vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf II => Konuyu başlatan: golf86 - 14 Ağustos 2012, 00:14:08
-
Arkadaşlar merhaba eskı golf 2 yenı golf 3 sahıbı bı arkadaşınızım konuyu buraya açmamın nedenı turbolu golflerın temelı ve işeyışı ynı ama forumda golf3 dizel kullanan çok az ama golf 2 dızel kulanan çok bu yuzden bana yardımcı olabılecegınızı duşundugum için yazıyorum sıze
bnm aracım 95 model golf 3 1.9 td aaz kodlu bu araç aşırı suratten ve yuksek hararetten motor yedı motoru komple sıfır kendımız topladık mtorda sıkıntı yok şuan yaznlız turbo çok geç açıyor boşta denedıgımde turbo hortumu 3500 devırler 4000 devırlerde şişiyor oda çok fazla degl yolda giderken ıse yokuşta falan araç 2500 lerden sonra turboyu açıyor bunu nasıl ayarlayabılırım ne yapabılırım turboyu daha erken nasıl açtırabılırım wastage ayarından mı oluryo yoksa başka bı yerınden mı ayarlanıyor yardımınızı beklıyor saygılar iyi forumlar.
-
arkadaşım araç boşta iken zaten turbo aşırı bir basınç oluşturmaz turbonun basıncının ne olup olmadığını tespit etmek için aracı yüke bindirmen lazım yani yolda deneyerek öğrenirsin. benm aracım da 1,6 gtd boşta iken hiç bir boru şişmiyor ama dün uzun yolda aşırı basınçtan kelepçeleri koparttı..
diğer mesele aracın turboyu büyük ihtimal 2000 devir den sonra açıyor. bunun sebebi de turbonun büyük kafa olması ( K24 yada Garrett T3 modeli gibi) turbonun daha düşük devirlerde devreye girmesini istiyorsan eğer T2 yada K14 turbo takman lazım buturbolar küçük kafa olduğu için düşük devirde daha seri ve daha yüksek basınçlıdır. bu turbo üzerinde basınçla ilgili olarak westgate üzerinde biraz oynama yapabilirsin ama pek sağlıklı olmadığını biliyorum. benim aracımda da K24 model turbo var büyük kafa 2000 devir ve üzerinde iken devreye giriyor.
-
etikete dıkkat etmedim k24 mu onu bılemıyorum ama salyangazun etrfında garretta yazıyor onu gördum yanlız aklıma takılan şu motor yapmadan önce yokuş yukarı gıderken 1 den 2 ye atınca araba çok rahat gıdıyordu şimdi 1 den 2 ye atınca devır 2000 altındaysa araba aptallaşıyor debrıyaj yapıp devrı yukseltırsem eger araba roketlıyor bnm çok azda olsa atıyorum 1800 devire indirme imkanım olabılır mı
-
bugun turbo hortumlarını söktum hava fıltresıne gıden hortumu söktum atında turbo uzerınde airesearch yazıyor başlka bişey göremedım ve hava fıltresının hortumunun takıldıgı yerde pervaneye elımle baktım acayıp boşluk var bunun tamır takımını nerden bulabılırm veya uygun bışeye nerede tamır ettırebılırım yada turbo almak dahmı akıllıca aksarayda bi kaç yerı aradım servısten başka bulamassın dedıler ne yapmalıyım
-
arkadaşım konyada yaptır turbo yu rahat edersin
-
senın turbo k14 dostum...
-
turbo degismedikce daha erken actiramazsin ki turboyu..
bu turbonun yapisiyla alakali bir mevzu..
basinc miktariyla falan oynanabilir ama erken devreye girmesi yada gec devreye girmesini degistiremezsin..
hortum ve kelepcelerini bi gozden gecir istersen, varsa intercooler da..
basinc kacagi varsa bu nedenle gucsuz hissedebilirsin araci..
gerci devrini bulunca roketlediginden de bahsetmissin, bence bir sorun yok gibi..
-
turbonun yağlama boruları ne durumda az yağlama var ise turbonun devri çok çabuk dşebilir ve hafif tıkalı dahi olsa sıkıntı yaratır sana çünkü kendi arabamdan biliyorum gerçi şu an motor yapılıyo böyle bir sorun yoktu viteste ufaltsan çünkü turbo devirli döndüğü için yakalaması gerekir diye tahmin ediyorum başka bir sorun olabilirmi enjektör işemesi falan araçta
bu arada bendeki 1,9td aaz k14 turbo
-
başka konu açmayayım dedim, konu sahibi arkadaşın affına sığınarak; benim mk2 nin egsoz manifoluyla egsoz borusunun birleşim noktasında eğer varsa conta gitmiş veyia ordaki bağlantıda bir sıkıntı var. ben o kısmı yaptırınca tekrar turbo ayarı basınç ölçümü vs. yaptırmam gerekirmi?
