Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: DSG şanzıman!!!  (Okunma sayısı 14896 defa)

DSG şanzıman!!!
« : 11 Temmuz 2012, 02:03:55 »
Öncelikle forum kullanıcılarına merhaba demek isterim.2004 model GOLF midline sahibiyim aracım 120 000 de araçta bulunan DSG şanzıman geçişlerinden özellikle3, ve 4. vites geçişlerinde araba çok ısındığı zaman vurma problemi baş göstermeye başladı ama bunu çok tekrarlamıyor.Aracı alalı yaklaşık 10 ay oldu eski araç sahibinden aldığım servis kartlarında ve edindiğim bilgide DSG şansıman yağının  kontrol ve değişimi ile ilgili hiçbir teknik veriye ulaşamadım Acaba diyorum bu problem mekanik olarak yağ ile alakalı bir sorunmu yoksa başka türden elektronik birşey mi ???Bir bilen varsa ve yardımcı olursa çok ama çok sevinirim.Şİmdiden teşekkür ederim

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #1 : 14 Temmuz 2012, 15:00:48 »
2004 de DSG şanzıman yok diye biliyorum. 2004 4ileri tam otomatik olması lazım.

Yağ eskiyince aynen bahsettiğniz gibi vuruyor. Arkadaşımın 2004 pasific Borasında da vardı ANkara aydoğmuş şanzıman da 180tlye filtre vs. ile değişti şimti çok iyi. Bide buji vs değişimi de yaptı yakıtıda düştü
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #2 : 17 Temmuz 2012, 17:52:49 »
İlginiz icin çok teşekkür ederim sorunun kaynağı aynen dediniz gibi olduğunu düşünüyorum Aydogmus oto ismini arkadastan yeni öğrendim ilk etapta gidip gostericem tekrardan çok tesekkurler

Çevrimdışı rene

  • Otomobil
    Jetta Tdi
    Şehir
    Sakarya
Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #3 : 23 Temmuz 2012, 13:58:43 »
sizdeki şanzuman tiptronik Dsg  diye geçen şanzuman 4 ileri değil 5 ileridir...sorun ise yağdan olabılır en kolay ve ucuz yol olarak ondan başlanabılır.

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #4 : 23 Temmuz 2012, 18:14:13 »
2004 de DSG şanzıman yok diye biliyorum. 2004 4ileri tam otomatik olması lazım.

Yağ eskiyince aynen bahsettiğniz gibi vuruyor. Arkadaşımın 2004 pasific Borasında da vardı ANkara aydoğmuş şanzıman da 180tlye filtre vs. ile değişti şimti çok iyi. Bide buji vs değişimi de yaptı yakıtıda düştü
katılıyorum,2004'te dsg yok yalnız 2003'te ilk dsg 6 ileri ıslak olanı golf  R32  modelinde sınırlı sayıda denenmiş bildiğim kadarı diyorum ha yanlış anlaşılmasın,problemde belirttiğiniz bir problemi anımsatıyor.
« Son Düzenleme: 23 Temmuz 2012, 18:20:52 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #5 : 23 Temmuz 2012, 21:18:42 »
Öncelikle forum kullanıcılarına merhaba demek isterim.2004 model GOLF midline sahibiyim aracım 120 000 de araçta bulunan DSG şanzıman geçişlerinden özellikle3, ve 4. vites geçişlerinde araba çok ısındığı zaman vurma problemi baş göstermeye başladı ama bunu çok tekrarlamıyor.Aracı alalı yaklaşık 10 ay oldu eski araç sahibinden aldığım servis kartlarında ve edindiğim bilgide DSG şansıman yağının  kontrol ve değişimi ile ilgili hiçbir teknik veriye ulaşamadım Acaba diyorum bu problem mekanik olarak yağ ile alakalı bir sorunmu yoksa başka türden elektronik birşey mi ???Bir bilen varsa ve yardımcı olursa çok ama çok sevinirim.Şİmdiden teşekkür ederim
Yukarıda bir çok arkadaş yorum yapmış ama 2004 golf v fsi comfortline triptonik aracım 6 ileri vites tam otomatik şanzuman diye geçiyor.
Bende aracımı 108.000 km de aldım. İlk aldığım zamanlar direk aydoğmuş şanzımana gidip şanzuman yağını değiştirttim.
İlk yağ değişimi olduğunu söylediler ve yağda mekanik parçalar gördüm iyi ki değiştirmişim yağ temizlendi.
Bundan sonra her 60.000 km de bir değiştirmek iyi olur ama o zamana kadar zaten aracımı satmış olurum.
Senin aracın DSG değil dsg lerde Volkswagen’in geliştirdiği 7 ileri vitesli DSG otomatik şanzımandır.
Bk.http://binekarac.vw.com.tr/dsg-sanziman.aspx

Bu vuruntu olayı mekatronik beyni arızası olabileceği gibi yağ değişimiyle gidebilecek bir durumda olabilir.
Aydoğmuş şanzımana gitmenizde yarar var.
Kolay gelsin...

Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #6 : 23 Temmuz 2012, 21:44:24 »
baya kavram kargaşası olmuş

tam otomatik şanzıman zaten tam otomatiktir, dsg çift kavramalıdır, otomatik değildir, ilk jenerasyon 6 ileri sonra 7 ileri


Çevrimdışı rene

  • Otomobil
    Jetta Tdi
    Şehir
    Sakarya
Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #7 : 23 Temmuz 2012, 23:10:49 »
Ya su golf 5 ve jettada kullanilan triptronik diye gecen ve vites kolunda dsg yazan vitesler var bunlar hakkinda ustunde yaziyor dsg diyende var hayir o yalan dsg 7 ileri diyende var hatta bi forumda eleman olmaz dedi 1.6 mpi motor golf v ve dsg resim koydum oda dediki onu sonradan yapistirmislardir gulerken karin kasi yaptim :) kullananlar bile ne kullandigini bilmiyor bence vw bir basin aciklamasi yapsin tam otomatik golf 4 te kullanildi en son sonraki serilerde yok
« Son Düzenleme: 23 Temmuz 2012, 23:13:14 Gönderen: rene »

Çevrimdışı rene

  • Otomobil
    Jetta Tdi
    Şehir
    Sakarya
Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #8 : 23 Temmuz 2012, 23:15:23 »
Ali mpi motorlatda ilk cİkan 6 ileri dsg ler hakkinda ne dusunuyosun sorun poransiyeli ve performans olarak

Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #9 : 24 Temmuz 2012, 00:01:25 »
valla caddyde kullandık biz 6 ileri dsg, o torku çok rahat kaldırıyordu, 10 numara şanzıman bence, bir anda 7 ye sarmamalıydı vw, 6 ileriden bir süre devam etmeliydi

biz çok memnunduk, sıfırdan itibaren 60bin km kadar kullandık, ne bir silkeleme, ne bir uğultu, bence çok iyiydi

bu arada vites topuzunda dsg yazıyorsa dsg dir, diğer türlü multütronic de olabilir, tiptronik te

tronik de ne gıcık bir kelime arkadaş yazarken agzıma dolanıyor, gözünü seviyim kendinden hillholdlu 4 ileri "tam" otomatiğin
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2012, 00:04:03 Gönderen: boralp »

Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #10 : 24 Temmuz 2012, 13:51:43 »
EGR değişti,hava hotumları değişti,adaptasyonu yapıldı ama bende aynı sorun devam ediyor.Aracı calıstırıp şayet yol müsaitse basıp gittiğimde çok sorun olmuyor ama aksam iş cıkısı sirkeci den trafikte çıkıp eve giderken trafik sürekli dur kalk yapınca rezalet bir rahatsızlık veriyor hemen her seferinde vuruntu yapıyor..Ustamı aradım getir iyi bir elektronikçi var ona baktıralım diyor,iyice kafayı yiyecem..1 ahfatada 1100 TL para harcadım hala ucu acık hala acık...
Yukardaki tecrübelerden çıkardığım ;
Ya şanzuman yağı değişecek ,
Ya Selenoidler değişecek,
Ya da devir sensörü değişecek....

Bunun için düzgün bir çıkarım yapacak biri var mı?

Çevrimdışı rene

  • Otomobil
    Jetta Tdi
    Şehir
    Sakarya
Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #11 : 24 Temmuz 2012, 14:01:21 »
valla caddyde kullandık biz 6 ileri dsg, o torku çok rahat kaldırıyordu, 10 numara şanzıman bence, bir anda 7 ye sarmamalıydı vw, 6 ileriden bir süre devam etmeliydi

biz çok memnunduk, sıfırdan itibaren 60bin km kadar kullandık, ne bir silkeleme, ne bir uğultu, bence çok iyiydi

bu arada vites topuzunda dsg yazıyorsa dsg dir, diğer türlü multütronic de olabilir, tiptronik te

tronik de ne gıcık bir kelime arkadaş yazarken agzıma dolanıyor, gözünü seviyim kendinden hillholdlu 4 ileri "tam" otomatiğin

Valla keşke Golf 4 teki klasik tam otomatiğe 5.vitesi monte edip sürselerdi Honda gibi...

Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #12 : 24 Temmuz 2012, 23:37:01 »
zamana ayak uydurmak gerekiyor işte, arzlar talepler...  :-X

Ynt: DSG şanzıman!!!
« Yanıtla #13 : 25 Temmuz 2012, 18:23:35 »
Sorunun cozumu mekatronik sanziman  beyninin degisimi seklinde sonuclandi  Masraf 2750 tl Malum usta bu araclarda sanziman  beyninin 130000 e yaklasmaya basladiginda degismeye gerek duyulyacagini soyledi// bakalim insallah baska problem  yaratmaz :))