Gönderen Konu: fsi motor artık üretilmediği için...  (Okunma sayısı 17465 defa)

Çevrimdışı erberk

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
fsi motor artık üretilmediği için...
« : 26 Haziran 2010, 18:30:00 »
 araştırmalarım sonucu fsi almaya karar vermiştim.serviste çalışan bi arkadaş fsi motorlar artık üretilmediği için bana önermedi.eski teknoloji kullanan 102 hp 8v  ( lpgli)   tavsiye etti.(TSI motora para yetişmez  ayrıca) niye 102 beygir dediğim de sağlam ,sorunsuz bir motor olduğu için hala üretimde dedi.
benim aklım karıştı.ne yapmalıyım arkadaşlar?karar veremiyorum yardımcı olursanız :)

Logged

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #1 : 26 Haziran 2010, 19:27:56 »
arkadaşını dinleeeeee ona katılıyorum  fsı lara lpg şu an uyum sağlamadığından 2.el dede çok fazla rağbet görmüyor.
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı golf_4

  • İleti: 476
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A3 S-LİNE
  • Şehir: İstanbul
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #2 : 28 Haziran 2010, 22:02:09 »
hem ondan dolayı ..hemde fsi motorlar problemli ..akrabamda vardı aldıktan 4 ay sonra satmak zorunda kaldı
Vorsprung Durch Technik

Çevrimdışı eros

  • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #3 : 29 Haziran 2010, 12:31:06 »
fsi motor problemli diye genelleme yapılmıyor mu öylesine canım sıkılıyor ki
uzun zamandır fsi motor kullanıyorum hiç bir problemim olmadı
bir kaç fsi motorda sensör problemi olduğu için fsi motor problemli mi oluyor yani
ayrıca sensör problemi olup da yolda kalan fsi da duymadım şimdiye kadar
tek sıkıntısı arıza lambası yanıyor ama yoluna devam ediyor.
benim de 102 hp 8v kullanan arkadaşım var o da sanayiden çıkamıyor
şimdi bende buraya konu açıp, 102 hp motorlar problemli diye yazsam olur mu yani?

ayrıca fsi motorlara lpg takılmıyor diye yorum yapmayın lütfen
araştırın fsi motorlara da lpg takılıyor
yanlış bilgilendirmeyelim
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2010, 12:34:00 Gönderen: eros »

Çevrimdışı golf_4

  • İleti: 476
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A3 S-LİNE
  • Şehir: İstanbul
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #4 : 29 Haziran 2010, 16:16:15 »
sen o zamankadir gecesi doğmussun ...ben fsi motorlu araca sahip olupta sorun yasamayan gormedım..ayrıca kalkıslardakı vuruntuda da cabası...

sen memnunsan sorun yok..allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2010, 20:12:12 Gönderen: golf_4 »
Vorsprung Durch Technik

Çevrimdışı fosilci

  • İleti: 817
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #5 : 04 Temmuz 2010, 20:04:22 »
Açıkcası bende araştırıyorum arkadaşlar kimi çok problemli diyor kimi problem yok diyor kafa karıştırıcı.

Şu anda Golf 4 1.6 SR motor kullanıcısıyım :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #6 : 04 Temmuz 2010, 20:33:53 »
152binde 2004 golf 5imiz var, yaşı ve kmsi itibariyle sadece ön takım istiyor, sorunu yok, o da zaten fsi den kaynaklı bir sorun değil

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #7 : 04 Temmuz 2010, 23:21:48 »
Fsi nin asıl yakıtı 98oktan ve üzeri. Türkiyede 95oktan kaliteli fakat gerçek 98oktan üretilmiyor. Fsinin tüm sıkıntısı bundan kaynaklanıyor. 95oktanda oktn artırıcı kullananlar var yinede belli bir süre sonra nox sensörü arızası yaşanıyorve vuruntu oluyor. Tfsi de bildiğim kadarıyla daha fazla sensör var sıkıntı şimdilik 122hpde yaşanmıyor. 140 ve 170hpler kaldırılıp 160ta birleştirildi. 3.sene si 122 ve 160hp arızası az.

vuruntu problemi iyi 95oktan gerkirse oktan artırıcısı ile azaltılıyor. nox veya lambda sensörü bozuluyor ama yakıt sarfiyatını artırır aracın yolda kalması için bir sebep değil.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2010, 23:25:19 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı venom83

  • İleti: 24
  • tutku budur işte.sadece golf
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #8 : 03 Eylül 2010, 23:49:36 »
bence FSI problemli diye genelleme yapılmamalı bu olay şans ve kullanıcı ile ilgili.bende de FSI var problem yaşadım triger problemim oldu ama arabanın garantisi bitmesine rağmen serviste hiç bir para ödemeden yaptırdım.ve arabadan çok memnunum.tüp olayına gelince tüp takılıyor fakat %30 civarı bir kar elde edilebiliyor.bunada değmez ayrıca performansı tüpte yaşamaktansa veririm parasını basarım arabaya sonuçta ben bu arabaya yığınla para verdiğime göre benzininde canı sağolsun.uzun sene binmek istiyosak tüp motora zarar verebileceğinden karlı olmayabilir.
sür ve gör....

