Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: R vitesinden D vitesine alındığında aracın ileri geri sarsılması  (Okunma sayısı 5182 defa)

Arkadaşlar merhaba.

Aracımı 1.5 yıldır kullanıyorum. 60 bin km de aldım. Şu an 77.500 Km'de. Otomatik vites nasıl kullanılması gerekiyorsa aynen o şekilde itinayla kullandım.

Araçta R vitesinden D vitesine aldığımda ileri geri bir sarsılma var. Motor ısındığında ve uzun süre kullandığımda bu hemen hemen olmuyor veya çok hafif oluyor. Götürdüğüm usta şanzıman problemi ya da şanzıman yağından olabilir dedi, şanzıman yağını (kaliteli ve marka bir yağ ile) değiştirip 100 km kullandım halen aynı.

Neden kaynaklanabilir, paylaşır mısınız ?

Eğer bir yere göstermem gerekirse Kartal, maltepe tarafına yakın bildiğiniz bir usta var mıdır.
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2011, 12:22:15 Gönderen: tanra »

Çevrimdışı htmetin

    Otomobil
    Mk4
  • Hasan Tekin METİN
Arkadaşlar merhaba.

Aracımı 1.5 yıldır kullanıyorum. 60 bin km de aldım. Şu an 77.500 Km'de. Otomatik vites nasıl kullanılması gerekiyorsa aynen o şekilde itinayla kullandım.

Araçta R vitesinden D vitesine aldığımda ileri geri bir sarsılma var. Motor ısındığında ve uzun süre kullandığımda bu hemen hemen olmuyor veya çok hafif oluyor. Götürdüğüm usta şanzıman problemi ya da şanzıman yağından olabilir dedi, şanzıman yağını (kaliteli ve marka bir yağ ile) değiştirip 100 km kullandım halen aynı.

Neden kaynaklanabilir, paylaşır mısınız ?

Eğer bir yere göstermem gerekirse Kartal, maltepe tarafına yakın bildiğiniz bir usta var mıdır.

filitre değiştimi?
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Filtre anlamında hertürlü filtre değişti. Yeni bakımına 2 bin 500 km var daha.

maltepe de biyer var ben benim aracıı oraya götürüyorum orda calışanlardan biri aynı zamanda maltepe EREL otada calışıyor orayla bi konuşayım sorunu anlatayım istersen yönlendire bilirim seni

Valla hocam süper olur. Teşekkür ederim

tamam hocam bi görüşeyim akşam siteye tekrar yazarım  :tamamdir

eğer şanzıman yağı fazla konulmamış ve doğru yağ konulmuşsa,ve r den d ye bekleyerek alıyorsan ve yapıyorsa(hızlı bi şekilde çekiyorsan sorun araçta değil sende)  sorun hidrolik ünite gibi duruyor. senin aracındaki şanzıman aisinwarner şanzıman(tpitronic yamışsın dsg değil demi). bu üreticin selenoidleri sorunlu bi de işin kötüsü tek tek satılmıyor. komple hidrolik ünite değişmesi gerekiyor. aracı cihaza bağlarlarsa arıza kodunu buraya yaz yardımcı olmaya çalışayım en azından fikir anlamında. yalnız ihmal etme hidrolik ünitedeki sorun ileride şanzımanın iç kısmına zarar verecektir. balatalar falan değişmek zorunda kalır hatta tas falan kırar.

Aynı sorun bendede var özellikle sabah ilk çalıştırma ardından garajdan çıkarken D ye alıyorum çok hızlı fırlıyor yani golf 4 de otomatikti ama frenden çekince yerinde 1 saniye durup öyle hafifce kalkardı bu resmen fırlıyor ayrıca D ve R geçişleri sırasında motor sogukken sarsılma mevcut.