vwtr.net
Otomobil Forumu => Genel => Konuyu başlatan: Erhan - 26 Nisan 2008, 14:45:41
-
Aracında yağ basınç ve sıcaklık göstergesi oranlar, yağ fazlası ile ısındığında , tam gaz yüksek devirlerde ve rolantide yağ basıncını kaç görüyorsunuz?
-
( ibiza cupra2 nin kendi göstergesinde )
Sıcak yol yapmış motor ile, 84-90 derece arası yağ sıcaklığı
Rölanti 1.90 - 2.00 bar
Gazda max 5.00 bar
-
erhan senin headers dan dolayı da fazla ısınıyo olaiblir...
-
o da kaput altı sıcaklğını etkiliyordurda bi dolu poloda var yurtdışında..
karter havalandırma borusu baya bi kıvrılmış dün düzelttim ondandır inşallah yağların 5-6bin km dayanması..
yağ pompasının süzgeçine baktıkda oda temiz..
gerçi bendeki göstergelerde auto gauge dandirik bişey..
havalandırma borusunu düzelttikten sonra devam ederse, yağ pompasına bakıcaz artık, onuda kuru kuru sök tak uğraşması sıkıcı olur bir çift egzantirik güzel gider yanına :)
( ibiza cupra2 nin kendi göstergesinde )
Sıcak yol yapmış motor ile, 84-90 derece arası yağ sıcaklığı
Rölanti 1.90 - 2.00 bar
Gazda max 5.00 bar
çok ısınmamış yağda 4.5-5 bara yakın görüyorum ama sıkışık trafikde tavan yapmış bir yağ ısısı ile 3.5-4 barı geçmiyor yüksek devirlerde...
-
Göstergeler ve müşürleri bazen şaşırma yapabiliyor. Auto Meter alamak lazım en temizi...
Senin yağda fazla ısınma problemin mi var?
-
Yağ eskidikçe basınç çok düşüyor, sorun bu şuan. Dediğim gibi şu kıvrılan boruyu düzelttim bide öyle denicem.
-
Kullandığın yağ nedir?
Tam sentetik deilse yağ özellini kaybettiği icin akiskanliği azaliyordur, ondan basınç düşer
Eğer Tam gaz yaptığında da düşme oluyorsa. Aşınma büyük ölçüde artar
-
10-40 magnetec, 0-40 mobil 1, 10-60 edge , birşey değişmiyor yağla ilgisi yok kısaca. Yağ eksilme, yakma hiç bişey yok...
Hem göstergenin müşürü hemde kendi müşürü, gayet mantıklı çalışıyor.
-
O zaman ya hortumu düzelttiğinde düzelmiştir ya da mekanik bir arızadır...Mekanikse fazla zorlama motoru düşük yağ basıncı kırar
-
Ya hortum yada yağ pompası dişlilerden kaçırıyor...geriye bir şey kalmıyor.. yataklarda temiz..
Benim de derdim aşınmaya neden olma korkusu, kısa süreli yağ değiştirince problem olmuyor, yılda 2 defa yağ değişimi güzel oluyor , sürekli yüksek devir kullandığımdan yağın taze olması iyi ama bir daha yağ ışığı yakarsa, pompaya kesin bakarız yada yanmasını beklemeden başka planlarım var o sırada görmüş oluruz pompanın durumunu ..
-
Bu arada 10-40 magnetec kesinlikle tam sentetik değildir...Katkılı Mineral ( yarı sentetik diyorlar )
-
evet magnetecler tam sentetik değil,
mobil 1 ve edge tamdı.
-
slm,bizim mk2 makineler tam sentetik yağ kullanımına uygunmudur pompa vb açısından?
-
sağlam pompanın 3000 devirde 2 barın altına düşmemesi gerekir,
rakamları tam hatırlamamakla beraber %85 eminim,
VW motorlarda lütfen magnatec kullanmayın
-
sağlam pompanın 3000 devirde 2 barın altına düşmemesi gerekir,
rakamları tam hatırlamamakla beraber %85 eminim,
VW motorlarda lütfen magnatec kullanmayın
Hangi VW araçlarda kullanılmayacak magnatec ,aşağıda bazı araçlarda özellikle tavsiye ediyorlar.
(http://img520.imageshack.us/img520/5073/43059748xe5.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img440.imageshack.us/img440/9069/97282636vp0.jpg) (http://imageshack.us)
-
çıktığı ilk günden beri magnatec kullanıyorum. hiç bir zararını görmedim açıkçası
ama bilmediğimiz bir zararı varsa paylaşırsan sevinirim
-
Yakkir güzel çalışma,
Sanırım daha aramızda yolda normal giderken yağ lambası yananımız cıkmadı :)
magnatec harika formülüyle hakikaten yapıştığı için pek iyi olmuyo,
Sanırım ömür boyu Magnatec kullanmış bi VW motorunun içini görmediniz, kısmet olur bitane daha gelirse dükana resimlerini ceker koyarım,
En basiti en yüksek km goren Magnatec kullanan 1.8T kaç kmde motor açmıştır?
