Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Jetta MK II intercool  (Okunma sayısı 38194 defa)

Çevrimdışı mira

  • OLdsKool...
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #56 : 04 Haziran 2010, 17:28:54 »
ben 70 hp diye biliyordum her yerde de oyle yazıyor  ??? Bu turbo basıncı nasıl arttırılır. Turboyu buyutmek mi gerekir onun için.
turbonun basıncını arttırmak çok sağlıklı değil açıkcası

Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #57 : 25 Haziran 2010, 22:33:23 »
ben 70 hp diye biliyordum her yerde de oyle yazıyor  ??? Bu turbo basıncı nasıl arttırılır. Turboyu buyutmek mi gerekir onun için.

T4'lerin 1.9 TD motorları 68 hp iken 1,6 td'lerin 70 hp olacağını sanmıyorum, ben 64 hp diye biliyorum, olabilir iddia etmiyorum.

Dahili westegate'li motorlarda turbo basıncı arttırmak çok zor bir iştir ve sağlıklı değildir. En iyisi daha büyük bir turbo takmak. Ama ben bu motorlarda turbo büyütme taraftarı değilim. Bir kere bildiğim kadarıyla bu motorların sıkıştırma oranları nerdeyse atmosferik dizellerin ki kadar yüksek. İkincisi piston ve kollar aşırı basıncı kaldıracak güçte forget değiller. O yüzden farkındaysanız aynı hacmi sahip 1,6 D - 1,6 TD veya 1.9 D - 1.9 TD aralarında en fazla 5-8 hp'lik bir fark vardır. Benim görüşümle fabrika aynı kol ve pistonları kullanılıyor, sadece blok yapısı farklı oluyor ve sıkıştırma oranı atmosferik dizele göre biraz daha düşük tutuluyor tek fark bu, piston ve kollar aynı olduğundan dolayı da fabrika bu motorlara fazla yüklenemedi. Tabi risk alırım diyorsanız paşa paşa yüklenin, büyük bir turbo, intercooler biraz da pompayı açarsanız 64 hp'lik motorunuz 95 hp'i bile rahatlıkla görür. Tabi risk almayı severseniz ama sonuç %99 hüsran olacaktır.

İlla ki ben yapacağım derseniz, piston, kollar,gömlekler forget olduktan sonra geriye sadece aktarma organlarını düşünün. Ama bunun maliyeti de turbo ile birlikte en az 4.000 TL.

Şahsen böyle bir aracım olsa en temiz ve sağlıklı olarak yapacağım işlem silindir bloğunu yatırıp tezgaha yatırmak ve güzel bir port polish uygulamasıyla, emme ,egzos portlarını parlatmak, çapaklarını almak ve bu sayede emme egzos portlarını genişleterek ve pürüzlerini alarak havanın silindirlere daha rahat çekilmesi ve egzostan daha rahat dışarı atılmasını sağlamak bu sayede 4-8 hp arası bir güç kazanabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2010, 22:36:56 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı corrado

  • amca
Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #58 : 30 Haziran 2010, 08:23:03 »
1.6 TD 1983–1991 I4 Turbodiesel JR/MF 1588 cc 51 kW (69 PS; 68 hp) @ 4500 rpm 133 N·m (98 ft·lbf) @ 2500–2900 rpm
1.6 TD 1989–1991 I4 Turbodiesel RA/SB 1588 cc 59 kW (80 PS; 79 hp) @ 4500 rpm 155 N·m (114 ft·lbf) @ 2500–3000 rpm


jetta 2 diesel motor kodlarına göre  bilgiler üstte.
arkadaşlar  kıyaslama ve matematik hesapları ile motor gücü tahmin etmeyin.nette bilgiler mevcut.  :)yanlış bilgilerde çok gerçi.

cooler basit bir uygulama.
boruyu fazla dolaştırmadan uygun büyüklükte cooler monte edebilirseniz , çok ta güzel verim alırsınız.
turbonuz sağlıklıysa.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #59 : 30 Haziran 2010, 11:36:29 »
Ben de araştırdığımda hep 70 bg ve intercol olalarda 80 bg olarak gordum mk2 leri. mk2 ile t3 aynı beygırde olabilirler belkı torkları farklıdır. 2.5 tdi transporter 102 bg iken 1.9 tdi golfler 90-110 bg idi hatta 130 lugu bile vardı. 68 bg olan transporterın torku daha yuksektir mk2 golfden belki. Ben bu olayı anlamıyorum cok fazla tork ne oluyor beygir ne oluyor. Genelde dizellerin torku benzinllilerin 1.5 katı oluyor. Acaba bu sayede mi 70 bg dizzel bir arac 100 bg benzinli araca kafa tutabiliyor. Bu konuda bilgilendirebilirmisiniz.

Ynt: Jetta MK II intercool
« Yanıtla #60 : 30 Haziran 2010, 17:20:21 »
1.6 TD motorun 80 hp vermesinde intercooler'in rolü var belki de 70 hp'lik modelden farklı bir turbo'da kullanılıyor olabilir, ama bu gücü vermesinin bir başka nedeni de o yıllarda Co2 emisyonları şimdiki kadar titiz olmadığından bu motorlarda pompa ayarını kısma yoluna gitmemiş olabilirler.

Farkındaysanız 96- 2001 arası mekanik pompalı atmosferik dizeller de bile fabrikasyon güç düşüktür, motor hacimleri 1600 cc'den yüksek olmalarına rağmen. Bunun nedeni de Co2 emisyon standartlarında kalmak. Ama şu bir gerçek ki herşey güç demek değildir 80 hp'lik bir aracın torku da önemlidir. Günümüz otomobillerinde 65 hp olup 140-150 nM 'lik torku olan turbo dizellerde vardır, tabi bunlar geliştirilmiş common rail sistemli direkt püskürtmeli motorlardır.


Dizellerin torkunun benzinlilerden yüksek olmasının en büyük nedeni;

1.Dizellerde buji yoktur, hava ile yakıtın sıkıştırılması ile güç sağlanır bu sıkıştırma için de yüksek sıkıştırma oranları tercih edilir ve piston ve subap arası birbirine çok yakındır bu sayede yüksek sıkıştırma oranı ile daha yüksek tork değerlerine çıkılır.

2.Dizel motorlarda yanma verimini arttırmak için turbo şarj kullanılır, turbo şarjlı motorun torku hel halikuarda atmosferik bir motora göre daha fazladır, gerek benzinli olsun gerek dizel. Hal böyle olunca piyasa da bulunan çoğu benzinli araçlar atmosferik motorlardır.

Fakat benzinli turbo'larda tork oldukça yüksektir. Tabi turbo dizeller de tork nazaran daha yüksektir.

Unutmadan tork; döndürme momenti oluyor. Küçük bir örnekle özetlemek gerekirse; 12- 30 yaş arası insanların kullanabileceği iki bisiklet düşünürsek ve bu bisikletleri yarıştırırsak 30 yaşında ki kişi 12 yaşında ki kişiyi geçecektir. Çünkü pedallara daha fazla kuvvet uygulayacak ve pedalların daha fazla dönmesini sağlayacaktır.

Mesela 12 yaşında ki çocuk 15 saniyede pedalı 20 tur döndürürken  30 yaşında ki kişi ise 15 saniyede pedalı 35 defa döndürerek onu geçecektir. Otomobil motorlarında da olay böyle. Umarım açıklayıcı olmuştur.

Benim sizlere tavsiyem 1,6 - 1,9 motorlu bu en direkt püskürtmeli dizel motorlarınızı fazla kurcalamayın.
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2010, 17:25:32 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »