vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: ozmo - 28 Mart 2008, 12:20:05
-
Vwtr'dan büyük hizmet boğaz kelebeği nasıl temizlenir bilmiyorum diyenler paranız boşa gitmesin artık kendiniz temizleyeceksiniz kelebeğinizi.
1-Malzemelerimizi Hazırlamakla Başlayalım işe würth parça temizleme spreyi,Temiz bez,Tornavida(tercihen şarjlı yorulmayın diye),t5 alyan anahtar.
(https://i.hizliresim.com/8YrR7d.jpg)
2-Bize 1 adette boğaz kelebeğini temizleyeceğimiz polo lazım konu mankeni olarak kendi aracımı kullandım.
(https://i.hizliresim.com/D7Ag0y.jpg)
3-Önce motor kaputunu açıyoruz.
(https://i.hizliresim.com/m2DAW2.jpg)
4-sonra resimde görünen 1,2,3,4 numaralı vidaları ve hava hortumunun vidasını söküyoruz.
(https://i.hizliresim.com/EP094D.jpg)
5-hava filitresin söküp boğaz kelebeğini ortaya çıkartıyoruz.
(https://i.hizliresim.com/jyDbGg.jpg)
6-Würth spreyi bolca sıkıp bir süre bekliyoruz
(https://i.hizliresim.com/2JlzVO.jpg)
7-Kelebeğin içini temiz bez ile güzelce temizliyoruz.
(https://i.hizliresim.com/Z9qoPz.jpg)
8-Kelebeğin gaz teli bağlantısını çekip yada aracın içinden gaz pedalının üstüne ağır bir şey koyarak açık kalmasını sağlayıp içinide iyice temizliyoruz.
(https://i.hizliresim.com/lOD56p.jpg)
Buraya kadar anlattıklarım Boğaz kelebeğini Sökmeden temizlemek isteyenler için bu işlemlerden sonra hava filitresini takma adımına geçebilirsinizi burdan sonra anlatacaklarım kelebeği söküp temizlemek isteyenler içindir kendinize güvenmiyorsanız bundan sonraki adımları uygulamanız önerilmez ve meydana gelebilecek aksilikler karşısında tarafımızdan sorumluluk kabul edilmez.
9-Boğaz kelebeğinin fişini çıkartıyoruz önce.
(https://i.hizliresim.com/Vr7W1R.jpg)
10-Sonra benzin hortumunu vede gaz telini söküyoruz.
(https://i.hizliresim.com/vjDWvD.jpg)
11-T5 alyan ile Civatalarını söküyoruz.
(https://i.hizliresim.com/nOD03a.jpg)
12-Kelebeği söküp dışarı çıkarıyoruz ve ters çeviriyoruz.Bolca sprey sıkıp özellikle eklem yerlerine bez ile temizliyoruz.
(https://i.hizliresim.com/rODzoz.jpg)
13-Temizledikten sonra yerine takıp fişini hortumu ve gaz telini takıyoruz.
(https://i.hizliresim.com/76L3rr.jpg)
13-Hazır kelebeği sökmüş iken şase kablosunu değiştirmenizi öneririm nede olsa oksitlenmiş olma ihtimali yüksek.Şase kablosunu takmayı unutmadan civatalarını takıyoruz.
(https://i.hizliresim.com/vjDWvO.jpg)
14-Hava filitresini takarken önce karterden gelen hortumu takıyoruz.
(https://i.hizliresim.com/1JoOl1.jpg)
15-Hava hortumunu takıp filitreyi yerine oturtuyoruz.
(https://i.hizliresim.com/Lb65WJ.jpg)
16-Vidaları sıkıp aracımızı çalıştırıyoruz ilk başlarda duman atabilir merak etmeyin bir süre sonra normale dönecektir.
(https://i.hizliresim.com/76L3Gm.jpg)
Kelebek sökülüp takıldıktan sonra adaptasyon yapılması gerekebilir.Eğer imkanı olan var ise vag-com ile adaptasyon yapabilirsiniz.
-
güzel bi çalışma arkadaşım eline sağlık
-
bravo, uygulama resimleri ve anlatım çok başarılı olmuş. :tamamdir
bir ekleme yapmak isterim. soketi sökmeden, sadece boğazı sökerekte temizlik yapılabilir.
biraz daha ince bir çalışma gerekebilir bunun işin. (özellikle muşamba gibi naylon örtü kullanılabilir altında)
böylece adaptasyona gerek kalmadan temizlik yapılır.
tekrar tebrik ederim bu çalışma için :)
-
Ozmo çok teşekkürler, mükemmel ötesi bir paylaşım olmuş.Ellerine sağlık :tamamdir
-
:tamamdir
-
Takdir ettim, teşekkürler. :)
-
çok güzel ve faydalı bir paylaşım ancak bu yöntemi 6n2 ler içinde gösterirseniz çok daha iyi olur..
-
tesekkurler cok faydalı
-
Eline sağlık Ozmo... temiz temiz gule gule kullan ;) :D
-
Eline sağlık çok güzel anlatım :tamamdir
Mete ağbinin dediği gibi kabloyu çıkarmadan yaparsanız adaptasyona gerek kalmıyor bende öyle temizliyorum.
-
eline sağlık kendine güwenen yapabilir cok basit bir işlem bana göre :tamamdir
-
eline sağlık, güzel çalışma.
-
vay be tesekkur ederim :tamamdir
-
Çok faydalı olduğunu gördüğüm anlatımınız ve detaylı fotoğraflarınız için teşekkür ederim.
-
tebrik ederim, emeğine ve ellerine sağlık
-
ellerine sağlık..
-
çok detaylı ve anlaşılabilir bir çalışma . Tebrik ederim. :tamamdir
-
Arkadaşlar çalışmayı beğenen herkese çok teşekkür ederim sonuçta yeni polo sahibi olan arkadaşlar için gereken bir çalışma oldu bir taraftan kelebeği temizlerken diğer taraftan fotoğrafları çekmek zor olsada ortaya güzel bir uygulamanın çıkmış olması yorumlarınızdan anlaşılıyor buda beni çok mutlu etti yönetici arkadaşlardan ricam bu konuyu önemli olarak yukarıda tutması böylece yeni arkadaşlarımız zorlanmadan kolayca ulaşabilir ve ellerinde hazır bir kaynak olur.
