Gönderen Konu: avans  (Okunma sayısı 12578 defa)

Çevrimdışı coetun

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
avans
« : 26 Ağustos 2011, 08:56:25 »
aekdaşlar bende 2005 1.6 fsı tip. gol f var. aracım özellik le rampa çıkarken yada düşük devirde bi ses çıkarıyor usta avas vuruyor dedi çaresi de yokmuş. yardımlarınızı bekliyorum

Logged

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: avans
« Yanıtla #1 : 26 Ağustos 2011, 20:50:57 »
Fsi nin avans vurması yakıttan hangi yakıtı kullanıyorsunuz. Kimisi 98oktana ayarlı kimis 95 e. 98gerektirenlere 97+würt oktan artırıcı kullanıyorlar
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı enesandic

  • İleti: 169
  • JOKER
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #2 : 26 Ağustos 2011, 22:38:29 »
Önce avans ne demek onu bilmek lazım.. Pistonun hareketini 360 derecede tamamladığını zaten biliyoruz. Eğer pistonun en üst noktadaki pozisyonuna üst ölü nokta dersek, ve bu noktayı 0 derece olarak kabul edersek, ateşleme anında pistonun bulunduğu noktanın grangta 0 noktasına göre yaptığı açıya avans denir.
Yani aslında siz pistona zaten hareketli olan grangta bir miktar "avans" (kelimenin gerçek anlamı ile) veriyorsunuz demektir. Yani en üst noktada değilde onu biraz geçince ateşlemenin olmasını sağlayarak verimden bir miktar feragat etmek sureti ile dönmeyi kolaylaştırıyorsunuz. Bu sayede grang daha kolay döndüğü için piston daha kolay aşağıya doğru hareket eder ve pistonun hızı artar. Çünkü ivme kazanmasının zor olduğu nokta zaten aşılmıştır.

buraya kadar tamamsa gelelim avans vurmasına, Avansın vurması demek, yanma odasında ateşlemenin olması gerekenden daha önce olması sonucu pistonların grang üstündeki yataklara aşırı baskı uygulayarak ses çıkartmasına denir. Bu güçlü bir sestir. Tak tak tak diye ard arda vurma şeklinde gelir. Eğer araç avans vuruyorsa bunun mutlaka bir sebebi vardır. Bunlardan bazıları;

1- Kalitesiz benzin dolayısı ile öngörülenden önce yanma.. Sonuç= Benzinin basınç sebebi ile kendiliğinden ateş alması ve piston üst ölü noktaya geçmeden patlamanın gerçekleşmesi
2- Motor kapağının olması gerekenden fazla taşlanması sonucu kompresyon oranının aşırı artması ve benzinin buna dayanamayarak zamanından önce kendiliğinden alev alması
3- Motorun aşırı besleme uygulaması yapıldığı halde kompresyon oranının aynı kalması iç basıncı arttırırken pistonun sıkıştırma oranını düşürmezseniz, atmosferik motora göre hazırlanmış olan motorunuz ebediyete intikal edebilir. Tabii bu uygulanan basınca göre de değişir. Olması gerekenden yüksek basınç= olması gerekenden önce yanma
4- Ani güç isteklerinde ateşleme sisteminin ateşleme avansını ayarlayamaması sonucu zamansız yanma ve avans vurma.. Bu kısa süreli olur zaten ve keniliğinden sona erer.. Bu arada gaza asılmmak en doğrusu.. Gaz pedalına mümkün olabildiğince nazik davranın.....
5- Sübap ayarının doğru olmaması.... Eğer sübaplarınız olması gereken zamandan geç kapanıyorsa bu da silindire fazla hava girmesine sebep olur ve bunun sonucunda da yanma anından önce yanma odasının basıncının aşırı artmasına sebep olur=avans vurur.
6- Sente ayarının doğru olmaması... Aslında bu da yukarıdaki ile benzer bir olay. Eğer aracınızda egzantrik kayışlı sitemde ise bunda sente adı verilen ayar noktalarıda bulunur. Bunların egzantrik dişlisindeki marker ile örtüşmesi gerekir. Eğer herhangibir sebep ile kayışı çıkarttıysanız bunu doğru yere monte ettirmek zorundasınızdır. Ancak kompresyonu düşmüş motorlarda sente bir yada iki diş kaçırtılarak hava giriş zamanlaması değiştirilerek kompresyon kayıplarını bir miktar telafi etme yoluna gidilir. Eğer ustanız bunu aşırı yaparsa o zamanda avans vurur..
7- Tevzi makarasında herhangibir form bozukluğu olursa da ateşleme zamanı değişeceğinden avans vurması oluşabilir..
8- Yanlış ayarlanmış bir yakıt/hava karışım oranıda vuruntuya sebep olabilir.

