Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: FSI Kullanıcı Yorumları  (Okunma sayısı 7767 defa)

Çevrimdışı STAK67

  • Otomobil
    Golf 1 Cabriolet
    Şehir
    Ankara
  • Hasan Ali
FSI Kullanıcı Yorumları
« : 20 Temmuz 2014, 22:48:32 »
Merhaba arkadaşlar. Aramızdaki FSI kullanıcılarının bu motor hakkındaki yorumunu merak ediyorum. Çok beğendiğim bir araç var. FSI olması düşündürüyo beni sadece. Hiç kullanmadım bilmiyorum fsi motor ama genel yargı çok yaktığı ve problemli olduğu konusunda. kullananların km'deki yakıt tüketimi nedir? motorun kronik arızaları var mıdır ? LPG bağlayıp menmun olan var mıdır ?

Çevrimdışı STAK67

  • Otomobil
    Golf 1 Cabriolet
    Şehir
    Ankara
  • Hasan Ali
Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #1 : 20 Temmuz 2014, 23:03:06 »
birde yazılım yaptıran var mı ?

Çevrimdışı pentagram___06

  • Şehir
    Ankara
Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #2 : 22 Temmuz 2014, 16:10:17 »
Açıkcası ben düşünmüyorum zaten kasa ağır motor düşük yani 2.0 şart o arabaya bide tüp taksam komple gidik olcak arada klima açsan dahada düşücek anca passat 2.0 turbo falan olcak ki onlara takılırr hele FSI da taktırınca şöyle bişi duydum giderken LPG de kırmızıda durdun vitesi boşa aldın tekrar benzine geçiyor yani gaza bastıkça ateşlemede LPG oluyormuş galiba ve tam tamına zaten uyumlu sistem değil hiçbir arabada LPG sistemi şahin , doğan hariç zaten zamanla motoru öldürüyor FSI da komple gidici yapar hiç gerek yok zaten FSI çalışma prensibi disel gibi düşünün püskürtmeli benzin atıyor ateşlemeye o şekil çalışıyor TSI ve FSI aynı zaten TSI dahada tutulmuyor piyasada ama bildiğim kadarıyla hiç bulaşmayın FSI ise tüp olayına zaten 6vites 2,5 devir 90-100 km/h da yakacağı 35 30 kuruş bişi çokta değil

Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #3 : 22 Temmuz 2014, 17:05:37 »
FSI aşırı doldurmasız bir motordur. TSI ise bir turbo ve kompresör ile aşırı doldurmalı olarak çalışmaktadır. FSI da motora hava pistonun aşağı doğru olan hareketiyle girerken, TSI da hava turbo ve kompresör yardımıyla alınır. Bu sayede silindir içine daha fazla karışım alınabiliyor ve 1.4 motordan 160 bg gibi güçler elde edilebiliyor. Bu motorlar klasik benzinli motorlardan farklı olarak yakıtı subap arkasına yada emme monifolduna değil direk olarak silindir içine püskürtüler bu sayede hem volumetrik verimin iyileşmesi sağlanır hemde buji çevresinde zengin karışım elde edilerek alev hızı arttırılır, silindirin diğer kısımlarında fakir karışım kullanılarak ortalamada fakir bir karışım kullanıldığı halde alev hızı düşmemesinden dolayı vuruntu problemi olmadan klasik motorlara oranla verimli bir şekilde çalışırlar.
TSI: Twincharget Injection
FSI: Fuel stratified injection
sen bakma milletin yorumlarına bilende bilmeyende konuşuyor.sen o motoru üreten mühendisten daha fazla biliyosan çizimini sen yap de kötü diyenlere. haa şu varlpg takacaksan tabiki çok uyumlu değil.ama benzinli kullanacaksan şiddetle tavsiye ederim. biz millet olarak teknolojiye herzaman karşıyız.velesbite bile senelerce şeytan icadı demiş bi toplumuz.ama teknolojisizde yapamayız.80 yaşındaki insanın elinde cep telefonu var :)
« Son Düzenleme: 22 Temmuz 2014, 17:08:41 Gönderen: dirgin »

Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #4 : 22 Temmuz 2014, 17:07:00 »
FSI (FUEL STRATiFiED INJECTiON)(BENZiNLi DiREKT ENJEKSiYON)
Geleneksel benzinli motorlarda yakıt ve hava silindirin dışında karıştırıldıktan sonra silindire giriyor.FSI motorda ise yakıt doğrudan silindire ve çok hassas bir zamanlama ile püskürtülüyor.Böylece verimlilik artıyor.Ayrıca geleneksel benzinli motorlarda yakıt 3-5 bar gibi püskürtülürken bu FSI motorda 50-100 bar oluyor.Böylece yakıt daha atomize hale geliyor ve hava ile daha iyi karışması amaçlanıyor.Temel olarak FSI iki ayrı modda çalışıyor.Düşük motor devirlerinde kullanılan yakıt/hava karışım sistemi yüksek devirlere geçildiğinde değişiyor.Eğer yüksek performans isteniyorsa ve otomobil yüksek devirlerde kullanılıyorsa FSI motor geleneksel motor gibi çalışıyor.Hava ile yakıt (sırasıyla 14 ile 1 birim)karışım silindir içerisinde homojen (eşit)olarak dağılıyor.Buna karşılık şehir içerisinde kullanımlarda veya konforlu sürüşlerde otomobil düşük devirlerde kullanılıyorsa motor FSI moduna geçiyor.