-
arkadaşım senin araban golf 3 1.9 td benım bıldıgım kadarıylar turbo numaran 028145703b bu numarandan pıyasadan araştırabılırsın herkez k14 diye yazmiş k14 deılde arkadaşa turbo numarası verıp yardımcı olmanızı beklerdım bu da ben de bir tavsiye sadece
-
Arkadaşlar merhaba AAZ motor kodlu golfum turbo yatakları ııce bozuldu araba turbo yagını yakmaya turbodan dışarıya yag vermeye başladı köftecı arabası gıbı oldu motoruda yenı yaptık neyse söktum turboyu aşagıdakı lınktekı turbo çıktı orjınalı kkk14 diye bılıyorum ama etıket falan duşmuş hak getıre aşagıdakı lınktekı turbo hangı modelın turbosu t3 mu çözemedım buyuk kafa turbomu şimdi turbo arıyorum ustunden çıkanın aynısınımı alım yoksa kkk14 mu bulmaya çalışım hangısı daha verım lı olur saolun.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-vw-golf-3-vento-passat-transporter-t4-1-9-td-orjinal-turbo-99936754/detay/
-
bıde bu turbo var arkadaşla konuş tuk benım arabaya olurmu bu turbo buyuk kafamı kuçuk kafamı bı bılgınız varmı k24 muş sıkıtı yaratırmı artısı eksısı ne olur bı bılgı verebılırmısınız saolun
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-golf-mk-1-2-diesel-turbosu-temiz-ve-revizyonlu-89133583/detay
-
(http://imageshack.us/a/img222/622/img00100201210011137.jpg)
(http://imageshack.us/a/img7/2061/img00099201210011136.jpg)
(http://imageshack.us/a/img694/9801/img00098201210011135.jpg)
(http://imageshack.us/a/img831/949/img00097201210011135.jpg)
-
üstğnden çıkan turbo bu buyuk kafamı kuçuk kafamı çözemedım
-
bendeki aracınkide bu k14 küçük kafa imiş motorcum onu söyledi bana bende sordum bu büyükmü küçükmü diye
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/S1kXF.jpg)
-
hocam senin araban golf 2 ise tekrardan sana bir turbo numarası yollayayım ınternetten arastır hatta ınternet adresi koplayıp göndereyinm turbo no 068145703C k24 turbo bu turbo büyük kafa http://www.ebay.de/itm/Turbolader-kkk-k24-krummer-Golf-2-Turbo-/190733233828?pt=DE_Autoteile&hash=item2c68962ea4#ht_1257wt_277
-
birde küçük kafa turno numarası atayım golf 2 1.6 turbu diesel araç için turbo no 068145703H küçük kafa http://www.ebay.de/itm/Turbolader-KKK-K14-VW-T3-JX-1-6TD-Motor-51KW-068145703H-/370519479192?pt=DE_Autoteile&hash=item5644ae9398#ht_1323wt_907
-
gondermiş oldugum turbo numaraları gol2 turbo disel içindir siizin araç 1.9 turbo dizel bu turbolar sizin araca uymaz konuda anlattıgım gibi turbo no golf 3 1.9 turbo diesel için 028145703B küçük kafa turbo http://www.ebay.de/itm/028145703B-Turbolader-VW-Passat-3A2-35I-1-9-TD-55kW-/271059330859?pt=DE_Autoteile&hash=item3f1c65272b#ht_3153wt_952
-
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Ansaugbrucke-Abgaskrummer-AAZ-Golf-Passat-Audi-80-1-9-TD-/261105745908?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AGolf+III&hash=item3ccb1d7ff4#ht_500wt_1203 bu adres sana yardımcı olur
-
dostum %90 kucuk kafadır oda k14 tur t3 turbosu dıyede gecıyor ayrıca tranporterların 2.5 larındada bu turbo kullanılıyor ayrıca..
k24 buyuk kafa turbodur.. k14 daha ıyı oldugu ıcın golf 1 ve 2 sı olan arkadaslar k24 turbolarını cıkartıp k14 turbo takıyorlar..
k14 yerıne k24 takmanın ne gıbı fayda veya zararı olacagını bu konu hakkında daha tecrubelı arkadaslar yardımcı olacaklardır...
