Gönderen Konu: golf 5 ten 7 ye  (Okunma sayısı 4351 defa)

Çevrimdışı golfsı

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
golf 5 ten 7 ye
« : 05 Kasım 2014, 01:27:52 »
Merhaba arkadaşlar ben golf 5 1,6 fsı kullanıcısıyım öncelikle aracımdan bir şikayetim yok fakat yenilemek istiyorum bu yüzden satıp yeni bir araç almaya karar verdim. Golf7 veya audi A3 var kafamda fakat motor hakkında net bi fikir yok.Eğer kullanan bi arkadaşımız varsa golf7 act1.4 140hp hakkında bilgi almak isterim bu aracın düşük devirlerde orantısız yüksek güce sahip olduğu ve bu nedenle patinaja kalktığı bazı test videolarından söyleniyor bazıları ise gayet iyi bulduğunu söylüyor. İnsanın kafası karışıyor Öbür yandan audi a3 ün konforunu çok övüyorlar. Performanslı fakat çok çok yüksek yakıt tüketimi olmadığı sürece benzinli düşünüyorum bu konudada golf7 140hp için farklı farklı yorumlar yapılıyor bazısı normal kullanımda 7-8lt yakıyor derken bazısı 10-11lt. Dizelde ise yakıt konusunda 2 side mantıklı fakat 1,6TDI 105hp performans anlamında ne kadar tatminkardır bilmiyorum. Kısacası bu iki aracın motor seçenekleri arasında kararsızım.

Logged

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #1 : 05 Kasım 2014, 09:45:58 »
Merhabalar. Öncelikle bu iki aracın hangi motorunu alırsanız alın şu anki aracınızdan kat ve kat performanslı ve keyifli olacaktır. Eğer ekonomi derdiniz olsaydı kesinlikle 1.2 TSI 105 hp önerirdim. Yakıt tüketimi konusunda epey tatminkar ve turbosu sayesinde de kalkış ve ara hızlanmaları çok seri. Sadece beygir değerlerine bakarak değerlendirme yapmayın. Beygir gücü sadece aracın son hızını belirler. Zaten hiçkimse 220 km/h hızla seyretmiyor. Sürüş keyfini belirleyen aracın tork karakteristiğidir. Şu anki aracınızın maksimum torku 155 Nm ve 4000 devirde bu torku veriyor. 1.2 TSI motor ise 1550 devirden başlayarak takriben 4100 devir sonuna kadar sabit 175 newton metre tork veriyor.

Bence 1.2 TSI motoru test edin. Kesinlikle FSI motordan daha çok keyif verecektir ve yakıt olarak rahatlatacak sizi. Üstelik 1300 cc hacmin altında kaldığı için daha düşük vergi ödeyeceksiniz. Ama benzinle ve vergiyle bir derdim yok diyorsanız en yüksek beygirli TSI motoru almanızda tabi ki bir sakınca yok. Trafikte alt edemeyeceğiniz araç kalmaz. Ama o tarzdaki bir kullanımla da 10 litrenin altını görmeniz bence imkansız. Hem performans hem düşük yakıtımı diyorsanız dizel almanız mantıklı olacaktır. Tabi ki 1.4 TSI motor performansı vermez ama dizel torkunun keyfi bir başkadır. Üstüne bir de çok makul tüketim değerleri eklenince çok memnun kalacaksınız.
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2014, 10:10:18 Gönderen: ilGhiNC »
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #2 : 05 Kasım 2014, 10:22:09 »
1.4 140 PS TSI ACT BMT motor ve 7 ileri DSG kombinasyonu herhalde benzinli motordan alabileceğiniz en iyi performans-yakıt ekonomisi kombinasyonunu sağlar. 1.6 TDI 105 PS BMT motor ile kıyaslama yaparsak 0-100 km/s hızlanmanız arasında 2 saniye fark olacaktır, dizel 2 saniye daha yavaş. Fakat günlük kullanımda yani 1500 - 3000 devir bandında kullanımda bu iki motor yaklaşık aynı güç ve aynı tork değerlerini verir, günlük kullanımda çok fazla fark hissedeceğinizi düşünmüyorum. Tabi ki 3bin devirlerden sonra fark olacaktır. Yakıt tüketimi olarak 100 kilometrede 1 litre fark gözüküyor ama gerçek koşullarda bu farkın 2 litreye çıkacağını düşünüyorum, özellikle şehir içi kullanımda. Fiyat olarak ikisi arasında 6bin lira fark var.

