vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: acarkan - 29 Mayıs 2009, 14:57:20
-
Geçenlerde duydum araçların yazılımını oynuyorlar 300-500 tl arası tutuyor örnek 100 beygirse 125 beygir oluyormuş bu konu hakkında bilgisi olan var mı yaptıran ve tavsiyeleriniz
-
Koray'a sor o yazılımla oynuyor ama HP kazandırabiliyormu bilmiom valla :( :o :(
-
Araçların yazılımı iki şekilde değiştirilmektedir. Birincisi eğer aracın ECU(electronic control unit - Elektronik idare birimi) çipi programlanabilir özellikteyse aracın mevcut standart yazılımı silinir ve daha performanslı bir yazılım yüklenir. Diğeri ise eğer aracın mevcut beyni programlanabilir özellikte değilse araca uygun çip takılarak bu yeni çipe yazılım yüklenir. Bu noktada aracınızdan nasıl bir performans bekliyorsunuz bunu kendinize sormanız gerekli. Eğer standart halinden memnun değilseniz ve biraz daha atak ve seri olmasını istiyorsanız o zaman yazılım yükleme işlemi bir ölçüde sizi tatmin edecektir. Ancak daha ileri düzeyde bir performans istiyorsanız çok daha masraflı ve çok daha teknik işlemler (eksantrik mili - piston - benzin regülatörü, v.s.) yaptırmanız gerekir.
-
Araçların yazılımı iki şekilde değiştirilmektedir. Birincisi eğer aracın ECU(electronic control unit - Elektronik idare birimi) çipi programlanabilir özellikteyse aracın mevcut standart yazılımı silinir ve daha performanslı bir yazılım yüklenir. Diğeri ise eğer aracın mevcut beyni programlanabilir özellikte değilse araca uygun çip takılarak bu yeni çipe yazılım yüklenir. Bu noktada aracınızdan nasıl bir performans bekliyorsunuz bunu kendinize sormanız gerekli. Eğer standart halinden memnun değilseniz ve biraz daha atak ve seri olmasını istiyorsanız o zaman yazılım yükleme işlemi bir ölçüde sizi tatmin edecektir. Ancak daha ileri düzeyde bir performans istiyorsanız çok daha masraflı ve çok daha teknik işlemler (eksantrik mili - piston - benzin regülatörü, v.s.) yaptırmanız gerekir.
aynen :tamamdir ayrıca senın aracın turbodızel-yada turbo benzınlı degılse bu yazılım senı verdıgın paraya göre tatmın etmez chiptunıng aşırı besleme ve dızel araclarda tercıh edılır genelde
-
arkadaş doğru söylüyor.chip işi turbo şarjlı arbalar için diğerleri için gereksiz.ben 1.9 tdi arabama yaptırdım performans artışı harika tavsiye ederi.hep performans hem yakıt ekonomisi.şehir içi 7.6 lardan 6.2 seviyelerine düştü. bu nasıl oluyor denilir ise cevabı (Güç artınca gaz pedalına daha az basılıyor) :))
-
ama km cok gitmis araba icin pek tavsiye edilmiyo..(190,000 mesala)
-
turbona güveniyorsan olur.ölçtür turbonu çıkar ortaya
-
chip tuning gerçekten güzel bir olay
atmosferik araçlarda %10 civarında artış sağlar turbolarda %20-40 arasında değişir
rakamları küçümsemeyin %10 da olsa araba değişiyor
isteyenlere yardımcı olurum...
düzgün yapıldığı takdirde asla zararı olmaz
biz yazılımı kendimizi modluyoruz müşteri odaklı çalışıyoruz müşteri ne isterse nasıl isterse o şekilde ayarlarız
hazır yazılımlar standartdır onda istediğinizi vermezler mesela bir superchipse ben şöyle istiyorum diyemezsiniz onlar ne yüklerlerse o şekilde olur ama biz müşteri isteğine şikayetine göre hazırlıyoruz
piyasada kopya yazılım çoktur bunlar başka araçlardan immoları off edilmiş standart yazılımlardır emek yoktur maliyet yoktur ve haksız rekabettir...etik değildir.