-
beyler aracıma izmirden turbo siparişi verdım aldım taktım 1. 2. 3. vitesler çekışte kalkışta hıçbır sıkıntı yok maşallah şeyten kulagına kurşun yanlız uzun yolda 5 etaktıgımda aracım 120 130 falan yapıyor ve daha çıkmıyor motor sankı kendını kasıyormuş gıbı bı hıs var öncekı turbomda bozuk oldugu halde kendını çok geç topladıgı halde araç 160 lara 170 lere çok çabuk çıkıyor ve sıkıntı yaratmıyordu bu neden olabılır ?
-
beyler yokmu kımsenın bi fikri çok önmlı ve acele yav
-
turbon yükteyken kaç bar basıyor onu bi ölçtür birde mazot pompası kısık mı ona bir baktır.
-
bende tam onları dıcektım yasın... :)
-
turbon yükteyken kaç bar basıyor onu bi ölçtür birde mazot pompası kısık mı ona bir baktır.
mazot pompasında hıç oynama yapmadım eskı turboyu cıkarttım yenısını taktım eskısıyle hızım normaldı kısık olsa herhalde ondada yapardı sıkıntı yoksa yanlışmı duşunuyorum cunku pompayla oynamadım ,
bar ölçturmeyı yaptırım turbonun smkulmesı gerekıyormu bu işlme için turbocuya gıtmeme lazım sanırım turbo sökulcek mı bar ölçmek için
-
hayır ya turboyu sökmeye gerek yok. mazot pompasından emme manifolduna giren ince hortumdan bi " T" al oraya turbo basıncını ölçen saatten bağlayacaksın ( sanayide oksijen tüpü doldularanların kullandığı kaliteli saatler var onlardan kullanmanı tavsiye ederim). oradan ölçümü yaparsın tahminen 06-07 bar çıkması lazım onun altındaysa basınç düşük demektir.
-
tamma bende ar oksıjen tupu saatı onu baglıyıp gaza mı yuklenmem gerekıyor nasıl yapılıyor dıp gaz yapıp kaça çıktıgınamı bakmama lazım
atıyorum 06-07 nın altından cıktı bunu wastageden mı ayarlıyorum ?
-
araç boştayken gaza bastığında saatte gördüğün rakam doğru olanı değil zaten. araç yürüyorken kaç bar basıyor turbo o önemli.
-
tabi şu da var bnm K24 turbo var bnm ki 0,6- 0,7 bar basıyor senin ki küçük kafa turbo belki biraz daha farklı olabilir.
-
onun kaç bar olucagını ögrenebılsem super olucak ama iştr o sıkıntı ?
-
akın senın araç kaç bar basıyor bı bılgı versen bu konuda sende vardı bar saatı sankı bi el etıver be
-
dostum sana şöle anlatayım
turbo full basınmı 0.8 basıyo rampa falan cıktıgında dusuk devırde bıle olsa mesela rolentede cıksam gaza bastım mı 0.5 bar basıyo..
benım enjektorlerde sıkıtı oldugundan arabanın anlık dusumları degısıyo
bazen enjektorler duzelıyo 0.7 bar bastıgı oluyo arabanın ses degısıyo tıtreme sılkeleme kalmıyo
ama bızım turbolar 1 bar basar dıye tahmın edıyorum
bıde bu basınc olayı aractan araca aracın durumuna gore degısıyor
benım enjektorler ısedıgı ıcın verımlı yanma olmuyor ve eksozdan gercek anlamda bı hava cıkmıyor buda otomatıkman turbodakı pervaneyı donduremıyoor ve flıtreden cekılen hava azalıyor ve su yakıt hava karısımı bozuyor ve turbonunda basıncı dusuk oluyor yada ust devırlerde basmaya baslıyor turbonn anca o yakıt hava karısımı ayarlayabılmesı ıcın...
dızelın kalbı pompa enjektor oldugu ıcın cok buyuk bı etken oluyo
Sen turboyu degıstırdın su turbonun uzerındekı wastegate den ayar yapabılırsın bu basınc olayını..
turboyu cıkma aldın sonucta orda vıda var onu kurcalamıs olabılırler yanı bı bak ınternettende aractır buınu arabanın motorunu kendın yaptın bunuda cok rahatlıkla yapabılırsın...
