Gönderen Konu: GOLF V BAKIM  (Okunma sayısı 19573 defa)

Çevrimdışı GB666

  • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
GOLF V BAKIM
« : 28 Mart 2012, 10:04:29 »
Arkadaşlar merhaba bende GOLF IV'ten GOLF V'e terfi edenlerdenim yaklaşık 7 ay oldu aracı alalı..Araç şuan'da 50.000 km'de 2005 model comfortline 1.6  FSI motor..

    Araç bu tarihe kadar silecek suyu değişimi dahil herşeyi kayseri özsa'da yapılmış vw yetkili satıcısı aynı doğuş gibi bir yer burasıda..

   Şimdi asıl konuya gelelim bir kaç problem var canımı sıkan..

   1.Aracın ağır bakımı geldi geçen Ankara Doğuş'a gittim yaklaşık 800 tl civarında bir fiyat verdiler bakım için..Bunlarda triger kayışı yerine zincir oluyormuş onun değişim zamanı gelmiş..bir kaç ustaya sordum 50.000 km'de gerek yok değişmesine dediler..bir tavsiyeniz varmı ?

  2.Araçta diğer problemler ise sağ camı indirdiğimde geri çıkmıyor yukarı aşşağı inip ondan sonra yukarı çıkıyor bunu kumanda'dan da yaptığımda aynı oluyor..

  3.Araçta durduk yere ASR lambası yanıyor düz yolda giderken ama kapatım açınca kontağı bazen sönüyor bazen sönmüyor..

  4.Bazen çalıştırdığımda ilk anda stop etme noktasına geliyor ancak stop etmeden geri çalışıyor bazende ediyor tabi :) 4 dereceye kadar olan havalarda oluyor           
     genelde..(verdiği hissi söyleyim sanki motor'un boğazını sıkıyorsun bırakın birde rahatlıyor gibi bir his veriyor)

  5.Son olarak'ta dün yolda giderken durduk yere sağ yan aynam düştü ve paramparça oldu  sanırım yapışkanı bitti..

     BİRDE FSI MOTOR ALDIM HERKES BIR KULP TAKIYOR NERDEYSE PİŞMANLIK DERECESİNE GELDİM BU MOTOR İLE'DE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİNİZİ ALABİLİRİM..

     BU ARADA ÇOK FENA YAKIYOR HABERİNİZ OLSUN :))

                                                            ŞİMDİ BU KONULAR HAKKINDA SİZİN DEĞERLİ DÜŞÜNCELERİNİZİ VE FİKİRLERİNİZİ ALMAK İSTERİM.ŞİMDİ'DEN
                                                            HERKESE TEŞEKKÜRLER..
« Son Düzenleme: 28 Mart 2012, 10:16:45 Gönderen: GB666 »

Logged

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #1 : 28 Mart 2012, 11:31:45 »
1) 50binde zincirin değişmesine gerek yok.

2) camın kenarında kir-toz olabilir. bir yere takılıyordur büyük ihtimal. kenarlara wd-40 yağ sık. düzelmezse makara gidiyor.

4 kötü yakıttan olabilir.

fsi yakar, sat tdi alalım sana.
« Son Düzenleme: 28 Mart 2012, 11:32:47 Gönderen: mustklc »
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı coolbamm

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #2 : 28 Mart 2012, 12:53:49 »
Hayırlı olsun aracınız. Güle güle kullanın.
Ben 2 yıldır fsi kullanıyorum. Bu sanırım beklentilerle alakalı bir durum. lpg ye her zmn karşı çıkan biriyim o yüzden Ben çok memnunum. Ben özel servise gidiyorum ve temel prensibim çok gerekli değilse motoru krucalatma... Sizin sorularınıza cevap vermeye çalışayım.
1-50000 de zincirin değişmesi çok mantıksız geldi. En fazla zincirde gevşeme vs oluyo,r o da yapılıyor. 120000 km diyorlar zincir için. Ömürlük diyenler de var. Karar sizin.
2-Camla ilgili birşey diyemeyeceğim.
3-Aynı sorun başıma geldi. Boğaz kelebeğini bir spreyle temizlediler araç kendine geldi. Bir daha da yapmadı.
4- 3 ile aynı nedenden olabilir. Boğaz kelebeği temizliği çözüm olur sanırım.
5-Ayna için de geçmiş oldu. Olabilirbu şekilde küçük sorunlar.
FSI almışsınız çok iyi yapmışsınız. Kesinlkle sorunlu bir araç değil. Bu araç herşeyden önce bir VW....Az yakması için düşük devirde kullanmanız gerekiyor. 10-20 bin arası. Ani hızlanmalar, gaza yüklenmeler yakıtı çok arttırıyor. Sakin ve aracı kendi haline bırakın. Mükün olduğu kadar yüksek vites kullanın. Yakıtı aynı yerden alın her zaman. 95 oktan kullanın.
Bunlar benim tecrübelerim. Katılıp katılmamak size kalmış Aracınızın keyfini çıkarın.