-
hocam nezamandır merak ediyordum. sorucaktım vaktim yoktu ama harika bi çalışma olmuş elline koluna sağlık :tamamdir :tamamdir :tamamdir
-
ozmo kardes elıne koluna sağlık ben parçanın yenısını taktım olmuyor dedıler:( suan arabam teklıyor dıstrubutor ve etşleme bobını yan sanayı aracta yolda seyır halındeyken sılkme yapıyor ve rolentıdeyken araba arada devır ıberı 600e ınıyor 1300 eçıkıyor servıste avans tutmuyor dedıler yan sanayı parçalardan acaba doğruyumu söledıler bılmıyorum 20 gunluk bı polo kullanıcısıyım ne yapmam gerekıyor orjınak dıstrıbitörunu aracı aldığım kişiden getırttırdım tornaya yolladım sallanıyomuymuş neymış sadece öğrenmek ıstediğim tekleme devır saatının ınıp çıkması ateşlemedenmıdı cvplarsan sevınıcem valla şimdiden teşkler kardesım
-
tebrıkler cok guzel olmus ;)
-
ozmo kardes elıne koluna sağlık ben parçanın yenısını taktım olmuyor dedıler:( suan arabam teklıyor dıstrubutor ve etşleme bobını yan sanayı aracta yolda seyır halındeyken sılkme yapıyor ve rolentıdeyken araba arada devır ıberı 600e ınıyor 1300 eçıkıyor servıste avans tutmuyor dedıler yan sanayı parçalardan acaba doğruyumu söledıler bılmıyorum 20 gunluk bı polo kullanıcısıyım ne yapmam gerekıyor orjınak dıstrıbitörunu aracı aldığım kişiden getırttırdım tornaya yolladım sallanıyomuymuş neymış sadece öğrenmek ıstediğim tekleme devır saatının ınıp çıkması ateşlemedenmıdı cvplarsan sevınıcem valla şimdiden teşkler kardesım
valla benim distirübütor arızalandığında tamir ettik çalıştı ateşleme bobinide yan sanayi herhangi bir problem yaşamadım devir inip çıkmasının tek sebebi boğaz kelebeğidir çok nadir olsada hararet müşiri arıza verdiğinde yapabiliyor.istersen bunları bir kontrol ettir eğer aracın ecu'sunda kelebek arızası yazıyorsa ve sildiğinde tekrar arıza veriyorsa boğaz kelebeğinin şase kablosunu değiştir
-
eee çalıştımı delikli nane?valla adaptasyon yapmadan olmaz...ben denedim bi daha denersem ne olayım...ama ozmonun anlatımı 10 numara...boğaz kelebeği nane olan yani adaptasyon problemı çıkaran kelebeklere önermem.
-
Arkadaşlar çalışmayı beğenen herkese çok teşekkür ederim sonuçta yeni polo sahibi olan arkadaşlar için gereken bir çalışma oldu bir taraftan kelebeği temizlerken diğer taraftan fotoğrafları çekmek zor olsada ortaya güzel bir uygulamanın çıkmış olması yorumlarınızdan anlaşılıyor buda beni çok mutlu etti yönetici arkadaşlardan ricam bu konuyu önemli olarak yukarıda tutması böylece yeni arkadaşlarımız zorlanmadan kolayca ulaşabilir ve ellerinde hazır bir kaynak olur.
Süper ,özellikle konunun taze tutulması fikrine katılıyorum
-
Temiz iş olmuş :tamamdir :)
-
güzel bir çalışma,ben sökmeden temizlemeyi tavsiye ederim,birde esas temizlenmesi gereken yer,gaz kelebeğinin alt tarafında boğazda bulunan küçük delik
-
slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım... eline sağlık ozmo kardeş başarılı bi çalışma olmuş
-
Çok güzel olmuş tebrikler... Peki temizledik. Aradan 1 hafta geçmeden tekrar rölanti bozuluyor ise veya rölantide tutarsızlıklar var ise bu boğaz kelebeği gitmiş mi demek???
-
:tamamdir :tamamdir
eline sağlık çok güzel olmuş, Bende hafta sonu merakımdan açıp bakmıştım bu boğaz kelebeğine, temiz gözükmüştü gözüme. bir şey yapmayım o zaman demiştim. Biraz da korkmuştum açıkcası, söküyorum ama zararı olurmu diye.. o yuzden hava filtesini sokup bakmıştım sadece.. Bu çalışmadan sonra açıkcası korkum kalmadı.
Yanlız benim ki temiz gözüküyordu.. temizlemek gerekirmi yinede.. nasıl anlarım temizlik ihtiyacı olduğunu??
-
üstten temiz gözükebilir ama mühim olan kısmı kelebeğin hareket alanı.altı yanlar vs.vs.. birde oralara bakmak lazım.saygılar.
-
s.a hey ozmo kardes bu parca delırtecek benı ya :)soğuttu arabadan kelebeği değiştirdim araba su sıralarda boşa attığımda devır bırdendüşüp çıkıyo ama 600le 1300 arası ateşleme sorunu olabılırmı avans felan kafama takıldı yahu dıken gıbı batıyor bırınız lutfen bana yardımcı olsun
-
kelebeği değiştirmene rağmen devam ediyorsa hararet müşürini ve distiribütörünü bir kontrol ettir onlardanda olabilme ihtimali var.
-
teskler kardesım bunlara ılk fırsatta baktıracağım allah razı olsun
-
Arkadaşlar bende aranıza 2005 1.4 Polo Basicline ile katılmış bulunmaktayım. Bende aracı boğaz kelebeği problemi için dün servise verdim. Aracım daha 33.000 Km'de fakat daha aracı aldığım gün başıma bakın ne geldi; yaklaşık 30-40 km hızla giderken aracın rolentisi 1000'e indi ve gaz almıyor, stopta etmedi hemen sağa çekip motoru durdurup yeniden çalıştırdım problem düzeldi. Yine de VW Diyaloğu aradım. Benzin değişikliği veya kirli benzin dediler. Ertesi gün yine aynı problem ve bende dün servise götürdüm. Bugün aracım çıkmış. Boğaz kelebeğini temizlemişler, 40 YTL. Tamam da biz bu kelebekten hangi sıklıkta şikayet edeceğiz böyle. Bunun kesin çözümü yokmudur ki? OZMO arakadaşımın eline koluna aklına sağlık. Çok düşünceli bir olgu. Tamam temizleyelim ama bizimkin de gaz teli yokmuş, elektronikmiş. Böyle oluncada pek cesaret edemiyorum açıkçası. Kalın sağlıcakla...
