vwtr.net
Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Bora => Konuyu başlatan: mussel - 06 Şubat 2008, 21:23:25
-
Arkadaşlar yağ soğutucu problemi ile ilgili sorun yaşayan var mı?
-
Arkadaşlar yağ soğutucu problemi ile ilgili sorun yaşayan var mı?
Kimse yorum yapmadığına göre,sanırım sitede tek otomatik bora kullanan üye benim... ;)
-
Arkadaşlar yağ soğutucu problemi ile ilgili sorun yaşayan var mı?
senin ne sorunun var ben yardımcı olayım istersen :tamamdir
-
senin ne sorunun var ben yardımcı olayım istersen :tamamdir
Gerçi sorun çözüldü ama pahalıya mal oldu.Yağ soğutucusu delindi.Radyatör suyuna atf karıştı.Allahtan şanzımana yağ karışmadı.Yağ soğutucu 470 ytl.5 lt şanzuman yağı 50 ytl castrol.Şanzuman yağ filtresi 20 ytl.Ivır zıvır 650 ytl buluyo işte.
-
hmm halleddiysen sorun yok o zaman :sevgi:
başka bi sorunun olursa yardımcı olurum ben beylerbeyi (kirazlıtepe) ilçesindeyim :tamamdir :tamamdir
-
Bende de 2004 otomatik bora var ve şanzıman yağ soğutucusu problem çıkardı. Soğutucu motor soğutma suyuna yağ kaçırıyormuş ve hararetten ustaya götürdüm. Usta bu modellerin böyle bir sorunu olduğunu ve ilerde soğutma sisteminin diğer parçalarınında sorun çıkartacağını söyledi.
Acaba doğrumudur? ilerde sorun yaşar mıyım?
-
bende 2002 comort auto kullanıcıyım bende de motor suyuna şanzuman yağı kariştı ama yetkili serviste diğer parçaların ileride sorun çıkaracağını söylemdiler ve yaklaşık 5 yılda bir bu tür arızalar olabileceğini söylediler o kadar ama arasıra motor suyunu kontrol etmekte fayda var derim arkadaşlar...
Bende de 2004 otomatik bora var ve şanzıman yağ soğutucusu problem çıkardı. Soğutucu motor soğutma suyuna yağ kaçırıyormuş ve hararetten ustaya götürdüm. Usta bu modellerin böyle bir sorunu olduğunu ve ilerde soğutma sisteminin diğer parçalarınında sorun çıkartacağını söyledi.
Acaba doğrumudur? ilerde sorun yaşar mıyım?
-
selam arkadalar, otomatik sanzumanda yag degistirme oluyormu? oluyorsa hangi araliklarla km bazinda benim arac 205000 km de hic yag felan degistirilmedi suan icinde sorun yok gibi .vw servisine gittim yag degistiriliyormu diye sordum hayir dediler ama forumda okudugum bazi seyler kafami kurcaladi degistirenler olmus bu nasil istir
-
90 binda sanırım...
-
Arkadaslar bendede 2003 Otomatik Bora var 1.9 TDI 100 beygir,110 bin km'de.2 hafta once alt duzen yaptirtmaya gittigimda sanzumanin altinda siyah bir parça vardi.Koruma gibi bisey,ve o parçanin yaglandigini gordum (sari renkli temiz bir yag).O parçayi alt duzen yapilirken tamamen temizledim,aradan iki hafta geçti bugun tekrardan egilip baktigimda inceden yine yaglandigini gordum.Ben sanzumanin akittiginin kanaatindeyim,sizce nereden akitiyordur bu arada arabayi alali 1 ay oldu.Viteslerde herhangi bir sertlik sendeleme geçis zorlugu gibi hiç bir sorunum yok su anda.Hersey yeniymis gibi çalisiyor fakat o yagi gormem migdemi bulandirdi. >:(
-
kaçağın kontrolü ve giderilmesi gerekiyor bir an evvel yaptırmalısın.
