Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi  (Okunma sayısı 8628 defa)

Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« : 11 Mart 2014, 23:27:05 »
Merhaba arkadaşlar 2005 FSI Comfortline aracım. Uzun süredir aracı performansını artıracağını düşündüğüm iki ayrı benzin markasını deniyorum. Sizinle de paylaşmak istedim. Deneyenler varsa sizin de paylaşımlarınız beklerim.

İlk denediğim  Shell Nitro:.. 97 oktan olarak aldığım bu benzin ile diğer benzin markalarına göre ciddi performans artışı sağladım. Alt devirlerden toparlaması daha kısa sürede gerçekleşiyor ve 3000 devire ulaşmadan 2500 lü devirlerde arabayı ataklaştırıyor. Düşük devirlerde iken gaza basıldığındaki toparlanmada ciddi olumlu farklılık gördüm.

Diğeri BP Ultimate 97 Oktan : Shell'den sonra denediğim bu benzinin Nitro'ya göre daha yüksek performans artışı sağladığını söyleyebilirim. Alt devirlerden toparlaması Nitro'ya göre oldukça kısa ve araca turbo varmış havası verecek kadar değiştirdiğini hissettirdi. Gaza yüklenildiğinde 3000 devire gelmeden aracı çok çabuk toparlıyor.

Sizin de düşüncelerinizi yazabilirseniz sevinirim. Eğer yakıt konusunda performans için tercih durumunda olan varsa BP'yi önerebilirim.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #1 : 12 Mart 2014, 00:56:43 »
Bu tarz yakıtların performansı artırmasının ana sebebi standart yakıtlara göre yüksek miktarda deterjan katkıları içermeleridir. Özellikle sizin aracınızda olduğu gibi doğrudan püskürtmeli motorlarda emisyon endişelerinden dolayı düşük NOx üretecek şekilde ayarlanmıştır, NOx ile kurum ters çalışır yani birinin düşmesi diğerinin artmasına yol açar. Eğer kötü yakıt kullanılırsa silindir üstü ve piston çevresinde kurumlanma artacak ve motor performansı düşecektir. Bunu önlemenin üç yolu vardır, brincisi sizin de yaptığınız gibi yüksek deterjan katkılı yakıtlar kullanmak, ikincisi düşük SAPS değerli motor yağlarının kullanımı, üçüncüsü de düzenli aralıklarla yakıta karıştırılan kurum temizleyicilerden kullanmaktır.

Şimdi siz kaliteli bir yakıta geçtiğiniz için yakıt görevini yapmış, segmanlar rahatlamış ve enjektörlerde ki kurum ve vernik tabakasında azalma olduğu için araba performansı artmış hissi veriyor, ikinci alışınızda daha da performanslı hisstetmenizin nedeni de bu temizlik arttıkça araba gerçek gücüne kavuştuğu için.

Bu yakıtların diğer bir iddiası da daha yüksek miktarda yağlayıcı içerdiklerinden dolayı, sürtünmeden dolayı yaşanan enerji kaybının azalması ve tekerlere daha fazla gücün ulaşması. Bu ne kadar etkilidir bilmiyorum.
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #2 : 12 Mart 2014, 17:29:28 »
Bu tarz yakıtların performansı artırmasının ana sebebi standart yakıtlara göre yüksek miktarda deterjan katkıları içermeleridir. Özellikle sizin aracınızda olduğu gibi doğrudan püskürtmeli motorlarda emisyon endişelerinden dolayı düşük NOx üretecek şekilde ayarlanmıştır, NOx ile kurum ters çalışır yani birinin düşmesi diğerinin artmasına yol açar. Eğer kötü yakıt kullanılırsa silindir üstü ve piston çevresinde kurumlanma artacak ve motor performansı düşecektir. Bunu önlemenin üç yolu vardır, brincisi sizin de yaptığınız gibi yüksek deterjan katkılı yakıtlar kullanmak, ikincisi düşük SAPS değerli motor yağlarının kullanımı, üçüncüsü de düzenli aralıklarla yakıta karıştırılan kurum temizleyicilerden kullanmaktır.

Şimdi siz kaliteli bir yakıta geçtiğiniz için yakıt görevini yapmış, segmanlar rahatlamış ve enjektörlerde ki kurum ve vernik tabakasında azalma olduğu için araba performansı artmış hissi veriyor, ikinci alışınızda daha da performanslı hisstetmenizin nedeni de bu temizlik arttıkça araba gerçek gücüne kavuştuğu için.