-
6N lerde karter havalandırmasının filtre içinden hava almasını engellersek ayrı ufak filtrelerle havalandırma yapmamız biraz olsun boğaz kelebeğinin temizliğine faydalı olucaktır diye düşünüyorum, geriside filtrenin işi zaten, hortumun takıldıgı deliğide tıkamak gerek ama ;)
-
çok açık anlatmıssın saol ozmo
-
Böyle faydalı bi anlatım kaybolup gidecek neredeyse. Bende de stop sorunu başlayınca Ozmo nun bu çalışması aklıma geldi ama zor buldum. En üstte biyerlere mi yerleştirsek konuyu?
-
bence konu sabitlenmeli
-
sabit ;)
-
evet bencede konu sabitlenmeli :tamamdir
-
Arkadaşlar bende aranıza 2005 1.4 Polo Basicline ile katılmış bulunmaktayım. Bende aracı boğaz kelebeği problemi için dün servise verdim. Aracım daha 33.000 Km'de fakat daha aracı aldığım gün başıma bakın ne geldi; yaklaşık 30-40 km hızla giderken aracın rolentisi 1000'e indi ve gaz almıyor, stopta etmedi hemen sağa çekip motoru durdurup yeniden çalıştırdım problem düzeldi. Yine de VW Diyaloğu aradım. Benzin değişikliği veya kirli benzin dediler. Ertesi gün yine aynı problem ve bende dün servise götürdüm. Bugün aracım çıkmış. Boğaz kelebeğini temizlemişler, 40 YTL. Tamam da biz bu kelebekten hangi sıklıkta şikayet edeceğiz böyle. Bunun kesin çözümü yokmudur ki? OZMO arakadaşımın eline koluna aklına sağlık. Çok düşünceli bir olgu. Tamam temizleyelim ama bizimkin de gaz teli yokmuş, elektronikmiş. Böyle oluncada pek cesaret edemiyorum açıkçası. Kalın sağlıcakla...
evet aranıza yeni katıldım ve aynı gün gittim ne tuhaflık ya
-
Az önce fırsat buldum ve kelebeği temizledim ne zamandır temizleyemiyordum bu arada kabloyuda test etmiş oldum.Vag-com 3.12 programı ile kelebeğin adaptasyonun tıkır tıkır yapmasını gözümle gördüm açıkcası baya keyif aldım adaptasyon olayından, kablodan almanızı tavsiye ederim 25 ytl'ye adaptasyonu kendiniz yapıyorsunuz vakit bulduğumda onuda buraya ekleyeceğim boşu boşuna paranızı kaptırmayın derim.
Eğer yapamam korkuyorum diyorsanız ümraniye tarafında iseniz bana uğrarsanız adaptasyon ve kelebek temizliğinde yardımcı olurum merak etmeyin para istemem sadece 1 kutu würth spreyi getirmeniz birde özelden mesaj atmanız yeter.
-
:tamamdir
-
harika bir anlatım... zaten bir çok basit şeyi kendimizde yapabiliriz...
ama bu boğaz kelebeği en büyük derdi bu araçların.....
eline sağlık.... :tamamdir
-
ben de pazar günü hava filtresini temizlemek için sökmüştüm ve bu arada boğaz kelebeğinin de baya kötü durumda olduğunu gördüm rolantide sorun yoktu ama bu olmayacağı anlamına gelmez
bu pis hali
(http://www.resimupload.us/out.php?i=46434_Grnt064.jpg)
bu açık hali
(http://www.resimupload.us/out.php?i=46435_Grnt065.jpg)
bu da temizlenmiş hali
(http://www.resimupload.us/out.php?i=46436_Grnt066.jpg)
temizlerken sadece kuru bez kullandığım için bazı noktalar çıkmadı sprey veya benzeri temizleyiciler kullanmanız daha iyi sonuç verir
(akşam üzeri olduğu için ve yakından çekildiği için resimler pek kaliteli değil)
-
Açık haliyle aşağı kısımları da mümkün olduğunca temizlemeye özen göstermekte fayda var .Sanırım sizde öyle yapmışssınızdır.
-
bugun temizlettim izmir balçova'da,tanıdık usta. 20 ytl ye. vag-com a bağladı adaptasyon yaptı. hata kodu vardı onu sildi. 20 ytl. yaptırmak isteyen olursa yardımcı olurum.
-
güncel
-
biraz önce boğaz kelebeğini temizledim. biraz da uzun surdu temizlik işlemi 2 saat kadar, çünkü alyan anahtarı ve würth spreyim yoktu. stop etme ve devirdeki değişikliklerden sıkılmıştım. hep erteliyordum sonunda zaman ayırabildim ve gecenin 2 sinde indim garaja başladım temizliğe :D tabi gecenin bu saatinde aracı deneyemedim umarım sorunum hallolur yoksa işim çok zor gozukuyor. gaz pedalımda ufak bir boşluk vardı, hazır açmışken oraları birde gaz telindeki boşluğuda almış oldum. herşey için tesekkurler. yalnız çıkan kiri gordukden sonra birde söküp ve spreyle temizlemek istiyorum. adaptasyon yaptırmamak için neden kabloyu sökmemek gerekiyor onu anlayamadım aynen geri takmıyormuyuz sonuçta?? değişen nedir? :)
-
telefonun pilini çıkarınca saati yerine geliyor mu ?? ;)
-
Ana karttan pili çıkarıncada BIOS şifresi iptal oluyor :D
-
2 sinide anlarım cunku bilgileri hafızada tutan temel öğe "güç" tür. ama ben aküyü çıkartmıyorumki :S
-
2 sinide anlarım cunku bilgileri hafızada tutan temel öğe "güç" tür. ama ben aküyü çıkartmıyorumki :S
abicim boğaz kelebeğinin etrafında ki soketleri çıkarıyorsun değil mi ? onlar bi yerden saşe alıyor beyne bağlı yane
-
Devreyi tamamlıyor.