TSI (Turbo Supercharger Injection), küçük hacimli motora (1.4 lt gibi) Turbo ve kompresörün eklenmesiyle oluşmuş bir teknoloji. İlk kalkıştan itibaren emrinize hazır bekleyen motorda turbo devreye girene kadar kompresör size eşlik ediyor. Bu sayede turbo motorlu araçların büyük bir kısmında yaşanan “Turbo Boşluğu” kompresörün varlığıyla ortadan kalkmış oluyor.

Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #5 : 24 Temmuz 2014, 00:45:40 »
2 yıldır FSI kullanıcısıyım. Yakıt tüketimim şehir içi 7 litre (35 kuruş) ş.dışı 5.5 litre (28 kuruş). Hiçbir sıkıntım yok. Motor arıza ışığı yanıyor egr ve nox arızası vardı ama onlrla bile bu değerleri yakalayabiliyorum. egryi yaptırdım. kırılan dişliyi adamlar yapmış isteyene linkini atarım.noxa da bakacağız, çok da gerek yok.

Çevrimdışı STAK67

  • Otomobil
    Golf 1 Cabriolet
    Şehir
    Ankara
  • Hasan Ali
Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #6 : 24 Temmuz 2014, 01:54:04 »
yorumlarınız için teşekkür ederim. açıkçası daha sıcak bakmaya başladım şuan. benzinde kullanacağım için yakıt önemli benim için. ama korkulan kadar fazla değil :) anladığım kadarıyla sürekli arıza veren bir motorda değil ?

Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #7 : 24 Temmuz 2014, 14:17:32 »
yorumlarınız için teşekkür ederim. açıkçası daha sıcak bakmaya başladım şuan. benzinde kullanacağım için yakıt önemli benim için. ama korkulan kadar fazla değil :) anladığım kadarıyla sürekli arıza veren bir motorda değil ?
biz millet olarak abartmayı severiz.
bunu izle;
http://www.youtube.com/watch?v=EhTHWG0e8hU

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #8 : 09 Ağustos 2014, 14:38:57 »
tüpsüz fsi düşünebilirsin hasan ali tüpte 30 kurus yaktıgın araba ile bunda 40 kurus yak mühim değil uzun yolda çok fsi araç görüyorum sakin sakin gidiyor adamlar paran varsa tfsi al :D
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #9 : 09 Ağustos 2014, 21:42:12 »
yorumlarınız için teşekkür ederim. açıkçası daha sıcak bakmaya başladım şuan. benzinde kullanacağım için yakıt önemli benim için. ama korkulan kadar fazla değil :) anladığım kadarıyla sürekli arıza veren bir motorda değil ?

VW motoru arıza vermez, kullanıcı arıza verdirir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #10 : 11 Ağustos 2014, 12:30:39 »
VW motoru arıza vermez, kullanıcı arıza verdirir.
ağresif kullanmakla hızlı kullanmak aynı şey değil.insanlarımız bunu hep karıştırıyor.
düzgün kullanılan araç gerçekten kolay kolay arıza çıkarmaz.
bizim toplumumuzda şu var araç çalışıyo mu yürüyomu tamam devam et.
kardeşim bi bakımını yapsana aracın demi yok gerek yok para harcamaya.bişeyi yok diyor mantığa bak.
 ::) ::) ::) ::) ::)
ben bu mantığı çözemedim.ya biz çok hassasız bizler normal değiliz.yada diğerleri kafasına takmıyor.

Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #11 : 19 Ağustos 2014, 12:09:46 »
bir FSI Kullanıcısı olarak çok memnunum...
FSI Motor'da sorun olsa idi AUDİ de kullanılmazdı.Tüm audi'lede turbo destekli fsı motor kullanılıyor... :tamamdir

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: FSI Kullanıcı Yorumları
« Yanıtla #12 : 19 Ağustos 2014, 12:40:49 »
FSI aşırı doldurmasız bir motordur.

Buna atmosferik motor deniyor.

TSI ise bir turbo ve kompresör ile aşırı doldurmalı olarak çalışmaktadır.

Buna da aşırı beslemeli motor deniyor.
Akıl yaşta değil baştadır.