Çevrimdışı ECU38

  • İleti: 258
  • GOLF V 1.6 FSI
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #3 : 28 Mart 2012, 13:07:48 »
1 yıldır fsi araç kullanıyorum hiç bir arıza ışığım yanmıyor uzun yolda 0.30 tl yakıyor yol bilgisayarın 6.1lt/100km yi görüyorum sakin kullanımda

1- 50.000 Km de değişmesine gerek yok zincirin ben ömürlük diye biliyorum.
2- Sağ cam bende de aynı ama dert etmiyorum.
3- hiç bir bilgim yok sanırım soketlerde bir sorun olabilir bazen yanmadığına göre kontak spreyi sıktır tüm soketlere
4- boğaz kelebeğini, egr valfini ve valfe giden bakır boruları temizlettirmeni acile öneriyorum en fazla 100 tl alırlar bu işlem için sorunun kalmaz bence
Deyiş o deyiş patladı gitti :)

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #4 : 28 Mart 2012, 17:27:24 »
50bindeki bir araç için sanki çok sorunu var. canını sıkmak istemem ama kmsi oynanmış değildir inşallah
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı jckal_

  • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #5 : 28 Mart 2012, 17:47:28 »
arkadaşım bende fsi kullanıyorum bi şikayetim yok.
1- zincir ömürlük diye biliyorum. sadece ara ara gerdirmek lazımmış atmaması için. 100 bin civarında o da.
2-sağ  cam benim de aynı şekilde ama dert etmiyorum bende . wd 40 deneyeceğim.
4- stop etme arkadaşların dediği boğaz kelebeği olabilir. filtreleri de gözden geçirmekte yarar var.

benim araçta çok yakmıyor normal kullanırsam 8-9 lt arası ş.içi. tasarruflu kullanayım dersem 7-8lt. arası yakıyor

Çevrimdışı GB666

  • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #6 : 28 Mart 2012, 19:42:12 »
km'de oynama yok sağlam baktırmıştım alırken...ama sorunlar biraz can sıkıyor sanki bugun'de durduk yere sol ayna camı düştü eskihisar vw'e sordum 145 tl dediler bide bu çıktı şimdi :))

Çevrimdışı okoroglu

  • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #7 : 29 Mart 2012, 21:39:57 »
km'de oynama yok sağlam baktırmıştım alırken...ama sorunlar biraz can sıkıyor sanki bugun'de durduk yere sol ayna camı düştü eskihisar vw'e sordum 145 tl dediler bide bu çıktı şimdi :))

Bende aracı alalı 1 ay oldu 1500 km yapmısım 3 depo benzin gitti.
Aldığım günün ertesi günü aküsü bitti:-)
Neyse yağını suyunu filtresini aküsünü şanzıman yağını değiştirttim.
Kumanda ile camları kapartıp açarken bazen sapıtabiliyor ama araç içinde her hangi bir sıkıntı olmuyor camlar çalışlıyor.
Arabadan memnunum yavaş yavaş tanıyoruz birbirimizi.
Mesala bugün daha önce hiç yaşamadığım bir şey yaşadıım.Aracı çalıştırdığımda dizel motor gibi çalıştı ve hemen akabinde benzinli motor oldu:-))Her gün bir şeyini öğreniyorum arabanın.
Şimdiden hayırlı olsun.

Çevrimdışı GB666

  • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #8 : 31 Mart 2012, 17:08:35 »
hayırlı olsun kardeşim güle güle kullan :)

Bende aracı alalı 1 ay oldu 1500 km yapmısım 3 depo benzin gitti.
Aldığım günün ertesi günü aküsü bitti:-)
Neyse yağını suyunu filtresini aküsünü şanzıman yağını değiştirttim.
Kumanda ile camları kapartıp açarken bazen sapıtabiliyor ama araç içinde her hangi bir sıkıntı olmuyor camlar çalışlıyor.
Arabadan memnunum yavaş yavaş tanıyoruz birbirimizi.
Mesala bugün daha önce hiç yaşamadığım bir şey yaşadıım.Aracı çalıştırdığımda dizel motor gibi çalıştı ve hemen akabinde benzinli motor oldu:-))Her gün bir şeyini öğreniyorum arabanın.
Şimdiden hayırlı olsun.