-
boğaz kelebeğini temizledikden sonra bir yorum yazmak istiyorum. pedala dokunuslarım devirlenme bazında bir hayli anlaşılır hale geldi fakat stop etme ve devirdeki saniyelik değişmeler düzelmedi. araştırmaya devam edeceğim. açıkcası çok buyuk bir sıkıntıda yaratmıyor bana bu sorunlar. ama kirli halden temiz hale geçince kendimi 1.6 dan 2.0 motora geçmiş gibi hissettim :D
-
boğaz kelebeğini temizledikden sonra bir yorum yazmak istiyorum. pedala dokunuslarım devirlenme bazında bir hayli anlaşılır hale geldi fakat stop etme ve devirdeki saniyelik değişmeler düzelmedi. araştırmaya devam edeceğim. açıkcası çok buyuk bir sıkıntıda yaratmıyor bana bu sorunlar. ama kirli halden temiz hale geçince kendimi 1.6 dan 2.0 motora geçmiş gibi hissettim :D
peki adaptasyon ?
-
sökmeden yaptığım için öyle birşey gerekmedi...
-
sökmeden yaptığım için öyle birşey gerekmedi...
ama devirde oynaklık varsa ister bi gösterin tamirciye ne kadar yol gideceksiniz siniriniz katlana katlana
bide pardon lpg varmıydı onda da kronik sorun olabilir bu pololar sanırsam lpg de pek aar tutmuyor ???
-
lpg taktırmadan öncede bu sorun vardı zaten. lpg de çok daha sağlıklı yapıyor ama benzinde gün içinde 3 defa stop ederken lpg de 1 kere yapıyor. lpg ustasıda söyledi zaten bana rölantideki sorun lpg de çok daha az. ayarlamaya çalıştık yapabildiğimiz kadar dedi. ama acaba boğaz kelebeğini temizledikden sonra birdahamı gotursem adaptasyon için? para alırlarmı sadece adaptasyona? garanti kapsamına saymazlarmı sonuçda daha 2 ay olmadı lpg takılalı :)
-
20ytl alıyorlar adaptasyona belki ustan bedavayada yapabilir.
-
:tamamdir
sağolasın işin rast gelsin
-
emeğine sağlık çok güzel olmuş. teşekkürler :tamamdir
-
süper paylaşım olmuş. çok şey öğrendim. emeğine sağlık... :D
-
emegıne saglık cok ıı olmus 8)
-
Kardeş ellerine sağlık.Gerçekten emek vermişsin ama resimlerin bazıları görünmüyor.Slayt olarak yapabilirsen daha kullanışlı olacak.Şimdiden teşekkürler...
-
İstanbul Atatürk oto sanayide 15-20 ytl ye temizleme ve adaptasyon yapabilecek bir usta tanıyormusunuz. Temizleme benim için problem değilde adaptasyon da yaptırmak istiyorum.
-
6N2 lerde Boğaz kelebeği temizliği için Sadece hava filtresi üst kapağını çıkarmak yeterli oluyor
Arkadaşalr Aracım Lpg li. Geçen gün yokuşta dizel arabalarla yarışyaptık 3. viteste 5000-6000 devir 120-130yaptım mecburen. İlk yavaşlamamda STOP etti sonrakilerde de devam etti rolanti devri 500-600e düştü. Boğaz kelebeğini batırdığımı anladım. Batıkentte ilk iş hava filtresinin vidalarını söküp kaldırdım boğaz kelebeği görünüyor zaten. Komşumun çoçuğunu koltuğa oturtup gaz pedalına basmasını söyledim. Arcımda Pover Plus balata spreyi duruyor 5tl. Boğaz kelebeği zift gibi simsiyah olmuş Yağ tıpam akıtıyormuş yağımda azalmış onunda etkisi var. power plusu sıktım peçeteyle sildim. Araç da birkaç saat dinlendikten sonra rolanti düzeldi.pover plus motora indiği için bir iki gün titredi sonra tamamen düzeldi.
İş 10dk. sürmedi Yağ çubuğunu çekip yağ kontrol etmek kadar basit. Hiç bir sensörü ellemiyorum. Adptasyonda gerekmyor. Sadece bir kere yaptırdım adaptasyonu(EGR ayarı) düzeldi ikidir siliyorum gerekmiyor.
-
arkadaşlar adz motor 1.8 tek enjeksiyon vento da adaptasyon ayarı varmı?ayarın bozulma drumunda e gibi sorunlar çıkarıyor?
-
emegine sağlık .teşekkürler
-
arkadaşlar adz motor 1.8 tek enjeksiyon vento da adaptasyon ayarı varmı?ayarın bozulma drumunda e gibi sorunlar çıkarıyor?
boğaz kelebeği motorlu ve beyne bağı ise bence öyledir enjeksiyonlu diyorsun vardır. Boğaz kelebeğinin açısı ayarlanıyor
-
evet rolanti valfi ve bokaz kelebek potansiyometresi var
-
wrüth sprey yerine wd 40 kullansak olur mu arkadaşlar?
-
wrüth sprey yerine wd 40 kullansak olur mu arkadaşlar?
Olur tabi.
-
arkadaşlar bugün hava filtresini söküp boğaz kelebeğini üstten üstten temizledim. yalnız birşey dikkatimi çekti. hava filtresinin bulunduğu muhafazaya giren 2. bir hortum var. üstteki büyüğün altında. bu hortum kelepçeli değil, azıcık çektim elimde kaldı sonra takarken de yavaşca ittirdim girdi. bu hortumun da kelepçeli olması gerekmez mi? acaba düşmüş müdür?
ikinci bir sorum ise, buji, yağ, hava filtresi değişimi ve boğaz kelebeği temizliğinden sonra hala istediğim yakıt tasarrufunu sağlayamadım. acaba eksik olan ne var? aklıma lambda sensörü ve hararet muşiri geldi . bunların değişmesi gerekitğini nasıl anlarım
-
dediğim hortum şu hortum:
(http://img353.imageshack.us/img353/9448/hpim2223nm2.jpg)
-
onda kelepçe yok karterden gelen yağ buharı hortumu o
-
bende tebrik ederim hiç anahtar tutamayan bile yapabilir :)
-
arkadaşlar sitenize yeni katıldım.99 model polo classic sahibiyim.2002 de aldım çok memnunum.ama taki bu yaz trafikte giderken stop edinceye kadar.ustaya gittim bogaz kelebegini temizledilerdüzeldi .bu seferde motor sogukken rölantiyi tutturamıyor ve stop ediyor.ısınınca kesiyor ,arabadan sogudum.başına gelipte çözüm bulan varsa paylaşırsa sevinirim ,cevaplarınızı bekliyorum. :-[
-
Cok tesekkurler,yaptıgın calısma icin gercekten tum detaylarıyla cok yardımıcı oldu hallettim.
Ben bu sorunla ilgili tum sayfaları okudum.Beim sorunum kelebigi temizlekdikten sonra aracım ilk calıstırmamda 800 devirde durmuyor.Ama motor ısındıktan sonra 800-900 devirleri yakalıyor.Acaba sorun nedir?Ben ozel bir servise goturmustum bana rolantı ayar valfinin degismesi gerektigi soylemisti ne kadar dogru acaba?
-
emeğine sağlık
-
arkadaşlar sitenize yeni katıldım.99 model polo classic sahibiyim.2002 de aldım çok memnunum.ama taki bu yaz trafikte giderken stop edinceye kadar.ustaya gittim bogaz kelebegini temizledilerdüzeldi .bu seferde motor sogukken rölantiyi tutturamıyor ve stop ediyor.ısınınca kesiyor ,arabadan sogudum.başına gelipte çözüm bulan varsa paylaşırsa sevinirim ,cevaplarınızı bekliyorum. :-[
hararet müşürinden yapar genellikle değiştirip adaptasyon yapıldığında probleminiz düzelecektir.
-
Cok tesekkurler,yaptıgın calısma icin gercekten tum detaylarıyla cok yardımıcı oldu hallettim.
Ben bu sorunla ilgili tum sayfaları okudum.Beim sorunum kelebigi temizlekdikten sonra aracım ilk calıstırmamda 800 devirde durmuyor.Ama motor ısındıktan sonra 800-900 devirleri yakalıyor.Acaba sorun nedir?Ben ozel bir servise goturmustum bana rolantı ayar valfinin degismesi gerektigi soylemisti ne kadar dogru acaba?
ilk çalıştırmada araç 1100 dev/dak civarında çalışır motor ısındıkça normal devire 800 - 900 dev/dak arasına iner.
-
ozmo kardeşim sağolasın ellerine ve emeğine sağlık yalnız bu işlemler 6n2 ler içinde geçerli mi acabaaa... ::)
-
bende bir kere tamircide temizletmiştim ögrendim kendim temizlemeye başladım taa ki bugüne kadar suanda gerçi ben selülozik tinerle temizlemiştim ama neyse .. bugünki sorunum gene devir göstergesi sürekli nefes alır gibi aynı zamanlamayla oynuyor temizledim ama gene aynı.. aracım polo 96 otogazlı kurtulurmu acaba
-
ellerine sağlık sokaktan birini çevirip göstersen o bile yapabilir yalnız tamirciler greve başlar bu resimleri görünce çünkü ben bu işi yaptırdığımda 50 tl almıslardı benden ..bu arada bir sorum olacak benim hava filtresine giren hortumun ucu ve motor kapağı köpürmüs ama yağ cubugunda birsey yok temiz bir sorun olurmu birde temizlettiğim tamirci hortumu yerine takmadı sordum bişi olaz dedi bir sorun cıkarmı teşekkürler
-
bugun temizlerken kelebek içine bezin pamukçuğu kaçtı bişey olur mu acaba?
-
Değerli arkadaşlar ben de bu gün 2001 Model COMFORTLİNE boğaz kelebeğini sökmeden temizledim aynen ozmo!nun dediği gibi (WÜRTH )ile son derece randıman aldım.araçta gözle ve elle hissedilir derecede çekiş kuvveti arttı.Sizlerede tavsiye ederim.Deneyin pişman olmazssınız.iş bittikten sonra eksozdan az miktarda su şeklinde ilaç ve pislik çıkacaktır endişelenmeyın sonra düzelecektir.Hepinize kolaylıklar gelsin.....nasıl olacağını öğrenmek isterseniz özelden msj atın
görüşelim.... :D
-
teşekkürler gerçekten yararlı oldu bundan sonra bende kendim temizliyicem ellerine sağlık , ;)
-
Bu akşam mesai bitiminde arabamdaki tekleme sorunu nedeniyle boğaz temizliğini deneyeyim dedim. hava filtresinin olduğu ana gövdeyi bile çıkarmadan yalnızca sadece filtrenin kapağını açarak parça temizleme spreyini boğaza sıktım, kağıt havlu ile de sildim. Elimle boğazdaki açılan parçayı biraz iterek kenarlarını da temizledim. Sonra gaz telini çekerek aynı temizlği tekrar yaptım ama yapmaz olaydım. Marşa bastığımda marşı alıyor ama ateşlemeyi hiç bir şekilde yapmıyor.
Sonradan farkettim ki kontağı açınca boğazın kendisini ayarlarken çıkardığı ses hiç kesilmiyor ve boğaz çok hafif bir pozisyonda takılı kalıyor. Kontağı kapatınca boğaz normal kapanıyor. Ayrıca marşa basınca acaip çok çiğ benzin kokusu geliyor. Galiba boğazın hafif açık kalmasından. Bir kere vurdurmayı denedik, zar zor çalıştı ama devir 3500 den aşağı düşmedi, vitese takınca da stop etme noktasına geldi.
Ne oldu bu boğaza anlayamadım, üstelik iki ay önce 420 TL verip orjinalini almıştım.
Nerde hata yaptım alnamadım. Konuyu yeni başlıkta sordum inşallah cevap gelir. Sorun çözülürse ve yanlış yaptığım bir şey varsa buraya da linkini koyarım.
-
BOĞAZ KELEBEĞİ TAMİRİ/ONARIMI (http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/bogaz-kelebegi-tamirionarimi-t14405.0.html)
-
Dünden beri benim sorunum da stop etme...çalıştırır çalıştırmaz rolanti hemen düşüyor ve stop ediyor.viteste iken sıkıntı yok.Boşa alır almaz gaz ibresi hızlı bir şekilde düşüyor. Ancak uzun süre kullanıp da hararet tam yerine gelince bu durum olmuyor. Boğaz kelebeği temizliği sorunu çözer mi acaba.
-
hararet müşiri arızalı olma ihtimali çok yüksek önce temizlik düzelmezse hararet müşirini değişikliği sorunu çözecektir.
-
konu çok faydalı olmuş, tşk ederim :tamamdir
-
Dünden beri benim sorunum da stop etme...çalıştırır çalıştırmaz rolanti hemen düşüyor ve stop ediyor.viteste iken sıkıntı yok.Boşa alır almaz gaz ibresi hızlı bir şekilde düşüyor. Ancak uzun süre kullanıp da hararet tam yerine gelince bu durum olmuyor. Boğaz kelebeği temizliği sorunu çözer mi acaba.
kardeş bendede aynı problem var ama ısındıktan sonrada aynı problem devam ediyor.. araç duruyorken direksiyonu çevirdiğimde,farları açtığımda klimayı açtığımda devir göstergesi düşüyor... Geçen gün boğaz kelebeğini temizlettim hata yı beyinden sildi adaptasyonda...ama sonra 1 gün kullandıktan sonra aracı tekrar yapmaya başladı...
benim ilk başta sabahları ilk çalıştığında gaza basmazsam stop ediyordu,ama gaz kelebeğini temizlettikten sonra bu problem gitti ama yine ısınıncada devir düşmesi devam ediyor.
bu arada KIRIKKALE densiz galiba bende kırıkkalede oturuyorum...
-
bu saydıgınız problemlerın hepsı bende de mevcut,dun maslakta bılgısayara bagladık,kelebek arızası verdı,arızayı sıldık ama kelebek adaptasyona ızın vermedı,usta yenısını al gel dedı 3 yer dolastım,fıyatlar 400-387-360 vdo sıemens,daha ucuzu yok,bende haftaya gelırım dedım dukkandan ayrıldım,bırazdan sokup son bıkez temızlıycem,bıde salı gunu baska bı usta denıycem olmadı mecbur 360 tl verıcez,ama usttekı yorumlardan bırınde arkadas yenısını aldım 2 ay sonra yıne aynı demıs,elektronık parcanın ne garantısı ne de ıadesı var,yenı kelebek alıpta ıkı gun sonra yıne aynı olursa yandım...
-
arkadaşlar resimleri göremeyenler için pdf haline getirdim isteyen indirebilir.
Dosya İsmi : polo boğaz kelebek temizliği.pdf Dosya Boyutu: 5.35 MB (http://www.fileserve.com/file/WanPBy3)
http://hotfile.com/dl/108263299/a2e3b8c/polo_boaz_kelebek_temizlii.pdf.html (http://hotfile.com/dl/108263299/a2e3b8c/polo_boaz_kelebek_temizlii.pdf.html)
Netload Serious Filehosting - Netload (http://netload.in/datei1oQN7BjOqm/polo%20bo%C4%9Faz%20kelebek%20temizli%C4%9Fi.pdf.htm)
x7.to » Download: polo boÄŸaz kelebek temizliÄŸi.pdf (http://x7.to/6rlwyh)
-
elıne saglık ozmo ;)
-
merhaba 2 gün önce 2006 1.4 trendlain aldık otomatik tüplü bugun benzinliğe girdik lpg aldık cıktık benzinikten 100 metre gittik frene bastım kırmzı ışıkta durmak için durdum yeşl yandi gaz pedalına bastım araba hiç tepki vermedi ne oldunu anlamadım bi daha pedala sonuna kadar bastım gene tepki yok bu sırada araçin stop edip etmedii anlamadım konta kapattım araci p ye aldım tekrar marşa bastım d ye aldım vitesi peedela bastım hiç bi şey olmamiş gibi devam etti yola araç eve gldim bi daha dişari çikım araçi çaliştırdım 100 metre gittim gene araç tepki vermedi gaza basınca konta kapattım tekrar caliştırdım gaza bastım gittim sizce bu sorun boğaz kelebeğinden kaynaklanıyor olabilirmi
-
ELINE SAGLIK..
-
Öncelikle İyigünler 2000 Model Polo Clasik 1,6 Otomatik Vites Arbam Mevcuttur. Kendim Afyonda Oturuyorum.
Arabam Lpg İdi. Lpg Varken Arabamda Stop Etme 2 Veya 3 Marşta Çalışıyordu. Arabımı Burada Serviste Götürdüm .Bana Lamda Sensörü Bozuk Gaz Kelebegi Bozuk Dendi. Afyonda Özel Bir Ustaya Götürdüm
Bilgisaya Baglayamadı. Arabanın Sol Tarafındaki Silecek Altındaki Beyin Veya Kontrol Ünitesi Neyse Onu Söktü Oranın Oksitlendigini Gördük Oraya Balata Spreyi İle Temizledi Arabanın Sesi Falan Düzelti
Yalnız Ertesi Gün Araba Hiç Çalışmadı.
Bende Aracı Eskişehirdeki Özel Servise Götürdüm.Bilgisayarda Aynı Arızayı Verdi. Yeni Gaz Kelebegi Taktılar Ben Oradaa İken Fakat Adapdasyon Yapmadı.Bana Arabamı Bırakmamı Söylediler.ARABAMI BIRAKTIM
Arabanın Lamda Sensörü Sigorta Kutusu Harartet Müşürü Termostat Müşürü Degişti.Fakat Arabadaki Tüpün Ayarı Bozdugu Yeniden Tüp Tesisatı Kurulması Gerektigi Söylendi.
Arabaya 1 Ve 2 Ay Lpg Bindim Titremeye Başladı 1 0002 Ayda Benzinde Bindim Yine Titreme Sabahaları Çalışmama Var En Son Olorak Şuan Tüpü Söktürdüm Tamamen.