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #9 : 04 Eylül 2010, 00:02:54 »
bence FSI problemli diye genelleme yapılmamalı bu olay şans ve kullanıcı ile ilgili.bende de FSI var problem yaşadım triger problemim oldu ama arabanın garantisi bitmesine rağmen serviste hiç bir para ödemeden yaptırdım.ve arabadan çok memnunum.tüp olayına gelince tüp takılıyor fakat %30 civarı bir kar elde edilebiliyor.bunada değmez ayrıca performansı tüpte yaşamaktansa veririm parasını basarım arabaya sonuçta ben bu arabaya yığınla para verdiğime göre benzininde canı sağolsun.uzun sene binmek istiyosak tüp motora zarar verebileceğinden karlı olmayabilir.

fsi motorda triger yok zincir var, siz nasıl bir sorun yaşadınız?

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #10 : 04 Eylül 2010, 12:23:19 »
fsilerin bazılarında ve tsi 2007-2008 140hplerin bazılarında zincir in bakla atlama problemi yaşandı ki çok büyük külfet. İnsanın aklı almıyor sağlam olsun diye zincir konulmuş onu talıyan çark kasnak gibi birşey yeteri kadar kaliteli değil demekki arıza yapıp zincire bakla atlatıyor.

102hp motor çok sağlam oturmuş motor. 2.elde 10yıl daha tutulur ama yerini 1.2 Tsi 105hp alıyor bilgilerinize. 1.2taşır mı? güç ve tork önemli, 1.2Tsi 105hp 170civarı tork 102hp 148torktan iyi olacaktır ki, öyle. Artık hacimi önemli değil potansyel önemli. Passatın 102hp sini alırken insan çekiniyor kasayı rahat taşır mı diye ama 1.2 Tsi bile çok daha iyi sürükleyecek o kasayı.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2010, 12:25:02 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #11 : 04 Eylül 2010, 12:34:03 »
GOLF comfortline Almanya da 1.2Tsi satışta
1750 DEVİRDE 177NM TORK ALTINDA mükemmel bir potansiyel
5000 devirde 105hp hizmetinizde sonuç:


0-100 10.6sn -------------------golf 4 1.6 16v 105hpden 0,3sn seri
test hızı 190km7h----------------golf 4 1.6 102hpden 2kmfazla, 105hpden 2km düşük bence buda çok iyi
ş.dışı tüketim 4.9 --------------golf 4 1.6 16v 105hpden  0,7lt azyakıyor
ş.içi 7.1lt/100km------------benim tsi 1.4 7.9 lt ve ankara da 6.5 tutturuyorum, bu araç 5.8mümkün görünüyor.
DEVRİM GERÇEKLEŞİR 5,8 İLE YOĞUN OLMAYAN Ş.İÇİ 20KURUŞ TÜKETİM ve YÜKSEK PERFORMANS. LPG BİTER KENDİ DİZELİNİ BİLE ZORLAR
karma 5,7lt.-------------Tsi 122hp den bile 0.5lt düşük

LPG DÜŞÜNEN (TABİ SIFIR ALABİLECEK ARKADAŞLAR) BENCE 1.2 TSİ Yİ BEKLEMELİ EMİN OLUN MAKİNANIN VERDİĞİ ZEVK ÇOK FAKLI OLACAK
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2010, 12:36:15 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ercan_ege

  • İleti: 94
  • HAYALİM GOLF
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #12 : 21 Şubat 2011, 10:34:47 »
Fsi nin asıl yakıtı 98oktan ve üzeri. Türkiyede 95oktan kaliteli fakat gerçek 98oktan üretilmiyor. Fsinin tüm sıkıntısı bundan kaynaklanıyor. 95oktanda oktn artırıcı kullananlar var yinede belli bir süre sonra nox sensörü arızası yaşanıyorve vuruntu oluyor. Tfsi de bildiğim kadarıyla daha fazla sensör var sıkıntı şimdilik 122hpde yaşanmıyor. 140 ve 170hpler kaldırılıp 160ta birleştirildi. 3.sene si 122 ve 160hp arızası az.

vuruntu problemi iyi 95oktan gerkirse oktan artırıcısı ile azaltılıyor. nox veya lambda sensörü bozuluyor ama yakıt sarfiyatını artırır aracın yolda kalması için bir sebep değil.
CANI GÖNÜLDEN KATILIYORUM .
ErcanEGE
VOLKSWAGEN BİR AYRICALIKTIR.

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsi motor artık üretilmediği için...
« Yanıtla #13 : 21 Şubat 2011, 10:51:59 »
FSi'de direk injeksiyon sistemi kullanılıyor..Buda demek injeksiyonlar direk pistona püskürtiyor hem yakıtta kayıp oranına azaltıyo,hemde performans sağlıyor..Normal injeksiyon sistemleri subabların üstünü püskürtür..FSi oranla kayıp daha fazladır..FSi'de Lpg tam verimle çalışmaması normaldir..Çünkü şu an lpg'yi direk pistonlara verecek bir sistem yok..Ancak yakıtı emme manifolduna vererek verimsiz şekilde çalışabilir..Buda Fsi'nin direk injeksiyon sistemide uygun emme manifoltun yapısından kaynaklanıyo..Ama şuda gerçek VW modelleri diğer markalara göre LPG konusunda uyumluk konusunda sonlarda..Misal Diğer markalarda 10 tasaruf yapılırken Vw'de 6 tassaruf yaparsın..
Bana kalırsa şu an günümüzde TSi ifader ediyor..İlk çıktığında sorunlu olduğu gerçek ama şu an ki yeni modellerinde bunun önüne geçildiğine inanıyorum