi devreye giriyor,yoksa daha üst devirlerdemi devreye giriyor?
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Bildiğim kadarıyla 0-3000d/d komresör, sonrası turbosarj.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ben bunu Kayseri VW servisteki motor ustasına sormuştum. O bana "turbonun devreye girmesi diye bir şey yok. Turbo araç çalıştığı anda devreye girer ve çalışmaya başlar. Ancak maximum performansını belirtilen devirlerde verir" demişti.

Örn; 1.4 TSİ 122 BG için 1500 dev/da da 200 tork un tamamını vermesi gibi...
İranlı bir şair der ki;  aşka uçma kanatların yanar;

Mevlana der ki; aşka uçmadıktan sonra kanatlar neye yarar!..

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ben bunu Kayseri VW servisteki motor ustasına sormuştum. O bana "turbonun devreye girmesi diye bir şey yok. Turbo araç çalıştığı anda devreye girer ve çalışmaya başlar. Ancak maximum performansını belirtilen devirlerde verir" demişti.

Örn; 1.4 TSİ 122 BG için 1500 dev/da da 200 tork un tamamını vermesi gibi...
+1 ama hissettirdiği devir maks torku aldığı devir. 140Hp başka onda kompresör turboşarja bırakıyor
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Hocam turbo devreye girer diye bir olay yok turbo nun dolma olayı vardır turbo dolduğu zaman basıncını verir ikiside aktif biçim de çalışır kompressör alt devirleri daha canlı tutar

Hort yapmışız...
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2014, 11:33:38 Gönderen: Minova »