Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Golf TSI  (Okunma sayısı 36125 defa)

Golf TSI
« : 03 Kasım 2006, 18:48:40 »
Golf TSI lar satışa sunuldu, 1.4 140hp ve 170hp GT olarak. Bugün Alihan ile baktık, 1.4 140hp olanı vardı dış görünüm olarak tek fark arkadaki tsi yazısı idi, ama motor mükemmel gerçekten, 170lik GT göremedik ,

Başlangıç fiyatı uygun bence,

Fiyat listesi:
http://www.vw.com.tr/models/binek/genel_fiyat_listesi/fiyat_listesi_isk.asp?from=golf#golf

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #1 : 03 Kasım 2006, 19:11:03 »
TSI : Çift şarjlı direkt enjeksiyonlu motor.

1,4 litre TSI 140 hp ( Manuel) 1,4 litre TSI 170 hp (Manuel/ Tiptronik ) - Performans ve ekonomi birarada.
Volkswagen tarafından daha az yakıt tüketimi sağlamak ana amacı ile geliştirilmiş olan TSI, dünyanın çift şarjlı, direkt enjeksiyonlu ilk benzinli motorudur.

1.4 litre TSI, 140 hp. ve 170 hp. olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunulmakta olup, bu iki motor arasında ortaya çıkan güç farklı yazılım ile sağlanırken motor mekanikleri arasında fark bulunmamaktadır. 170 hp motor sadece Golf GT ile sunulmaktadır.

140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. Örneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.


Kaynak: http://www.vw.com.tr/models/binek/yeni_golf/

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #2 : 03 Kasım 2006, 19:41:56 »
daha once duyuyoduk
ama artik satisinin verilmesi harika bi haber  :)
fabrikasyon bu sekilde uretilmeleri cok gusel bence
deli gibide tork uretiyo :D ama fiyatlarida ona gore  :)
tesekkurler haber icinde ..   ;)

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #3 : 03 Kasım 2006, 19:45:49 »
guzel alet ama ben GT sini alirim....140 lik olani almam yani param olsa...

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #4 : 03 Kasım 2006, 20:18:47 »
Param olsa bende almam 140 lık, GT alırım ama motor aynı tek fark yazılım iyi bir chip ile 140 dan 200 üstü güçler mümkün diye düşünüyorum.

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #5 : 03 Kasım 2006, 20:22:52 »
bence vardir farkli...intercooler vs. farklidir....yani vardir..degisiklikler....

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #6 : 03 Kasım 2006, 20:25:41 »
Sanmam...

Çevrimdışı TuningLINE

  • Polo Community
Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #7 : 03 Kasım 2006, 20:36:43 »
kesinlikle 170 lik olan diyorum ben :) çok güzel
fiyatta güzel ama o paralara ben yetişemem :)
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #8 : 03 Kasım 2006, 21:10:55 »
kesinlikle 170 lik olan diyorum ben :) çok güzel
fiyatta güzel ama o paralara ben yetişemem :)


+ 1390

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #9 : 03 Kasım 2006, 21:38:28 »
140 ile 170 arasında 2.el bir polo kadar fark var nerdeyse, zaten durumu müsait olan GT alır direk bu seferde yoksa GTI mı, R32 mi diye gider liste ;D

Neyseki R32 yok saolsunlar kolay karar verelim diye getirmemişler. :)

Çevrimdışı G60

  • Otomobil
    Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
    Şehir
    Ankara
Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #10 : 03 Kasım 2006, 23:55:08 »
Hocam 1.4'den 200+ hp çıkarıyosunda.Blok fare kemirir gibi erimesin sürtünmeden ;D
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #11 : 04 Kasım 2006, 00:01:37 »
Yukardaki bilgilerde tek fark yazılım deniyor yani 140 ve 170 temelde aynı, bu durumda chip ile 140 ı 200 yapmak ile 170 i 200 yapmak aynı hesaba denk geliyorki 30hp lik bir artış bu motor için sorun olmaz her üretici belli bir güvenlik payı bırakır. Kaldıki bu motorun standart olarak 210 hp side varmış ama farkını bilmiyorum...

Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #12 : 04 Kasım 2006, 00:12:30 »
Bir örnek vermek gerekirse, mini one 1.6 90 hp ve cooper 115hp arasındaki tek fark yazılım, chip ile mini one 90hp den 33hp ye kadar güç alınıyor(turbo falanda değil). TSI hakkında yeterli bilgi yok daha benimkisi fikir yürütme zamanla görücez.

Çevrimdışı G60

  • Otomobil
    Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
    Şehir
    Ankara
Ynt: Golf TSI
« Yanıtla #13 : 04 Kasım 2006, 00:27:29 »
Al bitanede deniyelim ;D .Ben caponcu olacam artık.YRV Turbo falan vardı bi aralar ;D .Ondan alacam ;D
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."