Peki arabanız avans vururda siz uzun süre sallamazsanız ne olur?
1- Yatak sarabilirsiniz.
2- Silindir içindeki ısı çok aşırı artacağından pistonlarınız eriyebilir. (Detonasyon)
3- Grang kesebilirsiniz.
4- Malum modern motorların kapakları aliminyum olduğundan muhtemelen çarpılır ve taşlatmak zorunda kalırsınız. Eh açmışken yarım motorda yapılrı tabe.. =$$$$
5- Her ihtimalde motoru yersiniz.. Kesinlikle ciddiye alınması gereken bir problemdir


---------ALINTIDIR-----------


yani buradan  şunu çıkartıyoruz çok tehlikeli bir olay  servise gidiyorsun  ehil bir usta   bunun hemen sebebini bulması gerekiyor ama   gideceğin ustaya çok dikkat et öyle  basit birt arıza değil   gereksiz yere sana para harcattırıp hiçbişey yapamayacak adamlarla uğraşma 
Büyük imza...

Çevrimdışı coetun

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #3 : 27 Ağustos 2011, 10:07:26 »
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür. yakıt olarak shell 97 oktan kullanıyorum.
enes kardeş maşallah çok bilgili bi kşiye benziyorsunuz bu sebebden ötürü size derdimi tekrar
işin özü araç 20000 devirin altında ses ( sesi anlatmak gerekirse sanki bi civata hafif gevşer de altındaki pul sallanır lıkır lıkır eder ya öyle bi ses) çıkarıyor devirlenin ce cıkarmıyor. aslında ben gaz pedalına çok basmıyorum hep düşük devirde kalıyor araç.
sizden ricamda güzel bi usta tavsiye etmeniz

Çevrimdışı enesandic

  • İleti: 169
  • JOKER
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #4 : 28 Ağustos 2011, 00:07:54 »
kesinlikle yetkili servise gidin oradaki çalışanlar vw merkez servise mail atarak arızayı çok daha rahat çözerler bu arıza için özel servise gitmeyin üzerine basa basa söyliyim yetliki servise gidin biz buradan ne söylesek boş sonuçta
Büyük imza...

Çevrimdışı ercan_ege

  • İleti: 94
  • HAYALİM GOLF
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #5 : 09 Eylül 2011, 09:57:58 »
sayın coetun aynı sorun benim aracımdada var.2006 model fsi motor.bununlar ilgili maltepe deki vw erel yetkili servise götrüdüm aracı.2,000 devirde özellikle yokuşlarda daha yoğun olan şıkırtı şeklindeki sesten servise aldılar.bir gün sonra servis danışmanı erdal yol bey bana bu sesin gayet doğal olduğunu fsi motor olduğu için bu sesi çıkardığını ve bütün fsi motorların bu sesi çıkardığını söyledi.özel servisede götürdüm.oda motordaki artık bujilerdekimi tam hatırlayamıyorum bi kaç parçanın değişmesiyle (yaklaşık 3,000 tl masrafla) sesin kısmen kesebileceklerini ama garantisinin olmadığını söylediler.anlıycan bi çözüm bulamadım şimdi ööle biniyorum takmamaya çalışıyorum. ama emin ol aynı şeylerden bahsediyoruz.çok gıcık bi ses.ayrıca ereldeki servis danışmanı 95 oktan benzin kullanmamı 97 oktan kullanırsam kurum olacağını söyledi.
ErcanEGE
VOLKSWAGEN BİR AYRICALIKTIR.

Çevrimdışı ECU38

  • İleti: 258
  • GOLF V 1.6 FSI
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #6 : 09 Eylül 2011, 13:05:50 »
benim aracımda 1.6 fsi tiptr. öyle bir ses çıkmıyor Allah korusun nazarlara gelmesin bence iyi bi ustaya götürün arkadaşmın kartalında da bu ses geliyordu yaptırdı ama nasıl hatırlamıyorum fsi diye değil hemen her araçta olabilecek bir sorun bu...
Deyiş o deyiş patladı gitti :)

Çevrimdışı ercan_ege

  • İleti: 94
  • HAYALİM GOLF
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #7 : 09 Eylül 2011, 14:11:23 »
ya konuyla ilgili tam olarak bilgi sahibi olan da yok kimi benzini değiştir diyo kimiside ustaya götür diyo vw erele götürdüm.en yetkili servis adam normal diyo bana pek normal gelmiyo.uzun yokuşları çıkarken aracın sesinden çok o şıkırtı sesini duyuyorum.
ErcanEGE
VOLKSWAGEN BİR AYRICALIKTIR.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: avans
« Yanıtla #8 : 09 Eylül 2011, 23:02:41 »
Başka forumlarıda takip ediyorum, o sesi yakıtla çözüyorlar.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #9 : 10 Eylül 2011, 00:24:05 »
bmwler de zincir motor, dediğiniz o şak şak vurma sesini ya da şıkırtıyı gergide sorun olunca falan yapıyor.Sente ayarınızı kontrol ettirin.

Çevrimdışı coetun

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #10 : 10 Eylül 2011, 11:03:29 »
Ben 97 kullanıyordum 2 gün önce 95 e döndüm ses hala devam ediyor. daha erken sanırım etkisini göstermesi için şuan gözlemliyorum.
Benim ustada sorun çıkarmayacağını söyledi ama yetkili servise götürmedim. Sesin beni rahatsız etmesinden çok ilerde daha büyük bi sorun çıkarmasından korkuyorum. sanırım bende artık bunu böyle kabulleneceğim.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: avans
« Yanıtla #11 : 13 Eylül 2011, 23:28:40 »
Bende de Golf V fsi var. Aylar önce arıza lambası yanmıştı ve araba teklemeye başlamıştı, bobin sorunu olduğunu hemen anladım (önceki Focus'umda da aynısı olmuştu çünkü). 2 bobini değişmiş ve sorun çözülmüştü. Usta, "97 oktan kullan"; "95 kullanma" demişti.
97 oktan kullandığım sürece (Beykent'teki Fullpet'ten aldım sürekli) bir sorun yaşamadım ama bir hafta kadar önce yanlışlıkla 95 oktan aldım (Shell'den aldım; öncekini de Shell'den almıştım, Shell'den sonra olması tesadüf de olabilir bilemem) ve bir süre sonra arıza lambası yandı (tam olarak depo bitip de tekrar 97 oktan benzin almamın 2. günü idi). Bayrama denk geldiği için ve arabada bir şey hissetmediğim için uğraşmadım, bir hafta boyunca arıza lambası yanık halde devam ettim. Sonra yine aynı ustaya gidip lambayı söndürdük. Oksijen sensöründe sorun var gibi görünüyormuş ve yine 95 oktan benzinden kaynaklandığını söyledi usta. Ertesi gün yine yandı. Usta bu kez, "birkaç hafta böyle kullan, geçme ihtimali var, yoksa bakarız" dedi. Ayrıca 95 oktan kullandığımda arabada gaza yüklenildiğinde şakırtılar (avans vurması sanırım) geliyor, 97 oktanda bu, çok az oluyor. Yani 97 oktan istiyor araba.

bu tarz yorumlarla söylemiştim
« Son Düzenleme: 04 Aralık 2011, 02:02:56 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı coetun

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #12 : 25 Kasım 2011, 13:29:05 »
Ben aracımdaki avans meselesini çözdüm.
Yakıt aldığım firmayı değiştirdim artık duymuyorum o sesi.

Çevrimdışı firebir30

  • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Ynt: avans
« Yanıtla #13 : 02 Aralık 2011, 17:49:26 »
fsi larda öncelikle şüphenilmesi gereken bence zincirin durmu. en küçük uzama bu sorun neden olbilir