ayrıca orijinal cihaz kullanmazlar olası sorunda başbaşa kalırsınız
biz garantili sorunsuz ve çalışır vaziyette teslim ederiz
aracın km si fazla ise turbosu revize edilmemiş ise bu durumda fazla yüklenilmez biraz daha düşük tutulur
misal 2001 t4 de orijinali 105hp olan araç 32hpr alırken 2006 model 105hp de 72 beygir alabiliyor...
emeğe saygı lütfen... :tamamdir
-
chip tuning gerçekten güzel bir olay
atmosferik araçlarda %10 civarında artış sağlar turbolarda %20-40 arasında değişir
rakamları küçümsemeyin %10 da olsa araba değişiyor
isteyenlere yardımcı olurum...
düzgün yapıldığı takdirde asla zararı olmaz
biz yazılımı kendimizi modluyoruz müşteri odaklı çalışıyoruz müşteri ne isterse nasıl isterse o şekilde ayarlarız
hazır yazılımlar standartdır onda istediğinizi vermezler mesela bir superchipse ben şöyle istiyorum diyemezsiniz onlar ne yüklerlerse o şekilde olur ama biz müşteri isteğine şikayetine göre hazırlıyoruz
piyasada kopya yazılım çoktur bunlar başka araçlardan immoları off edilmiş standart yazılımlardır emek yoktur maliyet yoktur ve haksız rekabettir...etik değildir.
ayrıca orijinal cihaz kullanmazlar olası sorunda başbaşa kalırsınız
biz garantili sorunsuz ve çalışır vaziyette teslim ederiz
aracın km si fazla ise turbosu revize edilmemiş ise bu durumda fazla yüklenilmez biraz daha düşük tutulur
misal 2001 t4 de orijinali 105hp olan araç 32hpr alırken 2006 model 105hp de 72 beygir alabiliyor...
emeğe saygı lütfen... :tamamdir
Peki yeriniz nerede 2000 model golf için fiyatınız nedir?
-
öm attım
-
polo 1.4 16v 75 hp 126Nm. 111000de kaç beygir kaç Nm tork alırım. Araba LPG li olumsuz etkilermi? fiyatı gönderebilirmisin yazın ankaradayım
-
polo 1.4 16v 75 hp 126Nm. 111000de kaç beygir kaç Nm tork alırım. Araba LPG li olumsuz etkilermi? fiyatı gönderebilirmisin yazın ankaradayım
7-8hp alır..lpg etkilemez benzer bir aracı daha önce konyada yaptık...müthiş oldu...
işlem 2-3 saat sürecek ecu sökülecek rom değişecek...
