Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?  (Okunma sayısı 26372 defa)

Arkadaşlar ,

Suan mevcut aracımı satıp Golf 6 1.4 122 hp Highline 7- Dsg almak istiyorum.Yanlız bu son zamanlarda dsg şanzıman ile ilgili olan şikayetler inanın kafamı çok karıştırdı.

Canım çok sıkıldı.Öncelikle bu şanzıman tipine yabancı değilim.2009 senesinde satmış olduğum jetta aracım 7-Dsg şanzımandı ve 3.600 km yapmıştım.Özel sebepler nedeniyle sattım.Yani şanzımanı doğru düzgün deneyemedim.Ama uzun yol ve şehir içindede kullandım.O kadar yabancı değilim.

Şimdi benim merak ettim bazı sorular var:

1) Sizce bu şanzıman tipi için en ideal motor tipi 122 hp lik motor mu ?  yoksa 160 hp lik motor mu ?

2) Bu kasayı alıp şanzıman arızası dışında sorun yaşayan var mı ?

3) Bu şanzımanın test aşamasında olduğunu söylüyorlar.Lakin 2009 senesinde sattığım aracımda bu tip vardı.Halen sorun çözülemedi mi ? Çözüldüde benim mi haberin yok ?

4)Manuel almak mı daha mı avantajlı. ? Yanlız baskı balatanın ne zaman bitip yolda bırakacağını bilmemek bu şekilde korku içinde araç sürmek bana göre değil ama genede fikrinizi rica ederim.

Şimdiden her türlü bilgilendirme için teşşekkür ederim.

Eski aracımın bi kaç fotosu .








Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #1 : 23 Aralık 2011, 14:12:27 »
Öncelikle dsg hakkında  yukarıdaki yazımı okuyup yorum yapmayan tüm golf 6 kullanıcılarını dikkate davet ediyorum.

Yaklaşık 1.5 aydan beri konu üzerinde yurt dışı ve yurt içinde yapmış olduğum  araştırma okumadım yorum ve makale açıklama kalmadığını dile getirmek isterim.En son Almanya'da eğitim almış yetkili servis müdürü pozisyonunda ki kişi ile yapmış olduğum bazı görüşmeleri dile getirmek isterim.Umarım işinize yarar her ne kadar okuyup geç senizde bence dikkat edin derim.

Yapılan konuşmalardan bir bölüm : Bu kişi ile aramızdaki ilişki 11 yıllık bir sürece dayanmakta.Yani samiyet ve doğruluğuna güveniyorum.

1.Bomba : Soru şu : Dsg şanzıman için Türkiye geneli ve mevcut kendi servis bölümünüzü düşünürseniz dsg şanzımanla ilgili şikayet oranı sizce ne seviyede ? İnternet ortamında şikayet ve mahkemeye kadar taşınan bir sürü durum ve yorum var.Siz ne diyorsunuz. ?

Cevap : Evet şikayet yok demek yanlış olur.Fakat biz bu durumu Almanya fabrika ile görüşüyoruz.Zaten sorunlar konusunda  ortak bilgisayar sistemi üzerinden problem çözümü için araştırma yapılıyor.Madur olan kişi için gerekli parçalar yurt dışından sipariş edilip gerekli değişimler garantiden sağlanıyor.Ayrıca 2011 öncesi şanzıman tipinde ar-ge çalışması sonuçlandı gibi bişey yani yeni gelecek araçlarda sorun giderilmiş diyebiliriz.Dsg tercih edilebilir.Yeni yazılım ile beraber gelecek.

2. Bomba : Peki bu şanzıman tipi için gene bu mağdur olan insanlar ve yeni araç sahipleri bir nevi kobay gibi olacaklar.? Bu şanzımanda tipi için hazırlanan yazılında hatalı olursa ne olacak.Sonuçta 2011 öncesi alan kişilerde test aşamasındaki şanzıman tipi için mağdur oldular buna kesin demek nekadar doğru.?

Cevap :  Zaten araçlar 2 yıl garantili geliyor.Artı birde ufak bi ücret karşılığı siz bunu 4 yılla çıkarta biliyorsunuz.Yani 2+2 dört yıl garanti kapsamında oluyor.Dikkat edin asıl bomba geliyor.”Kullanıcı hatası yok ise 50 kezde gelseniz biz zaten şanzımanı veya gerekli parçaları değiştiriyoruz.”

3. Bomba : Peki Almanya fabrika 2011 öncesi satmış olduğu ürünleri dsg şanzıman tiplerini ayıplı ve hata diye geri çağıracak mı ? Sonuçta dsg için yeni bi yazılım ve sorun giderilmesine gidilmiş.Mağduriyet ne olacak.

Cevap : Almanya fabrikadan 2011 öncesi satışlar ile ilgili şanzımanların hatalı olduğu konusunda herhangi bi yazılı veya sözlü bir paylaşım gelemedi.Sadece gelişim için çalışma yapıldı dendi.Bunu da yeni sipariş araçlarda uygulamaya düşünüyorlar.

Sonuç  : Şanzıman denen şey arabanın en önemli bölümüdür.İndirmeside toplamasıda emek ve ustalık ister zaman ister para ister. Üzülerek söylüyorum garanti bitince ne olacak ? Bence dsg tercih edenler şöyle bi düşünsün derim.Bu arada yeni tip yazılın konusunda dsg kullanıcılarının tek tek yetkili servise çağrılıp çağırılmayacağıda ben konuşurken belli değildi. Ama yıllardan beri dsg ve otomatik kullanan ben artık manuel şanzımana geri dönüş için kolları sıvadım.Manuel artık tercihindir.

Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #2 : 27 Şubat 2012, 20:32:29 »
Öncelikle dsg hakkında  yukarıdaki yazımı okuyup yorum yapmayan tüm golf 6 kullanıcılarını dikkate davet ediyorum.

Yaklaşık 1.5 aydan beri konu üzerinde yurt dışı ve yurt içinde yapmış olduğum  araştırma okumadım yorum ve makale açıklama kalmadığını dile getirmek isterim.En son Almanya'da eğitim almış yetkili servis müdürü pozisyonunda ki kişi ile yapmış olduğum bazı görüşmeleri dile getirmek isterim.Umarım işinize yarar her ne kadar okuyup geç senizde bence dikkat edin derim.

Yapılan konuşmalardan bir bölüm : Bu kişi ile aramızdaki ilişki 11 yıllık bir sürece dayanmakta.Yani samiyet ve doğruluğuna güveniyorum.

1.Bomba : Soru şu : Dsg şanzıman için Türkiye geneli ve mevcut kendi servis bölümünüzü düşünürseniz dsg şanzımanla ilgili şikayet oranı sizce ne seviyede ? İnternet ortamında şikayet ve mahkemeye kadar taşınan bir sürü durum ve yorum var.Siz ne diyorsunuz. ?

Cevap : Evet şikayet yok demek yanlış olur.Fakat biz bu durumu Almanya fabrika ile görüşüyoruz.Zaten sorunlar konusunda  ortak bilgisayar sistemi üzerinden problem çözümü için araştırma yapılıyor.Madur olan kişi için gerekli parçalar yurt dışından sipariş edilip gerekli değişimler garantiden sağlanıyor.Ayrıca 2011 öncesi şanzıman tipinde ar-ge çalışması sonuçlandı gibi bişey yani yeni gelecek araçlarda sorun giderilmiş diyebiliriz.Dsg tercih edilebilir.Yeni yazılım ile beraber gelecek.

2. Bomba : Peki bu şanzıman tipi için gene bu mağdur olan insanlar ve yeni araç sahipleri bir nevi kobay gibi olacaklar.? Bu şanzımanda tipi için hazırlanan yazılında hatalı olursa ne olacak.Sonuçta 2011 öncesi alan kişilerde test aşamasındaki şanzıman tipi için mağdur oldular buna kesin demek nekadar doğru.?

Cevap :  Zaten araçlar 2 yıl garantili geliyor.Artı birde ufak bi ücret karşılığı siz bunu 4 yılla çıkarta biliyorsunuz.Yani 2+2 dört yıl garanti kapsamında oluyor.Dikkat edin asıl bomba geliyor.”Kullanıcı hatası yok ise 50 kezde gelseniz biz zaten şanzımanı veya gerekli parçaları değiştiriyoruz.”

3. Bomba : Peki Almanya fabrika 2011 öncesi satmış olduğu ürünleri dsg şanzıman tiplerini ayıplı ve hata diye geri çağıracak mı ? Sonuçta dsg için yeni bi yazılım ve sorun giderilmesine gidilmiş.Mağduriyet ne olacak.

Cevap : Almanya fabrikadan 2011 öncesi satışlar ile ilgili şanzımanların hatalı olduğu konusunda herhangi bi yazılı veya sözlü bir paylaşım gelemedi.Sadece gelişim için çalışma yapıldı dendi.Bunu da yeni sipariş araçlarda uygulamaya düşünüyorlar.

Sonuç  : Şanzıman denen şey arabanın en önemli bölümüdür.İndirmeside toplamasıda emek ve ustalık ister zaman ister para ister. Üzülerek söylüyorum garanti bitince ne olacak ? Bence dsg tercih edenler şöyle bi düşünsün derim.Bu arada yeni tip yazılın konusunda dsg kullanıcılarının tek tek yetkili servise çağrılıp çağırılmayacağıda ben konuşurken belli değildi. Ama yıllardan beri dsg ve otomatik kullanan ben artık manuel şanzımana geri dönüş için kolları sıvadım.Manuel artık tercihindir.


2012 vw Golf 6 TSİ 122 hp DSG confortline Arabamı dün aldım,sayenizde artık arabadan soğudum hatta iğrenir hale geldim,benim için her şeyin bittiği an ,teşekürler:-((
2012 VW GOLF TSİ 122 hp DSG comfortline

Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #3 : 28 Şubat 2012, 12:02:17 »
Aracınız hayırlı olsun.Güzel günlerde kullanmayı nasip etsin.Kazasız belasız.

Ben yukarıda belirtmiş olduğum yazıları kullanıcıları soğutmak veya VW marka değerine zarar vermek amacı ile yazmadım.Ayrıca otomotiv sektöründe çalışan biride değilim.Bunun kesinlikle yanlış anlaşılmasını istemem.

Zaten VW markasına güvenmesem fotorafımın altında yer alan otomobil bölümünde yazan aracı sipariş etmezdim.Bunu açıkca belirtmek isterim.

Benim amacım erken uyarı sistemi oluşturmak.Dsg şanzıman son teknoloji ve kullandığım için bende çok seviyorum ama bu sefer VW marka ve prestij değerine yakışanı yapmadı veya yapamadı.15 seneden beri otomatik vites kullanan biri olarak benim gibi bir sürü müşteriyi kaybedecekler.Çünkü gerçekten bizler VW markasını seçerken belli bir seviyenin ve kalitenin peşinde koşan insanlarız.Bunun sonucu olarak beklentilerimizinde yüksek olması çok ama çok normal.Umarım en kısa sürede bu yazdıklarımızı unutturacak yeni bir sistem ile karşımıza çıkarlar.

Aracınız tekrar hayırlı olsun.Güzel günlerde kullanmanız dileğimle.

Sevgiler.

Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #4 : 28 Şubat 2012, 12:16:00 »
Soru: Siz gerçekten VW gibi dünyanın 2. büyük otomobil üreticisinin deneme aşaması tamamlanmamış,AR-GE'si bitmemiş bir şanzımanı araçlarında kullanıp bunu bütün dünyaya satabileceğinizi düşünebiliyor musunuz?  Eğer böyle bir durum söz konusu olsaydı açılacak davalarla VW'nin marka imajının ne kadar zarar göreceğini ve ne kadar maddi kayıp yaşayacağını düşününüz. Dünya lideri olmayı planlayan bir şirket böyle bir risk alır mıydı? Ayrıca aynı şanzuman AUDI'de de kullanılıyor,böyle bir risk Alman düşünce tarzına çok ters değil mi?

Çevremde DSG kullanan pek çok arkadaşım var ve ben henüz hiçbirinin şikayetçi olduğunu duymadım :)

Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #5 : 28 Şubat 2012, 15:47:07 »
Soru: Siz gerçekten VW gibi dünyanın 2. büyük otomobil üreticisinin deneme aşaması tamamlanmamış,AR-GE'si bitmemiş bir şanzımanı araçlarında kullanıp bunu bütün dünyaya satabileceğinizi düşünebiliyor musunuz?  Eğer böyle bir durum söz konusu olsaydı açılacak davalarla VW'nin marka imajının ne kadar zarar göreceğini ve ne kadar maddi kayıp yaşayacağını düşününüz. Dünya lideri olmayı planlayan bir şirket böyle bir risk alır mıydı? Ayrıca aynı şanzuman AUDI'de de kullanılıyor,böyle bir risk Alman düşünce tarzına çok ters değil mi?