Bu yakıtların diğer bir iddiası da daha yüksek miktarda yağlayıcı içerdiklerinden dolayı, sürtünmeden dolayı yaşanan enerji kaybının azalması ve tekerlere daha fazla gücün ulaşması. Bu ne kadar etkilidir bilmiyorum.

Ben de öyle düşünüyorum ama şöyle bir tespitim de var. Bu yakıtların dışında 95 oktan ya da katkılı olmayan benzini aldığım anda performanstaki düşüşü anında hissettmem.. Bu da ilginç geldi.

Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #3 : 12 Mart 2014, 19:47:13 »
benzinin oktan miktari yakitin daha gec, daha uzun sure yanmasini saglar.
aracinizda knock sensoru var ve aracinizin beyni surekli knock sensorunden gelen bilgiyi okur.
eger dusuk oktanli yakit alirsaniz arac knocking yapmaya baslar, yani yakit beklenenden erken tutusmaya baslar ve bu motorunuzda bir vuruntu olusturur, bu vuruntu olusur olusmaz knock sensoru vasitasi ile beyin bunu algilayarak atesleme avansinizi retard eder.
retard etmesiyle avans vurmaz motor ama guc duser.
simdi araciniz yuksek oktanli benzinlerle avans acarak daha performansli calisir.
bu nedenle sizin araciniz icin yakit kalitesi cok degistirir uretilen gucu.

o arac sahsen benim olsa ben deposuna bir miktar ethanol ekler oktan miktarini yukseltirdim.

benzinin aracinizi bu denli degistirmesnin sebebi budur.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #4 : 12 Mart 2014, 20:03:33 »
95 oktana ayarlanmış motorda 97 oktan kullanmanın performans açısından yarar sağlamayacağını düşünüyorum, çünkü dediğiniz gibi 95 oktanda da vuruntu yapmadan çalışacaktır. Eksik biliyorsam düzeltin.

Örneğin LPG'nin oktan değeri 100-105  civarında diye biliyorum, sizin söylediğiniz ethanol yakıtının(E85) da oktan değeri 108 civarında. LPG kullanımında performans artışı olmadığını hatta az miktarda performans düşüşü de olduğunu biliyoruz.
« Son Düzenleme: 12 Mart 2014, 20:11:10 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #5 : 12 Mart 2014, 20:15:33 »
95 oktana ayarlanmış motorda 97 oktan kullanmanın performans açısından yarar sağlamayacağını düşünüyorum, çünkü dediğiniz gibi 95 oktanda da vuruntu yapmadan çalışacaktır. Eksik biliyorsam düzeltin.

Örneğin LPG'nin oktan değeri 100-105  civarında diye biliyorum, sizin söylediğiniz ethanol yakıtının(E85) da oktan değeri 108 civarında. LPG kullanımında performans artışı olmadığını hatta az miktarda performans düşüşü de olduğunu biliyoruz.

dedigin dogru, yani 95 oktan yakita gore atesleme avansi kalibre edilmis bir motora 97 oktan yakit almanin herhangi bir getirisi olmaz.

simdi lpg olayini ayrica tartismak daha faydali olur.
cunki lpg yi benzinle karsilastirirken tek kistas oktan degeri degil.
lpg ile benzinin devirlere gore atesleme haritalari cok farkli oluyor.

ethanol derken ben direkt e85 kastetmedim, e85 malumunuz %85 ethanol(etil alkol) %15 benzin karisimi.
ben yuzde 10 civarlarinda ethanol kullanmak gibi birseyler kastettim aslinda.
tabi ben olsam dedim :) cevremde kullanan cok var.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #6 : 12 Mart 2014, 20:23:32 »
Anladım hocam. Yanlış hatırlamıyorsam LPG ateşleme haritası 3bin devire kadar benzine çok yakın ama 3 bin devirden sonra daha geç oluyordu diye hatırlıyorum. Çözüm stand alone beyin :) (ilgisini çekenler için: http://tuning.mbs.id.au/Tuning/LPG_tuning.htm)

Etanolün, oktan arttırma dışında, performansı arttırmasının sebebi nedir ?
« Son Düzenleme: 12 Mart 2014, 20:26:55 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #7 : 12 Mart 2014, 20:33:21 »
Anladım hocam. Yanlış hatırlamıyorsam LPG ateşleme haritası 3bin devire kadar benzine çok yakın ama 3 bin devirden sonra daha geç oluyordu diye hatırlıyorum. Çözüm stand alone beyin :)