Arabanın Çalışması Güzel Stop Etmiyor benzinda Fakat P Ve N Aldıgımda Devir 3000 Kadar Kendi Kendine Bazen Çıkıyor Bazende Çıkmıyor. Bu arada Bujileri Degiştirdim .Eskiden Km De Benzin 3 650 000 İken 600 000 İle 650 000 Arsı yakıyordu Bujiden Sonra Benzini 4 000 000 Alıyorum Km De 400 000 İle 450 000 Arası Yakıyor benzede binerken
Şimdi Sorum Şu
Aracımın Kontrol Ünitesimi Arızalı Yoksa Gaz Kelebegimi
İkincisi Disbiritor Kapagında Çatlak Gördüm Bugun Oda Arıza Yaparmı
İlginize Şimdiden Teşekkür Ederim
-
merhaba 2 gün önce 2006 1.4 trendlain aldık otomatik tüplü bugun benzinliğe girdik lpg aldık cıktık benzinikten 100 metre gittik frene bastım kırmzı ışıkta durmak için durdum yeşl yandi gaz pedalına bastım araba hiç tepki vermedi ne oldunu anlamadım bi daha pedala sonuna kadar bastım gene tepki yok bu sırada araçin stop edip etmedii anlamadım konta kapattım araci p ye aldım tekrar marşa bastım d ye aldım vitesi peedela bastım hiç bi şey olmamiş gibi devam etti yola araç eve gldim bi daha dişari çikım araçi çaliştırdım 100 metre gittim gene araç tepki vermedi gaza basınca konta kapattım tekrar caliştırdım gaza bastım gittim sizce bu sorun boğaz kelebeğinden kaynaklanıyor olabilirmi
senin problemin bobin olabilr arkadasim
-
bu saydıgınız problemlerın hepsı bende de mevcut,dun maslakta bılgısayara bagladık,kelebek arızası verdı,arızayı sıldık ama kelebek adaptasyona ızın vermedı,usta yenısını al gel dedı 3 yer dolastım,fıyatlar 400-387-360 vdo sıemens,daha ucuzu yok,bende haftaya gelırım dedım dukkandan ayrıldım,bırazdan sokup son bıkez temızlıycem,bıde salı gunu baska bı usta denıycem olmadı mecbur 360 tl verıcez,ama usttekı yorumlardan bırınde arkadas yenısını aldım 2 ay sonra yıne aynı demıs,elektronık parcanın ne garantısı ne de ıadesı var,yenı kelebek alıpta ıkı gun sonra yıne aynı olursa yandım...
abi zaten temizletme isi 2 3 defa ise yariyo sonra kurtaramiysun degistirmek sart oluyo
-
bu işlem ne sıklıkta yapılmalı???
-
Herkese merhaba... benim de benzer bir sorunum var. aracın problemlerini aşağıda belirttim. benim sorum şu olacak. Özel servisimin boğaz kelebeğine adaptasyon yapılamıyor o yuzden değişmesi lazım tavsiyesine uyup boğaz kelebeği değiştirsem aynı sorun ile karşılaşır mıyım. (Servis boğaz kelebeğini temizledi ancak adaptasyon yapamadı) Hatta boğaz kelebeği değiştirmeden evvel yapabileceğim daha ucuz mudahaleler var mıdır. Araçta Atiker LPG vardır. Ekim 2010'da taktırdım...geçtiğimiz ay ateşleme bobinini değiştirdim. 4000 km evvel bujilerim değişti. vs.vs....yardımlarınız için teşekkür ederim.
*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor.
-
Herkese merhaba... benim de benzer bir sorunum var. aracın problemlerini aşağıda belirttim. benim sorum şu olacak. Özel servisimin boğaz kelebeğine adaptasyon yapılamıyor o yuzden değişmesi lazım tavsiyesine uyup boğaz kelebeği değiştirsem aynı sorun ile karşılaşır mıyım. (Servis boğaz kelebeğini temizledi ancak adaptasyon yapamadı) Hatta boğaz kelebeği değiştirmeden evvel yapabileceğim daha ucuz mudahaleler var mıdır. Araçta Atiker LPG vardır. Ekim 2010'da taktırdım...geçtiğimiz ay ateşleme bobinini değiştirdim. 4000 km evvel bujilerim değişti. vs.vs....yardımlarınız için teşekkür ederim.
*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor.
bu sölediklerini sadece gazdami yapiyo yoksa benzindede yapiyomu
-
ELİNE SAĞLIK ÇOK YARDIMCI OLDUN RESİMLİ
ANLATIM SÜPER
-
ustad benim su karterden gelen hortum yırtık bi zararı olmaz diyorlar sizce zararı olurmu?
-
ustad benim su karterden gelen hortum yırtık bi zararı olmaz diyorlar sizce zararı olurmu?
Aynı durum bende de var. Elektrik bandı ile sardım o şekilde kullanıyorum.
-
Merhaba arkadaşlar 2001 model 6n2 polo highline sahibiyiz.Öncelikle OZMO ya verdiği bilgiler için teşekkür ediyorum. abenim hikaye bira trajikomik, çözebilene minnettar kalacağım.
İlk olarak rolanti sorunu ile sanayide kelebeği temizlettik ancak ustalar soketi çıkartarak söktükleri için adaptasyon bozuldu ve şu anda adaptasyon tutmuyor , bilgisayara bağlandığında düşük milivolt yada düşük akım gibi arıza kodu veriyor. Bi süre böyle kullandık, bu arada filtreyi söküp bir detaylı temizlik de ben yaptım, rölanti şuan düzgün soğuk-sıcak farketmeden çalıştırdığımda normal çalışıyor motor sıcakken 800 devirde duruyor, İŞTE tam hareket edince bu noktada şaşırtıcı tepkiler veriyor araç. Vites boşta el frenini indirdiğimde yada ayağımı frenden çektiğimde araç yolun eğimiyle harekete geçince devir 1100 e çıkıyor frene basıyorum araç durma noktasına gelince yine 800 devire iniyor. Aynı şekilde durduğu yerde sürekli fren pompalarsam devir 1100e çıkıyor , pompalamayı bırakınca 800e iniyor. ve klimayı açınca 500 devire inip aşırı sarsıntı oluşuyor. Yardımlarınız İçin Şimdiden Teşekkür Ederim.
