Gönderen Konu: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun  (Okunma sayısı 11500 defa)

Çevrimdışı mehcker

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« : 04 Kasım 2012, 23:31:31 »
merhabalar arkadaşlarım yaklaşık 1 aydır Golf 5 FSİ Midline 150.000 km bir araç aldım. Aracı aldığımda arabada tık sesi yoktu fakat son zamanlarda ne olduysa acayip sesler gelmeye başladı ve bir kaç sorun daha gözüme çarptı bunları sizlerden paylaşmak ve aynı sorunları yaşayanlar varmı bilgi sahibi oluruz.

1.) Aracımı çalıştırdıktan sonra hızlanmaya çalışıyorum araç eskisi gibi hızlanmıyor daha önce çok atikti şimdi basıyorum zorlanıyor motor.
2.) 3000 devirden sonra motordan gelen hırhırrhır diye ses baya bi fazla sinir bozuyor ki önceden yoktu böyle bir şey.
3.) Rolantideyken araba alıp veriyor sanki.
4.) 3000 devirden sonra sanki boşluktaymış gibi furtt diye bir ses geliyor ama bir kere geliyor.
5.) gaza bastığım zaman egsozdan normalden fazla ses geliyor.
6.) sunroofu kapatmaya çalıştığımda  tekrar eskisi konumuna geliyor.
7.) arabayı uzaktan kumanda ile kilitlemeye çalıştığımda daha önce 4lüler sinyal verirdi ve kapatma tuşuna basınca camlarda kapanırdı ama son zamanlarda iki özellikte kayboldu nedense.

Bu dediğim sorunların hiç biri önce yoktu sonradan çıktı hepsi.
Biliyorum çok şey sordum ama bu sorunlar soğutacak beni araçtan :( şimdiden yapacağınız yorum ve yardımlardan dolayı çok teşekkür ederim.

Logged

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #1 : 05 Kasım 2012, 10:55:06 »
Merhaba,6 ve 7. şık kodlama ve yarla düzelebilir eğer reset filan atıldıysa bu ayarlar değişmiş olabilir.(akü kutup başı sökülüp takıldıysada resetliyor sanırım)
ilk 4 madde sanki motorda bir kurum oluşumuna işaret ediyor gibi boğaz kelebeğinden egr valfine kadar kapsamlı bir temizlik gerekiyor olabilir,ben kendi aracıma systemclean diye yerli bir firmanın katkısını kullanmıştım depoya karışım yapıp ekletmiştim araç kullanırken yakıtla birlikte geçtiği her alanı temizliyor çok başarılı bir ürün zaten o madde araçta iken araç jet yakıtı almış gibi gidiyor bastıkça roket gibi gidiyor bunu temizlik açısından tavsiye ederim,performansıda artırıyor kurumu temizlemedede çok başarılı,5. seçenek ise sanki egzosta bir delik veyahut egzosta bir tıkanma ki öyle bir durum var ise zaten ilk 5 maddenin kaynağıda o olabilir,ama kilometreye bakıldığında kurum olayı ülkemizdeki yakıt kalitesine bakıldığında 100 bin km'de temizlik gerekiyor motora sizinki 150 bin olmuş motor kurum temizliği yapmanızda zaten bu arızalar olmasada yapılması faydalı olur.BUdediğim katkı direk depoya makineden karışımı ayarlandıktan sonra enjekte ediliyor ve 60 t.l. gibi bir rakama yaptırmıştım geçtiğimiz yıl ankara'da bir serviste.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı jckal_

  • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #2 : 05 Kasım 2012, 11:15:00 »
EVET  battalgazi arkadaşa bende katılıyorum.. 6 ve 7 kodlama ile giderilebilir.

diğerleri ise temizlik ile alakalı.. boğaz kelebeği kesinlikle temizletilmeli.. yağ değişimi yaklaşmış olabilir. yağ özellğini yitirdiği zamanda ses artar.. egzos a da bi baktırmalı bence..

Çevrimdışı mehcker

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #3 : 05 Kasım 2012, 19:58:30 »
arkadaşlar verdiğiniz cevaplardan dolayı çok teşekkür ederim.
 6. ve 7. madde çok önemli değil maksat benim düzeltebileceğim bişeymi diye sormuştum  :)

diğer sorunlar ile ilgili özel servise gittik. egr valfi sorunu veriyordu araba. boğaz kelebeği temizlendi. usta manifottun sorunlu olduğunu söyledi egsozun bağırması ondan dolayımış ve değişimi sorun değilmiş. motorun o şekilde olması da triger zincir setinin değişimi gerektiği söyledi. eğer triger setini değişirsek araba eskisi gibi atik olurmuş. benzin filtresini çıkarttık içinden acayip şekilde siyah kirler çıktı. bujileri filan yakmış onları değiştirdik.
triger seti 1500 tl dediler yaa :( arabanın kilometresi dolduğundan normal değişimi gerektiğini söyledi.

Çevrimdışı jckal_

  • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #4 : 06 Kasım 2012, 14:14:09 »
triger seti değişiyormuş mu ben değişmiyor makaralar gerdiriliyor diye biliyordum..

Çevrimdışı mehcker

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #5 : 06 Kasım 2012, 15:50:04 »
Triger zincirini ceviren disler mi ne o sorunluymus dedi komple seti degisirsek sorun duzelecekmis dedi

Çevrimdışı jckal_

  • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #6 : 06 Kasım 2012, 17:02:58 »
alla alla istersen bi ustaya daha göster derim.. beni tatmin etmedi çünkü değişmesi

Çevrimdışı mehcker

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #7 : 06 Kasım 2012, 21:35:50 »
Yakin bi zamanda yetkili servise de gosterecem. Bilgisayarda eksantrik birde bi sey daha soyledi ama anlamadim onlar ariza veriyormus ordan anlamis. En saglami yetkili servis galiba

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #8 : 12 Kasım 2012, 11:58:56 »
egr temizlği dalgalanma nedeni. BAğırma gitmeme manifolt kaçağı. Şıkıtı varsa sübaptan olur.

6-sanrufun kızklarını temizlemek fayda edebilir. Slikon spreylerde işe yarıyabilir. Yağ vs. sıkılırsa pislik tutar daha kötü olur.
7-yol bilgisayarı içinde cam karldırma var galiba conver. mode kısmı idi o açık olmalı yoksa camları kaldırmıyor

YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ECU38

  • İleti: 258
  • GOLF V 1.6 FSI
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #9 : 13 Kasım 2012, 22:43:12 »
aracında xenon far varsa söktür arkadaşım. Nasıl oluyor bilmiyorum ama bir çok şeyi etkiliyor. Silecek motorunu bile yakıyor haberin olsun. İyi bir elektrikçiye göstermende fayda var. Kodlama yapmasan bile kutup başını söktür 30 dk. bekle sonra tak kodların düzelecektir...
Deyiş o deyiş patladı gitti :)

Çevrimdışı mehcker

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« Yanıtla #10 : 18 Kasım 2012, 10:21:32 »
egr temizlği dalgalanma nedeni. BAğırma gitmeme manifolt kaçağı. Şıkıtı varsa sübaptan olur.

6-sanrufun kızklarını temizlemek fayda edebilir. Slikon spreylerde işe yarıyabilir. Yağ vs. sıkılırsa pislik tutar daha kötü olur.
7-yol bilgisayarı içinde cam karldırma var galiba conver. mode kısmı idi o açık olmalı yoksa camları kaldırmıyor

bağırma sesine serviste dedi manifolt kaçağından dolayı fakat gitmeme sorunu triger zincirinin diş atlamasından kaynaklanıyormuş dediler.


aracında xenon far varsa söktür arkadaşım. Nasıl oluyor bilmiyorum ama bir çok şeyi etkiliyor. Silecek motorunu bile yakıyor haberin olsun. İyi bir elektrikçiye göstermende fayda var. Kodlama yapmasan bile kutup başını söktür 30 dk. bekle sonra tak kodların düzelecektir...

aracımda daha önce xenon far vardı fakat silecek motorunu yandırmıştı diye geri çıkardık. kutup başını ben sökebilrmiyim acaba