özelden fiyatı gönderiyorum
-
Chip tuning uygulamasının sağlıklı sonuç verebilmesi için herşeyden önce aracın dinamometreye bağlanması gerekir. Dinamometre'de özel bir yöntemle aracın çıkardığı maksimum beygir gücü ve tork seviyeleri, devirler arası performans gibi değerler ölçülür. Bu ölçümlerden sonra çip uygulamaları başlatılır, bu uygulamanın nasıl yapıldığını bu konunun başlarında açıklamıştım. Dinamometreye bağlanmadan yapılan çip uygulamaları sağlıklı sonuç vermeyeceği gibi işin bilimsel ve teknik boyutuna da aykırıdır. Bir diğer konu ise her aracın sandart değerler vermeyeciğidir. Örneğin aynı tarihte alınmış, aynı model ve motora sahip iki golf'ün dinamometreye bağlandığında farklı beygir güçleri üretmesi kimseyi şaşırtmamalı. Açıklamak gerekirse, aracın bakımlarının yapılışı - bugüne kadar kullanmış olduğu yakıtın kalitesi - aracın kullanım şekli (yüksek devirli kullanılması, normal kullanılması, vs) gibi kiterler aracın üreteceği beygir ve torku ciddi şekilde etkiler. Bazı çip firmaları standart motor gücünü ele alarak uygulama yaptıkları için bahsi geçen kriterleri göz önüne almaz bu sebeple de istenen verim alınamaz. Çünkü sizin aracınız normalde 120 beygir üretmesi gerekiyorsa siz aracınızı verimli kullanmadığınız için motorunuz güç kaybetmiş olabilir ve 120 olan değerinde aşağısında olabilir. Haliyle bu tarz firmalardan yaptıracağınız uygulamalar da istediğiniz verimi alamazsınız, çünkü aracınız yıpranmıştır ve ilk günkü performansından uzak durumdadır oysa ki firma standart 120 beygirlik haline göre uygulamayı yapar ve bu uygulama araç dinamometreye konulmadan yapılır. Oysaki en iyi verimi almanın yöntemi aracı dinamometreye koyup ürettiği gerçek değerleri tespit edip araca uygun çip programının uygulanmasıdır. Sonuç olarak burada önemli olan aracın fabrika verisi değil mevcut ne ürettiğidir ve bunun dinamometre gibi teknik uygulamalarla tespit edilmesi gerektiğiir.
-
Chip tuning uygulamasının sağlıklı sonuç verebilmesi için herşeyden önce aracın dinamometreye bağlanması gerekir. Dinamometre'de özel bir yöntemle aracın çıkardığı maksimum beygir gücü ve tork seviyeleri, devirler arası performans gibi değerler ölçülür. Bu ölçümlerden sonra çip uygulamaları başlatılır, bu uygulamanın nasıl yapıldığını bu konunun başlarında açıklamıştım. Dinamometreye bağlanmadan yapılan çip uygulamaları sağlıklı sonuç vermeyeceği gibi işin bilimsel ve teknik boyutuna da aykırıdır. Bir diğer konu ise her aracın sandart değerler vermeyeciğidir. Örneğin aynı tarihte alınmış, aynı model ve motora sahip iki golf'ün dinamometreye bağlandığında farklı beygir güçleri üretmesi kimseyi şaşırtmamalı. Açıklamak gerekirse, aracın bakımlarının yapılışı - bugüne kadar kullanmış olduğu yakıtın kalitesi - aracın kullanım şekli (yüksek devirli kullanılması, normal kullanılması, vs) gibi kiterler aracın üreteceği beygir ve torku ciddi şekilde etkiler. Bazı çip firmaları standart motor gücünü ele alarak uygulama yaptıkları için bahsi geçen kriterleri göz önüne almaz bu sebeple de istenen verim alınamaz. Çünkü sizin aracınız normalde 120 beygir üretmesi gerekiyorsa siz aracınızı verimli kullanmadığınız için motorunuz güç kaybetmiş olabilir ve 120 olan değerinde aşağısında olabilir. Haliyle bu tarz firmalardan yaptıracağınız uygulamalar da istediğiniz verimi alamazsınız, çünkü aracınız yıpranmıştır ve ilk günkü performansından uzak durumdadır oysa ki firma standart 120 beygirlik haline göre uygulamayı yapar ve bu uygulama araç dinamometreye konulmadan yapılır. Oysaki en iyi verimi almanın yöntemi aracı dinamometreye koyup ürettiği gerçek değerleri tespit edip araca uygun çip programının uygulanmasıdır. Sonuç olarak burada önemli olan aracın fabrika verisi değil mevcut ne ürettiğidir ve bunun dinamometre gibi teknik uygulamalarla tespit edilmesi gerektiğiir.
katıldığım konular var elbet ama dynosuz chip olmaz yada dyno verilerine göre hazırlanır sözünüze katılmıyorum belki başkaları için geçerli olabilir ancak biz yazılımda zaten değerleri görüyoruz grafikleri de görüyoruz
ecm titanyum ve winols kullanıyoruz değerleri yüzdeleri grafikleri artışları herşey görüyoruız
işlem sonrası kaç beygir alacağını aşağı yukarı tahmin ediyoruz gerekirse dynoya da çıkartıp kağıt üzerinde sonuçlar alıyoruz
türkiye bir çok insan kopya kaçak yazılım atıyor
bir kaçı da yurt dışından hazır yazılım alıyor
bizim gibi yazılımları kendi modlayan kaç kişi var ??