-
Nee benim pistonda magnetec yüzündenmi gitti acaba çünkü yağı değiştirdikten 150km sonra oldu :-[
-
araçtan araca değişir belki fakat benden önceki 2sahibi ve ben magnatec kullandık hatta ben onların tavsiyesyle kullandım ortalama 50000 km ya yakın bi mesafeden sonra motor yaptırdım.motor açıldığında pistonlardaki çok az kurum dışında her şey ciddi anlamda çok temizdi.açılan motorlarda ne gibi kalıntılar oluyordu abi açıklarmısın mrk ettim bende.
-
pistonun üzerindeki kurumla yağın pek bi alakası olmaz eger sekmanlarda bir problem yok ise,
Sortie senin pistonunda yağdan mı olup olmadığına birşey diyemem,
Şimdi bu magnatek yapışkanlığı sayesinde enteresan bir biçimde karter, silindir kapağı, vs.(genellikle aluminyum parcalar) uzerinde balcık gibi bi etki oluşturuyo, resimler uzerinde daha iyi anlatırım aslında, fırsat bulup ta resim cekersem...
aynı durum yağ pompası süzgeci, turbo yağ hottumunda da oluyo, o balcıklaşma nedeni ile araba yağ karterinden yağ cekemiyor ve haliyle yağ basıncı düştüğünden yağ lambası yanıyor, eger şanslı iseniz farkedip duruyosunuz, yok değilseniz, varın gerisini siz düşünün,
Acaba VW kendisi mi Magnatek tavsiye ediyo yoksa Doğuş Oto anlaşmalar dolayısıyla mı magnatek tavsiye ediyo?
Motoruna hiç Magnatek girmemiş bir Passat 1.8T 400bin km de daha maşallah kapak açıkmadı arabaya,
Magnatekle böyle bir menzil var mı?
Aslında işin özü bu anlattıklarım tamamen benim gordüklerim, nacizane tecrubem ve düşüncelerim, isteyen istediği yağı tercih eder
-
pistonun üzerindeki kurumla yağın pek bi alakası olmaz eger sekmanlarda bir problem yok ise,
Sortie senin pistonunda yağdan mı olup olmadığına birşey diyemem,
Şimdi bu magnatek yapışkanlığı sayesinde enteresan bir biçimde karter, silindir kapağı, vs.(genellikle aluminyum parcalar) uzerinde balcık gibi bi etki oluşturuyo, resimler uzerinde daha iyi anlatırım aslında, fırsat bulup ta resim cekersem...
aynı durum yağ pompası süzgeci, turbo yağ hottumunda da oluyo, o balcıklaşma nedeni ile araba yağ karterinden yağ cekemiyor ve haliyle yağ basıncı düştüğünden yağ lambası yanıyor, eger şanslı iseniz farkedip duruyosunuz, yok değilseniz, varın gerisini siz düşünün,
Acaba VW kendisi mi Magnatek tavsiye ediyo yoksa Doğuş Oto anlaşmalar dolayısıyla mı magnatek tavsiye ediyo?
Motoruna hiç Magnatek girmemiş bir Passat 1.8T 400bin km de daha maşallah kapak açıkmadı arabaya,
Magnatekle böyle bir menzil var mı?
Aslında işin özü bu anlattıklarım tamamen benim gordüklerim, nacizane tecrubem ve düşüncelerim, isteyen istediği yağı tercih eder
haklı olabilir mantıklı resimler olsa daha iyi olurdu aslında ab..
bizim düldül 430.000 km de
-
Sayın suti siz hangi yağı öneriyorsunuz peki ?Birkaç markadan isim verirseniz reklamada girmemiş olur isteyen tercihini yapar.
-
texaco kullanan varmı.yarı veya tam sentetik.fiyatları uygun
devir çeviren devirli kullananlara tavsiye ediliyor.
ama uzun süreli kullanımda egzantrikleri aşındırıyor da diyorlar. nasıl tespit ettilerse.ölçülmüş biçilmiş bir olaaymı yoksa abi yedi egzantrikleri muhabbetimi şehir efssanesimi.
-
Texaco ile eksilen yağımı tamamlamıştım bi ara abi ben. Pek güvendiğim söylenemez. :)
-
Motor açıldığında krank bu haldeydi dediğin gibi yağ parçalara yapışmış orda yanmış gibi,piston gitmeden 160km önce magnatec koydurmuştum.
(http://i278.photobucket.com/albums/kk92/sortie34/DSCF0503.jpg)
-
vay be paslan mıs abi ?
-
Yok Nizam pas değil yağ ısınınca böyle olmuş.
-
senin araba motor içinde süper nova yapmış abi bune ya bizim ki ne durumda acaba en son babam kaza yaptıgında görmüştüm bi sıkıntı yoktu
-
Texaco ile eksilen yağımı tamamlamıştım bi ara abi ben. Pek güvendiğim söylenemez. :)
nasıl oluyor o iş.
gerçi aynı özellikse olurda yarı sentetik üstü 20-50 olmaz herhalde :)
-
magnatek zede bi resim :)
bunun yağ pompası uzerindede oluştuğunu düşünün,
benim yağ tavsiyem MOTUL, tabi bu yüksek performansta, sonra Liqui Moly -yanlış yazmış olabilirim-
-
http://www.araconline.com/h/haber.asp?id=216
motor yağları hakkında herşey burda..