Çevremde DSG kullanan pek çok arkadaşım var ve ben henüz hiçbirinin şikayetçi olduğunu duymadım :)


Bende çevremde  2  arkadaşımın mahkemelik olduğunu söylesem siz nedersiniz.İnternette de azımsanmıyacak ölçülerde mahkemelik durumlar söz konusu.

Hadi onu geçtim.Ben sizin bana sormuş olduğunuz soruyu VW yetkililerine sordum.

Bana verilen cevap: Evet Türkiye’ye  50 tane dsg geldi ise bunlardan 6 tanesinde sorun çıktı.Zaten diğer otomobil markalarında da şu oluyor bu oluyor.Arabalar zaten 2 yıl garantili biraz daha para verir 2 yıl daha uzatırsın garantiyi sorun kalmaz demek sizin yukarıda bahsetmiş olduğunuz dünya birinciliğine oynayan markanın hangi satış parametresinin veya hedefinin içinde bu cümleler yer alır lütfen bana bunu söyleyin.Yada bu cümleler sonrası marka değeri için sizde nasıl bir güven duygusu ortaya çıkar.?

Ben sizin dsg şanzımanınızda sorun var diyince neden satış temsilcisi duraksıyor.Neden utana sıkıla cevap veriyor.Oda biliyor bi problem var.Neden vw firması 2012 yılında dsg şanzıman için yeni bir ar-ge çalışması düzenledi revize etme gereği duydu.Yeni bir yazılım neden geliştirdi.Demek ki bir eksik var ; şikayet var ki aynı şanzıman sistemene ilaveler  yapıldı.Yeni araçlarda bunu kullanıcam dedi.Neden ?
Bunlarıda değerlendirmek gerek bence.

Bu  50-6 oranları Aysberg ‘in görünen yüzü daha piyasaya çıkmamış ; internete yayınlanmamış belki de nice sorunlu araç var.Bende bu 50-6 hata diliminde yer almamak için kendimi riske atmamak için aracımın siparişini manuel  verdim.Herkesin kişisel zevki.Kimisi riski sever ; kimisi sevmez.Herkesin kararına saygı duymak lazım.Ama bişey alırkende biraz araştırmak lazım.
Alıntı
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2012, 15:51:42 Gönderen: Sesizlik »

Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #6 : 24 Nisan 2012, 23:38:33 »
yorumları okudum bende bir şey eklemek istiyorum.22/11/2011 tarihinde severek aldığım 2012 model golf 6 comfortline modeli arabam 2800 km oldu geçen gün 2 ci vitese geçerken çat diye vurma sesi geldiğini fark ettim 2 gün sonra sesin devam ettiğini gördüm ve servise gittim debriyaj çatalı olabilir dediler arabayı geçen perşembe servise bıraktım cuma günü arayıp durumu öğrenmek istedim servis yetkilisi bana çatalda birşey yok şanzumanı indireceğiz dedi ok dedim şanzuman indi bana şanzumanda arıza var değişecek dendi tamiri olmuyormu dedim bu tip vakalarda değişime gidiyoruz ilerde aynı sorunu yaşamanızı istemiyoruz dediler bunada ok dedim ve bugün 24/04/2012 telefon açtım durum hakkında bilgi istedim bana ne deseler şanzumanda birşey yok debriyaj baskı balatasını değiştirdik hafif bir ses yapıyor ama bu ses hepsinde var dediler.önce şanzuman arızalı dendi şimdide baskı balata dendi yaa bunlar milleti ne sanıyor nasıl bir servis anlayışı bu anlamadım yarın arabayı verecekler büyük bir ihtimalle yarın sorunlu birgün olacak hem servis için hemde benim için resmen adam kandırıyorlar galiba doğuş otoyla mahkemelik olacağız durumlar bunu gösteriyor arabam golf 122 hp comfort modeli.manuel vites.yani sadece dsg şanzumanda arıza yok manuel vitestede oluyor ben vw nin kalitesini bozduğu kanaatindeyim yorum sizin beyler..saygılar

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #7 : 26 Nisan 2012, 10:04:13 »
1- VW artık dünyanı 1.üretici firması
2- DSG 7ileri nin seslerine alışmak lazım. Çünkü Kuru tip yani yağı azaltılmış 7ileri plakalı DSG de sesi absorbe edecek yağ çok az.
3- VW amerikada DSG ye  10yıl garanti veriyormuş bunu forumdan öğrendim.
4- DSG 7ileri Porche dan uyarlama geçmişi ve argesi var. Ekonomi ve performans anlamında piyasanın en üstünü ve ödüllü, fakat ne yazık ki bi Forumda sayılana göre %10 arıza ihtimali var.
5- DSG yağlı 6ileri yağlı 7ileri sistemler çok daha dayanıklı. 400nm torku bile karşılayabiliyorlar. 7ileri kuru kağıt üzrinde 240nm taşıyor

Sonuç: Yeni DSG 7alan birisi ne yapmalı. Öncelikle korku ile yaşamamalı, imkanı varsa garantiyi 4yıla çıkarmalı. Gün geçtikçe arıza oranı düşüyor buna şahitim. Yeni yazılımlar ve mekatronikler geliyor. Battal gazi deneyimli bu konuda.

DSG alırken yağlı tip tercih etmek mantıklı, bir çok parçası özel şanzımancılar da değişiyor ve pahalı değil. Hemde daha dayanıklı. DSG 7 plakalı şanzımanda ise servis dışında bi tamirat yok. 6ileri DSG de sadece mekatronik pahalı ona dikkat edilmeli
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2012, 00:00:30 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #8 : 26 Nisan 2012, 16:59:46 »
Onur beyin dediği gibi 7 ileri dsg'ler daha yeni bir sistem olduğundan oturma aşamasında garanti kapsamında olmasına özen gösterin,6 ileri ıslak yağlı sistem diye tabir edilen 2.0 tdı gibi güçlü bir motorda kullanılan yanlış hatırlamıyorsam ilk olarak 2003 yılında golf'lerin almanyadaki versiyonlarında uyarlandı ıslak 6,5 litre yağlı dsg ler ve 9 yılda epey yol katedildi fakat 7 ileri kuru tipler daha yeni sistem sayılır2008-2009 da başladı galiba belkide 2007  ilerleyen zamanlarda bu sorunlar kalmayacaktır,size tavsiyem araç ısısı yerine gelinceye kadar 13-14 km yol kat edin(buradaki mantık araç soğukken belirti vermiyor dsg arızası) ondan sonra baktığınız araçta ileri geri yokuş yukarı ilk hareketlerde sağlı sollu zıplama tarzı sendelemeler oluyorsa dsg mekatronik ünite arızası vardır araçta eğer bunlar olmuyorsa sağlıklıdır,ginede iyi bir şanzuman ustasına gösterinde alın aracı,çok zevkli bir sistemdir ve sarsıntısız vites geçişleri eski tip otomatiklere göre çok rahattır ve fazlasıyla memnun eder kullanıcısını.
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2012, 17:01:27 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #9 : 18 Mayıs 2012, 17:58:19 »
Onur beyin dediği gibi 7 ileri dsg'ler daha yeni bir sistem olduğundan oturma aşamasında garanti kapsamında olmasına özen gösterin,6 ileri ıslak yağlı sistem diye tabir edilen 2.0 tdı gibi güçlü bir motorda kullanılan yanlış hatırlamıyorsam ilk olarak 2003 yılında golf'lerin almanyadaki versiyonlarında uyarlandı ıslak 6,5 litre yağlı dsg ler ve 9 yılda epey yol katedildi fakat 7 ileri kuru tipler daha yeni sistem sayılır2008-2009 da başladı galiba belkide 2007  ilerleyen zamanlarda bu sorunlar kalmayacaktır,size tavsiyem araç ısısı yerine gelinceye kadar 13-14 km yol kat edin(buradaki mantık araç soğukken belirti vermiyor dsg arızası) ondan sonra baktığınız araçta ileri geri yokuş yukarı ilk hareketlerde sağlı sollu zıplama tarzı sendelemeler oluyorsa dsg mekatronik ünite arızası vardır araçta eğer bunlar olmuyorsa sağlıklıdır,ginede iyi bir şanzuman ustasına gösterinde alın aracı,çok zevkli bir sistemdir ve sarsıntısız vites geçişleri eski tip otomatiklere göre çok rahattır ve fazlasıyla memnun eder kullanıcısını.
Onur beyin dediği gibi 7 ileri dsg'ler daha yeni bir sistem olduğundan oturma aşamasında garanti kapsamında olmasına özen gösterin,6 ileri ıslak yağlı sistem diye tabir edilen 2.0 tdı gibi güçlü bir motorda kullanılan yanlış hatırlamıyorsam ilk olarak 2003 yılında golf'lerin almanyadaki versiyonlarında uyarlandı ıslak 6,5 litre yağlı dsg ler ve 9 yılda epey yol katedildi fakat 7 ileri kuru tipler daha yeni sistem sayılır2008-2009 da başladı galiba belkide 2007  ilerleyen zamanlarda bu sorunlar kalmayacaktır,size tavsiyem araç ısısı yerine gelinceye kadar 13-14 km yol kat edin(buradaki mantık araç soğukken belirti vermiyor dsg arızası) ondan sonra baktığınız araçta ileri geri yokuş yukarı ilk hareketlerde sağlı sollu zıplama tarzı sendelemeler oluyorsa dsg mekatronik ünite arızası vardır araçta eğer bunlar olmuyorsa sağlıklıdır,ginede iyi bir şanzuman ustasına gösterinde alın aracı,çok zevkli bir sistemdir ve sarsıntısız vites geçişleri eski tip otomatiklere göre çok rahattır ve fazlasıyla memnun eder kullanıcısını.

Arkadaşlar yorumlarınıza saygılıyım ama aşağıdaki senaryolar için çözüm önerilerinizi rica ederim.

1.Durum : Bu şanzıman arızalı araçlar Türkiye’ye geliyor.Kişi sattın alıyor.Hevesli hevesli  sıfır  aracını teslim alıyor.Adam şanssız çat 1000 km bilemedin daha az km de iken şanzıman su koyu verdi.Servise götürdü.Karşılaşılacak ilk tepki kullanıcı hatası mı bi bakalım.Ama bu arıza sizden kaynaklı ise garanti dışında kalır.Adam pısırık olursa garanti de yalan olur ya neyse.Oralar farklı yer ve zamanın tartışma konusu.Baskı,bağırış,çağırış falan filan derken adam arabayı garantiden yaptırdı.Yapılan işlemler kayıtlara geçti.Aracını satmaya kalktı.Alıcı geldi beraber aracın servis kayıtlarına bakmaya gittiler.Oda ne zamanında bu arabanın şanzımanı indirilmiş o değişmiş bu değişmiş.Adamda kazasız hatasız diye ilan vermiş.Sende buna güvenerek gitmişsin.Soruyorum size o kayıtlardan sonra aracı alırmısınız.???Hadi aldın korkusuzca binebilecen mi ?Satıcı adammı madur etmek bu durumda ne kadar etik bi davranış ? Yada mevcut durum için sorumlu kim ? Ve daha bir sürü soru.

2.Durum :  Araç şanzıman arızası olarak  bir veya iki kere seni üzdü.Garanti dahilinde iken rahattın.Garanti bitince arıza çıkarmıcanın garantisini kim verecek.Garanti bitmeden satarım diye düşündün.İşlerin hep yolunda gidecek diye bişey yok.Garanti bitti ama aracı değişim yapacak kadar finansmanın yeterli değil.Garanti bitti bu süreçte birde arıza çıkardı.Al sana bir yük daha.Bu durumda maduriyetini nasıl gidereceksin.?

Her şeyden önce bu araçlar milli servet.Bence yapılan iş ya tam yapılmalı yada hiç ortaya çıkarılmamalı.İnsanlar kobay gibi kullanılmamalı.