3-5 kişi ya var ya yok
hazır yazılımlar dediğiniz gibi belli değerler artırıp öyle bırakıyorlar...
oysa biz aracın durumana göre ve müşter odaklı çalışıyoruz...
-
Amerika dahil olmak üzere birçok ülkede en sağlıklı sonuca dyno testleri ile ulaşılmaktadır. Dyno da bildiğiniz üzere araç hareket halindedir ve ürettiği verilere net bir şekilde görülür. Araca bilgisayar gibi teknik cihazlarla bağlanarak görülen veriler çokta yeterli olmayabiliyor bu sebeple aracı direkt olarak dynoya bağlarlar. Bu arada ben de "dynosuz chip olmaz yada dyno verilerine göre hazırlanır" sözünüze katılmıyorum çünkü böyle bir söylemim yok! Yanlış okumuşsunuz ya da yanlış yorumlamışsınız.
Benim sözüm:
"Oysaki en iyi verimi almanın yöntemi aracı dinamometreye koyup ürettiği gerçek değerleri tespit edip araca uygun çip programının uygulanmasıdır."
Gördüğünüz gibi en iyi verim den basetmişim, sizin dile getirdiğiniz gibi "dynosuz çip olmaz" demedim. Dyno dan alınan veriye göre müşterinin isteği bir araya getirilip en uygun ayar yapılması sağlanır. En sağlıklı veri de pofesyonel olarak yapılacak olan dyno testi verisidir.
İstanbul'da kendi çip programını uygulayanlardan biri Ohannes Tatonyan (onno usta) dır. Kendi ürettiği programını kullanmaktadır.
Ayırca ben genel bilgi olması amacıyla bu konuya yazı yazdım. Sizin uyglamalarınıza yönelik bir yazım değil bu sebeple yazınızda belirmiş olduğunuz:
bizim gibi yazılımları kendi modlayan kaç kişi var ??
3-5 kişi ya var ya yok
hazır yazılımlar dediğiniz gibi belli değerler artırıp öyle bırakıyorlar...
oysa biz aracın durumana göre ve müşter odaklı çalışıyoruz...
gibi düşüncelerinizi ne amaçla yazmış olduğunuzu anlayamadım?
-
Real Time Mapping yapıyoruz Yük Dyno su üzerinde...
dileyen buyursun...
Dastek Türkiye
-
Ben de diyorumdun nerdesin diye. :)
-
1999 tdi 90 bg golf
gücünü artırmak istiyorum yardımcı olurmusunuz
ve tavsiyeniz var mı
-
1999 tdi 90 bg golf
gücünü artırmak istiyorum yardımcı olurmusunuz
ve tavsiyeniz var mı
en düşük maliyetle en yüksek verimi almanız için chip tuning öneriyorum. Yalnız beyin yazılımını işi yi bilen birine yaptırın, referansları sağlam olan birine... Yoksa olması gereken verimi alamazsınız.
-
teşekkü :tamamdir
-
bu beygir gücü yükseltme otamatik viteslerde işe yarıyor mu
-
ankarada ostimde teknocar elektronik var o arkadaş chip tuning yapıyor benzsinli araçlarda gayet güzel verim alınabiliyormuş.
