Gönderen Konu: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi  (Okunma sayısı 17965 defa)

Çevrimdışı jetta50

  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #14 : 02 Haziran 2010, 22:47:34 »
  istediğim gibi jetta bulamadım  mk3  1,9td aldım


hayırlı olsun abi kazasız belasız kullanırsın inşallah....
herkes bir gün Vw kullanacak..!

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #15 : 03 Haziran 2010, 14:07:45 »
hayırlı olsun abi kazasız belasız kullanırsın inşallah....
teşekkürler jetta50 sağ olasın
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı al_pacino

  • İleti: 559
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #16 : 03 Haziran 2010, 15:06:25 »
Hayırlı olsun, allah kaza bela vermesin güle güle kullanın

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #17 : 03 Haziran 2010, 23:38:36 »
Yanılıyorsunuz arkadaşlar TDI intercooler olan motor anlamına gelmiyor. (Turbo Direct Injection) yani turbo direkt veya doğrudan enjeksiyon anlamına geliyor. Bu tip motorlarda yakıt direkt pistonun kafasına püskürtülür yani her bir silindirde kalem enjektör vardır.

Sizin kastettiğiniz D veya TD eski nesil motorlar ise Endirekt veya Turbo Endirekt Enjeksiyon ilkesiyle çalışır. Bu tip motorlar da ön oda vardır ilk önce yakıt ön odaya püskürtülür ve daha sonra silindire püskürtülür. Bu tip yakıt sistemine silindir dışına püskürtme de denilir. Araç rölantide çalışırken şık şık şık diye yanma sesi gelir anlayın ki bu sesin olduğu motor en direkt enjeksiyonlu motor. TDI'lerde ise gır gır gır diye sesler.

Zaten en direkt enjeksiyonlu motorların enjektörlerinin altı düzdür, kalem enjektörler ise aynı kalem gibidir. Sistem olarak 1,6 ile 1.6 TD aynıdır her iki motorda aynı yakıt sistemi ve silindir hacmine sahiptir tabi turbosuz motorda fıskiye sistemi olmadığı için turboluya çevirmeniz zor.

Jettada ki TDI motor 1.9 TDI.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #18 : 04 Haziran 2010, 09:48:08 »
Yanılıyorsunuz arkadaşlar TDI intercooler olan motor anlamına gelmiyor. (Turbo Direct Injection) yani turbo direkt veya doğrudan enjeksiyon anlamına geliyor. Bu tip motorlarda yakıt direkt pistonun kafasına püskürtülür yani her bir silindirde kalem enjektör vardır.

Sizin kastettiğiniz D veya TD eski nesil motorlar ise Endirekt veya Turbo Endirekt Enjeksiyon ilkesiyle çalışır. Bu tip motorlar da ön oda vardır ilk önce yakıt ön odaya püskürtülür ve daha sonra silindire püskürtülür. Bu tip yakıt sistemine silindir dışına püskürtme de denilir. Araç rölantide çalışırken şık şık şık diye yanma sesi gelir anlayın ki bu sesin olduğu motor en direkt enjeksiyonlu motor. TDI'lerde ise gır gır gır diye sesler.

Zaten en direkt enjeksiyonlu motorların enjektörlerinin altı düzdür, kalem enjektörler ise aynı kalem gibidir. Sistem olarak 1,6 ile 1.6 TD aynıdır her iki motorda aynı yakıt sistemi ve silindir hacmine sahiptir tabi turbosuz motorda fıskiye sistemi olmadığı için turboluya çevirmeniz zor.

Jettada ki TDI motor 1.9 TDI.
 
öncelikle merhaba  ADEMÜÇÜNCÜ kardeşim  vallahi yanılıyormuyuz bilmiyorum ancak benim gördüğüm  konu başlığına da yazdığım gibi mk2 serisi için yazdık hepsini   atmosferik motor 1,6  sonra 1,6 td turbo diesel ve yine 1,6 tdi aynı tip motorda uygulanan intercooler farkından bahsediyorduk   bahsettiğimimz bu mototr  tdi yani turbo diesel intercooler uygulamalı olarak passat mk2 lerin bir bölümünde dahi var türkiyede yoksa bilemiyorum ben yurt dışında gördüm
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim  yanlış anlama sakın
mesela şu an kullandığım mototr 1,9td turbo diesel bu mototrun 1,9 tdi seçeneğinde dediğn olabilir hatta direct injection olanlarda kızdırma için de beklenmiyo bildiğim kadarı ile
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #19 : 04 Haziran 2010, 10:19:43 »
 bir de burada konuştuğumuz mototrların resimleri  var ADEMÜÇÜNCÜ   kardeşim bizi aydınlatırsan seviniriz bunların hangisi direct injection