-
Arkadaşlar bi dafe kesinlikle servisten uzak durun ....Kandırmak isteyen çok adam var çünkü...(mutlaka iyilerde vardır ama ben denk gelmedim)Korkulacak bişey yok inanın .evet maliyeti yine yüksek oluyor ama servisin 10da1 fiatına halloluyor.bu hafta sonu yaptırdım 700 tl verdim.soğutucu değişti 3,5-4 lt yağ değişti filtre değişti motor suyunu yağdan arındırmak için 3 kez pril-mintax ile 5 kezde sadece su ile her seferinde doldurup çalıştırıp suyu boşalttı usta .su tertemiz oldu.arabamda sorun kalmadı.hoplama zıplma vuruntu hiç bişey yok hatta ilk aldığımdan çok daha iyi oldu.Tavsiyem araç 100.000km yi devirmişse mutlak surette şanzıman bakımı şart...İlk belirti suda eksilme , zaman zaman hararet ve su tamamladığının kap içerisinde tahin renginde köpüren yağ varsa zaman kaybetmeden ve km yapmadan ustanızı bulun...
TABİ USTANIN VE ÇALIŞANLARIN EMEĞİ ÖNEMLİ .
MALATYA WOSSAYA VE HAKAN BEYE ÇOK TEŞEKKÜRLER...
-
....BU arada dierekt olarak silindir kapak contası yanmış diyenler olabilir aldanmayın yaaa bilmiyordur adam yada sizi kandırmaya çalışıyordur....Sitede paylaşılanları baktırdığınız kişilere mutlaka anlatıon faydası olur...Aracınızn silindir kapak contası yandıysa yada soğutma sisteminizde çatlak varsa araç hararet yapar sürükli,gaza bastığınızda bağırır ama istenilen devirde alıştığınız süratte gitmez ve su kaynatır unutmayınnn....
-
Arkadaslar bendede 2003 Otomatik Bora var 1.9 TDI 100 beygir,110 bin km'de.2 hafta once alt duzen yaptirtmaya gittigimda sanzumanin altinda siyah bir parça vardi.Koruma gibi bisey,ve o parçanin yaglandigini gordum (sari renkli temiz bir yag).O parçayi alt duzen yapilirken tamamen temizledim,aradan iki hafta geçti bugun tekrardan egilip baktigimda inceden yine yaglandigini gordum.Ben sanzumanin akittiginin kanaatindeyim,sizce nereden akitiyordur bu arada arabayi alali 1 ay oldu.Viteslerde herhangi bir sertlik sendeleme geçis zorlugu gibi hiç bir sorunum yok su anda.Hersey yeniymis gibi çalisiyor fakat o yagi gormem migdemi bulandirdi. >:(
kardeş aynı şeyden bende rahatsız olmuştum yaptırdım ama hemen kötüye yorma direksiyonun hidrolik pompasından kaçırıyordu benimki
baktır bi belki basit bir şeydir
-
2003 otm pacific var bende 80.000'de böyle sorunlar yaşamadım çok şükür,
şanzuman için periyodik bakım var mı yağ gibi?
-
90 bin km de yağ ve filtresi değişir.Triger kayışıyla değişim periyodu olarak aynı diyebiliriz.Artı olarak uzun süreli beklemelerde n pozisyonuna alırsanız daha sağlıklı ve uzun ömürlü kullanırsınız.Soğutucu bence biraz hassas bir parça,dolayısıyla da bizim araçlara konulan özel kırmızı antifrizini mümkünse her yıl değiştirin.Asla yeşil antifriz koymayın.Ekleme gerekirse yine aynı şekilde kendi kırmızı antifrizinden ekleyin.Bu konuda ne kadar hassas ve titiz davranırsanız o kadar da sorun yaşama olasılığınız düşer.