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #9 : 31 Mart 2012, 19:59:29 »
Canınızı sıkmayın,milletin lafıyla aracınızdan soğumayın bede geçen yıl 1.6 fsı 115 hp comfortline jetta vardı güzel araç çokta yakmıyordu,amcamda 1.6 fsı 115 hp passat var ve 5 yıldır kullanıyor haliyle zaman zaman bizde kullandık gayet güzel bir araç fsı yi kötüleyenler çoğu bilmeden kulaktan dolma bilgilerle kötülüyorlar güzel ve başarılı bir motordur lansmanında çok aşırıda yakmaz siz en iyisi genel bir bakımdan geçirin hatta birde bu motoru içten yanmalı temizleyiciler var depoya katılan onlardanda kullanın biraz varsa kurum onuda atar araç rahatlar,ülkemizde yakıt malesef avrupa standardına erişemediği için zamanla kurumda bağlamakta,bunu temizlemek gerekebilir.Aracınız güzel fsı sayesinde bugün tsı lere biniyoruz Volkswagen 5-6 yıl kullandı bu motorları dünya markası bu motor kötü olsa neden piyasaya sürsün gaz takılmıyor diye nedir bi fsı'yi yerden yere vurmalar,Volkswagen o kadar güzel beyin yapmışki tüm dünya bir oldu şu fsı lerin lpg kitini üretemedi bence burada ww nin amacı tüp takılmasını istememesi,nasıl denizaltını yapıpta yıllarca gemileri alttan batırdıysa bunu düşmanları yıllarca anlamadıysa bir gün sanırım bu fsi leride ancak bu şekilde belirli bir zamandan sonra çözecekler.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı pala80

  • İleti: 106
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #10 : 01 Nisan 2012, 21:26:16 »
battal gaziye katılıyorum.fsi başarılı, sadece huyunu suyunu bilmeyene problem çıkarabiliyor.kasayı öyle güzel taşıyor ki varsın biraz yaksın diyorum,zamlara rağmen lpg uyumsuzluğuna üzülmüyorum...şimdilik bütçemi zorlamıyor... ama kesinlikle olumsuz eleştriyi hak etmiyor bu motor. kimse inkar etmesin şu an ki hayran olunan tsi nin temeli fsi idi...

Çevrimdışı ismetkaraevli

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #11 : 01 Nisan 2012, 21:35:25 »
arkadaslar yanlıs anlamayında buraya sorun yazan arkadaslara ben bazen inanmıyorum bendede var 2005 fsi 50000 de arac daha tık yok allaha sukur 17 jant taktım yay taktım sonuna kadar bastım arabayı ne dreksiton kutusunda nede vs yerlerinde sıkıntı yok arkadasımın 2005 civic var japon arabası omasına ragmen lpg de benim aracın benzin miktarıyla aynı yakıyor buralara sıkıntı yazıp altımızdaki arabayı gozden dusurmemek lazım ben golf almadan bu siteye girseydim kesinlikle almazdım adlım şimdide araba vw imiş diyorum

Çevrimdışı atiTheSun

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #12 : 06 Nisan 2012, 14:10:02 »
Zincir degilde V kayışından bahsetmiş olabilirler mi? Bende bakım + V kayışı + arka fren balataları + fren hidroligini 800 küsür'e yaptırmıştım. Gerçi banamı sordunuz arızası çıkarınca ben, 750 civari bişi ödemiştim. Şu anda V kayışı 400-600 aralıgında bi maliyet getiriyor olsa gerek.

Zincir'i şu anda malum isimdeki yaygın yetkili servis 2000 liraya değiştiriyor biliyorum. Ses çıkarsa sesten kurtulmak için değiştiriyorsun ve sesi çıkaran zincir degil, onun oturdugu kurgulu bir bilye gibi bişi. Set olarak değişiyor zaten..

Şu thread'e bakmanı tavsiye ederim ...
http://www.vwtr.net/forum/golf-v/fsi-90-bin-bakimlari-t28579.0.html
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2012, 14:11:55 Gönderen: atiTheSun »

Çevrimdışı ms_uzun

  • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF V BAKIM
« Yanıtla #13 : 31 Aralık 2012, 14:48:18 »
bu fsi lar kaç binde bir bakıma giriyor acaba?