1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #20 : 25 Haziran 2010, 22:16:47 »
TDI bulabilirseniz ucuz bir fiyata gözünüz kapalı alın, çünkü bu araçların performansları  1,6 D veya TD'lere göre oldukca fazla. Bir kere 1,6'lar 60-65 hp iken TDI'ler 90 hp hem elektronik enjeksiyonlu bir motor yakıtı da az.

1.6 atmosferik dizel olsun turbo dizeli olsun, hemen hemen aynı yapıya sahip  motorlardır,arada en fazla 7-8 hp'lik bir fark vardır.Bence de hangisi temizse onu almak gerekir, yıkık bir motor olursa hem turbo hem motor masraflı olur.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #21 : 25 Haziran 2010, 22:23:19 »
 
öncelikle merhaba  ADEMÜÇÜNCÜ kardeşim  vallahi yanılıyormuyuz bilmiyorum ancak benim gördüğüm  konu başlığına da yazdığım gibi mk2 serisi için yazdık hepsini   atmosferik motor 1,6  sonra 1,6 td turbo diesel ve yine 1,6 tdi aynı tip motorda uygulanan intercooler farkından bahsediyorduk   bahsettiğimimz bu mototr  tdi yani turbo diesel intercooler uygulamalı olarak passat mk2 lerin bir bölümünde dahi var türkiyede yoksa bilemiyorum ben yurt dışında gördüm
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim  yanlış anlama sakın
mesela şu an kullandığım mototr 1,9td turbo diesel bu mototrun 1,9 tdi seçeneğinde dediğn olabilir hatta direct injection olanlarda kızdırma için de beklenmiyo bildiğim kadarı ile

Serhan bey yanlış anlaşılacak bir şey yok, elbette doğru bilgiler vermek için üye arkadaşları uyarmak gerekir. Ama ne yazık ki yanılıyorsunuz ve bir çok VW-Audi kullanıcısı bu konuda yanlış fikir sahibi.

TDI demek turbo dizel intercooler anlamına gelmiyor, yani kısaltması sizi yanıltmasın. TDI demek Turbo doğrudan enjeksiyon veya turbo direkt enjeksiyon demektir. Bu motorlarda kalem tip enjektör kullanılıp yakıt direkt olarak pistonun kafasına püskürtülür, yani 1,6 D, 1,6 TD, 1.9 D - 1.9 TD motorlar gibi endirekt enjeksiyonlu değilller. Sizin motorlarda kalem tip enjektör yoktur, ufak altı düz enjektörler vardır ve bu motorlara endirekt enjeksiyon derler, yakıtı silindir dışına püskürtürler. Şöyle ki yakıt önce ön odaya püskürtülür, direkt enjeksiyonda ise yakıt doğrudan pistonun kafasına püskürtülür..

Endirekt'in avantajı daha sessizdir fakat ısı kayıpları performans düşüşüne neden olur.

Direkt enjeksiyon'un avantajı ise yakıt direk püskürtüldüğünden daha iyi performans gösterir ve günümüz motorlarının %90'ı direkt püskürtmelidir.

Özetle intercooler bulunan en direkt püskürtmeli motorlar TDI anlamına gemiyor, TDI'nin I harfi de enjeksiyon ''Injection'' anlamında kullanılıyor.Bu arada bu motorlarda intercooler kullanılmasıın pek avantajı olmayacağı kanaatindeyim. Saygılar.
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2010, 22:24:58 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #22 : 28 Haziran 2010, 09:19:47 »
Serhan bey yanlış anlaşılacak bir şey yok, elbette doğru bilgiler vermek için üye arkadaşları uyarmak gerekir. Ama ne yazık ki yanılıyorsunuz ve bir çok VW-Audi kullanıcısı bu konuda yanlış fikir sahibi.