Bu arada arka planda kalan, ince bir detay olarak şunu söyleyeyim VW Multi Link arka süspansiyonu 120 PS den daha güçlü araçlarda kullanıyor. Yani dizel seçeneği alırsanız bu donanıma sahip olamayacaksınız.

Bence burada seçiminizi belirleyecek olan şey iki motor seçeneğini de kullanıp hangisi kullanım karakterinize daha uygun, hangisi daha çok keyif veriyor buna karar vermeniz olacak.

Bence benzinli motor bir adım daha önde duruyor.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #3 : 05 Kasım 2014, 11:48:39 »
İstersen 1.2 TSI bile al şu ankinden daha performanslı gelecektir. Test edildi onaylandı.

Çevrimdışı golfsı

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #4 : 05 Kasım 2014, 19:00:38 »
yorumlarınız için teşekkürler bugün golf7 kesinleşti kafamda motor tercihimde sanırım 1,4tsı act den yana olacak. Şahsi düşüncem şu ki ben 2006 model aracımla 60000km yapmış biri olarak fazla km yapmıyorum ve bu nedenlede dizelle arasındaki 6bin tl yi ve benzinlinin performansını düşünecek olursak 1,4tsı 140hp daha mantıklı geliyor. 

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #5 : 05 Kasım 2014, 19:58:59 »
Yani aradaki farkı kapatmanız zor gorunuyor. Ama 1.2 de vergi avantajınız olacaktır.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #6 : 07 Kasım 2014, 18:53:26 »
Guc patlamalarini leon 140ps te çok elestirmisler. Golf belki daha dengeli olabilir.
1.4 act sayesinde sehir ici 5.8lt 0-100 8.2 sn diye hatirliyorum.
1.2 fsiden iyi sehir ici 5.9lt 0-100 10.3sn

Benim hayalim act dir. Agresif kullanmayana 1.2 ideal
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2014, 18:54:17 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı golfsı

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #7 : 10 Kasım 2014, 17:53:18 »
Act de yüksek gücü ve torku en alt devirlerden itibaren kendini göstermesi bu gibi durumlara neden olabilir elbette.Fakat DSG nin bu duruma olabildiğince mudahele etmesi birazdaha dengeli bir kalkış sağlayabilir. Bence bu motorun manuel şanzımanın olmamasının sebebide bu. Bu motorun yakıta katkısı ne ölçüdedir bilemem ama kullanım şekline göre çok abartılı tüketimleri göreceğimi sanmıyorum sonuçta bu motorun 122 hpleri uzun zamandır yolarda ki bu aracın teknik verisine bakacak olursak hemen hemen 122hpyle aynı. Güç ayağımın altında deyip basıyorsanda tüketiminden şikayet edilmemeli çünkü bu performansa sahip daha az yakan bi araç varmı onla kıyaslamak lazım benim araştırdığım kadarıylada yok.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #8 : 10 Kasım 2014, 20:32:09 »
140hp tüketimine sahip daha az yakan araç mümkün değil emsallerinde ACT yok. 140Hp benim idealim
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #9 : 11 Kasım 2014, 10:33:39 »
Ford Cmax 1.0 Ecoboost ile Golf VII 1.4 ACT DSG yi karşılaştırmışlardı. Ford testi 7,5 Golf 7.1 ile tamamlamıştı.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #10 : 13 Kasım 2014, 20:27:25 »
C max daha ağırdır. Ama 1.0 motordan. Az yakmasi çok güzel
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2014, 20:16:26 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf 5 ten 7 ye
« Yanıtla #11 : 13 Kasım 2014, 21:37:10 »
Yoksa Focus muydu unuttum oto programı test etmişti.