-
MERHABA ARKADAŞLAR. YALAŞIK BİR AY ÖNCE BENDE 2000 MODEL OTOMATİK BORA ALDIM. FAKAT ALDIĞIM GÜNDEN BERİDİR YÜZÜMÜ GÜLDÜRMEDİ NE YAZIKKİ. FAKAT NE VAR Kİ ARABAYI SEVMEYE ÇALIŞIYORUM. ŞU ANDA MARŞ PROBLEMİ VAR. ARABA 2. YADA 3. MARŞTA ÇALIŞIYO ANCAK. BENZİN MOTORU PROBLEMİMİ VAR ACABA BİLMİYORUM. SON İKİ GÜNDÜRDE ARTIK VİTES GEÇİRME YAPMIYOR. YANİ KALKIŞTA D DE 3 DE KALKIYOR VE NE DÖRDE ARITYOR NEDE AZALTMA. YANİ ELİMDE PATLADIĞI HİSSİ UYANMAYA BAŞLADI ARTIK BENDE. İLK BAŞTA VİTES GEÇİŞLERİ SORUNSUZDU. SORA SARSMAYA BAŞLADI. ŞU ANDA MORALİM OLDUKÇA BOZUK. YARDIMCI OLABİLECEK VARMI... :'(
-
Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık bir ay önce 2000 model VW bora 1.6 otomatik confortline aldım. Fakat aldığımdan beri ney azıkki yüzümü güldürmedi. Ne var ki arabayı çok seviyorum ve herşeye rağmen sevmeye çalışıyorum. Şu anda 132000 km de. marş problemi var. 2. yada 3. marşta gaz takviyesiyle ancak çalışıyor. Benzin motorunun sesi geliyor. Bunun ardından vites P de iken aracın rolantisi 1 sn aralıklarla bir düşüp bir iniyor. (1500 1000 devir arası). Aynı sorunu D de ışıkta beklerken de yapmakta ayrıca. Bunlarla uğraşırken şimdi de araç D de vites değiştirmez hale geldi birde. 3 de kalkıyo ve ne artıyo nede azalıyo... Araç sanki yavaş yavaş balkabağına dönüşüyor. :-[ Yardımcı olacak yol görterecek olan varsa sevinirim. Çünki arabamı herşeye rağmen seviyorum..Şimdiden teşekkürler.
-
bende otomatik Golf IV kullanıyorum 67 binde aracım bugüne kadar hiç sorunum olmadı ama şu radyatör suyuna atf şanzuman yağı karıştırma olayını daha öncede çok duydum dikkatli olmamız lazım.Mustafa kardeş geçmiş olsun sanada inşallah başka bi sıkıntı yaşatmaz bidaha.
-
otomatik şanzıman yağı ve filitresi 60.000 de değişir. bunu değiştirirken lütfen işten anlayan birine değiştitrin. çünkü şanzımanınıza göre yağ değişecektir. dextron 3 dextron 4 gibi. biri diğerinden iyi değildir sadece doğru olanı seçmeniz gerekir. yağ miktarı da önemlidir az veya çok yağda şanzımanda sorun yaratacaktır. son olarak araç dsg ise şanzıman yağ değişimi 40.000 km de birdir ve yine dsg yağ özeldir. suyu içinde yağı gördüğünüz anda yağ soğtucunuzu değiştitrin ve sistemi temizlettirin.
-
slm,
jetta 2007 1.4tsi 140hp kullanıcısıyım,
aracı alalı 1,5 ay oldu 1 hafta kadar önce suyuna baktığımda tahin kıvamında ve renginde olduğunu gördüm ve hemen özel servise gittiğimde konu başlığıyla aynı sorun olduğunu maalesef öğrendim...
Usta ile konuştuğumda; genel olarak, antifiriz kullanılmaması yada ömrünü doldurmuş antifirizin değiştirilmeden sürekli su ilaveleri ile takviyelendiği ve bununda arızaya etmen olduğunu söyledi. Parçanın gelmesi, takılması, temizlik işlemleri vs vs toplamda 1 haftanın sonunda ve 1000tl. masraf sonunda şu an için sıkıntı çözümlendi.
600tl.parça
80tl. gömlek
40tl.boru ve ekipman
100tl.boruların temizlenmesi için kullanılan ilaç (3kere uygulandı)
50tl.antifiriz
30tl.su kabı(temizlenebilir bir parça ama değiştirmeyi tercih ettim)
100 tl. işçilik
Not: Bu değiştirme işlemlerinde dikkat edilecek en önemli husus; araç yukarıda belirttiğim ilaç kullanılırken kaloriferin çalıştırılmasıdır, çünkü kalorifer, suyu buradan kullandığı için borularda yağ ve pisliğin temizlenmesi gerekmektedir. Bu işlem tekrar tekrar 1 gün aralıklarla araç kullanılarak yapılır, boru ve ekipmanlardaki yağ ve pislik temizlenir.
sorusu olan arkadaşlar pmde atabilirler.