TDI demek turbo dizel intercooler anlamına gelmiyor, yani kısaltması sizi yanıltmasın. TDI demek Turbo doğrudan enjeksiyon veya turbo direkt enjeksiyon demektir. Bu motorlarda kalem tip enjektör kullanılıp yakıt direkt olarak pistonun kafasına püskürtülür, yani 1,6 D, 1,6 TD, 1.9 D - 1.9 TD motorlar gibi endirekt enjeksiyonlu değilller. Sizin motorlarda kalem tip enjektör yoktur, ufak altı düz enjektörler vardır ve bu motorlara endirekt enjeksiyon derler, yakıtı silindir dışına püskürtürler. Şöyle ki yakıt önce ön odaya püskürtülür, direkt enjeksiyonda ise yakıt doğrudan pistonun kafasına püskürtülür..

Endirekt'in avantajı daha sessizdir fakat ısı kayıpları performans düşüşüne neden olur.

Direkt enjeksiyon'un avantajı ise yakıt direk püskürtüldüğünden daha iyi performans gösterir ve günümüz motorlarının %90'ı direkt püskürtmelidir.

Özetle intercooler bulunan en direkt püskürtmeli motorlar TDI anlamına gemiyor, TDI'nin I harfi de enjeksiyon ''Injection'' anlamında kullanılıyor.Bu arada bu motorlarda intercooler kullanılmasıın pek avantajı olmayacağı kanaatindeyim. Saygılar.
vermiş olduğun aydınlatıcı bilgiler için gerçekten teşekkür ederim ancak fabrikasyon uygulamalı intercooler lar içnin açtım konuyu açıkçası sonradan takma bir radyatörle olan araçlar için değil seni gayet iyi anlıyorum ama eski nesil motorlar da td mi tdi mi avantajlı bu önemli
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #23 : 28 Haziran 2010, 18:05:29 »
Rica ederim, öncelikle eski nesil motorların hepsi en direkt enjeksiyonlu, mekanik pompalı oluyor. Yeni nesiller ise direkt enjeksiyonlu olup elektornik pompalı ve elektronik kontrol ünitesi ECU'ya sahip araçlar. Haliyle yeni nesil dizel motorlar bu özellikleriyle daha performanslılar ve daha az yakıt tüketiyorlar, fark burada.

Yani Eski bir Jetta'nın TDI motorlusu hem daha güçlü hem daha az yakıt tüketiyor. Aşağıda ki resimde direkt enjeksiyonla endirekt enjeksiyonun çalışma şeklini görebilirsiniz, direkt enjeksiyonda yakıt direkt pistonun kafasına püskürtülürken, en direkt enjeksiyonda yakıt önce ön oda diye tabir edilen yere püskürtülür oradan da silindirin kafasına.



[img=http://img1.loadtr.com/k-597733-direkt_ve_en_direkt_enjeksiyon.jpg][/img]
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2010, 18:06:07 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı hbyrm

  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta mk2 1,6d mi 1,6tdi mi
« Yanıtla #24 : 20 Şubat 2011, 21:36:02 »
Arkadaşlar ben bu hususta baya bir şeyler okumuştum. Paylaşayım sizlerle

Indirect Injection Avantajları ve dezavantajları
+Patlamalarda oluşan şok motoru daha az etkiler
+motor daha az ses yapar (o yılların direct injectionlarına göre)
+motor enjektör hatalarına karşı daha az hassastır
+Motor yakıt ve yakıtın viskozitesi hususunda çok az seçicidir. ne verseniz yakarlar neredeyse
+bitki yağı vb yağları diğer tip dizellere göre daha sorunsuz tüketirler (BOSCH mekanik pompa ise)
+bir de turbosuz ve iyi kullanılmış ise motor yüzbinlerce kilometre hiç açılmadan yürür. Yurt dışında örnekleri vardır. ben orijinal motorda +900000 km (dokuz yüz bin kilometre) okumuştum bir yerde.
+enjektörleri daha az hassas olduğundan dolayı çok daha ucuzdur. benimkinin takımı 100-120 tl civarı mesela

-yakıt ve performans açısından direct injectionlara göre bir miktar zayıf kalır. yakıt tüketimi %20-30 filan daha fazladır.
--Das Auto--