-
Konu çok önemli bir konu neden bu kadar az yorum var acaba :(
Bende 1999 model 1.6 golf comfortline var buna o dediğiniz işlemleri yapsak beygir kaça yükselir?
bir de bu yapılan işlemlerin araca yan etkisi var mı yakıtını falan ne kadar etkiler arabaya kafayı falan yedirtir mi? :)
-
bende bu sekilde düşünüyodum ki aracına chip uygulanan bi kaç kişiyle görüşmüştüm evet verim var ama aracın motor ömrünü nasıl etkiliyor biriside bu konudaki gerçekleri dile getirsin lütfen
-
Otomobillerin tamamı fabrikadan kapasitelerinin %70-%80'i kadar güç üreterek çıkar. Chip tuning'in temel amaçlarından biri de motorun bu potansiyelini değerlendirmektir. Zaten boşuna yazmıyorlar %25'e varan güç artışı vs diye. Yazılımla, motorun üretim kapasitesini arttırarak %90-%95 gibi değerlere getirildiği taktirde zaten edilen vaatlere tekabül ediyor :) Kısacası motorun üretim kapasitesi %70'lerden %90'lara çıkar ve bu da motorun ömrünü kısaltır fakat güç ve tork artışı sağlar. Olabildiğinca basit anlatmaya çalıştım ;)
-
:) CVP LAR İÇİN TŞK.LER.BİDE MALİYET ORTALAMA NE KADAR BENZİNLİ ARABADA
-
Benim beygir yüksetmeyle ilgili merakım kapak taşlanması.bilgisi olanlar bizi de aydınlatırsa memnun olurum şimdiden tsk
-
:) CVP LAR İÇİN TŞK.LER.BİDE MALİYET ORTALAMA NE KADAR BENZİNLİ ARABADA
Chip, filtre, komple egzoz dersek (kalitesine göre değişir) 800-1000 liraya kaliteli parçalar yüklü ve güzel yürüyen bir golfün olur ;) daha düşük rakamlara da gelir daha yüksek rakamlara da gelir. Biri var sadece yazılım ve chip'i 1000 liraya yapar, bazısı var hazır ECU'yu 1000 liraya verir, bazısı chip'i ve yazılımı 500'e verir vs vs orası sana kalmış.
-
Benim beygir yüksetmeyle ilgili merakım kapak taşlanması.bilgisi olanlar bizi de aydınlatırsa memnun olurum şimdiden tsk
Çok arabada kapak taşlama işlemi yaptım. Ama tek başına işe yaramaz. tek başına kapak taşlama yaparsan farkı hissetmezsin bile. Kaldı ki golf4'e kapak taşlama vs yapmayın, mümkünse güce dışardan müdahale edin (kaliteli bir filtre, headers ve chip en verimli olan üçlü) ;) Yazık olur sonra standart kapağına bi dünya para verirsiniz. Ayrıca kapak taşlama da motorun chip'ten daha az yıpranmasını sağlamaz :)
-
hobi amaçlı ise yapın yani heves le uğraşmaksa çünkü o araba olsun olsun 150 bg olsun kapak taşlayın piston takın ITB takın yazılım yapın naparsanız yapın, arabanın kimyasına aykırı :) herkez gazlıyo fren? amortisor?
ama bence 1.6 golf le uğraşmaya, para harcamaya değmez, hakkaten uğraşmak istiyosanız 97 gtı alın başka bişiler alın daha ucuza daha guclu ve onu acık arabalar var
-
1999 tdi 90 bg golf
gücünü artırmak istiyorum yardımcı olurmusunuz
ve tavsiyeniz var mı
90 lık bir boramız var, 140bg civarlarında falan, 200küsürbine falan geldi maşallah... bi problem yok
-
herkez gazlıyo fren? amortisor?
Herkes Mersin'e giderken ben tersine gidiyorum, önce güvenlik ;) İlk frenlerime yatırım yaptım ve maksimum verimi aldım, sonra süspansiyona yatırım yaptım koni amortisör ve h&r yay aldım, alt takımı komple sıfırladım. ;)
-
boşver tersine gitmek iyidir bu konuda,
ilk iş Bilstein PSS9, H&R viraj demirleri ve Brembo GranTurismo (ki artık LOGEL), her arabaya her ve lazım, araba alınca ilk işimdir
-
tabiki aracını hızlandırmaya calısanlar bu gucu nasıl durdurcanı hıc düsünmüyo sonrası malum :-\
-
Arkadaşlar şu chip tuningin fiyatını açık açık yazsak da herkez merakını giderse daha güzel olmazmı. Yapan yada bilen arkadaşlar açıkça yazsa sanırım ilgi daha çok olabilir.