-
bana göre boğaz kelebeğini sökmüşken biraz zımpara ile kenarlarından alsaydın daha ii hava akışı sağlanırdı diye düşünyrm
-
Ben bugün boğaz kelebeğini söküp temizlerken civatanın bir tanesini manifoltun arasına düşürdüm, ve çıkaramadım. O da yetmezmiş gibi çıkarmaya çalışırken hepten bataklığa girdi orada kaldı. Artık gözle de görünmüyor >:(
-
Aklınızda bulunsun bogaz kelebegi her zman temizlenmekle sonuç vermez temizlemek fayda etmedi ise sagındaki plastik kapagı sökün içinde 1 elektirik motoru 1 switch 2 de karbon potans var genelde bu potanslar sorun yaratıyor switch i ve potansları elektironik yaglı yada yağsız kontak sprey i sıkın zedelemeden peçete ile silin sonra potanslara yağlı kontak sprey i sıkıp kapatın kelebegi mekenik olarak potanslara bağlayan mili yağsız bırakmayınki hava almasın bu şekilde potanların durumuna göre baya dayanacaktır standart kelebekteki pisligide 10 binde temizlemek yeterli oluyor .Tamircilere gidince temizleyecegiz diyorlar iyi para kazanıyorlar kelebegi araçtan sökmeden yapılan temizlik bir çok zaman yeteli oluyor Elektironik bilgisi olmadan tamircilerin yaptıgı da sadece bu boşuna para vermeyin ozmonun anlattıgı gibi yapın olmadı ise benin dedigimi yapın orjinal alacagız diyede 600 para vermeyin alman Trow marka kelebek 250 civarı gayette güzel çalışıyor uzun zmandır kulanıyorum bu parçayı takmak 5 dakkalık iş 100 tl takma parası alırlar pazarlıka 50 ye düşerlerr bence kendiniz takın kafa yormayın tamircilerin eline düşerseniz yandınız
Yukardaki arkadaşların sorunuda şu hani kulandıysanız hatırlarsınız eskiden radyolarda çevirmeli ses düğmeleri vardı bunlar eskidigi zman sesi açıp kaparken çıtırtı kendikendine ses yükselmesi düşmesi yapardı işte sizin rölentinizinde yaptıgı bu çünkü aynı türden karbon potanlar var kelebeginizin içinde bunlar zedelendigi zman voltaj sabit kalamaz o yüzdende sabit bir rölenti tutturulamaz
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/BN67q.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/omeqA.jpg)
birde şu adaptasyon garip geliyor bana ben kelebegi ümreniye sanayiden 240 aldım kendim taktım araç mükemmel çalışıyor adaptasyon falan yaptırmadım bu arada adaptasyonda 20 tl
-
s.a arkadaşlar bende daha yenı kayıt oldum bende 6N kasa 99 polo var ankarada olanlar iyi bilir cinnah yokusunu cıkarken 2. vitesde 3 bin devire getiriyorum ibreyi 3 ünci vitese atıyorum devirden dusuyor tekrar 2, vitese atıyorum sorun nedir anlayamadım 119 binde bütün agır bakımlarınıda yaptırdım ateşleme sistemide dahil boğaz kelebeginden olabılırmı dıye dusunuyorum yoksa normal bi durum mu aracım benzinli ve aracım su ana 122 bin km de bu boğaz kelebegini temizlemem için illa würth mü lazım bende CANTACT CLEANER var bu da iş görürmü cvplar için şimdiden teşekkürler
-
adaptasyon ne işe yarıyor veya yapmasak ne olur??
-
adaptasyon ne işe yarıyor veya yapmasak ne olur??
hangi durum için soruyorsun ?
-
adaptasyon ne işe yarıyor veya yapmasak ne olur??
Aracın rölantisinin stabil çalışmasını sağlar. Adaptasyon yaptırmazsan boğaz kelebeği açısını ayarlayamaz ve yerli yersiz araç stop eder.
-
Teşekkürler arkadaşım yararlı bir paylaşım. Polo'larda bu genel olan bir sorundur :)
-
ya bi kere kelebeği temizlettim sökmede spreyle üstünden geçti ondan sordum merak ettim tam olarak ne işe yaradığını bilmiyordum o zaman benim aracada adaptasyon şart :/ stop sorunu yok ta marşa basınca rolanti 2500 larde kalıyo sonra gaza basıp çekince düzeliyo ve 2. vites giderken gaza ani basışımda tekliyo bi kaç kez sanırım adaptasyon yaptırınca düzelir hepsi
-
fişini çekmediğin sürece adaptasyona ihtiyaç duyulmuyor ama senin otomatik jiglede sıkıntı var sanırım adaptasyonla geçebilir :tamamdir
-
yaptırıcam sanayiye gitmeye vakit bulabilirsem :)
-
arkadaşlar birşey sormak istiyorum alttaki linkte parçanın ne olduğunu bilen varmı alt tarafından antifiriz sızıntısı oluyor gaz verince
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/thumbs/lJdR9.jpg) (http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/lJdR9.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/lJdR9.jpg)
-
cinnah yokuşunu bilmiyorum ama fazla rampa ise 1.4 motorun 3000 devirde vites yükseltince devir kaybedip vites düşürmesi normal görünüyor, bir de 4500 devirde deneyin bakalım ne olacak. ben arabayı pendikte bir rampa var akpet petrolün hakmar marketin orada akıllara zarar hem uzun hem de dik orada deniyorum, deviri verince 1-2-3 vites yükseltebiliyorum, dediğim gibi çıkamıyorsam anlarım ki motorda mekanikte bir sorun var, gerçi bendeki şanzıman 1.4 16 valf şanzımanı, rampada iyi düzde öküz arabası :)
-
arkadaşlar birşey sormak istiyorum alttaki linkte parçanın ne olduğunu bilen varmı alt tarafından antifiriz sızıntısı oluyor gaz verince
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/thumbs/lJdR9.jpg) (http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/lJdR9.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/lJdR9.jpg)
manifold ustam orası, diğer taraftada 2 adet eğim var. (ortada boğaz kelebeği kalıyor)
-
Hocam merak ediyorum adaptasyonunu nasil yapiyorsun acaba?
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
sagol kaan60 sorunu buldum. devirdaim borusu çatlamış ordan sızıyormuş.
-
RESİMLERİ GÖREMİYORUM AKADAŞLAR VARSA RESİMLERİ MAİL ATAR MISINIZ ? [email protected] TEŞEKKÜR EDERİM.
-
Merhaba arkadaşlar ben resimleri göremiyorum üye yetkisiyle mi alakalı bilemedim yardımcı olabilir misiniz? [email protected]
-
yarın fırsat bulursam yeniden yüklerim
-
resimleri güncelleyebilirmisiniz
-
Fotoğraflar görünmüyor. Bu sorun sadece bende mi acaba?
-
rica etsem resimleri alabilirmiyiim ? [email protected]
-
arkadaşlar resimleri güncelleyebilirmisiniz rica etsem yada meil:[email protected] adresine yollayacak arkadaş varmı
-
99 cordba var bende aft motor
-
Merhaba,
Resimleri güncelleme şansınız var mıdır?
-
ustam resimleri goremıyoruz.bi yardımcı olurmusunuz..teşekkürler..
-
Arabayı satalı 8 sene oldu ama hadi yine iyisiniz resimler arşivde duruyordu. ;D