 




Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #11 : 19 Mayıs 2012, 12:21:54 »
Otomatik viteslerde sadece dsg olanlarda sorun yok geçenlerde interneti incelerken mercedes  a serisi yada b serisi sahibinden comda daha yeni araç otomatik beyni değiştiğini yazmış,kullanım,hatalı çıkma olasılığı üretimden,bazı yanlış uygulamalar(orjinalinin üzerinde güç artırımı-çünkü belirli torklara dayanıklı)yeni bir sistem kuru dsg ler,tam durmadan vites değişimleri,ayrıca;
http://www.vwtr.net/forum/genel/dsg-sanziman-kullanimi-hakkinda-t28257.0.html;msg365893#msg365893
arkadaşımızın konu başlığında belirttiği bekleme anında frene tam basmama,çok beklemede parka alınması gibi önlemler alınması vs. dünyanın en büyük araç üreticileri arasında sanırım ilk 3'e giren bir firma bu derece yüksek hataları sanırım tek başına üstlenemez,illaki kullanıcıdada hata vardır bir aracı türkiyede ortalama 3-4 kişi kullanıyor herkesin kullanma hassasiyeti ne oranda işlevsel,bu kullanıcılar arasında herkes bu saydıklarımıza özen gösteriyormu,bazı araç sahipleri tek kişi kullansada çoğu ailelerde akrabalardan tutunda aile fertlerine kadar bir aracı bir çok kişi kullanmakta bu da arıza katsayısını artırabilir,ha şuda var aracı tek kişi kullananda sorun çıkabilir(bu da muhtemelen üretim hatasından olabilir,kullanıcı özenli kullandıysa tabi)
Bir sürü olasılık var.
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2012, 12:22:18 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #12 : 19 Mayıs 2012, 13:52:53 »
suç vw de aslında ya peugeot yenı otomatıklere bınmedınız heralde hıc vıtes degıstırırken yaslı bir amca vıtes degıstırır gıbı arac yıgılıyor gecıyor bazen algılamıyor gaza basıyorsun gıtmıyor bırden atılıyor vw gende bu olay hıc yok vıtes gecıslerını hıssetmessınız akıllı sanszuman sanıyelerde kac kez vıtes degıstıren bır teknolojı dsg performansı zaten kullananlar bılır arac bu uretım sonucu hersey olabılır zaten servıse bununla ılgılı sıkıntıylada geldıgınızde degısımı yaparlar garantıden kavrama degısır sorun kalkar garantıden degısmıs bı malzeme tekrar sıkıntı cıkarırsa zaten surec farklılasır ugrastırmazlar sadece almanya sıparısı gecıkebılır budur yanı vwgene bınıyosunuz dıger araclarıda bır test edın otomatık sanzumanda araclar zaten tam otomatık dgl manuel kullanma ımkanıda sunuyorlar sıze bırcok secenegı sunan bır sanzuman bazen sen zorlayabılıyorsun kendı akıllılık yapıp yeter dıyıp vıtes attırabılıyor mekanık dıslılerı :) programla yonetmek cok kolay degıl teknolojı arttıkca sıkıntı oranı ıllakı yukselcek ama +lar her zaman daaha fazla keyıflı bır kullanıcı ıcın

Ynt: Golf 6 7- Dsg sizce alınır mı ? En uygun motor tipi hangisi ?
« Yanıtla #13 : 21 Mayıs 2012, 18:02:29 »
Arkadaşlar ,

Yağlı - kuru dsg arasındaki farkları ve şanzıman yapılarını çok iyi biliyorum.Çok kullandım.Fotonun altındaki benim ilk vw marka aracım değil.Vw markasını severim hatta eşim dostum çok kızar o paralara ne mercedesler ne bmw  ler var gidip almıyorsun diye.Bilmezler ki  vw markasının yeri bende başkadır.Ama bu sefer vw bu dsg şanzıman ile istenileni yakalıyamadı.Bunu artık kabul edelim lütfen.Ben kobay olmak istemedim için 3.  kez almış olduğum jetta aracımı manuel tercih ettim.Şeytan kullağına maşallah inanılmaz memnunum.Hill hold özelliği ile beraber yokuşlarda otomatikten farkı yok üstüne birde inanılmaz atak ve seri.Hergün korku içinde marşa basmaktansa.Şimdi sportifliğin tadını çıkartıyorum.

Bu arada içlerinde en iyi yapısal işlevsel tip hangisi dense  ; hiç düşünmeden yağlı şanzıman tipini tercih ederdim.

Herkesin zevk ve düşüncesine saygılıyı olarak iyi sürüşler dilerim.