-
Arkadaşlar şu chip tuningin fiyatını açık açık yazsak da herkez merakını giderse daha güzel olmazmı. Yapan yada bilen arkadaşlar açıkça yazsa sanırım ilgi daha çok olabilir.
Chip tuning'in fiyatı belirsizdir aslında :) biraz garip gelebilir ama öyle gerçekten. Şu an Türkiye'de bildiğim en ucuz yazılım yapan yer 250 TL'ye yapıyor, o da kampanyalı fiyatıydı, devam ediyor mu bilmiyorum. Ama 400-500 TL'ye rahatlıkla yaptırabilirsiniz. Ancak tekrar söylüyorum, herkes remapping olayını beceremez, bilmeyen birinin eline düşerseniz aracın eski halini ararsınız...
Bir de hazır beyinler (ecu) satılıyor bazı araçlar için, bunlar da içinde performans yazılımını içeriyor zaten. Hazır beyinlerin fiyatları çok daha yüksek. Sanırım en ucuzu bile 1000 liranın üstündedir.
-
Chip tuning'in fiyatı belirsizdir aslında :) biraz garip gelebilir ama öyle gerçekten. Şu an Türkiye'de bildiğim en ucuz yazılım yapan yer 250 TL'ye yapıyor, o da kampanyalı fiyatıydı, devam ediyor mu bilmiyorum. Ama 400-500 TL'ye rahatlıkla yaptırabilirsiniz. Ancak tekrar söylüyorum, herkes remapping olayını beceremez, bilmeyen birinin eline düşerseniz aracın eski halini ararsınız...
Bir de hazır beyinler (ecu) satılıyor bazı araçlar için, bunlar da içinde performans yazılımını içeriyor zaten. Hazır beyinlerin fiyatları çok daha yüksek. Sanırım en ucuzu bile 1000 liranın üstündedir.
Sağol arkadaşım. Öğrenmiş oldum. Herkezde bi gariplik var birşeyin fiyatını sorunca söylememe, utanma, sıkılma, yok özelden atma falan oluyor bunun nedenini anlamış değilim. Sayende bi fikrimiz oldu bu konu hakkında.
-
boşver tersine gitmek iyidir bu konuda,
ilk iş Bilstein PSS9, H&R viraj demirleri ve Brembo GranTurismo (ki artık LOGEL), her arabaya her ve lazım, araba alınca ilk işimdir
bunların fiyatı ne kadar ve de nereye takılıyor ? olan viraj demirlerini söküp bunları mı takıyorsunuz yoksa viraj demiri yok mu araçlarda?????
-
bunların fiyatı ne kadar ve de nereye takılıyor ? olan viraj demirlerini söküp bunları mı takıyorsunuz yoksa viraj demiri yok mu araçlarda?????
Olanlar sökülüp yerine bunlar takılıyor. güncel fiyatları hakında fikrim yok, markadan markaya değişiyor.
-
Olanlar sökülüp yerine bunlar takılıyor. güncel fiyatları hakında fikrim yok, markadan markaya değişiyor.
saolasın peki bir soru daha sorcam üstündekiler işe yaramıyor mu dandik mi acaba yani bunların diğerlerinden farkları nedir acaba hepsi de demir parçası değil mi acaba?????? ???
-
saolasın peki bir soru daha sorcam üstündekiler işe yaramıyor mu dandik mi acaba yani bunların diğerlerinden farkları nedir acaba hepsi de demir parçası değil mi acaba?????? ???
