Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008  (Okunma sayısı 53064 defa)

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #14 : 21 Ağustos 2011, 23:41:50 »
Bugün aracı çıkardım araç 13-14 km yol yapana kadar hiç bir sorun yok ısınınca yapıyor hayret bir şey araç tam ısınmadan birisine desem bu sorun var inanmaz,ne geri viteste nede ileri viteste hiç bir şikayet yok taki ısınınca başlıyor.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #15 : 22 Ağustos 2011, 00:43:13 »
Isınıca başlıyorsa hararet müşirin yanlış bilgi veriyor olabilir 100000 km byounca hiç değişmedi ise bi değiştir derim. Benim eski polo soğukken ilkmarşta alırdı, ısınınca çalışmazdı. Isı menşeli arızalar hararet müşiri çıkıyor genelde ve bilgisayarda hararet müşiri arıza göstermiyor. Farklı araçlarda 3tane olay gördüm hiç biride arıza göstermiyordu.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #16 : 22 Ağustos 2011, 17:40:52 »
Isınıca başlıyorsa hararet müşirin yanlış bilgi veriyor olabilir 100000 km byounca hiç değişmedi ise bi değiştir derim. Benim eski polo soğukken ilkmarşta alırdı, ısınınca çalışmazdı. Isı menşeli arızalar hararet müşiri çıkıyor genelde ve bilgisayarda hararet müşiri arıza göstermiyor. Farklı araçlarda 3tane olay gördüm hiç biride arıza göstermiyordu.
Şimdi depodaki genel temizlik katkısının bitmesini bekliyorum ve bu arada da forumdan sürekli bilgi akışını sağlayarak tecrübesi olan arkadaşlarımızın başından geçenleri öğrenerek ustaya  gittiğimde bunları sıralayacağım,ardından daha çabuk sonuca ulaşacağımızı tahmin ediyorum.Zaten genelde ustalara gittiğimiz zaman eğer ki sorunu bulamaz ise yanınızdan az uzaklaşıp diğer usta arkadaşlarını arayarak sorunu çözümlemeye çalışıyorlar,inşallah bu sorunu çözdüğümüzde buradanda paylaşarak bu arızayı yaşayan herkeze yardımcı olmuş oluruz.Hararet müşüri hiç değişmemiş,bu da ihtimaller arasına eklendi,2000 yılında bizde 96 model vectra gt eski kasa vardı beyaz renk ondada araç ısınınca  stop ediyordu,bir kablo değişmişti düzelmişti,ama o kabloyu buluncaya kadar bir ton lüzumsuz parça değişmişti yetkili servisinde en son bu arızayı dışarıda kendi çapında bir usta bulup çözmüştü.Bizim araçta stop etme asla olmuyor ama ısındıktan sonra ilk hareketlerde dediğim gibi sarsıntı oluyor,burdan bilgi akışınıda kesmememin en büyük sebebi benzer bir problem yaşayan birisi bilgi sunarsa nokta atışı ile sorunu çözeriz.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #17 : 23 Ağustos 2011, 21:32:54 »
Ankara daysan Ender VW var deneyimliler, sorununu çözebilirler belki.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #18 : 24 Ağustos 2011, 23:06:01 »
Ankara daysan Ender VW var deneyimliler, sorununu çözebilirler belki.
Özelden adresini alıyım sizden,bayram ve şu açıköğretim sınavları bitsin halletcem bu sorunu.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #19 : 26 Ağustos 2011, 15:18:39 »
aracınızda sorun yok bu çok normal çünki aracınız tam otomatik sanjıman değil cift kavrama var aynen manuel vitesli araba kullanırken rampalarda debriyaj ayarlıyo gibi sizin aracınızdada debriyaj var ve sürekli basıp bırakıyor buda kalkışlarda silkelemede değilde acemi soförun arabayı kaldırması gibi yapıyor ama sadece rampalarda ve gazı basıp bıraktıgnızda yapar tek çözümü  manuel vites alın yada dsg sanjımana alışın :) :):) boşa servise götürmeyin dsg ler debriyajlı oldugu için araç kendi debriyajına kendi bastığından dolayı böle yapabiliyor

Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #20 : 27 Ağustos 2011, 17:51:06 »
Arkadaşlar merhaba,bende aranıza 2008 1,6 jetta otomatikle yeni katıldım,, Herkese selamlar,,
Bursa da aracın iç detaylı temizliğini yaptıracağım hesaplı bir yer bilen varsa paylaşırsa sevinirim,, :saygılar

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #21 : 06 Eylül 2011, 22:02:15 »
Arkadaşlar bugün ilk önce pursaklardaki bir servise gösterdim turbonun boru bağlantılarında olabilir dedi,sonra şaşmazda bir ustaya gösterdim anlamam dedi,ordan şaşmazda büyük bir şanzuman tamir firmasına götürdüm orda 2 usta teste çıktı dsg de normal bu dediler şanzumanında veyahut bi yerinde sorun yok dediler(olmuş olsa geçişlerde,vites artarken düşerken sorun olurdu olmadığı için sorun yok)ordan elektrikçiye gittim orda kabloları vs kontrol etti,araç seyir halinde iken ivedikte bir makine bağlayıp test ettik normal dediler arıza çıkmıyor,bir yerde daha vv programından kontrol ettik sorun yok diyorlar,bu arada yakıt temizleyicisinden sonra kendi kendine hazırlık kodu oluşturmuş araç onuda kendi halletmiş.Ya ben çok takıyorum yada bi sorun var teşhis koyamıyorlar anlamadım gitti.:))
Ya bu arada herşey bir yana araba tam bir kurşun,bugün havalanı,çevre yolu ve istanbul yolunda zig zag çizdim uçuyor araba.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #22 : 07 Eylül 2011, 13:40:33 »
Maşallah, büyük birşey varsa zaten çıkar inşallah çıkmaz da.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ysb

Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #23 : 11 Eylül 2011, 22:01:33 »
Arkadaşlar bugün ilk önce pursaklardaki bir servise gösterdim turbonun boru bağlantılarında olabilir dedi,sonra şaşmazda bir ustaya gösterdim anlamam dedi,ordan şaşmazda büyük bir şanzuman tamir firmasına götürdüm orda 2 usta teste çıktı dsg de normal bu dediler şanzumanında veyahut bi yerinde sorun yok dediler(olmuş olsa geçişlerde,vites artarken düşerken sorun olurdu olmadığı için sorun yok)ordan elektrikçiye gittim orda kabloları vs kontrol etti,araç seyir halinde iken ivedikte bir makine bağlayıp test ettik normal dediler arıza çıkmıyor,bir yerde daha vv programından kontrol ettik sorun yok diyorlar,bu arada yakıt temizleyicisinden sonra kendi kendine hazırlık kodu oluşturmuş araç onuda kendi halletmiş.Ya ben çok takıyorum yada bi sorun var teşhis koyamıyorlar anlamadım gitti.:))
Ya bu arada herşey bir yana araba tam bir kurşun,bugün havalanı,çevre yolu ve istanbul yolunda zig zag çizdim uçuyor araba.

Merhaba;

Ben de 2008 170hp'de aynı şeyi yaşadım. Diğer vites geçişlerinde vs. sorun yok ama kalkıştan sonra hafif gazda silkeliyor bazen (sıcakken). Bir teşhis bulursanız paylaşırsanız sevinirim. :)

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #24 : 22 Eylül 2011, 11:34:11 »
Merhaba;

Ben de 2008 170hp'de aynı şeyi yaşadım. Diğer vites geçişlerinde vs. sorun yok ama kalkıştan sonra hafif gazda silkeliyor bazen (sıcakken). Bir teşhis bulursanız paylaşırsanız sevinirim. :)

Arkadaşım şu anda ankara için konuşayım,yada benim ankara'da ulaşabildiğim konusunda uzman sayılan çoğu şanzumancı ve motor tamircisinin bilemediği konularda yönlendirdiği ustalar dahi tsı ve dsg şanzumanı tam manasıyla tanımıyorlar.

Benim kendi araştırmalarıma göre ikimizin aracındaki olası problemler şunlar olabilir;

1-mekatronik ünitesi arızası(değişim veyahut tamiri olabilir)
2-dsg'de yağ değişim aralığı 60 bin km'de bir deniliyor fakat buna benzer sorunlar yaşayan bir hondacı aracının yağını 40 binde değiştirdikten sonra 40 bin daha bu sorunu yaşamadığını belirtiyor
3-Eğerki araç ısınınca bu problemler oluyor ise dsg şanzuman soğutucusu mutlaka vardır ama neresinde bilmiyorum bu soğutucular işlevini yitirmiş olabilir yani araç zaten soğuk halde belirti vermiyorsa ısınınca bunlar ortaya çıkıyorsa burdan soğutucunun görevini yapmadığı sonucuda çıkabilir.
4-Bir ihtimalde sanırım yağ ilk hali ile şanzumana konuldupunda yoğun oluyor belirli bir zaman geçtikten sonra  kullanıla kullanıla özelliğini yitirip inceliyor,araç soğukken yağda soğumuş olduğundan ısınana kadar bu sendelemeleri ilk hareketlerde yapmayabilir ama araç ısınınca yağ da ısınınca özelliğinide yitirdi ise yoğun olamadığından acaba o da bir sorun teşkil edermi bunlar hep ihtimal.


Ama bu konularda halen bilgisi olan bir usta ile yüzleşemedim hep forumlardan toplama bilgiler bunlar sanırım bu sorunları çözebilecek ustaların sayısı 2 yılda ancak artabilecek gibime geliyor.Birde sorun büyük olmayınca bu ihtimalleri  alakası olsun olmasın insan yapmaya üşeniyor çünkü teşhisi koyabilecek usta bulamadım nokta atışı ile sorun şudur demeleri lazımki çaresine bakılsın yoksa baştan aşağı her şey değişsin mantığı çokda akıllıca bir hareket olmaz.
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2011, 11:41:50 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #25 : 23 Eylül 2011, 20:36:51 »
yağ pahalı değilse değiştir belki işe yarar
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #26 : 24 Eylül 2011, 10:55:31 »
yağ pahalı değilse değiştir belki işe yarar
Sanırım yağ değişimi araştırmalarıma göre 300 tl den aşağı değil bi tane dsg(6 ileri benimkinden) passatın yağ değişim videosunu izledim altınada 350 tl ye değiştirildiği yazmışlar,hadi 350 den geçtik eğer dediğim diğer seçenekler ise şanzuman açılacaksa eğer değiştireceğin yağda bu sefer boşaltılacak bir daha değiştirmek zorunda kalma durumu olabilir,bu yüzden sürekli forumdan bilgi alışverişi yaparak sonuca ulaşabileceğimiz bir usta arıyorum aynı zamanda,bir yandanda birebir görüşerek ankaradaki ustalarla sonuca tanı koymaya çalışıyorum.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #27 : 27 Eylül 2011, 23:45:07 »
otomatik zor iş, kullanımı güzelde arızası dert.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di