-
turboyu çıkma aldım dogru wastagenın orda vıdalar sarı renklı ıdı bende dokunmadım renklerı denk getırıp bıraktım tabı o araca göre ayarlı o turbo kafama görede wastageyıde kurcalamak istemıyıyorm ama bakıcm en son öle yapıcaz bide şey var turbonun ustundekı sısen hortum varya onun kelepce sıkan yerın yarım parmak kenarında yırtık var ordan hava kaçarmı dıye duşunuyorum ama öle olsa 1. 2. 3. yokuş çekışlerındede güç kaybı yaşarım dıye duşunuyorum ama bakalım orj. turbo hortumu zaten bulamıyorum bulduklrım avuç kadar hortuma 100 150 lira dıyor ona uygun bı hortum kestırım olmadı wastagyele oynıcaz başka çagre yok :(
-
turboyu çıkma aldım dogru wastagenın orda vıdalar sarı renklı ıdı bende dokunmadım renklerı denk getırıp bıraktım tabı o araca göre ayarlı o turbo kafama görede wastageyıde kurcalamak istemıyıyorm ama bakıcm en son öle yapıcaz bide şey var turbonun ustundekı sısen hortum varya onun kelepce sıkan yerın yarım parmak kenarında yırtık var ordan hava kaçarmı dıye duşunuyorum ama öle olsa 1. 2. 3. yokuş çekışlerındede güç kaybı yaşarım dıye duşunuyorum ama bakalım orj. turbo hortumu zaten bulamıyorum bulduklrım avuç kadar hortuma 100 150 lira dıyor ona uygun bı hortum kestırım olmadı wastagyele oynıcaz başka çagre yok :(
turbodan emme manifolduna giden hortumdan bahsediyosan, orjinal değil ama, ümraniye sanayisinden 10 tl ye aldım. şişme yapıyorsa zaten miadı dolmuştur o hortumun.
-
turbodan emme manifolduna giden hortumdan bahsediyosan, orjinal değil ama, ümraniye sanayisinden 10 tl ye aldım. şişme yapıyorsa zaten miadı dolmuştur o hortumun.
usta kımden aldın yanı adres olarak verebılırmısın gıdıp alım bende bulamıyorum cunku
-
usta kımden aldın yanı adres olarak verebılırmısın gıdıp alım bende bulamıyorum cunku
hocam sadece fitil ve hortum satan bi dükkan, mekanın adı demiriz di yanlış hatırlamıyorsam, sahibi Şeref abi, kayserili ama esnaf kültürüne sahip hoş muhabbet bi amca. ben ordan kapı cam sıyırıcılarını fitillerini vs. baya bi malzeme aldım. o sanayinin dip taraflarından ümraniye son durağa çıkan yola dikine gittiğini düşün, bi yerde dükkanlar kat kat sıralanmış, bi rampa çıkıyosun bi kat bi rampa daha çıkıyosun anayolun seviyesine geliyosun, orta kattaki dükkanların içinde, yönün çakmak köprüye doğru ise solunda kalacak. pek iyi anlatamadım ama :)
Enlem: 41°1′25.29″N (41.023691)
Boylam: 29°7′1.22″E (29.117006) ya bu koordinatlar yada bi altındaki sırada olması lazım :tamamdir
-
;) eyw.
-
kartını almıştım buldum arabada :
Demirkan Oto
Şerafettin Demirkan
ümraniye oto san. sit. güven oto san.sit. B blok No:12
0507 383 2456
0216 6346937
:tamamdir
-
tmm dır mevzu saol teşekkür ettim.
-
rica ederim ümit inşallah yardımcı olur
-
eyw. ümranıyeye giderken bi maslaga bakım dedım bı hortumcu buldum kestık bıçtık halletık ;) saolasın
-
arkadaşlar yarın aracın bar basıncını ölçucem bana orjınal basınç degerlerı lazım bunu ınternetten bulamadım youtubede falan var 1.5 basan var 2.0 basasn var orj deger nedır 0.8 mı yarın bununla ugraşıcam adam akıllı halledım :(
-
0.8 en son... ama cok zorlayında 1 e dayanıyo :D
benım enjektorler calısmaya basladımı delı gıbı gıdıyo araba turbo ıslık calıyo rolentede rampa cıkabılıyorum :)
-
eyw. akın saol 0.8 - 1 falan ayarlıcam artık saol
-
arkadaşlar saolun dun aracın wasgatesını 5 tur geri çevirdim ve test ettım maşallah olan ustu basınç ölcumu yaptım ama saatım uyduruktu oyuzden tam duzgun bı dgr çıkmadı ama çekışte gıdışte son hızlanmalrı çok canlı alt devırde öle saolun