Demir var demir var tabi ama herşeyden önemlisi performansa yönelik ön takım parçaları orijinalinden çap, materyal ve bazen de kol sayısı açısından farklılık gösterirler. Örneğin poliüretan parçalar var, www.powerflex.co.uk adresinden inceleyebilirsiniz.
-
Aslında konu hafiften sapmaya başlamış ama bilgi vermek amacıyla yazıyorum, aracınıza takacağınız süspansiyon sistemi ve viraj çubukları gibi parçalar otomobilsporlarından elde edinilen bilgi ve deneyimler doğrultusunda geliştirilmektedir. Genel prensip aracın yol üzerindeki dengesini maksimum düzeyde koruyabilmesini sağlamaktır. Bu anlamda aracın özellikle viraj esnasında ya da ani hareketlerde çizgisinden saptığı anda minimum düzeyde riskle tekrardan yol tutuş sağlaması gerekir. Sizin satın aldığınız aracınızın süspansiyon sistemi doğal olarak uzun yıllar sorunsuzca çalışabilmesi için özel olarak testlerle denenmiş ve aracınıza monte edilmiş parçalardır. Konfr ağırlıklı olduğundan yol tutuş konusunda belli bir seviyeye kadar hizmet eder. Daha profesyonel parçalar kullanmak isterseniz eğer o zaman standart süspansiyon sisteminiz dışında parçalar satın almak zorundasınız. Aracınızı modifiye etmeseniz dahi standart donanımı için de yol tutuş performansını artıracak daha verimli parçalar kullanabilirsiniz.
Süspansiyon sistemi helezon yay ve amortisör parçalarından oluşur. Bunlara ek olarak özellikle virajlarda aracın dengesini koruyabilmesi için viraj denge çubukları ve amortisör kule gergileri kullanılmaktadır. Bu sistemleri aracınız için kullanabilirsiniz. Ancak şunu unutmamak gerekir bu sistemleri kullanmak beraberinde bazı konfor kayıpları da yaşatacaktır. Süspansiyon sistemindeki iyileştirmeler her ne kadar ilk etapta sürüş keyfi için düşünülsede aslında sürüş güvenliği için de önemli bir noktadır.
Yarış otomobillerindeki yol tutuş sistemine de kısaca değineyim belki merak edenleriniz vardır: Bu araçlar da amortisör kule gergileri - viraj denge çubukları - süspansiyon sistemi - sapacer* kullanılır. Özellikle görmüşsünüzdür yarış otomobillerinin çoğunda çamurluklar standart modelden daha kabarık ve genişti, bunun sebebi de aracın yoa daha geniş oturmasını sağlamak bunun içinde spacer adı verilen ek bir parça aracın forya ile jantı arasına konumlandırılır. Bu uygulama ile aracın yere basan genişliği artırılmış olur bu vesileyle de viraj kabiliyeti artırılmış olur. Son olarak bu otomobillerde bulunan güvenlik amaçlı rollcage (koruma demirleri) sadece aracın darbe esnasında korunmasını sağlamıyor aynı zamanda aracın tüm ağırlığının mümkün olduğunca eşit dağılmasına da yardımcı oluyor. Ayrıca aracın viraj esnasında burulma direncini de olumlu yönde iyileştiriyor. Biraz uzun yazdım kusura bakmayın konu saptı iyice ama sizleri elimden geldiğince bilgilendirmek istedim.
-
Uzun ama faydalı bilgiler ;) Açıkçası ben yazmaya üşendim, çünkü bir şeyi detaylarıyla anlatınca okuyan insanların kafası daha çok karışıyor. Kısacası; cadde kullanımı için spor helezon - amortisöe- flanş (spacer) ve kule gergisi yeterlidir. Viraj denge çubukları değişirse daha iyi olur tabii ki ancak birçok araç için mevcut değil, standart olanlarla yetinmek zorunda kalabilirsiniz. racedriver'a yazdığı yazı için teşekkürler.
-
saol racedriver eline sağlık
-
otomatik viteslerde başarılı olmuyormuş benimkisi otomatik