Etanolün, oktan arttırma dışında, performansı arttırmasının sebebi nedir ?

link atabilirim eger istersen benzin ve lpg avans harita olayi ile alakali.
yani direkt stand alone demeyelim ama bir sekilde ignition avans haritani lpg ye gore kalibre etmen gerekir.
oem beyinle yapilabilitesi belki olabilir ama epey ugrastirir diye dusunuyorum.
distributorlu arabada ise cok daha zor, cunki distributor modifiyesi gerekir ki baya komplex olabilir bu is :)

ethanol bambaska bir yakit, yani benzin yerine alkol yakmak bunun turkcesi :)
bir kere cok temiz, e100 ile mesela cevreyi kirletmezsin diyebilirim, bir de hic kurum olusturmaz ethanol yada methanol.
alkol yakitlarin guc vermesi aslinda tamamen atesleme avansi ile alakali, yani gucun gelmesinin sebebi daha fazla avans acabilmen.
bunun disinda karakteristik olarak ayni ignition avansiyla pek guc gelmez yani.
abd de falan pompada satilir bu yakitlar, e85 e100 falan..
ordaki araclarin cogu artik flex-fuel.
fabrikadan bu yakitara kalibreli cikiyorlar.
e85 yada e100 icin daha buyuk enjektor, anotlanmis yakit kutukleri vs vs gerekebiliyor cunki.
alkol bazi materyalleri bozabiliyor yakit hattindaki, bu konuda dikkat etmek ya da zarar gormesi muhtemel malzemeleri degistirmek gerekebiliyor.
bir de e85 gibi yakitlarla tuketim litre bazinda yukselir, yakit daha ucuzdur ama ornegin (rakamlari salliyorum) benzinle 10litre yakan arac alkolle 15 litre yakar gibi.
ikisinin afr degerleri farkli cunki.

edit:
sende mesajini editleyip link eklemissin ben yazarken :)
bende turkce anlatilmis link ekleyeyim madem :)
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/139973-lpg-ve-atesleme-avansi-ignition-advance-on-lpg.html
« Son Düzenleme: 12 Mart 2014, 20:37:33 Gönderen: erdem325 »

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #8 : 12 Mart 2014, 20:41:45 »
Hmm, yani şimdi standart bir arabada yakıta dediğiniz gibi E10 karıştırarak kullansak, avans açmadan güç kazanamayız.

Amerika'da aynı zamanda benzin kalitesinin yükseltilmesi için BMW, General Motors, Honda, Toyota, Volkswagen, Mercedes-Benz ve Audi bir standart belirlemişler, aldığınız yakıtın standardını biliyorsunuz. Bence çok güzel bir uygulama. İlgisini çekenler http://www.toptiergas.com adresinden detaylarını inceleyebilir. Bu yakıtın esas özelliği yukarıda, ilk mesajımda, belirttiğim nedenlerden dolayı yüksek deterjan katkısı içermesi.
« Son Düzenleme: 12 Mart 2014, 21:14:20 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #9 : 13 Mart 2014, 00:50:07 »
Güzel bilgiler için sağolun...faydalı oluyor..

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #10 : 13 Mart 2014, 00:57:37 »
Rica ederim.
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #11 : 13 Mart 2014, 01:11:14 »
Güzel bilgiler için sağolun...faydalı oluyor..

isinize yaradiysa ne mutlu..

Ynt: Performans artışı sağlayan benzin tavsiyesi
« Yanıtla #12 : 13 Mart 2014, 01:21:04 »
isinize yaradiysa ne mutlu..

E tabi bu kadar teknik bilgiye sahip değilim.. Deneme yanılmayla elde ettiğim sonucu paylaşmak istedim. Belki benim gibi düiünüp ne denesem diyenler vardır diye.. Daha verecek bilgi varsa beklerim..

Ynt:
« Yanıtla #13 : 13 Mart 2014, 10:49:11 »
Ben de birkaç aydır shell in nitrosundan kullanıyorum gayet memnunum.çok büyük bi fark olmasa da hissettiğim kadarıyla ilk çalışmalarda rölanti daha sarsıntısız ve gidişte de bi parça atiklik oldu.tabi bunlar sadece benzine bakan işler değil, ateşleme sistemi, yağ durumu vs.de önemli.bana yakın istasyon olduğu için çoğunlukla shell den alıyorum ama bi ara bp yi de denicem sanırım.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi